PDA

View Full Version : Nieuwe amp....Fender Mustang V



pol2711
22 maart 2011, 21:05
Kwam toevallig in een line6 forum deze nieuwe Fender amps tegen. Utube gekeken en bij Thomann gevist naar de prijs. €269,- Ach, laat ik hem eens proberen. Als het niks is dan is ie toch weer snel weg op MP.

Besteld in in notime stond de pakjesman voor de deur.
Nu speel ik toch al een tijdje gitaar en heb 1000-en-1 versterkers gehad. Marshall, Mesa, Koch, Fender buizenversterkers asl ook Vetta en vele anderen. Een beetje zoals velen onder ons. GAS en steeds weer wat anders proberen.
Ik sta eigenlijk helemaal paf van dit ding :???:
Mijn pod hd500 icm de Mesa 2:50 buizenversterker was het helemaal voor mij. Maar dit ding voor dit luttele bedrag doet mij versteld staan.
Voor een ss eindtrap geeft hij een bijzonder goed geluid door mijn v30's.
Pre-amp met de fusesoftware gewoon geweldig. Vond de pod hd500 icm de bijbehorende software al top, deze kan makkelijk mee.

Goh, sta nog helemaal na te shaken :mmmm:

Dacht, ik laat het jullie even weten. Ik MOEST het ff kwijt :B

Tankman
22 maart 2011, 21:57
Pics or it didn't happen!;)

Jordii
22 maart 2011, 22:01
Ik heb de Mustang II, ook een erg goede versterker, zeker voor het geld.

pol2711
22 maart 2011, 22:20
top:

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/top.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/topboven.jpg

en dan ook maar het hele setje:

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/helesetje.jpg

pol2711
22 maart 2011, 22:23
en dat voor 269 euro's incl verzending door dhr. Thomann

Tejmig de Pemig....wat heb ik in het verlden een hoop geld weggebracht naar alles en iedereen voor een héél wat mindere sound :)

Tankman
22 maart 2011, 22:34
Nice! Ik moet zeggen dat ik zaterdag ff een uurtje of wat heb gezeten met de Mustang II en een Schecter Omen-6 Extreme. Wat een geweldige sound. Af en toe moest ik mezelf aan helpen herinneren dat het geen buizen waren! Ik ben ook reuze benieuwd hoe deze amp klinkt. Voor het geld en de toevoeging van het schermpje wil ik er wel een overwegen gewoon voor erbij en thuis recording.

Bolder
23 maart 2011, 08:35
Ik denk dat ik nooit van het idee af kom dat solistates ruk klinken. Dat is echt balen van het kost me zoveel geld :(

stikel
23 maart 2011, 19:12
Nooit eerder in verdiept, maar ik moet zeggen dat ze op YT (slechts een indicatie natuurlijk) absoluut goed klinken. Zeker om thuis mee te spelen. Of ze op het podium ook handig en bruikbaar zijn weet ik niet. Maar voor thuis zou ik 'm zeker eens echt willen horen. En dan een combo, de III of IV.

pol2711
24 maart 2011, 15:48
Gisterenavond in de bandsituatie uitgeprobeerd. We hebben een snoeiharde drummert en alles stond eigenlijk best wel hard.
De Mustang V kan erg hard maar boven de 5 gaat het toch wel erg snel achteruit met de kwaliteit van de sound. Tja, ben Koch en Mesabuiswerk gewend...snijden makkelijk door het geheel en zijn mooi aanwezig.
Nou deze is dan wel aanwezig maar een beetje irritant. Speel ik alleen dan hoor ik wat moois, in de band moet ie wat harder en nog harder anders komt hij er niet bovenuit. Tja, dan sta je op een volume wat iets snerpends heeft. Ik weet niet hoe ik het moet leggen maar als mijn Mesa op een Beps de volumestand staat dan is het gewoon warm en mooi en krijg ik goedkeurende knikken. Bij deze op dezelfde stand beetje boze blikken en of het wat zachter kan. Zet ik het dan wat zachter dan hoor ik nix:
:crazyhappy: zal wel Fletcher-Munson zijn of iets dergelijks.
Wat patching aanpassen en volgende week opnieuw proberen.

