PDA

View Full Version : Welke gitaar?!



Doyle
23 maart 2011, 11:33
Hallo,

Ik zoek een andere gitaar maar weet niet welke. Ik heb een aantal jaren terug een Ibanez starterspakket gekocht nu wil ik graag wat anders. Mijn muzieksmaak is heel breed ik luister bijvoorbeeld veel Nirvana maar ook bijvoorbeeld wel Pink Floyd. Mijn budget is ongeveer €500,-. Watvoor gitaar raden jullie mij aan?

Groeten

Mr. Dynamite
23 maart 2011, 11:50
Ik zou denk ik voor een strat gaan, eventueel met een humbucker, maar dat is aan jou. Met dat budget zou ik sowieso 2ehands kijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar misschien een leuke mexicaan of eventueel een americaan.

Verder gewoon veel proberen, misschien zit je sound wel in een compleet andere gitaar. Ook merk je dan welke hals je goed licht en welke wat minder. ;)

Rembull1980
23 maart 2011, 11:55
Het wordt veel gevraagd op dit forum. Belangrijkste is dat je zo duidelijk mogelijk bent in wat je wil.

Je zegt een brede smaak te hebben en geeft enkele namen, dat is een start.
Maar beviel die Ibanez? Aangezien je zoveel gitaren hebt is het belangrijk het volgende op een rijtje te hebben:

- Welke muzieksmaak. Een gitaar voor alle stijlen is er niet echt, dus kies wat je het liefst wil.
- Welk modelsoort prefereer je? Een Les Paul is totaal anders dan een Strat/Tele achtige. De nek is anders, de body is groter/dikker/zwaarder etc. Wat vind je het lekkerst in de hand liggen? Ook de neklengte maakt een enorm verschil uit.
- Naar gelang je muzieksmaak kan je single coils of humbuckers bij het gekozen model zoeken.
- Heb je al een versterker? Zo ja, welke? Of ga je een nieuwe aanschaffen? Is je versterker wel nog goed voor je muzieksmaak/stijl? Omdat je versterker wel goed samen moet gaan met je gitaar is dit zeker het overwegen waard.
- Ook hou er rekening mee wat voor soort brug je wilt. Een tremelo/floyd rose achtige of vaste brug.

In jouw situatie:
Pink Floyd gitarist heeft voornamelijk Fender Stratocasters terwijl Nirvada een Jaguar/Mustang gebruikt. Wat is zag via google is dat Kurt ook een Strat had. Dus daar zit je overeenkomst met Pink Floyd.
Mogelijk is een Stratocaster (Fender Standard Strat MIM) een goede om naar te kijken.

Comfortably Daniel
23 maart 2011, 12:06
Mijn eerste reactie zou ook een Strat zijn...maar ja...welke dan ;)

rocker_71
23 maart 2011, 12:07
Het wordt veel gevraagd op dit forum. Belangrijkste is dat je zo duidelijk mogelijk bent in wat je wil.

Je zegt een brede smaak te hebben en geeft enkele namen, dat is een start.
Maar beviel die Ibanez? Aangezien je zoveel gitaren hebt is het belangrijk het volgende op een rijtje te hebben:

- Welke muzieksmaak. Een gitaar voor alle stijlen is er niet echt, dus kies wat je het liefst wil.
- Welk modelsoort prefereer je? Een Les Paul is totaal anders dan een Strat/Tele achtige. De nek is anders, de body is groter/dikker/zwaarder etc. Wat vind je het lekkerst in de hand liggen? Ook de neklengte maakt een enorm verschil uit.
- Naar gelang je muzieksmaak kan je single coils of humbuckers bij het gekozen model zoeken.
- Heb je al een versterker? Zo ja, welke? Of ga je een nieuwe aanschaffen? Is je versterker wel nog goed voor je muzieksmaak/stijl? Omdat je versterker wel goed samen moet gaan met je gitaar is dit zeker het overwegen waard.
- Ook hou er rekening mee wat voor soort brug je wilt. Een tremelo/floyd rose achtige of vaste brug.

In jouw situatie:
Pink Floyd gitarist heeft voornamelijk Fender Stratocasters terwijl Nirvada een Jaguar/Mustang gebruikt. Wat is zag via google is dat Kurt ook een Strat had. Dus daar zit je overeenkomst met Pink Floyd.
Mogelijk is een Stratocaster (Fender Standard Strat MIM) een goede om naar te kijken.

Kijk, daar hebben we wat aan! ;)

KurtFender
23 maart 2011, 16:56
In ieder geval Fender.

Ik zou zeggen: Jaguar. Zijn heel fijne gitaren, ook in gebruik. Klinken GEWELDIG, maar het zijn niet Moeders Mooisten :). (Maar da's smaak)

Orbis
23 maart 2011, 17:00
Voor Pink Floyd moet je er vooral ook een EHX Big Muff bij hebben. Samen met een Strat zit je dan al aardig richting het Pink Floyd-geluid.

Doyle
23 maart 2011, 17:16
Bedankt voor de reacties. Ik heb nu een Fame gx60r tube versterker maar als ik weer meer geld heb ga ik ook een andere kopen, eerst maar een andere gitaar. Zijn er eventueel ook goeie Squiers die dicht bij een strat in de buurt komen?

Rock Bottom
23 maart 2011, 18:13
http://www.octoberguitars.com/Annihilator.jpg

De V
23 maart 2011, 18:30
Dit is toch niet het lelijke gitaren topic?:soinnocent:

Rock Bottom
23 maart 2011, 18:34
Dit is gewoon de gitaar voor doyle!