PDA

View Full Version : Gitaarbouwersmeeting 2011 (29-10-2011)



Pagina's : [1] 2

superfly
21 maart 2011, 19:45
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Welkom_files/bannersketch.jpg
Goed nieuws!

De gitaarbouwersmeeting 2011 staat in de startblokken.

Cocobolo, Gertgert, Hedge en Superfly hebben de organisatie van de meeting overgenomen van Gitaarbouwer.

De meeting zal plaats vinden op
Zaterdag 29 oktober 2011
in de Veluwehal in Barneveld.

Er wordt hard gewerkt aan een programma. Het concept van de eerdere meetings blijft gehandhaafd. Je kan dus rekenen op een tentoonstelling van zelfbouw gitaren met natuurlijk de verkiezing, presentaties en demo's over gitaarbouw, en natuurlijk zullen diverse handelaren hun waren aanprijzen en natuurlijk wordt dit alles omlijst met live muziek.

Kijk vast rond op de nieuwe website www.gitaarbouwersmeeting.org, de komende tijd zal die geupdate worden met meer informatie over de meeting. (De oude links als www.dgbm.nl werken ook nog)

Op de site kan je je inschrijven op de nieuwsbrief zodat je zeker weet dat je niets mist.

Zijn er nog suggesties voor de organisatie? Laat het gerust weten, hier op het forum of op het e-mail adres info@gitaarbouwersmeeting.org

Vriendelijke groet,
Marco, Gert, Leon en Wim

G.G.
21 maart 2011, 20:05
Jongens, wat betreft die PM van jullie: Lijkt me niet dat er bezwaren zijn tegen het topic. Er is niet echt een commercieel belang van de organisatie bij (zal wel weer kostendekkend als doel hebben ipv winst) en het is natuurlijk gewoon een soort gitaarnetmeeting.

Succes met de organisatie, en alvast bedankt. Jullie zijn helden!!!! Ik zal er weer bij zijn.

Joris

st.robot
21 maart 2011, 20:30
eindelijk!

een gitaarbouwersmeeting die niet tijdens de examens vallen, ik zal erbij zijn!! heb ik ineens weer een excuus om nog een nieuwe gitaar te bouwen.

grtz

barno
21 maart 2011, 20:36
Tof dat jullie er nu al werk van maken!
Een zaterdag is wat tricky voor een muzikant maar als het enigszins kan, kom ik.

Thiez
21 maart 2011, 20:38
Lijkt me gaaf om er een keer bij te zijn. Ga zeker proberen of het dit jaar wilt lukken.

Cocobolo
21 maart 2011, 21:15
...Er is niet echt een commercieel belang van de organisatie bij (zal wel weer kostendekkend als doel hebben ipv winst) ...

Klopt: we hebben gekozen voor een stichting zonder winstoogmerk. Het geld blijft daardoor altijd in de stichting. Mocht er toch aan het eind van de komende beurs geld 'over' zijn, dan gaat dat gewoon volgend jaar(*) in nog betere artiesten, meer presentaties en/of lagere toegangsprijzen :) Voor bouwers, door bouwers dus.

(*) Jawel : de beurs zal vanaf nu zeer waarschijnlijk jaarlijks zijn, het ene jaar centraal in Nederland, het volgend jaar meer richting onze zuiderburen :)

Robrock
21 maart 2011, 21:42
Goed nieuws jongens. Het staat in de agenda. Succes met de voorbereidingen.

Gr.Rob

barno
21 maart 2011, 22:27
Klopt: we hebben gekozen voor een stichting zonder winstoogmerk. Het geld blijft daardoor altijd in de stichting. Mocht er toch aan het eind van de komende beurs geld 'over' zijn, dan gaat dat gewoon volgend jaar(*) in nog betere artiesten, meer presentaties en/of lagere toegangsprijzen :) Voor bouwers, door bouwers dus.

(*) Jawel : de beurs zal vanaf nu zeer waarschijnlijk jaarlijks zijn, het ene jaar centraal in Nederland, het volgend jaar meer richting onze zuiderburen :)

super, voor mij hoeft het niet eens dichterbij maar please, geen friesland, daar onlangs nog gaan spelen. Ik ben ongeveer even vlug in zwitserland...

Thiez
21 maart 2011, 22:33
Haha, friesland is idd een eindje rijden. Ik woon zelf in brabant (10km van essen dus aardig zuidelijk) en ik rijd er al gauw 3 uur op naar friesland.

Barneveld is voor mij wel aardig om te doen. Dat is in een dik uurtje wel te rijden denk ik.

Maar goed, het duurd nog ff. Kan nog niet met zekerheid zeggen dus of die datum uit gaat komen maar hij staat genoteerd ;) Misschien is dan inmiddels mijn stratje wel af.

Woml
22 maart 2011, 00:04
Damn! Damn Damn Damn Damn Damn!

Het gaat me niet lukken om er bij te zijn, dat is al duidelijk. Ons kleine ventje wordt dan vier, en dan mag ik er vast niet de hele dag tussenuit knijpen.
Damn! :(

Laat ik mezelf maar proberen wijs te maken dat ik dan tenminste een jaar extra heb om nog iets moois te maken... :harmony:























Maar toch: DAMN!

danielw
22 maart 2011, 05:29
nou dat word doorbouwen zo te horen.
in dit tempo red ik het niet eens haha.
maar hij staat in de agenda.

groetjes daniel

Javaca
22 maart 2011, 06:34
-Staat in de agenda
-Kom zeker
-Rest nu: SPREAD THE WORD!


Toevallig iemand die met een auto in de buurt van Doorn komt? Zou graag meerijden...

grizzly
22 maart 2011, 09:14
Staat ook bij mij in de agenda op nr. 1
Ofwel, " Rain or Shine" ik zal er zijn.

McVenco
22 maart 2011, 09:49
nou dat word doorbouwen zo te horen.
in dit tempo red ik het niet eens haha.

In jouw tempo wordt het eerder 2085 denk ik, toch? ;)

Maar ik ben ijs en weder dienende ook van de partij, hopelijk mét gitaren dit keer...


Toevallig iemand die met een auto in de buurt van Doorn komt? Zou graag meerijden...

Ik rij vanuit Utrecht over de A12 naar Barneveld, dus Doorn ligt kort naast de route. Vooropgesteld dat ik definitief ga (mijn nieuwbouwhuis wordt in augustus/september opgeleverd, dus misschien dat ik eind oktober ga verhuizen), is er wel een plaatsje in mijn auto.

Nagramoth
22 maart 2011, 11:05
Present !!!

:supercool:

jan jansen
22 maart 2011, 11:18
super, voor mij hoeft het niet eens dichterbij maar please, geen friesland, daar onlangs nog gaan spelen. Ik ben ongeveer even vlug in zwitserland...

Wat is er mis met fryslan?Ik ben in 2 uurtjes in eindhoven - brabant.....:stop::stop:


frd\ed

jan jansen
22 maart 2011, 11:21
Klopt: we hebben gekozen voor een stichting zonder winstoogmerk. Het geld blijft daardoor altijd in de stichting. Mocht er toch aan het eind van de komende beurs geld 'over' zijn, dan gaat dat gewoon volgend jaar(*) in nog betere artiesten, meer presentaties en/of lagere toegangsprijzen :) Voor bouwers, door bouwers dus.

(*) Jawel : de beurs zal vanaf nu zeer waarschijnlijk jaarlijks zijn, het ene jaar centraal in Nederland, het volgend jaar meer richting onze zuiderburen :)

En wanneer dan in het noorden..?
Marco ben je nog verder gegaan met de ontwikkeling van de halsfrees machine?Een mooi streven anders om die tegen die tijd af te hebben...;);)

Rickenbender
22 maart 2011, 16:33
Geweldig nieuws en Barneveld is volgens mij vanuit Bussum nog dichterbij dan Bunnik :crazyhappy:.
Zal er zeker proberen te zijn en wie weet durf ik mijn eerste zelfbouw geknutsel wel mee te nemen, ook al is hij bij lange na niet zo goed geslaagd als van sommige forumleden.

Ik hoop hem in ieder geval tegen die tijd af te hebben en dan is het wel leuk om te horen wat andere bouwers er van vinden en tips te krijgen hoe dingen beter kunnen.

