PDA

View Full Version : Dillema over de eerste gitaarkeuze (Flying V)..



bosnialove
21 maart 2011, 20:51
Hallo,

Ik ben op zoek naar mijn eerste gitaar. Een "Flying V"-model welteverstaan. Velen hebben het standaardmodel gitaar. Ik ben nogal apart en wil totaal niet op anderen lijken. Vandaar mijn liefde voor het Flying V-model.

Ik kan geen gitaar spelen; ik wil hem voornamelijk aan de muur hebben, maar ik zal er zeker 3 uurtjes per week aan besteden en hopelijk leer ik het mijzelf een beetje op die manier. :P

Ik wil graag dezelfde Ebony Gibson die Paul Stanley ook heeft, maar ik heb hiernaast nog een andere hobby: horloges... Vandaar het 'lage' budget van plus/minus €350.-

Ik zou graag een Flying V-model willen hebben, welke het dichtst bij de sound van KISS klinkt. Ik luister nogal graag naar KISS..
Ik ben dus een beetje op zoek naar deze sound:
http://www.youtube.com/watch?v=gQj1LuY5b8M
http://www.youtube.com/watch?v=wuXwCw-4vuc
http://www.youtube.com/watch?v=_XMU_3o5RRs&feature=fvwrel

Ik heb zelf al de Epiphone Flying V 1958 Korina in mijn gedachten.
http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-1958-Korina-Flying-V-Ebony

Op Youtube lijkt hij goed te klinken, maar ik weet niets af van gitaren en daarom vraag ik even om jullie mening. Is Epiphone de beste hiervoor of hebben jullie een betere in gedachten voor mij?

Damn, ik praat veel. :P Alvast bedankt!

KurtFender
21 maart 2011, 20:53
320 euro uitgeven aan een gitaar voor voornamelijk aan de muur is zonde.

http://www.thomann.de/nl/washburn_paul_stanley_collector_pack.htm

Zelfs door Kiss gesigneerd :)

bosnialove
21 maart 2011, 21:01
320 euro uitgeven aan een gitaar voor voornamelijk aan de muur is zonde.

http://www.thomann.de/nl/washburn_paul_stanley_collector_pack.htm

Zelfs door Kiss gesigneerd :)

Hij zal wel aan de muur hangen, maar ik zal ook (proberen) op te spelen. Zodra ik de groove krijg zal ik er natuurlijk steeds meer op spelen. :P

Daarom wil ik ook een redelijk kwalitatieve Flying V. Die van die link vind ik helaas niet mooi. :P En een beetje goedkoop, ik denk niet dat die kwalitatief goed zal zijn.. :dontgeti:

-> Of is het beste gewoon doorsparen voor een Gibson Flying V, want op die link die Kurt mij stuurde staat er eentje te koop voor 'maar' €700.-

LesPaul1612
21 maart 2011, 21:15
ehh, maar heb je al wel een versterker?
die moet er ook bij hé.

bosnialove
21 maart 2011, 21:25
ehh, maar heb je al wel een versterker?
die moet er ook bij hé.

Ach, daar koop ik tegelijkertijd gewoon zo'n harley Bent-versterker bij. €58,- niet duur dus. En als ik de gitaar en vertsterker samen koop krijg ik er nog korting bij. :P

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbw20.html

By the way: hele goede site die Thomann! :D

interessander
21 maart 2011, 21:27
Ik zou gewoon deze kopen: http://www.wristrock.com/gi19flv1.html
Twee vliegen in een klap, als je hem niet om hebt dan hang je hem aan de muur!

http://ep.yimg.com/ca/I/wristrock_2149_1767048

bosnialove
21 maart 2011, 21:30
Ik zou gewoon deze kopen. Twee vliegen in een klap, als je hem niet om hebt dan hang je hem aan de muur!

Slechte grap. :p

interessander
21 maart 2011, 21:32
Sorry, kon het niet laten, maar succes met je zoektocht en ik hoop dat je er nog eens op gaat spelen, zonde om een gitaar enkel aan de muur te hangen!

TDZH
21 maart 2011, 21:34
Een Gibson kopen om 3 uur per week te spelen is erg zonde. En zo'n goedkope versterker klinkt vreselijk, dan kun je beter wat minder aan je gitaar uitgeven en wat meer aan je versterker.
3 uur per week is wel heel weinig trouwens, zou je aanraden zelf er iets meer tijd in te stoppen, maar ik neem aan dat je dus ook geen behoeftes hebt een podium op te springen, dus doe het vooral op de manier zoals jij er het meeste lol aan beleeft.
Als je toch maar drie uur wilt spelen raad ik je wel aan om bijvoorbeeld elke dag een half uur te spelen, en niet in een keer drie uur. Daar leer je veel meer van.

Groetjes.

bosnialove
21 maart 2011, 21:35
@Interessander: Dat zal wel goed komen, haha. :D


Een Gibson kopen om 3 uur per week te spelen is erg zonde. En zo'n goedkope versterker klinkt vreselijk, dan kun je beter wat minder aan je gitaar uitgeven en wat meer aan je versterker.
3 uur per week is wel heel weinig trouwens, zou je aanraden zelf er iets meer tijd in te stoppen, maar ik neem aan dat je dus ook geen behoeftes hebt een podium op te springen, dus doe het vooral op de manier zoals jij er het meeste lol aan beleeft.
Als je toch maar drie uur wilt spelen raad ik je wel aan om bijvoorbeeld elke dag een half uur te spelen, en niet in een keer drie uur. Daar leer je veel meer van.

