PDA

View Full Version : Prebend in Walk van Pantera



johanh
22 maart 2011, 13:44
Goeden middag allemaal.

Ik heb even zitten zoeken op het nummer walk van Pantera, met die heerlijke riff.

Nu staat er dat men de E snaar open speelt, en dan een prebend , om weer terug te gaan naar de open snaar.
Er word ook gezegd, dat het geluid dus niet van 0 naar 1 en van 1 weer naar 0 maar echt van 1 naar 0.
Dus het geluid van het prebenden moet je niet horen.
Echter hoe ik het ook probeer, ontkom ik er niet aan dat ik de prebend omhoog hoor gaan.
Ook doordta je daarvoor al een open E snaar speelt.
Of moet je hem dempen op het moment van het prebenden ?
Heb dat geprobeerd, maar dat is bijna ondoenlijk! :D voor mij athans.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel .

In dit filmpje vertelt hij erover rond 2 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=4f08oJKMCS4&feature=related


Gr
Johan

Rinze
22 maart 2011, 14:25
Ik heb Walk onlangs ingestudeerd, je moet idd de bend omhoog doen vóór de aanslag met je plectrumhand. Ik demp hem met de rechterhandpalm tot ik hem aansla (heb de gitaar er even bij gepakt), gaat vanzelf omdat de je twee hakjes ervoor ook dempt. Je moet wel echt snel opdrukken. Als dat niet lukt: metronoom erbij, héééél langzaam en dan maar oefenen. Metronoom nodig? Klik (http://www.nch.com.au/metronome/index.html).

johanh
22 maart 2011, 14:32
gaat vanzelf omdat de je twee hakjes ervoor ook dempt

Dat is volgens mij dus niet het geval, deze open E speel je niet met PalmMuting.

Maar ik kan het mis hebben.

Gr
Johan

Rinze
22 maart 2011, 15:57
Nou, ik wel ;) Luister er maar eens goed naar, het zijn korte, duidelijke dreunen. Bovendien, als je dat met een flinke versterker op volume speelt dan krijg je meteen een doorgaande zaag als je niet afdempt.

HaroldA
22 maart 2011, 16:21
Dat is volgens mij dus niet het geval, deze open E speel je niet met PalmMuting.

Palm mute is iets anders dan de snaar aanslaan en daarna afdempen.

Rinze
22 maart 2011, 16:36
Palm mute is iets anders dan de snaar aanslaan en daarna afdempen.
Ook dat, maar de eerste aanslag van het akkoord kan even doorklinken maar de tweede die net voor de prebend komt is zoals ik hem hoor wel degelijk gedempt.

johanh
22 maart 2011, 21:44
Ok harstikke bedankt, dan gaan we dat eens proberen.

Hoe zo'n simpel klinkend riffje zoveel problemen kan opleveren :D

Gr
Johan