Ricken(ben)der.

DaanW
22 maart 2011, 17:29
De vorige keren kon ik er niet bij zijn, maar deze keer moet het lukken.

Zijn er nog plannen voor een thema-bouw-opdracht ofzo?

Cocobolo
22 maart 2011, 20:10
......Marco ben je nog verder gegaan met de ontwikkeling van de halsfrees machine?Een mooi streven anders om die tegen die tijd af te hebben...;);)

Eigenlijk niet, maar ik ben een deadline-werker dus als ik mezelf dat nou als deadline opleg, wie weet :)
Maar misschien dat "jigs" wel een apart aandachtsgebied op de beurs kan worden. We moeten het nog bespreken, maar volgens mij vinden de meeste bouwers dat altijd een interessant onderwerp. Kan heel goed dat we jullie daarbij om hulp vragen. Misschien wel een "handigste jig van 2011" verkiezing ;)

Cocobolo
22 maart 2011, 20:11
Zijn er nog plannen voor een thema-bouw-opdracht ofzo?

We hebben al wel wat ideeën, maar kom maar op me suggesties :ok:

jan jansen
22 maart 2011, 20:23
Eigenlijk niet, maar ik ben een deadline-werker dus als ik mezelf dat nou als deadline opleg, wie weet :)

Ik ken dat.....vandaag eindelijk eens verder gegaan met de minitelecaster..Vandaag de body geschuurd en weer 2 lagen celluloselak gespoten. Morgen toch eens aan de hals beginnen....,

Goed idee een wedtrijd wie de beste gitaarhulpstuk kan maken of heeft ontworpen..!

fred

danielw
23 maart 2011, 05:27
-

Toevallig iemand die met een auto in de buurt van Doorn komt? Zou graag meerijden...

hoi javaca, als ik over de a12 rijd kom ik langs doorn.
ik kan dan vast wel ff stoppen denk ik haha

danielw
23 maart 2011, 05:29
[QUOTE=McVenco;2601402]In jouw tempo wordt het eerder 2085 denk ik, toch? ;)

2085? je bent nogal positief haha. ik ben verder dan mensen denken,
ik heb al een tijd niks meer gepost.

groet daniel

stijnkenens
23 maart 2011, 07:55
Zijn er nog plannen voor een thema-bouw-opdracht ofzo?


We hebben al wel wat ideeën, maar kom maar op me suggesties :ok:

Origineelste cigarbox guitar?
Ik heb nog wel wat ideetjes :)

Ik ga proberen te komen, en zal nog wel wat plek hebben vanuit Antwerpen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

s.

charlotte
23 maart 2011, 10:02
Super!!! :)

Ik heb gisteren vrij geregeld op het werk,moest eigenlijk werken,dus als er geen gekke dingen gebeuren hoop ik weer aanwezig te zijn met manlief.

Snel verder bouwen dus ......

groetjes Charlotte :lp:

grizzly
23 maart 2011, 17:14
Maar misschien dat "jigs" wel een apart aandachtsgebied op de beurs kan worden. We moeten het nog bespreken, maar volgens mij vinden de meeste bouwers dat altijd een interessant onderwerp. Kan heel goed dat we jullie daarbij om hulp vragen. Misschien wel een "handigste jig van 2011" verkiezing ;)

Idee:

Misschien werkt hier het X-prize effect goed.
Ofwel, een incentive voor de gene die op de meest economische manier een Radius dish kan maken.
Voorwaarden: het moet minstens kunnen in de maten 15" en 25", het moet goedkoper kunnen dan de commerciële aanbieders die nu op internet staan, de diameter moet gelijk zijn aan die van een standaard Go-bar, en eenvoudig reproduceerbaar door andere forum leden. :seriousf:

Als incentive valt de winnaar natuurlijk eeuwige roem ten deel, maar ik wil er ook nog wel een financieel prijsje tegenaan gooien.

barno
23 maart 2011, 17:38
jig wedstrijd ... you bunch of bouwersnerds :)

ben ik niet goed in (al vind ik mijn rozette freesmethode toch wel ei en colombus waardig )

maar ik zal met ver- en bewondering die jigs gadeslaan

Jilles
23 maart 2011, 17:47
Zoals St. Robot al zei: eindelijk een meeting die niet in de examens valt! Ik ga er proberen bij te zijn.

Oja,
@cocobolo: Je sig is niet helemaal correct of wel?

Cocobolo
23 maart 2011, 23:36
...Oja,
@cocobolo: Je sig is niet helemaal correct of wel?

Oeps! Haha, helemaal overheen gelezen :seriousf:
Er stond dus " in 2001" maar dat heb ik nu "in 2011" gewijzigd uiteraard! Dank voor het opmerken!

BillyChaos
24 maart 2011, 07:09
Origineelste cigarbox guitar?
Ik heb nog wel wat ideetjes :)

Ik ga proberen te komen, en zal nog wel wat plek hebben vanuit Antwerpen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

s.

Shotgun! Maak mij een Nepeneoyka met een piezo zodat ik dat live kan
gebruiken :crazyhappy: Dat is wat leuker dan een cigarbox ;)

rico91
25 maart 2011, 21:16
Hmm.. ik woom in barneveld, dus dat is mooi!
Ik ga zeker een kijkje nemen dan!

hassent
28 maart 2011, 20:54
Uiteraard ben ik ook weer van de partij! Altijd gezellig op de DGBM. Kan helaas niemand meenemen, ik zit al vol ;) :seriousf:.

Javaca
29 maart 2011, 06:25
Maar je kunt Toinne wel uitnodigen...

hassent
29 maart 2011, 20:28
Zal ik zeker doen!

buescher1964
30 maart 2011, 11:08
Hoewel nog wel erg ver weg lijkt dit me een leuke en voor mij leerzame meeting te worden. Kijken of ik aangestoken kan worden met het virus..

Dus..ich bin dabei en wie graag vervoer wil hebben vanuit Nijmegen mag zich melden.

Hedge
3 mei 2011, 10:28
We zijn druk bezig om een leuk en goed programma samen te stellen voor 29 oktober. We hebben een aantal workshops in gedachte en zullen daar mensen voor gaan benaderen.
Maar er is nog ruimte voor goede ideeën, dus aan jullie allen de vraag: Wat willen jullie graag en weet je wie dit goed kan vertellen / demonstreren in een workshop (je mag jezelf ook opgeven!).
Reacties graag via PM aan Cocobolo,Superfly, GertGert of Hedge.

Yoshida
3 mei 2011, 17:58
Ik ben erbij met mijn Dragonwing en mss de Terrortweetie als er weer een contest is, ik rij vanuit Almelo, Wellicht 1 of 2 plaatsen vrij afhankelijk van hoeveel gear de passagiers meenemen, pm voor een lift.

Dikke kudos voor de organisatie, nu al!! :)

Hedge
10 mei 2011, 15:49
Sinds kort bestaat Stichting Gitaarbouwersmeeting. We hebben er voor gekozen om een officiële stichting op te richten. Zo hopen we voor de toekomst de organisatie te waarborgen.

De stichting heeft geen winstoogmerk. Alle inkomsten worden besteed aan de bijeenkomsten

barno
10 mei 2011, 16:29
Sinds kort bestaat Stichting Gitaarbouwersmeeting. We hebben er voor gekozen om een officiële stichting op te richten. Zo hopen we voor de toekomst de organisatie te waarborgen.

De stichting heeft geen winstoogmerk. Alle inkomsten worden besteed aan de bijeenkomsten

super, kerels! wordt erg gewaardeerd door velen hier, denk ik.

oknarb180
22 mei 2011, 14:47
Hey folks,

Leuk dat er weer een meeting komt!
De vorige kon ik er helaas niet bij zijn, maar deze keer kom ik zeker!!!

Ik heb ook nog wel een paar plaatsen vrij (zeker 2 pers, misschien wel 3 pers).
Ik kom uit Heerhugowaard/Alkmaar en kan via 2 kanten:
1e via A7, A8, A10 en A1
2e cia A9 en A1
PM me maar even als je mee wilt rijden!

vr.gr.