Groetjes.

Ach, een weekje werken en dan koop ik wel eentje van rond de €120.- ofzo. Ik wil alleen niet meer €370.- uitgeven aan een gitaar en dan komen de versterkers en dergelijke wel later aan te pas. Uiteraard zal ik er elke dag op spelen en neit 3 uur op één dag achter elkaar. :P

-> Heeft iemand nog suggesties voor betere itaa/ervaringen met Epiphone? Zo'n gitaarverkoper in Arnhem heeft mij verteld dat Epiphone gewoon echt bagger is en dat ik het niet moest doen..

nickofzo
21 maart 2011, 21:45
epiphone is niet bagger..
der is alleen een kans dat je een baggere gitaar hebt, maar dat is met elk merk zo.
epiphone maakt zeker gitaren die goed te pruimen zijn. en al helemaal voor een beginner, daar kan je jaren mee doen

Squier4ever
21 maart 2011, 21:47
@Interessander: Dat zal wel goed komen, haha. :D



Ach, een weekje werken en dan koop ik wel eentje van rond de €120.- ofzo. Ik wil alleen niet meer €370.- uitgeven aan een gitaar en dan komen de versterkers en dergelijke wel later aan te pas. Uiteraard zal ik er elke dag op spelen en neit 3 uur op één dag achter elkaar. :P

-> Heeft iemand nog suggesties voor betere itaa/ervaringen met Epiphone? Zo'n gitaarverkoper in Arnhem heeft mij verteld dat Epiphone gewoon echt bagger is en dat ik het niet moest doen..

Die gitaarverkoper lult uit zijn nek, om jou een Gibson aan te kunnen smeren. Epiphones zijn prima gitaren voor niet al te veel geld, zeker de duurdere series zijn meer dan prima. Die Korina V is best wel tof, klinkt behoorlijk goed voor dat geld.

bosnialove
21 maart 2011, 21:54
Die gitaarverkoper lult uit zijn nek, om jou een Gibson aan te kunnen smeren. Epiphones zijn prima gitaren voor niet al te veel geld, zeker de duurdere series zijn meer dan prima. Die Korina V is best wel tof, klinkt behoorlijk goed voor dat geld.

Hij raadde mij eentje (merk geen idee) van €575.- aan en zei dat er over te praten viel. :p En hij had een fel gele/groene (borat badpak kleur) Ilbanez in de standaardvorm voor €450.-, maar die vond ik niets..

Hm, dan wordt het denk ik de Epiphone Korina Flying V tenzij iemand met iets beters komt. :D

De V
21 maart 2011, 22:49
Epiphone maakt zeker wel degelijk gitaren, maar je moet het wel goed treffen.
Ik heb vandaag nog gediscuseerd met een vriend die, net als ik, een epi les paul heeft.
Er zit best wat verschil tussen, in het voordeel van de mijne waar ik ook erg tevreden mee ben.:)

Het is dus, zoals altijd, een zaak van goed opletten wat je koopt.

Overigens, als je zeker weet dat je gitaar wil spelen kan je ook een goede gitaar kopen en daarbij een goedkope amp. Zodra je dan het geld hebt en een beetje kennis van geluid koop je een lekkere amp.
Voorkomt dat je straks en een nieuwe gitaar en nieuwe amp moet kopen omdat ze allebei matig of slecht zijn.;)

Zo heb ik het ook gedaan.

Buzzel
22 maart 2011, 09:00
Als je echt een bijzondere gitaarvorm wil:
http://www.robinmalau.com/wp-content/uploads/2007/12/gibson-reverse-flying-v.jpg

Als ik jou was zou ik gewoon van marktplaats een leuk gitaartje voor aan de muur scoren. scheelt hoop geld :ok:

stratie
22 maart 2011, 09:57
Wat een raar toppic!

een 2e hands gibson faded ofzo moet toch niet zo duur zijn? Daar kan je el even mee vooruit!;)

En Epiphone is beslist niet kut, alleen exemplarisch slecht...dus ook exemplarisch goed. Goed testen dus, en als jij hem goed vind klinken/voelen dan pas kopen...Niet via het web ;)

munkie
22 maart 2011, 10:03
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/washburn-flying-v-88250774.html?list_cat=elektrische-gitaar&start=21

Washburn V, ws. nog Matsumoku productie. Hij is niet origineel meer maar het lijkt allemaal netjes gedaan. Veel waar voor het geld.

macwilliams
22 maart 2011, 10:04
Als je apart bent en niet op anderen wilt lijken dan zou ik niet voor een V gaan. Dat is gewoon een standaard model waar veel op spelen. Best ordinair dus.

