PDA

View Full Version : Looking for... pickups om rock tot hard rock te spelen met tele



Zatar
22 maart 2011, 21:07
Aangezien ik nog niet zoveel zelfbouw ervaring heb, vraag ik jullie expertise.

Ik ben op zoek naar een setje pickups voor men volgende zelfbouw tele. Graag had ik rock, tot hard rock kunnen spelen (af en toe eens een nootje metaal...).
Welke HS of HH combo van guitarsupplies kunnen jullie aanbevelen? Budget: Kwaliteit kost geld / mag best wat kosten ;)

Gearjunkie
22 maart 2011, 22:56
Even mailen met Dieter Hassent van Guitar Supplies. Hij kan je goed adviseren denk ik.
Ik vind pickups kiezen erg persoonlijk en afhankelijk van wat voor setup je verder nog hebt.

Thiez
22 maart 2011, 23:17
Veeeel keuze voor een gaaf rocksetje hoor.

Misschien wat specifieker in je sound? een voorbeeldje welke richting je uit wilt?

Ik heb momenteel de SH4 SH2 combi van SD in mijn sg liggen. Heerlijke sound zit daarin.
In mijn strat zit een SH5 van seymour duncan. Ook lekker element. Wel stuk dikker dan de SH4. Die scheurt meer.
Volgende humbucker die ik ga gebruiken zijn de dimarzio superdistortion (al geprobeerd en bevalt erg goed) en de bare knuckle cold sweat lijkt me erg interessant.

Dimarzio is overigens de enige die bij guitar supplies verkrijgbaar is en dit zijn allemaal redelijk hot elementen, functioneel voor alles van rock tot metal.

aaronstonebeat
23 maart 2011, 00:35
Een flinke inductie doet wat mij betreft de truc wel. En als dat niet aangegeven wordt, een hoge impedantie, of beter weerstand. Voor mij vanaf een 10 a 12 KOhm of hoger. Ik heb een Squier fat stratje met een brug-hb van ongeveer 17 KOhm; meer zou het ook niet moeten zijn want dan wordt het me te 'dichtgesmeerd'.

Een flinke output voor een dik geluid, vol van middentonen.