Branko

gertgert
24 mei 2011, 23:51
binnenkort verschijnt er een nieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen.
je kunt je voor de nieuwsbrief aanmelden via de dgbm-site.

superfly
31 mei 2011, 19:46
Hallo allemaal
De nieuwsbrief is verzonden, als je je niet aangemeld hebt kan je de inhoud hier (http://www.gitaarbouwersmeeting.org/Nieuwsbrief/Nieuwsbrief_Juni.html) toch bekijken.

Mochten jullie ideeën voor de meeting hebben of weet je al zeker welke gitaar je op de meeting gaat laten zien, mail dit dan (liefst met foto van de gitaar die meeneemt) naar info@gitaarbouwersmeeting.org. (hier posten mag natuurlijk ook)

Grtz Wim

superfly
1 juni 2011, 12:45
In de nieuwsbrief wordt vermeld dat er nog enkele beurstafel beschikbaar zijn. Daar is een vraag over gesteld. Daar worden de tafels mee bedoeld die leveranciers voor de beurs kunnen reserveren. Tafels waarop de zelfbouwers hun gitaren kunnen showen worden hier niet mee bedoeld. Die zullen natuurlijk volop en gratis beschikbaar zijn.


Wim

RS-Rik
5 juni 2011, 00:25
Als Oigun en Barno komen zou k t overwegen om ook te komen. Die gitaren vind ik zo gaaf...


slijm slijm


heheh

st.robot
13 juni 2011, 12:44
Ik denk dat ik dit jaar ook wel eens kan komen, ik heb toch geen school meer en heb tegen dan een auto. Eventueel kan er dan nog wel iemand meerijden als er mensen niet geraken.

vraagje: moet je vantevoren laten weten welke gitaren je meeneemt? (kan zijn dat die nog gebouwd moeten worden :soinnocent:)

ik kijk er al naar uit

grtz

Cocobolo
13 juni 2011, 12:49
...
vraagje: moet je vantevoren laten weten welke gitaren je meeneemt? (kan zijn dat die nog gebouwd moeten worden :soinnocent:)
...

Hoeft niet perse, we hebben tafels voor alle zelfbouw gitaren. Als er echt heel veel komen, regelen we ter plekke nog wel meer tafels :) Maar het is natuurlijk altijd leuk om te horen wat je mee neemt, kun je ook gewoon hier posten.
Oh ja, ook al is iets nog niet af, gewoon meenemen! :crazyhappy:

danielw
13 juni 2011, 22:40
gelukkig maar! kan ik toch mijn bijna voltooide gitaar mee nemen haha

oigun
13 juni 2011, 23:49
Als Oigun en Barno komen zou k t overwegen om ook te komen. Die gitaren vind ik zo gaaf...


slijm slijm


heheh

Ik ga mijn best doen... maar mijn jongste dochter is dan jarig. (vorig jaar mijn oudste) Ik ga proberen het bezoek naar zondag te dirigeren...:soinnocent:

}{Metalmaster}{
14 juni 2011, 17:58
Leuk! De datum is voor mij ook prima dus zal er bij zijn :).
Ik zal mijn Custom Explorer en mn Custom RGX meenemen (de RGX is nog in bouw/ombouw, maar zal tegen die tijd af zijn. :)

Ben heel benieuwd, voorgaande keer kon ik niet :)

Cocobolo
14 juni 2011, 21:15
Leuk! De datum is voor mij ook prima dus zal er bij zijn :).
Ik zal mijn Custom Explorer en mn Custom RGX meenemen (de RGX is nog in bouw/ombouw, maar zal tegen die tijd af zijn. :)

Ben heel benieuwd, voorgaande keer kon ik niet :)

Leuk! Als anderen al willen verklappen welke zelfbouwsels ze mee gaan nemen, graag (beetje voorpret is niet verkeerd :cheerup:)

pueblo
14 juni 2011, 21:23
hopelijk kan ik er bij zijn en heb ik tegen dan al iets af :)

barno
17 juni 2011, 18:03
ik heb niet veel nieuwe Guttlins hier. Dan breng ik maar ouwe rommel mee. en mss nog wat tele's

Cocobolo
17 juni 2011, 19:00
ik heb niet veel nieuwe Guttlins hier. Dan breng ik maar ouwe rommel mee. en mss nog wat tele's

Noem dat maar oude rommel! :seriousf: Sommige dingen zijn tijdloos :ok:

DaanW
17 juni 2011, 20:50
Als ik het red, probeer ik voor de tijd sowieso wat nieuws te bouwen.
Hout is al uitgezocht, model nog niet.

G.G.
17 juni 2011, 21:06
Ik heb helaas niets echt nieuws om te laten zien dit jaar (eigenlijk alleen de tele die gebouwd is van de mahonie body en esdoorn top die ik bij de 2008 meeting van mattia kocht). Maar als ik met lege handen kom heb ik meer ruimte om nieuwe spullen mee terug te nemen :-)

jan jansen
17 juni 2011, 22:00
Leuk! Als anderen al willen verklappen welke zelfbouwsels ze mee gaan nemen, graag (beetje voorpret is niet verkeerd :cheerup:)

Ben nu bezig met een dubbelneck tele...mischien wel wat..en anders heb ik er nog een stuk of 8 zelfbouw...allemaal telecasters...:):)

riemersma
18 juni 2011, 19:36
Lijkt me leuk... even in de agenda opzetten en hopelijk kunnen we er naar toe! Ik ben een paar jaar geleden geweest en dat was erg leuk en leerzaam.

superfly
28 juni 2011, 21:13
Voor de echte DGBM fanaten. Een flyertje!
Downloaden, printen en ophangen; thuis, op je werk, op de sportclub, bij Albert Heijn, muziekschool enz........................................
Hier is de link om een pdf te downloaden Klik hier (http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Flyer211.pdf)
en een kleintje om er hier naar te kijken
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Welkom_files/Flyer211.jpg
met dank aan Woml en Milan

Woml
28 juni 2011, 21:27
Hee, dat plaatje ken ik inderdaad nog van vorig jaar!
En het ziet er nog steeds naar uit dat ik er deze keer niet bij kan zijn... Jullie weten het er wel in te wrijven! :sneaky:

BLUEWEY
2 juli 2011, 13:51
Zal proberen er ook dit jaar weer bij te zijn, en als Pale Moon geen fiasco wordt, gaat ze ook mee ;)

suc6 mensen en tot ziens

superfly
2 juli 2011, 15:13
We kunnen weer wat meer bekend maken over de gitaarbouwersmeeting 2011. We denken dat we een bijzonder programma samengesteld hebben. Even een korte samenvatting, kijk op de site voor meer informatie en filmpjes van de artiesten!
De entree hebben we vast gesteld op 10 euro. Bewaar het toegangsbewijs want daarmee kan je een korting van 20% op hout van de bouwzolder van de Arnhemse Fijnhout krijgen.

Voor de muziek gaan zorgen:

Merel van Hoek: akoestisch gitariste/songwriter

Octavarium: Progressive Rock Band tijdens het optreden zal Otto Neef diverse bassen van Bassbird Guitars demonstreren.

Ruben van Valderen: akoestische gitaar

Hans Laduc: akoestisch gitarist

Jullie zelf: we hebben een geluiddichte ruimte ter beschikking dus er kunnen jamsessies gehouden worden

Mystery Guest BoEl Guitar Company: Bo-El nodigt iedere meeting weer een bijzondere gitarist uit die een demo op de Bo-El gitaren geeft. Wie dat dit jaar wordt is een verrassing. We hebben Huub iets over een bassist horen mompelen. (scoop :crazyhappy:).

Lezingen/Demo's:

Fred Dons laat zien hoe je een sunburst aanbrengt

Hilko Nacaerts (aka JaquesleDick) laat zien hoe je een refret & afstelbeurt uitvoert

Jan van Kelst komt vertellen hoe hij de KELSTONE ontwikkeld heeft en zal hem natuurlijk laten horen.

Richard Heeres (himself jawel) komt ons vertellen over materiaalkeuzes en klankeigenschappen

Bouwerscontact de vereniging van instrument bouwers zal op de meeting live aan gitaren bouwen en natuurlijk alle vragen beantwoorden.

En de Beurs

Back and Forth komt met elektrische gitaren, toonhout en onderdelen.

BassBird Guitars Custom Build basgitaren, shortscale bassen zijn de specialiteit.

Basta Gitaren Gitaarbouw reparatie customizing en gitaarbouw cursussen. 