707dude707
22 maart 2011, 11:42
ik weet niet maar het lijkt mij onverstandig om een dure gitaar aan te kopen die je voornamelijk aan de muur gaat hangen. dan maakt het ook niet uit hoe die klinkt je speelt er niet lang genoeg op om je te irriteren aan de sound. maar dit is mijn persoonlijke mening no offense ;)

guitarkid
22 maart 2011, 12:23
Je moet gewoon naar de winkel gaan en kijken welke gitaar daar het mooist aan de muur hangt. Die op standers staan moet je niet nemen, hoor!! Dat zijn allemaal k*tgitaren, die niet eens aan de muur kunnen hangen!
Dus als die verkoper dan zegt dat zo'n gitaar wel aan de muur kan hangen: eerst zien en dan geloven. Ik heb ook ooit een gitaar gekocht om aan de muur te hangen en toen ik thuis kwam wou het eerst niet eens en leek het voor geen meter. Goed balen en nu moet ik er verdomme de hele dag op spelen...... Nou ja, mijn eigen schuld!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Gr. Coos

PS: er wel een gratis ophangbeugel/haak bij regelen hoor!

TDZH
22 maart 2011, 12:31
Ga je trouwens staand op zittend spelen? Want als je alleen maar zit is zo'n V niet superpraktisch. Het kan wel, maar heel handig is het niet naar mijn mening.

LesPaul1612
22 maart 2011, 17:13
Je moet gewoon naar de winkel gaan en kijken welke gitaar daar het mooist aan de muur hangt. Die op standers staan moet je niet nemen, hoor!! Dat zijn allemaal k*tgitaren, die niet eens aan de muur kunnen hangen!
Dus als die verkoper dan zegt dat zo'n gitaar wel aan de muur kan hangen: eerst zien en dan geloven. Ik heb ook ooit een gitaar gekocht om aan de muur te hangen en toen ik thuis kwam wou het eerst niet eens en leek het voor geen meter. Goed balen en nu moet ik er verdomme de hele dag op spelen...... Nou ja, mijn eigen schuld!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Gr. Coos

PS: er wel een gratis ophangbeugel/haak bij regelen hoor!

Ik had zelfs een gitaar, die wel mooi leek aan de muur, maar er gewoon niet voor gemaakt was. na 2 maand viel de hals eruit en was de gitaar kaputt. Ik moest toen weer een nieuwe kopen, en uiteraard één die in de winkel al aan de muur hing, want die zijn er op gemaakt!!

Overigens zou ik uit kwalitatief oogpunt voor die Washburn V op marktplaats gaan, maar je loopt het risico dattie niet aan de muur kan hangen.

bosnialove
22 maart 2011, 17:50
Ik zal even op een paar reacties reageren..

- Zoals ik al eerder zei gaat hij niet alleen aan de muur hangen, maar ik zal er wel degelijk op spelen. Nouja, proberen dan. Zonde? Vind ik niet. Ik vind €500,- voor een horloge betalen niet zonde, dus dat vind ik bij het kopen van een gitaar ook niet. ;)

- Die Washburn ziet er goed uit, maar ik wil een geheel nieuwe gitaar. Ik houd niet zo (lees: helemaal niet) van tweedehands.

- Ik zal natuurlijk zittend spelen. Ik had al door dat het nogal onpraktisch is, maar daar zijn wel drie oplossingen voor:
1. Staand spelen. :P
2. De bovenste 'punt' van de gitaar op mijn bovenbeen, het onderste 'punt' tussen mijn benen. Het zal wel even wennen worden.
3. Aan de onderkant heeft de gitaar zo'n ruw oppervlak dat het glijden een beetje tegengaat. Ik draag zo goed als alleen spijkerbroeken en met zo'n rubberen oppervlakje zal het glijden een stuk minder worden.

- Ja, hehe. Dat vind ik ook een hele gave gitaar. :) Echter, de 'normale' Flying V vind ik mooier. Dit zal dan mijn volgende worden: http://www.thomann.de/nl/epiphone_explorer_1958_korina_blk.htm?sid=909bf25f 02d0be17181c1094d0f2cf96

Sinner1980
22 maart 2011, 18:17
*zucht* vermoeiend topic dit...

Koop gewoon lekker zo'n Epiphone flying V man,harstikke leuk om mee te beginnen of gewoon lekker aan de muur.
Zittend spelen met zon gitaar is ronduit k*t maar je geeft zelf al aan dat je daar wel aan went...best grappig als je nog moet beginnen trouwens.

Tweedehands>wil je niet;hou je niet van en dat kan natuurlijk

Versterker?> cheap ass Harley Benton maar dan wel als Kiss willen klinken...:???:

En als klap op de vuurpijl begin je nu al over de volgende gitaar...sorry,maarre...WTF,waar gaat dit nog over

Enne,niks persoonlijks dude maar kom op hé:hippie:

macwilliams
22 maart 2011, 18:31
Ik had zelfs een gitaar, die wel mooi leek aan de muur, maar er gewoon niet voor gemaakt was. na 2 maand viel de hals eruit en was de gitaar kaputt. Ik moest toen weer een nieuwe kopen, en uiteraard één die in de winkel al aan de muur hing, want die zijn er op gemaakt!!

Overigens zou ik uit kwalitatief oogpunt voor die Washburn V op marktplaats gaan, maar je loopt het risico dattie niet aan de muur kan hangen.

Ik heb er ook een die niet geschikt is om aan een beugel te hangen. Gewoon een paar gaten door de body en met keilbouten stevig vastgezet.

KurtFender
22 maart 2011, 18:36
*zucht* vermoeiend topic dit...

