PDA

View Full Version : Gary Moore still got the blues solo



Cubone
23 maart 2011, 21:11
Beste Mensen,

Dit is een cover van een van mijn favoriete gitaristen. Jammer dat ie heen is gegaan. Wel blij dat ik hem toch 1 keer live heb kunnen zien in het hmh...

iig hier een linkje: http://dl.dropbox.com/u/23133907/blues.mp3

ik zal nooit dat gevoel, emotie en techniek hebben wat hij had, maar heb het toch geprobeerd. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die man ijzersterke vingers had...

Bloed en eelt aan mijn vingers, zijn de dingen die ik over heb gehouden aan dit nummer :seriousf:


Groetjes, :makeup:

nickofzo
23 maart 2011, 21:34
klinkt goed

arnoldtims
23 maart 2011, 22:06
goed en netjes gespeeld,ik hoor veel typische Garry moore licks die goed gespeeld worden.
Een paar puntjes van (opbouwende) kritiek.
Je toon is erg rond ik zou het mooier vinden als er een beetje meer scherpte in je toon zat. oke dat is wel smaak gebonden maar garry speelt(de) dit ook met iets meer byte en volgens mij ligt dat ook aan zijn plectrum gebruik.

Aan de opbouw van je solo mis ik ook iets spanning,
je gooit wat mij betreft de spannende licks er wat te snel in. Op het einde van de solo kan je ook iets meer van jezelf er in gooien wat eigen licks.

Maar ik vind het echt goed gespeeld, ik doe het je in ieder geval niet na en ik heb er met plezier naar geluisterd.

pasqual
23 maart 2011, 22:10
nice! niet helemaal de tone maar wel in de buurt. goeie feel in ieder geval.

Gert-Jan
24 maart 2011, 07:12
Ik vind het erg goed, mooie tone, goeie timing en hele goede intonatie! petje af.

Riky
24 maart 2011, 11:23
klinkt goed inderdaad!

Stratman70
24 maart 2011, 13:51
Erg mooi. Mooie sound, mooi gespeeld!

McKaren
24 maart 2011, 14:08
Prima gespeeld idd.. Prima tone ook, misschien iets teveel reverb voor mijn smaak, verder complimenten! Met welke gear is dit opgenomen? (Als je een microfoon gebruikt heb, heb je dat netjes gedaan..)

Grt!

The Miracle
24 maart 2011, 15:46
Prachtige toon!
Ik ben ook wel benieuwd waarmee je dit heb opgenomen.

Cubone
25 maart 2011, 13:52
Bedankt voor de positieve reacties mensen !

Ik begrijp best dat er mensen zijn, die vinden dat mijn toon niet 'precies' is. Vergeet niet dat Gary Moore op een les paul van 59 speelt en ik op een gibson sg special, met best wel slechte treble pick-ups :sssh:

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn opname: Ik gebruik dus een gibson sg special met een guitarport, die is aangesloten op mijn computer. Ik gebruik alleen een distortion pedal met wat/heel veel reverb. Verder gebruik ik audacity om mijn gitaar stukjes op te nemen.

Groetjes :punk:

Xtrme
25 maart 2011, 21:54
Erg lekker! Je bent een held! :ok:

Duhsjaak
26 maart 2011, 09:29
Hi Cu
Er is inmiddels al het een en ander gezegd over dit stuk.
Blijf de dicht in de buurt van je voorbeeld, dan ben je een copy cat. Ga je er teveel bij vandaan, dan valt dat ook niet lekker bij iedereen. Mijn persoonlijk samenvatting van alle stukken muziek, waarvan wij het origineel zo mooi vinden.

Ik vind persoonlijk de toon helemaal niet slecht en ik denk dat de scherpte een hoop de goede kant opgaat bij wat minder reverb.

Ik heb geen idee van je leeftijd, maar als je nou op betrekkelijk jonge leeftijd de H. Gary Moore vlekkeloos naar de prullebak zou spelen, wat ga je dan de rest van de tijd doen? Je vervelen en naar Studio Sport kijken?

Wees blij dat je er heel dicht bij zit en tegelijkertijd er nog niet helemaal bent. Dat geeft je nog wat te doen. En misschien ook eens wat eigen dingen bedenken. Of jatten, want de heer Moore schijnt Still got the blues ook een beetje creatiefus gejat te hebben. Bij jou hoor ik talent genoeg om ook eens zelf wat te bedenken.

Als je zelf schrijft is dat twee keer leuk:
- het bedenken
- het spelen

En niemand gaat gelijk in gedachten vergelijken met het originaal.

Keep on keepin' on! (Curtis Mayfield), oftewel; ga lekker door.
Vriendelijke groet, Gus

Conrad Hultermans
28 maart 2011, 13:03
Goed gespeeld Cubone!!

Ik zat ff in t begin te wachten totdat je over zou schakelen naar de bridge element, net als t origineel hehe ;-)
Maargoed, lekkere toon ook...

Grtz,
Conrad

Cubone
31 maart 2011, 02:59
Bedankt voor de positieve reacties mensen.

Als ik mijn covers aan vrienden laat horen, dan hoor ik vaak (mehh kan beter) of een ongeïnteresseerde (klinkt wel goed). Jullie hebben geen idee wat voor een zelfvertrouwen jullie reacties mij geven.

Altijd leuk om Dushsjaak z,n post te lezen. Ik had geen idee dat Gary in een rechtzaak verwikkeld was vanwege plagiaat. Na Nordrach en Still got the blues geluisterd te hebben, vind ik dat er geen sprake is van plagiaat (hoewel ik nordrach wel een leuk nummer vindt). Maar voor dit ga ik een andere topic openen.

Groetjes :rockon:

PS: ik switch wel over naar de brug positie rond 0.42 !! :seriousf:

tradin-war-stories
17 april 2011, 22:34
Heel goed gespeeld, ik dacht dat het de orginele opname was!

Henri H
17 april 2011, 23:38
Goed gedaan idd! :ok:

Ik ben ook bezig geweest met een tweetal Moore nummers, waaronder "Out in the Fields", en heb ook de stukken eelt erbij hangen nu. :rockon:
Misschien upload ik binnenkort wel wat....

Cubone
21 april 2011, 23:58
Thanks for the reacties

Ben benieuwd naar je Gary Moore cover huisje !!


Greetz

Henri H
22 april 2011, 00:23
Haha, ik durf 'm niet te uploaden, omdat ik er te boos/serieus bij kijk.
Die Moore speelde gewoon SICK!

Dat is trouwens ook iets wat Moore ook erg kenmerkend maakte; hij keek vaak heel moeilijk en/of geëmotioneerd, maar snap nu wel waarom. :speed:

Echt eeuwig zonde dat ie ons zo vroeg heeft verlaten. R.I.P.

Cubone
22 april 2011, 00:45
Haha, ik durf 'm niet te uploaden, omdat ik er te boos/serieus bij kijk.
Die Moore speelde gewoon SICK!

Dat is trouwens ook iets wat Moore ook erg kenmerkend maakte; hij keek vaak heel moeilijk en/of geëmotioneerd, maar snap nu wel waarom. :speed:

Echt eeuwig zonde dat ie ons zo vroeg heeft verlaten. R.I.P.

Gewoon doen joh !!

Durfde eerst ook niks te uploaden, maar kan nu niet ophouden om alles wat ik speel te laten horen :-P

Ik kijk ook heel serieus als ik speel, niks mis mee vindt ik !

PS: als je het echt niet durft te uploaden vanwege je gezicht, dan kun je audacity gebruiken om een mp3 van je filmpje te maken, en dat gewoon uploaden ;)

Groetjes !