Bo-el Guitar Company Wie kent ze niet, prachtige electrische gitaren.

Bouw je eigen gitaar Leverancier van Saga en DIY gitaarbouwkits.

ES-Music Custom build gitaren en Giovanni pickups.

Guitar Supplies Body’s elementen halzen fretdraad gereedschap lakken noem maar op.

KSDB Leverancier gespecialiseerd in de acoustische gitaarbouw. Hout gereedschap onderdelen bouwtekeningen enzovoorts.

Outback Acoustics. Cursussen gitaarbouw maar ook hout en onderdelen importeur van Schatten design pick-ups!

Politoeren.com Leverancier van politoermaterialen maar ook van andere afwerkingsmiddelen en materialen. Politoeren.com zal een doorlopende politoer demonstratie op de beurs geven.

Jan Rammeloo Gitaarbouwer uit Antwerpen. Prachtige akoestische en elektrische instrumenten.

Er zullen de komende maanden misschien nog wel wat activiteiten bijkomen, maar wij denken dat we zo al een heel aantrekkelijk programma hebben. En last but not least, daar was het eigenlijk om begonnen, hebben we elkaars gezelschap ook nog :seriousf:. En de tentoonstelling van eigenbouw instrumenten natuurlijk.


Gert, Leon, Marco en Wim

charlotte
5 juli 2011, 10:56
Programma ziet er goed uit,heb er al zin in ! .

Wanneer kunnen we kaartjes kopen?.

groetjes Charlotte :lp:

barno
5 juli 2011, 17:35
Respect voor het uitgebreide programma, kerels.

Mss weten jullie het nu nog niet, maar ik zou het handig vinden als ik tijdstip kende van de workshops.

superfly
5 juli 2011, 17:55
@Charlotte, kaartjes bij de ingang. Voorverkoop is te veel gedoe.

@Barno Tijdstippen gaan we de komende tijd mee aan de slag, maar reserveer de hele dag maar. Er is genoeg te doen

rinaldo
5 juli 2011, 22:44
ziet er goed uit dat programma, ik denk dat ik dit jaar ook maar weer eens ga.
en dan neem ik deze meehttp://i859.photobucket.com/albums/ab156/rinaldini/104_0073-2.jpg

en deze ook waarschijnlijk.http://i859.photobucket.com/albums/ab156/rinaldini/100_9138.jpg
en misschien deze ook nog welhttp://i859.photobucket.com/albums/ab156/rinaldini/IMAG0281.jpg

superfly
6 juli 2011, 09:35
Hee dat is mooi Rinaldo, met jouw welnemen zet ik de foto's binnenkort op de site.
Ter voorbereiding van de verkiezing van de mooiste :crazyhappy:
Wie volgt ?

piezo
6 juli 2011, 09:40
ziet er goed uit dat programma, ik denk dat ik dit jaar ook maar weer eens ga.http://i859.photobucket.com/albums/ab156/rinaldini/104_0073-2.jpgAlleen al vanwege deze schoonheid gitaar wil ik ook komen ...

G.G.
6 juli 2011, 09:44
http://i859.photobucket.com/albums/ab156/rinaldini/104_0073-2.jpg

Hey, heb jij die P90´s niet via een niet nader te noemen persoon uit Rotterdam, via MP gekocht :soinnocent: (volgens mij gaat er een lampje bij me branden)

Als dat zo is, dan beloofd het wel wat, die sound..... want ik vond ze echt heerlijk, maar had wat teveel spullen in huis.

rinaldo
6 juli 2011, 17:28
yep GG dat zijn idd die p90's die ik van die niet nader te noemen persoon uit rotterdam heb gekocht:crazyhappy: en ze klinken geweldig idd

G.G.
6 juli 2011, 17:41
yep GG dat zijn idd die p90's die ik van die niet nader te noemen persoon uit rotterdam heb gekocht:crazyhappy: en ze klinken geweldig iddMooi, dan zijn ze goed terecht gekomen. Ik ga je gitaar zeker komen bewonderen en hopelijk hoor ik ook wat de elementen in jouw gitaar kunnen doen. Neem deze alsjeblieft mee, het is echt een topper om te zien.

rinaldo
6 juli 2011, 18:19
thanks GG, ik zal hem zeker meenemen.

superfly
6 juli 2011, 19:34
ik neem zelf deze mee:
https://lh6.googleusercontent.com/-IoRMxZW0wlQ/TT237NLYaKI/AAAAAAAAEvY/4Zv-_2wAOgA/s400/voorkant1.jpg

crazycow
9 juli 2011, 08:35
Lijkt me leuk om te komen, neem ik een paar cigar box gitaartjes mee (en dan doe ik natuurlijk ook meteen mee met de verkiezing van de mooiste gitaar ;).

sbms97
31 juli 2011, 15:53
Lijkt me leuk om te komen, neem ik een paar cigar box gitaartjes mee (en dan doe ik natuurlijk ook meteen mee met de verkiezing van de mooiste gitaar ;).

ik wil sppr graag komen, alleen hoe?, ik woon helemaal in maastricht en ben pas 13 en mag dus geen auto rijden, dus ff kijke, en anders wacht ik tot het korter in de buurt is.

Ike57
31 juli 2011, 17:51
ik wil sppr graag komen, alleen hoe?, ik woon helemaal in maastricht en ben pas 13 en mag dus geen auto rijden, dus ff kijke, en anders wacht ik tot het korter in de buurt is.

Misschien dat iemand, die dit leest en bij jou in de buurt woont, jou mee wil nemen naar de meeting.

Woml
3 augustus 2011, 10:07
Mede met dank aan de bemiddelingsmail van Ike57: ik heb verlof gekregen van het thuisfront, en mag dus toch komen! De geplande verjaardag van ons zoontje verschuiven we naar de zondag...

Ik geloof niet dat ik heel hoogdravende bouwsels mee ga nemen; ze zullen bij de verkiezing niet in de prijzen vallen. Ik heb alleen wel moeten beloven dat ik bij de ukulele-challenge voor het bier ga! :rockon:

Basileia
3 augustus 2011, 11:51
Ziet er uit als een gaaf programma! Ik heb zelf de bouwerswereld (nog) niet betreden, maar misschien is een bezoekje een stap in de goede richting.
Waarschijnlijk kom ik met de auto vanuit Zoetermeer, dus als er mensen langs de route wonen die een lift nodig hebben...

Ike57
3 augustus 2011, 12:41
Mede met dank aan de bemiddelingsmail van Ike57: ik heb verlof gekregen van het thuisfront, en mag dus toch komen!

:seriousf:

Als dat fust Belgisch bier een harde eis is dan maak ik wel een paar foutjes in mijn uke zodat je meer kans hebt :seriousf:

sbms97
3 augustus 2011, 13:24
Misschien dat iemand, die dit leest en bij jou in de buurt woont, jou mee wil nemen naar de meeting.

dat is best een goed idee, maar volgens mij wonene er niet zoveel mensen van die forum in zuid limburg, en ik weet niet of het van mijn moeder mag dat ik met een vreemde me rijdt. anders wacht ik toch maar tot dat het wat meer in eht zuiden van het land is. maar ik ga eht natuurlijk wel vragen aan mijn moeder, en anders kijk ik of er zo een hema trein aanbieding is, voor rondje nederland voor 20 euro. in iedergeval zou ik het heel erg fijn vinden als ik misschien met iemand mee zou kunnen rijden. :D

superfly
3 augustus 2011, 16:55
He Wommel komt, dat is goed nieuws!

Ik wil even de mening peilen:

Er is een mogelijkheid dat we op de meeting een workshop organiseren, waarbij zelfbouw effect pedaaltjes onder deskundige leiding in elkaar gesoldeerd worden. De prijs van zo'n workshop zou afhankelijk van het pedaaltje 100 euro of hoger zijn. De workshop duurt al snel een paar uur. Zijn mensen die dat een leuk idee vinden? Bij voldoende positieve reacties werken we het verder uit.

Wim

sbms97
3 augustus 2011, 20:36
He Wommel komt, dat is goed nieuws!

