PDA

View Full Version : Hallo daar



Eygen
21 maart 2011, 20:43
Hallo beste forumleden, ik ben Tobias, 16 jaar.

Ik heb toen ik jonger was een jaar of 4 akoestisch gitaar gespeeld. Daar ben ik mee gestopt omdat het me verveelde; achteraf natuurlijk een stomme zet! Na 3 jaar alles vergeten!

Ik speel ondertussen alweer een jaar gitaar, nadat ik 'm op zolder terugvond. Opnieuw geleerd om noten te lezen en dergelijke.

Momenteel staat gitaarspelen op een laag pitje door examens.
Nog twee maanden tot ik mijn shiny gymnasium diploma heb :crazyhappy:

Daarna een electrische gitaar kopen, en dan rockend (zowel akoestisch als electrisch) een lange vakantie vieren.

Ondertussen, tevens de reden dat ik mij hier aangemeld heb, probeer ik een oude gitaar te restaureren.

Ik zou het graag zelf willen doen, inplaats van het simpelweg naar een luthier te brengen, omdat het een verjaardagscadeau is voor m'n vriendin (het was de gitaar die ze als kind had).

Daarom kijk ik rond op dit forum en dan kan ik zo nodig vragen stellen. Ik denk dat ik wel een aantal vragen heb omtrent het lakken en refinishen van en gitaar ( waar ik tot nu toe geen informatie over heb gevonden).

Het verwijderen van de brug heb ik ook wat moeite mee, maargoed dat bewaar ik allemaal voor een ander topic ;)

Dus, dit ben ik!

Eygen
21 maart 2011, 21:34
Ohja voordat ik het vergeet. Andere hobbies zijn fotografie, reizen (perfecte combinatie soms ;) ), zelfbouw electronica en ik verzamel messen.

Acoustic Capo
21 maart 2011, 23:14
o o o stoppen met gitaar:sssh:
Grapje, veel plezier weer met gitaar spelen.

aaronstonebeat
22 maart 2011, 00:38
Welkom!
16 Jaar en dan al het gymnasium bijna af :ok:

In het onderdeel 'zelfbouw gitaar' en 'volg het bouwproces' vind je zat horrorverhalen over lakwerk, en soms ook juweeltjes van afwerking.
Begin eens in de 'Lak FAQ (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?43489-Lak-Faq-1.0)'.

Als het zover is, zou je een onderwerp over die restauratie kunnen beginnen; daar kun je al je vragen kwijt en wij vinden het erg leuk om mee te kijken en denken.