Koop gewoon lekker zo'n Epiphone flying V man,harstikke leuk om mee te beginnen of gewoon lekker aan de muur.
Zittend spelen met zon gitaar is ronduit k*t maar je geeft zelf al aan dat je daar wel aan went...best grappig als je nog moet beginnen trouwens.

Tweedehands>wil je niet;hou je niet van en dat kan natuurlijk

Versterker?> cheap ass Harley Benton maar dan wel als Kiss willen klinken...:???:

En als klap op de vuurpijl begin je nu al over de volgende gitaar...sorry,maarre...WTF,waar gaat dit nog over

Enne,niks persoonlijks dude maar kom op hé:hippie:


Precies wat ik al wou zeggen. Wat er mis is met jouw post:

-Je zit er aan te denken om als eerste gitaar een Gibson Flying V te nemen...
- Kiss willen spelen als je nog niet eens begonnen bent met gitaar spelen
- Kiss willen spelen met een cheap Harley Benton amp
- Wel een Gibson kopen voor 750,- maar voor 48 euro een Harley Benton amp kopen

Neem dit is in overweging :)

Sinner1980
22 maart 2011, 18:39
Precies wat ik al wou zeggen. Wat er mis is met jouw post:

-Je zit er aan te denken om als eerste gitaar een Gibson Flying V te nemen...
- Kiss willen spelen als je nog niet eens begonnen bent met gitaar spelen
- Kiss willen spelen met een cheap Harley Benton amp
- Wel een Gibson kopen voor 750,- maar voor 48 euro een Harley Benton amp kopen

Neem dit is in overweging :)

Props voor zijn enthousiasme,dat dan weer wel;)

KurtFender
22 maart 2011, 18:41
Props voor zijn enthousiasme,dat dan weer wel;)

Ja maar ik dacht toen ik begon ook dat ik na een halfjaar al Paradise City kon spelen, toch maar niet :). Pas na 2 jaar ofzo kon ik hem helemaal vloeiend.

guitarkid
22 maart 2011, 19:16
Ik heb er ook een die niet geschikt is om aan een beugel te hangen. Gewoon een paar gaten door de body en met keilbouten stevig vastgezet.

En niemand die 'm jatten kan.... ;)

bosnialove
22 maart 2011, 19:37
@Sinn1980 & KurtFender..

Als je nou eens goed had gelezen wat ik heb geschreven dan hadden jullie zo'n reactie niet hoeven plaatsen. Soms moet je eerst kijken naar jezelf en dan naar anderen.

Ik heb niet gezegd dat ik als KISS wil spelen, maar ik heb gezegd dat ik graag een gitaar zou willen hebben met zo een sound. Ik neem aan dat de ene gitaar ander klinkt dan de andere? Think about that.


..Bedankt voor jullie nuttige reacties (van de meesten natuurlijk). Maar heeft niemand hier zelf zo'n Epiphone-gitaar die er iets over kan vertellen? :)

kapepper
22 maart 2011, 19:45
Dit is toch 1 van de betere threads gitaarnet.nl vind ik.. mag nog wel effe voortduren

doet me denken aan die gast in de uk die zowat 60 gitaren heeft (ook een hele hoop aan de muur trouwens) en geen noot gitaar kan spelen

http://theguitarcollection.org.uk

EDIT
en misschien toch even on topic
kijk toch eens goed rond voor een tweedehands, kan je nadien nog altijd verkopen en doorsparen voor en echte gibson als hij je echt bevalt

bosnialove
22 maart 2011, 20:01
Dit is toch 1 van de betere threads gitaarnet.nl vind ik.. mag nog wel effe voortduren

doet me denken aan die gast in de uk die zowat 60 gitaren heeft (ook een hele hoop aan de muur trouwens) en geen noot gitaar kan spelen

http://theguitarcollection.org.uk

EDIT
en misschien toch even on topic
kijk toch eens goed rond voor een tweedehands, kan je nadien nog altijd verkopen en doorsparen voor en echte gibson als hij je echt bevalt

Wow, 60 stuks.. Ruimte & geld teveel? :P Voor dat geld zou ik liever een Ducati pal in mijn woonkamer willen hebben. ;)

-> Tja, dat kan wel zo zijn, maar ik wil écht écht géén tweedehands gitaar als mijn eerste hebben (tenzij het een Gibson V Ebony in perfecte staat is voor €300.- :D)...

Enfin, ik denk al dat ik mijn droom gitar heb gevonden:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_korina_flyingv_bass_aw_ltd.htm

Een witte Flying V.... Grrrrrrr.. :mmmm:

TDZH
22 maart 2011, 20:02
Wow, 60 stuks.. Ruimte & geld teveel? :P Voor dat geld zou ik liever een Ducati pal in mijn woonkamer willen hebben. ;)

-> Tja, dat kan wel zo zijn, maar ik wil écht écht géén tweedehands gitaar als mijn eerste hebben (tenzij het een Gibson V Ebony in perfecte staat is voor €300.- :D)...