Ik wil even de mening peilen:

Er is een mogelijkheid dat we op de meeting een workshop organiseren, waarbij zelfbouw effect pedaaltjes onder deskundige leiding in elkaar gesoldeerd worden. De prijs van zo'n workshop zou afhankelijk van het pedaaltje 100 euro of hoger zijn. De workshop duurt al snel een paar uur. Zijn mensen die dat een leuk idee vinden? Bij voldoende positieve reacties werken we het verder uit.

Wim

het is voor zeg 90 procent zkr dat ik naar de meeting kom, ik ben pas van te voren jarig dus heb wat geld te spenderen, en het lijkt me een leuk idee, die workshop. ik ga ook nog eens kijken welke andere workschops er zijn. het is wel redelijk rpijzig, en ik ben niet echt handige harrie op het gebied van electronice, ik weet er wel wat van af, maarja.

superfly
8 augustus 2011, 23:04
Nou die pedalenworkshop gaat het niet worden zo te zien, die blazen we maar af.
We zitten nog wel te spelen met de gedachte om een soort ruiltafel in te richten, waar overbodige geworden gitaarbouw spulletjes te ruil aangeboden kunnen worden. Maar dat geeft nogal wat logistieke problemen. Het organisatie kwartet zal geen tijd hebben om die tafel te bewaken/begeleiden. Is er belangstelling voor zo een tafel? Iemand goede ideeën hoe dat te regelen zou zijn?

espike
12 augustus 2011, 22:05
om maar even binnen te vallen, voor de mensen die met de trein willen komen is dit misschien wel wat: http://www.ah.nl/ns

superfly
13 augustus 2011, 09:56
Heee, goeie tip Espike. Ik heb het ook op de site van de meeting gezet. Je kan dus goedkoop met de trein naar Barneveld op 29 oktober. Dank!

Wim

G.G.
13 augustus 2011, 14:22
heren van de organisatie. Ik heb een vraagje, waar denk ik meerdere leden profijt van zouden hebben.

er komen nogal wat handelaren en soms zoek je iets dat bijna niemand heeft....

Is er een plek waar we onze vragen gezamelijk kwijt kunnen bij de deelnemende "handelaren"?

Zo zoek ik dus een preslotted maccasar ebben fretboard met 12" radius. Die vind je dus nooitt als je gaat zoeken, maar misschien heeft een van hen er toevallig een in een hoekje liggen, die normaal gesproken nooit mee zou gaan naar de beurs, omdat toch niemand net dat product zal zoeken.

INOXROX
13 augustus 2011, 14:31
Voor mij is het ook nieuw : de gitaarbouw scene , maar ik kom zeker ! Verheug me d'r echt op .
Weet iemand toevallig te vertellen of je een - super-relaxte - hond mee mag naar binnen mag nemen ?

RS-Rik
14 augustus 2011, 14:48
Mwoewah ik denk dat ik ook wel kom. Met goldie... de hoer!!

Wordt kei gezellig

espike
14 augustus 2011, 20:55
Mwoewah ik denk dat ik ook wel kom. Met goldie... de hoer!!

Wordt kei gezellig

Betekent dat dat je moet betalen om r vast te houden?

gertgert
14 augustus 2011, 23:34
heren van de organisatie. Ik heb een vraagje, waar denk ik meerdere leden profijt van zouden hebben.

er komen nogal wat handelaren en soms zoek je iets dat bijna niemand heeft....

Is er een plek waar we onze vragen gezamelijk kwijt kunnen bij de deelnemende "handelaren"?

Zo zoek ik dus een preslotted maccasar ebben fretboard met 12" radius. Die vind je dus nooitt als je gaat zoeken, maar misschien heeft een van hen er toevallig een in een hoekje liggen, die normaal gesproken nooit mee zou gaan naar de beurs, omdat toch niemand net dat product zal zoeken.

gaan we op terugkomen, als we het simpel houden zou iedereen zijn wens kunnen mailen en zorgen wij dat de verlanglijst ruim op tijd bij de dealers is. ff over nadenken hoe we dit het handigst kunnen aanpakken, wordt op korte termijn vervolgd!

G.G.
15 augustus 2011, 18:55
Cool, bedankt voor het oppakken van het idee.

Amonus
15 augustus 2011, 19:59
Ik zal er eindelijk ook eens bij proberen te zijn,
Nou dat ik aan mijn derde project gitaar bezig ben.
Jullie zullen het misschien raar vinden maar van een oudere ibanez ben ik met wat zaagwerk een telecaster look a like aan het maken. Het tremelo systeem is eruit en ben die gaten aan het dichten met op maat gesneden stukjes hout. Een telecaster brug geregeld bij vox humana voor een mooi prijsje en omdat ik de echte tele twang wil heb ik voor achter die leuke kleine kuipjes om de snaren volledig door de body te laten lopen. Alvast een telecaster neck element gekocht oftewijl lekker aan het klussen.
Tot ziens op de beurs.:strat:

G.G.
15 augustus 2011, 20:16
Leuk, weer een nieuw gezicht erbij. Ik wil hier niet al te off-topic gaan, want dan kan ik mijn eigen zooi weer opruimen, maar Ibanez? Toevallig lindehout? Teletwang ligt niet alleen aan de brug.

Amonus
15 augustus 2011, 20:39
Het is inderdaad niet hetzelfde hout als ze voor tele's gebruikt wordt en natuurlijk is het niet alleen afhankelijk van de brug, zelfs de toets kan invloed hebben op het geluid.
Het gaat er mij ook om dat het zoveel mogenlijk in de buurt komt van een telecaster.
Maar idd een echte tele twang zal het nooit worden.
Ik heb alvast bekeken hoe ze eruit ziet als ze af is.
En het resultaat is voor mij meer als mooi.

gertgert
15 augustus 2011, 22:11
uitwerking van GG's idee (zie pag. 9)

Voorlopig mag je je wensen aan mij PM'en.

Zodra onze webmaster, manager helpdesk en corporate programme officer Superfly weer in het land is vraag ik hem of het via de site doorgegeven kan worden.

sbms97
16 augustus 2011, 23:14
ik ben er zeker bij. :D

Thunders1988
26 augustus 2011, 00:05
Ik kom ook!
Heel waarschijnlijk in het gezelschap van Stijn Kenens en neem een gitaar of 2 mee. Misschien 3 als de Supro het tegen dan doet. :)

stijnkenens
26 augustus 2011, 00:10
DGBM carpool topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148383-gitaarbouwersmeeting-CARPOOL-%28editie-2011%29) !!!

;)


s.

Rob Groen
26 augustus 2011, 16:55
Hallo,

Ik ben toevallig op de gitaarbouwersbeurs gestuit op het interweb, en zou er graag bij zijn met een creatie, , :punk:.

Ik weet niet of er iemand langs Papendrecht komt, dat ligt aan de A15 en vlak bij de A16.

Het busje uit Antwerpen gaat er niet langs komen denk ik, of misschien wel, het zou kunnen als hij via dordrecht rijdt, weet niet wat de route gaat zijn.
Als ik daar mee mee kan zou ook mooi zijn.

Groetjes Rob. :B

superfly
6 september 2011, 22:24
Het programma is rond, we hebben er een postertje van gemaakt.
check de site voor een overzicht van de standhouders er zijn er weer een aantal bijgekomen.
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Nieuwsbrief_september_files/programma%20gitaarbouwersmeeting.jpg

Cocobolo
6 september 2011, 22:45
Oproep : print deze poster uit, hang hem op je school/werk/bij de plaatselijke muziekwinkel, enzovoorts....hoe meer zielen... :)

EDIT :
Nou heb ik door mijn reactie, die mooie poster van Superfly/Wim naar de vorige pagina gedrukt...:(
Dus dan maar even zijn post meenemen naar deze pagina!


Het programma is rond, we hebben er een postertje van gemaakt.
check de site voor een overzicht van de standhouders er zijn er weer een aantal bijgekomen.
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Nieuwsbrief_september_files/programma%20gitaarbouwersmeeting.jpg

Ike57
6 september 2011, 23:31
Oproep : print deze poster uit, hang hem op je school/werk/bij de plaatselijke muziekwinkel, enzovoorts....hoe meer zielen... :)

De image is als poster een beetje aan de kleine kant. Is er geen mogelijkheid om hem als PDF beschikbaar te stellen in A4 formaat, eventueel via gitaarbouwersmeeting.org ?