Had ik trouwens al vermeld dat je er een mooie 4-switch voetpedaal bij krijgt die je in verschillende modi kunt zetten? Ja echt, zit gewoon bij de prijs. Bij Mesa kost alleen een soortgelijk voetpedaal al € 269,- :seriousf::seriousf:

stikel
24 maart 2011, 18:47
Als ik binnenkort eens bij een muziekzaak langs komt die een combo ( III of liefst IV) heeft staan gaan we eens proberen. Mijn zoon en ik spelen toch voorlopig alleen op huiskamervolume. Had eigenlijk verwacht dat 150 watts trannievermogen voldoende waren :???:. Valt me toch wat tegen. We hebben nu respectievelijk 60 en 75 watts en die kunnen alle buren, ook in de naastliggende straten, wekken met ook nog voldoende headroom. (als het moet :D)

Maar je zegt 't zelf. Tis geen geld voor wat je krijgt. M.i geen buil aan te vallen.

pol2711
9 april 2011, 18:54
Paar keer de patches aangepast in de band en het gaat steeds beter klinken...
Niet die buizenwarmte natuurlijk maar het klinkt nog steeds echt niet verkeerd.
Dacht dat ik 'm een week na de koop op MP zou gaan zetten maar hij gaat inmiddels overal mee naar toe.

Zag er trouwens een op MP staan voor weinig duhus....

stikel
9 april 2011, 19:21
Paar keer de patches aangepast in de band en het gaat steeds beter klinken...
Niet die buizenwarmte natuurlijk maar het klinkt nog steeds echt niet verkeerd.
Dacht dat ik 'm een week na de koop op MP zou gaan zetten maar hij gaat inmiddels overal mee naar toe.

Zag er trouwens een op MP staan voor weinig duhus....

1 euro duurder dan nieuw.:seriousf: (heb nog ff aan jouw gedacht toen ik de ad zag)

pol2711
9 april 2011, 19:31
:metal: ja, nu zie ik het ook. Duurder dan je ze bij Thomann kunt krijgen:mmmm:

Eko
9 april 2011, 20:13
Een modellingamp er bij kan nooit geen kwaad. Ik heb al jaren Marble als vaste amp met de band. Laatst gewoon voor de lol een gebruikte Spider Valve I er bij gekocht. Makkelijk voor thuis en concertjes op lage volumes dacht ik nog. Stiekem al meerdere keren mee geweest naar de repetities en dat ding blijkt de wereld aan geluid te hebben. Geen pedalboard nodig en maar 1 stekker en 1 kabel. Je weet niet wat je overkomt......
Succes met de Fender!!

pol2711
10 april 2011, 12:27
dank je wel Eko. Ik heb de spiders ook gehad t/m de valve MKII. die laatste klinkt idd behoorlijk goed maar die met de SS eindtrap kon me echt niet bekoren. Thuis niet maar zeker in de band niet. Schel dingetje vond ik het en hoe je ook draaide aan de knoppies, geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Althans dat vind ik en ik hoop natuurlijk niet dat ik je daarmee voor het hoofd stoot.

frankly.... probeer die Mustang eens. Ik vind het echt een behoorlijke sonische verbetereing tov al die spiders. En nogmaals, voor de prijs behoorlijk veel waar voor je geld :)

Eko
10 april 2011, 20:57
Ik heb de Spider Valve eens bekeken , maar geen SS eindtrap.Wel buizen voor en eind.
De amp kan zich niet meten met een echte buizenamp. De Marble op 80% is een amp waar alleen maar tone uit komt waar je van blijft genieten. Ik heb wel optredens gehad waar ik echt met verbazing stond te kijken waar dat mooie geluid toch vandaan kwam. Laatst nog , een DeArmond Stafire Special met de amp bijna helemaal open. Geen pedalen , maar mijn God wat een geluid!!
Wat niet weg neemt dat je van de Police naar Status Quo schakelt in een ogenblik met zo`n amp.