Enfin, ik denk al dat ik mijn droom gitar heb gevonden:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_korina_flyingv_bass_aw_ltd.htm

Een witte Flying V.... Grrrrrrr.. :mmmm:

Dat is nou een basgitaar.

kapepper
22 maart 2011, 20:02
Wow, 60 stuks.. Ruimte & geld teveel? :P Voor dat geld zou ik liever een Ducati pal in mijn woonkamer willen hebben. ;)

-> Tja, dat kan wel zo zijn, maar ik wil écht écht géén tweedehands gitaar als mijn eerste hebben (tenzij het een Gibson V Ebony in perfecte staat is voor €300.- :D)...

Enfin, ik denk al dat ik mijn droom gitar heb gevonden:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_korina_flyingv_bass_aw_ltd.htm

Een witte Flying V.... Grrrrrrr.. :mmmm:

een basgitaar?
bon, ik weet wat je wil zeggen....

bosnialove
22 maart 2011, 20:10
Dat is nou een basgitaar.

D'oh, je hebt gelijk. Toen ik het uiterlijk zag, zag ik verder niets meer dan de mooie witte lak.. :P Bleeeehh, vier snaren maar, bleeeh..

TDZH
22 maart 2011, 20:16
D'oh, je hebt gelijk. Toen ik het uiterlijk zag, zag ik verder niets meer dan de mooie witte lak.. :P Bleeeehh, vier snaren maar, bleeeh..

Niks tegen basgitaren en bassisten mag ik hopen? ; )

bosnialove
22 maart 2011, 20:24
Niks tegen basgitaren en bassisten mag ik hopen? ; )

Nee, maar ik vind maar 4 snaren een beetje leeg op zon ding staan, vandaar. :P

macwilliams
22 maart 2011, 20:40
En niemand die 'm jatten kan.... ;)

Het is iig diefstal vertragend.

Ontopic:

Epiphone maakt goede gitaren, zeker voor het geld. Toch wil ik een kanttekening zetten bij de standaard elementen welke door epiphone gebruikt worden. Deze klinken wanneer er zonder distortion effecten gespeeld word nog wel goed maar zodra je er distortion overheen gooit dan veranderd het geluid tot een ongedefinieerde brij. Nu zul je bij een low budget versterker er weinig van merken.

bosnialove
22 maart 2011, 20:42
Het is iig diefstal vertragend.

Ontopic:

Epiphone maakt goede gitaren, zeker voor het geld. Toch wil ik een kanttekening zetten bij de standaard elementen welke door epiphone gebruikt worden. Deze klinken wanneer er zonder distortion effecten gespeeld word nog wel goed maar zodra je er distortion overheen gooit dan veranderd het geluid tot een ongedefinieerde brij. Nu zul je bij een low budget versterker er weinig van merken.

Bij welke merken moet je kijken om dat niet te hebben? Die cheap ass versterker is natuurlijk voor tijdelijk. Met de tijd zal ik er natuurlijk naar verlangen om betere kwaliteit te hebben..

En kan je bij zo'n normale versterker je microfoon aansluiten?

macwilliams
22 maart 2011, 20:52
Je kunt ter zijner tijd beter denken aan een elementen op waardering. Elementen kosten je de kop niet, tweedehands nog goedkoper. Maar dat zou ik pas doen wanneer ik zeker wist dat ik er met spelen door zou gaan.

Dus:
koop gitaar & amp.
Leer spelen.
Koop andere amp & elementen.

Ondertussen kun je hier genoeg informatie vinden over wat je wilt weten, spit oude threads door en als je dan met vragen blijft zitten en stel je die gewoon in het betreffende sub forum.

guitarkid
22 maart 2011, 20:55
Bij welke merken moet je kijken om dat niet te hebben? Die cheap ass versterker is natuurlijk voor tijdelijk. Met de tijd zal ik er natuurlijk naar verlangen om betere kwaliteit te hebben..

En kan je bij zo'n normale versterker je microfoon aansluiten?

Nee, da's geen goed idee. Het kan technisch wel, maar ik denk niet dat je vrolijk wordt van het geluid. M.n. de speaker in een gitaarversterker is qua frequentiebereik relatief beperkt, maar laat het gitaargeluid daardoor juist goed klinken. Voor een goed microfoon (zang?) geluid heb je juist een groot bereik nodig. Maar nogmaals, het kan en mag op zich wel, hoor.

Gr. Coos

bosnialove
22 maart 2011, 21:06
Je kunt ter zijner tijd beter denken aan een elementen op waardering. Elementen kosten je de kop niet, tweedehands nog goedkoper. Maar dat zou ik pas doen wanneer ik zeker wist dat ik er met spelen door zou gaan.

Dus:
koop gitaar & amp.
Leer spelen.
Koop andere amp & elementen.

Ondertussen kun je hier genoeg informatie vinden over wat je wilt weten, spit oude threads door en als je dan met vragen blijft zitten en stel je die gewoon in het betreffende sub forum.

Goed advies. :ok: :D Wat is een amp. trouwens?

Sinner1980
22 maart 2011, 21:11
[QUOTE=bosnialove;2601789]@Sinn1980 & KurtFender..

Als je nou eens goed had gelezen wat ik heb geschreven dan hadden jullie zo'n reactie niet hoeven plaatsen. Soms moet je eerst kijken naar jezelf en dan naar anderen.

Dude,hoe slaapverwekkend het ook was; ik heb me netjes ingelezen

Ik heb niet gezegd dat ik als KISS wil spelen, maar ik heb gezegd dat ik graag een gitaar zou willen hebben met zo een sound. Ik neem aan dat de ene gitaar ander klinkt dan de andere? Think about that.