G.G.
7 september 2011, 08:20
Vet!!! Ik kan de hele dag in het restaurant blijven zitten. Mooi ingedeeld.

superfly
7 september 2011, 09:15
De image is als poster een beetje aan de kleine kant. Is er geen mogelijkheid om hem als PDF beschikbaar te stellen in A4 formaat, eventueel via gitaarbouwersmeeting.org ?

Goed plan ga ik vanavond regelen!

Wim

Kakihara
7 september 2011, 10:52
Goed plan ga ik vanavond regelen!

Wim

Niet om te muggeziften, maar misschien kan je dan ook de naam van Hilko corrigeren (Nackaerts ipv Nackearts) en volgens mij is het ook nog altijd elektrisch ipv electrisch :sssh:

Verder vind ik het bijzonder jammer dat ik er wellicht weer niet bij zal zijn...

superfly
7 september 2011, 11:40
:hide: neem ik mee

Ike57
7 september 2011, 12:40
:hide: neem ik mee

Troost je Wim, in onze "goeie ouwe" tijd wás het ook nog electrisch. Maar ja, wij hadden ook nog échte pannekoeken. Niet vergelijkbaar met die pannenkoeken van tegenwoordig. ;)

superfly
7 september 2011, 12:50
Troost je Wim, in onze "goeie ouwe" tijd wás het ook nog electrisch. Maar ja, wij hadden ook nog échte pannekoeken. Niet vergelijkbaar met die pannenkoeken van tegenwoordig. ;)

Owwwww, staat die 57 in je naam voor je geboortejaar :crazyhappy:
Zijn we even oud.

Ike57
7 september 2011, 13:01
Owwwww, staat die 57 in je naam voor je geboortejaar :crazyhappy:
Zijn we even oud.

Jawel :sssh:

Gitaarbouwer
7 september 2011, 19:07
Owwwww, staat die 57 in je naam voor je geboortejaar :crazyhappy:

Off topic:
Dus over drie jaar slaat die 57 niet alleen op jullie geboortejaar maar ook op jullie leeftijd:soinnocent:

On topic:
Oeff, wat heb ik een zin in de 29e. Kan bijna niet wachten. Het programma ziet er fantastisch uit. Ook de layout van de flyer. Echt toppie hoor!

superfly
7 september 2011, 20:17
Dank je gitaarbouwer! Leuk dat je ook komt.
Ondertussen een nieuwe versie met de laatste verbeter suggesties van het postertje.(eventueel browser refresh nodig, om de nieuwe versie te zien)
en een pdf om uit te printen staat hier (http://www.gitaarbouwersmeeting.org/programma%20gitaarbouwersmeeting.pdf)
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Nieuwsbrief_september_files/programma%20gitaarbouwersmeeting.jpg

Ike57
7 september 2011, 21:39
Off topic:
Dus over drie jaar slaat die 57 niet alleen op jullie geboortejaar maar ook op jullie leeftijd:soinnocent:

Verrekte off topic inderdaad. Maar 1957 was wél even het jaar waarin Herman Emmink grote successen boekte met "Tulpen uit Amsterdam" en Jerry Lee Lewis met "Great Balls of Fire". Need I say more :seriousf:


Ondertussen een nieuwe versie met de laatste verbeter suggesties van het postertje.(eventueel browser refresh nodig, om de nieuwe versie te zien) en een pdf om uit te printen staat hier (http://www.gitaarbouwersmeeting.org/programma%20gitaarbouwersmeeting.pdf)


Verder on topic: Dank je Wim, ik zal hem morgen direct printen en ophangen.

gertgert
24 september 2011, 18:10
Let op je emailbox!!!!!!

Morgenochtend volgt een extra editie van de nieuwsbrief.

Met o.a. bekendmaking van welke prijzen er te verdienen zijn in de verkiezing mooiste gitaar en we zullen jullie melden welke internationaal bekende gitaarvirtuoos de meeting zal afsluiten. Wie vandaag in Veenendaal geweest is heeft de posters misschien al zien hangen.. voor de rest.. morgenochtend meer !!!!
(wat een cliffhanger he :) )

superfly
25 september 2011, 10:15
De nieuwsbrief is de deur uit! Voor de niet geabonneerde is er een online versie HIER (http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Extra_Nieuwsbrief.html)

Het is Gertgert gelukt om een wel heel bijzondere gast naar de meeting te krijgen.

jan jansen
25 september 2011, 10:35
De nieuwsbrief is de deur uit! Voor de niet geabonneerde is er een online versie HIER (http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Extra_Nieuwsbrief.html)

Het is Gertgert gelukt om een wel heel bijzondere gast naar de meeting te krijgen.

Hij viel net door de digitale brievenbus...:) (wel 2x)

superfly
25 september 2011, 14:50
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/Akkermanklein.jpg

barno
25 september 2011, 15:08
lap! dat is nogal wat
proficiat heren!

stijnkenens
26 september 2011, 10:12
Echt bravo, jullie zijn goed bezig, dat wordt een plezant uitstapje !!!


s.

Zjef
26 september 2011, 13:34
Laat maar komen!
Ik heb er veel voor moeten laten liggen om mee te kunnen, maar het ziet ernaar uit dat het zeker de moeite waard wordt!

BLUEWEY
27 september 2011, 02:14
Het was me een genoegen om de digitale nieuwsbrief wederom te ontvangen en de zin neemt alleen maar toe.

Tof programma heren..

spirit
27 september 2011, 21:52
Zoooooooooooow, goed bezig jongens.

Ik ga er zo goed als zeker ook bij zijn. Mag je trouwens meerdere zelfbouwsels mee nemen?

superfly
27 september 2011, 22:16
Zoooooooooooow, goed bezig jongens.

Ik ga er zo goed als zeker ook bij zijn. Mag je trouwens meerdere zelfbouwsels mee nemen?

Zeker, zoveel als je wilt. Als je er meer als 10 mee neemt even afstemmen ;-)

Wim

spirit
27 september 2011, 22:28
Zeker, zoveel als je wilt. Als je er meer als 10 mee neemt even afstemmen ;-)

Wim

10 ga ik niet redden:seriousf:, Maar breng er zowiezo 2 mee en ik zal vragen of ik de stalen telecaster waarmee ik aan de TPDRI challenge 2011 heb deelgenomen een dagje mag lenen van de huidige eigenaar.

superfly
28 september 2011, 08:38
1en ik zal vragen of ik de stalen telecaster waarmee ik aan de TPDRI challenge 2011 heb deelgenomen een dagje mag lenen van de huidige eigenaar.


Leuk.
BTW jullie kunnen foto's van de gitaren die je mee gaat nemen aan info@gitaarbouwersmeeting mailen of ze hier posten dan zal ik ze op de website plaatsen. Voor de voorpret.
Wim

Ike57
28 september 2011, 08:46
Mijn bijdrage zal letterlijk en figuurlijk niet zo groot zijn: De ukulele.

Hoe zit het eigenlijk met standaards voor de instrumenten. Moeten we deze zelf meenemen of zijn die in de zaal aanwezig?

superfly
28 september 2011, 09:00
Hoe zit het eigenlijk met standaards voor de instrumenten. Moeten we deze zelf meenemen of zijn die in de zaal aanwezig?

Goed dat je het vraagt. Er zijn geen standaards voor handen, alleen tafels.
Dus graag je eigen standaard(s) meenemen.
maakt een notitie voor de laatste nieuwsbrief

Thiez
28 september 2011, 09:10
Ik zou heel graag komen maar mijn gitaartje is nog niet af en het is een pokke eind rijden, dus ik twijfel nog even.
Ik begreep van dieter (guitar supplies) dat ze van plan zijn het ook een keer zuidelijker te organiseren?

superfly
28 september 2011, 12:36
dat ze van plan zijn het ook een keer zuidelijker te organiseren?
Dat zijn ze inderdaad van plan. Maar daar gaan we over denken na deze meeting.

Wim

Ike57
28 september 2011, 12:49
Ik begreep van dieter (guitar supplies) dat ze van plan zijn het ook een keer zuidelijker te organiseren?

Zuidelijker??

Hoe centraal wil je het hebben? Zie centrum Barneveld :D

http://www.atgp.nl/eigengitaar/barneveld.jpg

Voorbeeld:
Groningen - Barneveld = 180 km
Antwerpen - Barneveld = 158 km

barno
28 september 2011, 12:57
Zuidelijker??

