PDA

View Full Version : op zoek naar een psychedelische wah!!



scabiosa
22 maart 2011, 09:40
vrienden,

ik ben op zoek naar een freaky wah, ik heb al een crybaby en een morley en dat is dus helemaal niet wat ik zoek. gisteren speelde ik op een dod fx-17, een oude wah, eigenlijk vond ik die wel zeer cool, het enige probleem met dat pedaal was dat het volume naar omlaag ging bij het inschakelen, en laat dat net niet ideaal zijn voor een wah.
ook zou ik graag hebben dat de wah bruikbaar is met akkoorden en zware riffs, dus eigenlijk zou het een soort lowpass-wah moeten zijn... (of één die je zelf kan instellen, zoals die dod fx-17, of als er iemand een mod weet om het volume wat op te krikken bij die dod?)

een whammy lijkt me ook wel tof, maar ik wou eens weten of er verder nog toffe, analoge, trippy wah'tjes bestaan? ik wil 1 goede klank en dat is dat.

ondertussen heb ik ook al heel wat envelope filters geprobeerd maar die lijken me na alles toch niet helemaal dat eigenlijk, te steriel, te licht meestal...

het moet DIEP gaan, het moet FREAKEN
:seriousf:

iemand een idee?

dank!

heinz3110
22 maart 2011, 10:30
Psychedelic? It's all in your head, maaaaaaaaaaan.

En een wah is altijd bruikbaar met akkoorden en zware riffs. Maar als je bedoeld dat de wah wat "gorgelender " in het laag moet, misschien een wah zoeken met een verstelbare center-frequentie?

onrust nv
22 maart 2011, 10:52
moeilijk aan te komen(ik zoek er ook al een tijdje naar) maar deze is erg freaky:
Snarling dogs - Psycho-scumatic mold spore wah

scabiosa
22 maart 2011, 10:59
yeah, die snarling dogs lijkt me wel wat!!!

na een tijdje zoeken bij thomann lijkt deze me ook wel wat: de g lab wowee wah...
iemand ervaring mee?

http://www.thomann.de/be/g_lab_woweewah.htm

Guitarik
22 maart 2011, 11:32
Ik ben ook wel geïnteresseerd in die Wowee Wah. Mocht je ervaring mee opdoen dan hoor ik hetgraag!

Fuhgawz
22 maart 2011, 12:17
Ik heb zelf een RMC Wheels of Fire wah. Die heeft een externe bas-knop en gaat diep genoeg. Ik stem in C# en speel veel zware riffs en de RMC prikt goed door de overdrive heen. De RMC is overigens wel duuuuuur!! Als je niet zo veel te besteden hebt dan zijn er misschien betere opties.

Aan de onderkant van deze pagina: LINK (http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/FX-17.htm), staat een schema en wat andere info over de DOD wah. Misschien heb je er wat aan om hem aan te passen.

Verder zou je eens kunnen kijken naar een Parapedal als je psychedelische effecten wilt, maar goedkoop is dat ook zeker niet.

zoon van Piet
22 maart 2011, 12:43
Als je het in nieuwe spullen, maar het juiste tijdperk wilt zoeken: Colorsound! en moeilijker/duurder: Foxx of Maestro..

onrust nv
22 maart 2011, 12:58
Als je het in nieuwe spullen, maar het juiste tijdperk wilt zoeken: Colorsound! en moeilijker/duurder: Foxx of Maestro..

Ja jij komt gelijk weer met de mooiste(persoonlijke smaak) old school wah's.
Maar die snarling dogs kan daar zeker ook wel in dat rijtje. Wah met ringmodulatie...... jummie. Echt zieke sounds kun je daar mee maken. Dit is tot nu toe(voor mij) de mooiste wah die ik ooit gehoord heb. Mooie Tape of BBD chip delay erachter en freaken maar.

scabiosa
22 maart 2011, 13:18
Hmmm.... Snarling Dogs, Colorsound... lijken mij toffe wah's maar hoe er aan te geraken?

Voorlopig ben ik enkel vertrouwd met sites als thomann, de gier, guitarplayer.nl

zijn er nog met meer aanbod?
:hippie:

onrust nv
22 maart 2011, 13:24
Hmmm.... Snarling Dogs, Colorsound... lijken mij toffe wah's maar hoe er aan te geraken?

Voorlopig ben ik enkel vertrouwd met sites als thomann, de gier, guitarplayer.nl

zijn er nog met meer aanbod?
:hippie:

Snarling dogs ben ik al een poos naar opzoek, dus dat is een lastige. Colorsound is gewoon mooooi, maar ook niet makkelijk te vinden. Volgens mij bestaat dat merk ook niet meer.

zoon van Piet
22 maart 2011, 14:55
Colorsound bestaat nog wel, geloof ik. Maar je wil geen nieuwe, je moet de ouwe hebben. Er staan er twee op MP, weliswaar voor tamelijk hoge prijzen..
( en een ervan is Wah/swell.. die werkt verkeerd om.)

ChazyChaz
23 maart 2011, 00:26
Weet niet of hij specifiek psychedelisch te benoemen is, maar wat betreft zware riffs zou je eens kunnen kijken naar de nieuwe Jerry Cantrell signature Crybaby. Ben helemaal niet specifiek fan van de man (wel van z'n band overigens) en heb doorgaans helemaal niks met Crybaby's, maar deze klinkt echt heel erg goed! En dan dus vooral, heb ik gemerkt, met een beetje distortion of overdrive, word hij super goor van!

onrust nv
23 maart 2011, 10:10
Da's nu ook niet echt psychedelies te noemen. Met een psychedelies effect moet je vreemde klanken die een beetje dromerig of psychoties zijn. Met alleen een goor soundje word het niet echt psychedelies. Zowiezo is alleen een wah denk ik ook niet genoeg om maf te doen. Een delay erachter doet al wat meer. Als je nou een delay heb met een feedback loop zou nog beter zijn, zodat je nog een phaser/flanger of beide op de delay tails kan zetten. De reden dat ik die snarling dogs zo tof vind idat er ook ringmodulatie inzit. Daar kan je metalige en maffe sounds mee genereren.

Thiez
23 maart 2011, 10:12
De RMC3 wah. Kun je instellen zoals jij het wilt. Je sweep, je Q-spot, je mids en bass.
Misschien is de zakk wylde cry baby wel iets. Ik heb hem een tijdej gehad maar vond het verschrikkelijk. Net of je onder water zat ofzo.