Klopt,en ik begrijp ook dat,al zou je Kiss willen spelen,je dan op zoek bent naar een Kiss sound...1+1=2


..Bedankt voor jullie nuttige reacties (van de meesten natuurlijk).

Graag gedaan man;)

Maar nogmaals,koop lekker zo'n epi en ga spelen;je bent (met alle respect)nog niks gewend dus zo'n epi is dan prima spul;lekkere beginnersgitaartjes,niks mis mee.

Bevalt het niet of gaat het m gewoon niet worden heb je mooie wandversiering

guitarkid
22 maart 2011, 22:03
Goed advies. :ok: :D Wat is een amp. trouwens?

afkorting voor amplifier = versterker.

Gr. Coos

bosnialove
22 maart 2011, 22:03
afkorting voor amplifier = versterker.

Gr. Coos

Duidelijk. :D

707dude707
23 maart 2011, 10:07
Je kunt ter zijner tijd beter denken aan een elementen op waardering. Elementen kosten je de kop niet, tweedehands nog goedkoper. Maar dat zou ik pas doen wanneer ik zeker wist dat ik er met spelen door zou gaan.

Dus:
koop gitaar & amp.
Leer spelen.
Koop andere amp & elementen.

Ondertussen kun je hier genoeg informatie vinden over wat je wilt weten, spit oude threads door en als je dan met vragen blijft zitten en stel je die gewoon in het betreffende sub forum.

Kijk dit is een mooie conclusie.

KurtFender
23 maart 2011, 17:09
@Sinn1980 & KurtFender..

Als je nou eens goed had gelezen wat ik heb geschreven dan hadden jullie zo'n reactie niet hoeven plaatsen. Soms moet je eerst kijken naar jezelf en dan naar anderen.

Ik heb niet gezegd dat ik als KISS wil spelen, maar ik heb gezegd dat ik graag een gitaar zou willen hebben met zo een sound. Ik neem aan dat de ene gitaar ander klinkt dan de andere? Think about that.


..Bedankt voor jullie nuttige reacties (van de meesten natuurlijk). Maar heeft niemand hier zelf zo'n Epiphone-gitaar die er iets over kan vertellen? :)

Heel leuk hoor, maar even: Als jij kiss wilt spelen, maakt het geen drol uit of jij een Explorer, Flying V of weetikveelwat van Epiphone neemt rond de 300 euro.

Het verschil zit hem in de amp settings (tenzij je een BC rich of zo neemt)

Zelf heb ik een Epiphone Les Paul Ultra van rond de 500 gehad, en daar kan je kiss mee spelen.

Dat je nou heel arrogant gaat zeggen 'think about that' terwijl je het verschil tussen een gitaar en bass niet eens kan zien vind ik erg raar.

TDZH
23 maart 2011, 17:10
Ik zie het arrogante er zelf niet zo erg in. Laten we hier nou ook al geen ruzie gaan maken.

KurtFender
23 maart 2011, 17:12
Ik zie het arrogante er zelf niet zo erg in. Laten we hier nou ook al geen ruzie gaan maken.

Ik wel :). En ik ga hier geen ruzie maken hoor, ik geef hem alleen wat advies. Is het raar om tegen iemand die zijn eerste gitaar wil kopen te zeggen dat een echte Gibson nog niet gelijk hoeft?:gitarist::gitarist:

Jilles
23 maart 2011, 17:35
Gewoon kopen die hap. Neem iemand mee die al wat gitaartjes versleten heeft om een aantal V's op bespeelbaarheid en kwaliteit te testen, en speel op degene die door hem als 'goed' zijn bestempeld. Hou ze dan zelf vast en hang ze om, kies degene die waar jij je het prettigste bij voelt.
Dat zou ik doen in jouw situatie, een middag naar de winkel verslaat dagenlang peinzen met gemak. ;)
Succes!

bosnialove
24 maart 2011, 02:16
Ik zie het arrogante er zelf niet zo erg in. Laten we hier nou ook al geen ruzie gaan maken.

Nee, inderdaad. Die hap negeren is het beste.


Gewoon kopen die hap. Neem iemand mee die al wat gitaartjes versleten heeft om een aantal V's op bespeelbaarheid en kwaliteit te testen, en speel op degene die door hem als 'goed' zijn bestempeld. Hou ze dan zelf vast en hang ze om, kies degene die waar jij je het prettigste bij voelt.
Dat zou ik doen in jouw situatie, een middag naar de winkel verslaat dagenlang peinzen met gemak. ;)
Succes!


Ik kon ze nergens in een winkel vinden. :)

-> Een Epiphone Korina Flying V Ebony gekocht met een amp van €110.- :ok:
Bedankt aan de mensen die mij nuttige info hebben verschaft, zonder jullie was het niet gelukt! :)

guitarkid
24 maart 2011, 08:01
Nee, inderdaad. Die hap negeren is het beste.