Hoe centraal wil je het hebben? Zie centrum Barneveld :D

http://www.atgp.nl/eigengitaar/barneveld.jpg

Voorbeeld:
Groningen - Barneveld = 180 km
Antwerpen - Barneveld = 158 km

idd, iedereen heeft toch de neiging zijn eigen navel als centraal te beschouwen :)

dit is voor mij vrij ver maar het ligt gewoon al erg centraal. geen probleem mee. moet vaak verder rijden om te gaan spelen

G.G.
28 september 2011, 15:47
Inderdaad. wat is die afstand nou om 1x per jaar voor zoiets unieks te rijden. Het is niet een of andere standaard pedaaltjes test meeting in een oefenruimte ofzo.

Thiez
28 september 2011, 16:09
Het is inderdaad centraal (wat niet gelijk wil zeggen dat het dicht bij is en je niet ver hoeft te rijden), maar als ze volgend jaar zudelijk zouden zitten hoef ik EN niet zover te rijden EN is mij gitaar klaar. Dubbel win ;)

Maar ik ga er even over denken nog.

BLUEWEY
28 september 2011, 16:16
Het is inderdaad centraal (wat niet gelijk wil zeggen dat het dicht bij is en je niet ver hoeft te rijden), maar als ze volgend jaar zudelijk zouden zitten hoef ik EN niet zover te rijden EN is mij gitaar klaar. Dubbel win ;)

Maar ik ga er even over denken nog.

Probeer dan met iemand mee te rijden Thiez.
Is gezelliger en je kunt de kosten delen etc. en er is vast wel iemand van GN die bij je in de buurt woont..

Kakihara
28 september 2011, 18:32
Zuidelijker??

Hoe centraal wil je het hebben? Zie centrum Barneveld :D

http://www.atgp.nl/eigengitaar/barneveld.jpg

Voorbeeld:
Groningen - Barneveld = 180 km
Antwerpen - Barneveld = 158 km

Barneveld is het Antwerpen van Nederland ? :D

http://www.google.be/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.prosaurusrex.com/wp-content/stad-antwerpen-parking.png&sa=X&ei=DUyDTuOzMcqWOvHfpI0E&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNFsLgvhjaRGTK74Y22ia8VQl1O7xg

Ike57
28 september 2011, 18:42
Barneveld is het Antwerpen van Nederland ? :D

http://www.google.be/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.prosaurusrex.com/wp-content/stad-antwerpen-parking.png&sa=X&ei=DUyDTuOzMcqWOvHfpI0E&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNFsLgvhjaRGTK74Y22ia8VQl1O7xg

Awel ja. Klein Sinjorenstad wordt het ook wel genoemd :seriousf:

jan jansen
28 september 2011, 19:53
Het is inderdaad centraal (wat niet gelijk wil zeggen dat het dicht bij is en je niet ver hoeft te rijden), maar als ze volgend jaar zudelijk zouden zitten hoef ik EN niet zover te rijden EN is mij gitaar klaar. Dubbel win ;)

Maar ik ga er even over denken nog.



Och de vorige keren dacht ik kan het niet noordelijker...:seriousf::seriousf: Wolvega ligt al in het zuiden....20 km verder ligt de grens....

Zjef
28 september 2011, 20:55
http://www.google.be/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.prosaurusrex.com/wp-content/stad-antwerpen-parking.png&sa=X&ei=DUyDTuOzMcqWOvHfpI0E&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNFsLgvhjaRGTK74Y22ia8VQl1O7xg

En dat van een West-Vlaming. :seriousf:
Kom jij ook naar de meeting?

charlotte
29 september 2011, 09:46
Ik kom naar de meeting met mijn Les Pauls:

Mijn eerste LP:
http://86.90.52.4/Joomla1/images/stories/Bouwlespaul1/inlayfinish/065%20refinish.jpg

LOTR Les paul:
http://86.90.52.4/Joomla1/images/stories/Lespaullotr/inlayfinish/112%20eindresultaat%201.jpg

LP Florentine:
http://86.90.52.4/Joomla1/images/stories/Lespaulflorent/florentineif/128%20finish%2036.jpg

De LP Gary Moore signature in aanbouw,en de Karl Logan signature in aanbouw gaan ook mee.

groetjes Charlotte :lp:

superfly
29 september 2011, 10:27
Hoi Charlotte
De Florentine stond al op de site, de lotr en number one heb ik er nu ook bij gezet. De collectie begint al te groeien.......
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Expositie.html

barno
29 september 2011, 14:11
En dat van een West-Vlaming. :seriousf:
Kom jij ook naar de meeting?

kakihara is een limburger die is uitgeweken naar West-Vlaanderen ... how 'bout that :)

Kakihara
29 september 2011, 14:35
kakihara is een limburger die is uitgeweken naar West-Vlaanderen ... how 'bout that :)

Bijna :) Ik ben een aangespoelde Vlaams-Brabander. Ooit wel een halve Limburger : toen ik ingeschreven was aan de KUL een Limburgse leren kennen en 4 jaar een relatie gehad. En half in Houthalen gewoond. Daar ook kennis gemaakt met de schilderijen van Herman Brood en - ik geloof - terzelfdetijd ook met een groepje dat tegenwoordig doorgaat als Belgium's Best Bluesband : Blues Lee, op één van de eerste edities van Limborock dacht ik en lang voor er sprake was van Guttlin. Daarna nog es gezien op Genk On Stage en in Leuven (De Blauwe Kater denk ik. Was een wat intiemer optreden als ik het mij goed herinner)
Ik ga de Gitaarbouwersmeeting - wederom - aan mij voorbij moeten laten. Het past dit jaar echt niet. Wellicht één van de volgende edities, als het wat zuidelijker georganiseerd wordt : dan kan ik vrouw en kinderen afzetten aan de Efteling en zelf doorrijden naar die meeting :)

Cocobolo
29 september 2011, 19:48
kakihara is een limburger die is uitgeweken naar West-Vlaanderen ... how 'bout that :)

Wij hebben hier een grapje (ongetwijfeld bekend) :
BELG = Ben Eerst Limburger Geweest ;)

(ik bedoel hier niets mee, ik vind het juist super dat nederlanders en belgen elkaar op dit forum vinden :ok:)

spirit
29 september 2011, 19:59
Wij hebben hier een grapje (ongetwijfeld bekend) :
BELG = Ben Eerst Limburger Geweest ;)


Wat dan weer genoeg zegt over Limburgers:hide: :sssh: :soinnocent:

G.G.
30 september 2011, 22:14
Mag een nog niet afgebouwde relic strat ook er tussen staan? Heb geen nieuw afgebouwd projectje meer sinds de laatste bijeenkomst.

superfly
1 oktober 2011, 00:50
Ja natuurlijk mag dat. Half afgebouwd is dubbel zo leuk!

spirit
1 oktober 2011, 19:48
Onderstaande telecaster breng ik zowiezo mee.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC08052.jpg

Voor deze moet ik nog een mail naar de nieuwe eigenaar sturen, en ik hoop dat hij de gitaar dan een dag wil uitlenen.
Nog even onder voorbehoud dus.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC07303.jpg

Deze gaat ook mee, maar ben ik nog aan bezig.
Sneak-previeuw:sssh:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC08027.jpg

superfly
1 oktober 2011, 20:03
Wow! mooie instrumenten, fraaie foto's ook.
Ik heb een kopie van de foto's op de site gezet!
.....die preview moet je me nog eens uitleggen ;-)
Grtz Wim

spirit
1 oktober 2011, 20:07
.....die preview moet je me nog eens uitleggen ;-)


Nja, hij is nog niet helemaal zoals ik 'm wil hebben, dus post ik pas een foto van het geheel als de gitaar helemaal af is. (Staan een paar foto's in het zelfbouw topic).

spirit
4 oktober 2011, 19:00
Ze is zo goed als klaar, dus deze neem ik zeker mee. Als het mee zit breng ik ook nog een "under construction" body mee.

http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC08029.jpg

Meer foto's in het zelfbouw topic.

Cocobolo
11 oktober 2011, 22:34
...en wie nemen nog meer bouwsels mee?