Ik kon ze nergens in een winkel vinden. :)

-> Een Epiphone Korina Flying V Ebony gekocht met een amp van €110.- :ok:
Bedankt aan de mensen die mij nuttige info hebben verschaft, zonder jullie was het niet gelukt! :)

Mooi! En nu foto's....! :crazyhappy:

Gr. Coos

Jilles
24 maart 2011, 14:37
daar ben ik het mee eensch!

bosnialove
24 maart 2011, 16:41
Ik heb het besteld. Duurt een paar dagen voordat ik alles binnenheb. Dan zul je ze vanzelf tegenkomen. ;)

Sinner1980
24 maart 2011, 17:43
heb je ook een stemkastje besteld; das best handig zo'n ding

muziekschuur
24 maart 2011, 18:10
http://www.thomann.de/nl/epiphone_korina_flying_v.htm

Gewoon doen. Prima gitaar (normaal gesproken) & prima tweede hands waarde. Scoor er ook een koffer bij en je tweedehands waarde is nog hoger.

http://www.thomann.de/nl/epiphone_case_f_flying_v.htm (69 euro)

En deze Fender versterker voor erbij is helemaal leuk. Goeie modelling, weinig knoppen. Dus makkelijk te bedienen. En het kan ook zachtjes en klinkt dan helemaal ok. Heeft ook USB en kan dus zelfs aan je pc vast. Kun je lekker met backingtracks in je laptop of pc meespelen.

http://www.thomann.de/nl/fender_mustang_ii.htm 169 euro.

Ik zou er trouwens straplocks en een goeie band bij kopen. En wat plectra en twee setjes snaren. Gewoon makkelijk als het allemaal in de koffer zit.

http://www.thomann.de/nl/warwick_security_straplocks_gd.htm

Straplocks schroef je aan de gitaar in plaats van de huidige ophangpunten van de strap. Dus geen schade, gewoon weer om te wisselen als je hem verkoopt. Die schroef je ook aan de band en dan LOCKT de band aan de gitaar en zit ie goed vast. Ik heb op al mijn gitaren strap locks. Kan ik de band dus snel vastklikken aan de volgende gitaar.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ledergurt_padded_braun.htm (19.90 voor een leren draagband)

Maleco
24 maart 2011, 19:21
Leest nou niemand meer het hele topic door voordat ze reageren? :sssh:

bosnialove
24 maart 2011, 19:22
Ik ben nu helemaal blut. :P

Ik heb al een amp gekocht, eentje die zowel voor gitaar als voor zang te gebruiken is.

Ik heb al een band op ogen. Eentje van een merk genaamd Steph ofzo, met een zebraprint. Lekker ordinair, lekker á la Paul Stanley en past goed bij de Ebony.

Koffer en strapslocks zullen er nog bij komen. Ik heb liever een koffer in de vorm van een Flying V zodat je ook van de buitenant kunt zien dat het een Flying V is, maar ik heb gelezen dat deze gitaar snel beschadigd, dus ik weet niet of dat een goed idee is.

Sinner1980
24 maart 2011, 19:27
Das leuk maar hoe ga je m stemmen dan: op gehoor?

Sinner1980
24 maart 2011, 19:28
http://www.thomann.de/nl/epiphone_korina_flying_v.htm

Gewoon doen. Prima gitaar (normaal gesproken) & prima tweede hands waarde. Scoor er ook een koffer bij en je tweedehands waarde is nog hoger.

http://www.thomann.de/nl/epiphone_case_f_flying_v.htm (69 euro)

En deze Fender versterker voor erbij is helemaal leuk. Goeie modelling, weinig knoppen. Dus makkelijk te bedienen. En het kan ook zachtjes en klinkt dan helemaal ok. Heeft ook USB en kan dus zelfs aan je pc vast. Kun je lekker met backingtracks in je laptop of pc meespelen.

http://www.thomann.de/nl/fender_mustang_ii.htm 169 euro.

Ik zou er trouwens straplocks en een goeie band bij kopen. En wat plectra en twee setjes snaren. Gewoon makkelijk als het allemaal in de koffer zit.

http://www.thomann.de/nl/warwick_security_straplocks_gd.htm

Straplocks schroef je aan de gitaar in plaats van de huidige ophangpunten van de strap. Dus geen schade, gewoon weer om te wisselen als je hem verkoopt. Die schroef je ook aan de band en dan LOCKT de band aan de gitaar en zit ie goed vast. Ik heb op al mijn gitaren strap locks. Kan ik de band dus snel vastklikken aan de volgende gitaar.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ledergurt_padded_braun.htm (19.90 voor een leren draagband)

Volgens mij loop je een dag achter man:makeup:

bosnialove
24 maart 2011, 21:42
Das leuk maar hoe ga je m stemmen dan: op gehoor?

Tja, stemapparaat voor rond de €20.- moet wel kunnen. Voor tijdelijk. Pas wanneer het mij gaat tegenwerken om iets te bereiken of ergeren, zal ik een betere kopen.

macwilliams
24 maart 2011, 22:19
Joh, een stemapparaat heb je niet nodig. Dat is zo bourgeoise daar begint zo'n aparte vogel als jij niet aan :p

tres ordinaire.
Koop een stemfluit en onderscheid je van het plebs.

Ghehehe:seriousf:

Sinner1980
24 maart 2011, 22:20
Tja, stemapparaat voor rond de €20.- moet wel kunnen. Voor tijdelijk. Pas wanneer het mij gaat tegenwerken om iets te bereiken of ergeren, zal ik een betere kopen.

Much to learn you still have padawan;)

De beste gitaristen die ik ken gebruiken een kastje van €20,- dus maak je daar niet druk om.

macwilliams
24 maart 2011, 22:28
@muziekschuur,

Hij heeft alles aangeschaft, stond allemaal in dit topic.

bosnialove
24 maart 2011, 22:31
Oh, dan komt het wel goed.

Nu is er een vriend van mij die ook een gitaar wil kopen. Hem lijkt de Jackson King V wel een vet ding.

Welke gitaren zijn beter? Jackson King V of Epiphone Korina Flying V? Toevallig zag ik dat Vinny Vincent van KISS ook een Jackson King V had, hehe.

mesaman
25 maart 2011, 00:13
jullie worden voor de gek gehouden! ik lees net het hele topic door,dit neem je toch niet serieus?pfff wat een gelul/penis/vallus gvd! wie is hij nu echt?waarschijnlijk ene bekend forum bewoner die ons voor de gek houd al 7 pagina's lang! ik denk zelf dat het orpheo is! kom op!vertel! t grapje heeft al te lang geduurt want mensen nemen je al bijna serieus.


oja...ik wil een motor kopen maar wil nie zo als iedereen...zal ik een Y2K nemen?of een bosshoss?en ik heb nog een zwembroek en slippers zal ik dan wel een helm op doen of is dat niet nodig?en wil net zo motorrijden als rossie.
EN IK WIL HEM OOK AAN DE MUUR HANGEN!!!!

leukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukle ukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleuk leukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukle ukleukleuk maar het is topic/forum vervuiling om dat er hoedanook geen foto's zijn geplaatst! gvd!:stop::stop:

bosnialove
25 maart 2011, 00:24
jullie worden voor de gek gehouden! ik lees net het hele topic door,dit neem je toch niet serieus?pfff wat een gelul/penis/vallus gvd! wie is hij nu echt?waarschijnlijk ene bekend forum bewoner die ons voor de gek houd al 7 pagina's lang! ik denk zelf dat het orpheo is! kom op!vertel! t grapje heeft al te lang geduurt want mensen nemen je al bijna serieus.


oja...ik wil een motor kopen maar wil nie zo als iedereen...zal ik een Y2K nemen?of een bosshoss?en ik heb nog een zwembroek en slippers zal ik dan wel een helm op doen of is dat niet nodig?en wil net zo motorrijden als rossie.
EN IK WIL HEM OOK AAN DE MUUR HANGEN!!!!

leukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukle ukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleuk leukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukleukle ukleukleuk maar het is topic/forum vervuiling om dat er hoedanook geen foto's zijn geplaatst! gvd!:stop::stop:


Ik zou maar weer eens contact met je psychiator opnemen vriend...

Gelukkig zegt één foto meer dan 1000 woorden; je komt het binnenkort wel zelf tegen in een nieuw topic. :ok:

Rock Bottom
25 maart 2011, 11:29
Prachtig topic,

Zo origineel mogenlijk willen zijn met een flying V om zo op paul stanley te lijken en dan gaat je maatje een king v kopen.

Wat origineel hebben jullie allebei een V.

TDZH
25 maart 2011, 16:36
Zo zo, heftige complottheorieën op Gitaarnet.

KurtFender
25 maart 2011, 17:11
Prachtig dit topicje :).

Ik hoorde dat er ook gouden Gibson stemapparaten zijn, voor 100 euro. Misschien moet je die halen ?

Jilles
25 maart 2011, 18:05
Ah jongens komop. Ik snap best dat TS een beetje anders wil zijn dan de rest, hij is heus niet de enige. Sterker nog: iedereen investeert toch ook geld in apparatuur om hún eigen sound te krijgen? En zoveel mensen met een V zijn er nou ook weer niet.

bosnialove
25 maart 2011, 19:02
Prachtig topic,

Zo origineel mogenlijk willen zijn met een flying V om zo op paul stanley te lijken en dan gaat je maatje een king v kopen.

Wat origineel hebben jullie allebei een V.



Ah jongens komop. Ik snap best dat TS een beetje anders wil zijn dan de rest, hij is heus niet de enige. Sterker nog: iedereen investeert toch ook geld in apparatuur om hún eigen sound te krijgen? En zoveel mensen met een V zijn er nou ook weer niet.

Als die gozer die King V koopt vind ik dat teveel mensen in mijn omgeving een V hebben. :) Ik heb hem geprobeerd te overtuigen om niet te doen, maar hielp niet. Lol, hopen dat hij dit allemaal niet leest. :seriousf:


Prachtig dit topicje :).

Ik hoorde dat er ook gouden Gibson stemapparaten zijn, voor 100 euro. Misschien moet je die halen ?

Nee, hehe. Dat is te duur. Ik ben niet rijk.. Zou mij wel vet lijken om er zo een te hebben though..

mesaman
25 maart 2011, 22:35
ik wacht inderdaad op de foto in dit topic.ik ben benieuwd.ik vind v gitaren leuk! ik denk dat ik er ook maar een koop want een vriend van mij heeft er ook 1.ik meen het serieus hoor,ik maak er geen grapje van.ik laat me verrassen door je mooie foto's :gitarist:

enne...ik zal mn telefoon met 'met je psychiator' opnemen