We zijn druk met de laatste loodjes van de beurs en het is soms een beetje gokken voor ons hoeveel tafels we bijvoorbeeld voor de zelfbouwers moeten reserveren. Uiteraard zal het wel op het laatste moment improviseren worden en ook gedurende de dag denk ik dat we nog wel moeten slepen, maar voor wie nog niet gezegd heeft of hij/zij iets meeneemt : laat maar horen :cheerup:

Woml
11 oktober 2011, 23:42
Ik zit te denken aan drie. Uiteraard moet mijn uke mee voor de challenge, verder mijn mini/vakantie/parlor-dinkie (niet bepaald een hoogstandje, maar ik vind hem toch lief :mmmm:) en het Bruichladdich-project (al zal die niet heel veel tafelruimte innemen ;))

Rickenbender
12 oktober 2011, 10:26
Ben erg druk geweest met andere zaken en werkzaamheden, schoot me in m'n rug, week flink verkouden al met al nog steeds geen tijd gehad om de laatste puntjes van de Rickenbender uit te voeren. :(
Of dat voor de Gitaarbouwersmeeting nog lukt weet ik niet maar wil hem toch showen.
Hoop dat het gaat lukken want de dag ervoor zit ik nog in Lissabon en ook door de ziekte van mijn schoonvader kunnen zaken anders lopen.
Maar als het even kan ben ik er bij en neem ik hem zeker mee.

https://www.webklik.nl/user_files/2010_07/148341/photos/dabd0fd11e8fee082146bf222d645ac6.jpg

https://www.webklik.nl/user_files/2010_07/148341/photos/3b70c0c5c97214f47a6b2212b19dfb11.jpg

gertgert
12 oktober 2011, 15:07
mooie gitaar!
binnenkort volgt nog een extra nieuwsbrief met de laatste berichten.
Nog 17 nachtjes slapen :)

spirit
12 oktober 2011, 21:17
Even een vraag. Misschien is ie al eerder gesteld, of staat het antwoord er al, ik heb niet het hele topic door gelezen.

Is er ook enige vorm van toezicht op de gitaren die "tentoongesteld" staan?

Hedge
12 oktober 2011, 21:21
Toezicht is helaas niet te regelen, de organisatie is dan ook op niet aansprakelijk voor verlies of diefstal.

Ik ben van plan de LP en de 00-12 fretter mahonie mee te nemen.

http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/2010-07-14112.jpg

http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/2010-03-26005.jpg

G.G.
12 oktober 2011, 21:25
Cool, ik neem wel een paar lege koffers mee. Zie dat er mooi spul geneg komt.


























































:hide:

(over het algemeen weet iedereen wel van wie welke gitaar is en kijkt er altijd wel iemand mee, 1 of 2 plekken verder. Ik heb er nog geen onveilig gevoel bij gehad en heb ze allemaal meegemaakt)

superfly
12 oktober 2011, 21:56
Is er ook enige vorm van toezicht op de gitaren die "tentoongesteld" staan?

Zoals hieronder, toezicht moeten we onder elkaar regelen en in de praktijk werkt dat heel goed De tentoonstelling tafels staan pal in de beursruimte, er zijn altijd medebouwers in de buurt. Even de buurman vragen een oogje in het zijl te houden en het komt dik voor elkaar. En de organisatie surveilleert natuurlijk.

Wim

spirit
12 oktober 2011, 22:20
Oké, ik heb er ook alle vertrouwen in hoor. Maar ik kan me voorstellen dat er tijdens het optreden van Jan Akkerman behoorlijk wat bezoekers, standhouders en andere aanwezigen willen gaan kijken en dat er dan minder toezicht is.

superfly
12 oktober 2011, 22:25
Goed punt Spirit
We zullen proberen wat te regelen dat de zelfbouwers ergens hun instrumenten veilig weten tijdens het feestgedruis. Even kijken hoe, maar daar moet een oplossing voor te vinden zijn. Hier komen we asap op terug.

Wim

gertgert
13 oktober 2011, 06:43
ik ken de situatie ter plekke goed.
de ruimte waar de zelfbouw tentoongesteld wordt is een podium.
achter het podiumgordijn is plenty opslagruimte.
bovendien, jan is ook vanaf dit podium goed te zien en horen.
moet goed komen.

superfly
14 oktober 2011, 10:53
In neem de OM die ik voor mn zoon bouwde mee.
https://lh3.googleusercontent.com/-CiUNznUt2I4/TT234jyflWI/AAAAAAAAEvE/IYM3LFi8Ec4/s400/IMG_0947.JPG
En op speciaal verzoek m'n zelf gebouwde foxbender
https://lh6.googleusercontent.com/-ogO0v3ODyiw/S27WaD0bbLI/AAAAAAAADy0/N3n1nSV6YtM/s400/IMG_1034.JPG
En als het ook nog in de auto past mn Simpson Neck Jig
http://www.jsimpsonguitars.com/jigs/neckjig/gfx/p2_1.gif

Robrock
14 oktober 2011, 20:02
Super Wim,

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies meeneem. Ik denk aan 2 of 3 gitaren en een aantal ruwbouw bodies en halzen van een kleine serie die ik aan het bouwen ben. Ik wil op die manier, puur voor mezelf, de invloed van verschillende houtsoorten op de klank ervaren.

Gr. Rob

BLUEWEY
15 oktober 2011, 01:52
Is de gitaar registratie zoals die bij de vintage gitaarbeurs in Veenendaal plaats vindt miss een oplossing ?
Dus iedere gitaar die mee naar binnen wordt genomen, wordt geregistreerd en zo ook iedere gitaar (en koffer of hoes o.i.d.) die naar buiten gaat gecontroleerd, door bepaalde personen bij de kassa/entree.

Anyway.., mijn poepie gaat natuurlijk ook mee.

https://lh4.googleusercontent.com/-lsXfuac-oFM/Toda2fjvgMI/AAAAAAAACSg/WcHwzZK8dZo/s512/SL370054_5.JPG

See you there :)

gertgert
15 oktober 2011, 09:16
iedere gitaar wordt bij binnenkomst voorzien van een label (voor de verkiezing, maar ook voor herleidbaarheid naar de eigenaar).

pueblo
15 oktober 2011, 10:02
deze komt zeker mee:
https://lh5.googleusercontent.com/-Hm9tMzS9yq4/Tm82WF-hNNI/AAAAAAAAHjo/PZPiF8LF_Mo/s1152/P1070052.JPG
zijn kleine oefenampjes trouwens toegelaten?

superfly
15 oktober 2011, 14:40
zijn kleine oefenampjes trouwens toegelaten?
Alles mag als we elkaar maar geen overlast bezorgen.
Er is een geluiddichte zaal aanwezig dus als je los wilt, kan dat ook :rockon:
Op de site staan trouwens ook inzendingen die je hier niet langs ziet komen. Kijk maar eens, er zit heeeel mooi werk tussen.
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Expositie.html

Ike57
16 oktober 2011, 15:48
Deze komt dus ook hè. Voor de uke-challenge :D

http://www.atgp.nl/eigengitaar/uke55.jpg

Meer foto's hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147307-ALOHA!-%28De-grote-bouw-eens-een-Uke-challenge.%29&p=2721506&viewfull=1#post2721506).

superfly
16 oktober 2011, 17:16
Die staat nu ook op de site, al 3 keer in allerlei stadia dat moet een winnaar zijn ;-)

st.robot
16 oktober 2011, 18:04
Ik kom zaterdag af met dit setje

http://i697.photobucket.com/albums/vv335/st-robot/P1810419.jpg

(de eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik ze vandaag heb laten afstellen door Stijn, alle lof aan zijn adres graag ;) )

kijk er al naar uit!

grtz

barno
16 oktober 2011, 18:08
zag er even naar uit dat ik niet kon komen maar ik heb iets kunnen regelen, dus onder licht voorbehoud breng ik deze dingen mee:

oud (en al behoorlijk wat gebruikerssporen): Bling King

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/BLING%20KING/DSC03479-1.jpg

deze Thin King Deluxe

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/refin%20brown%20thin%20king%20deluxe/DSC03171Small.jpg

nieuw of under construction

deze Joker, maar dan in fancy kleurtjes gelakt

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLIN%20PROSPECT/DSC03920Small.jpg

en deze maar dan nog niet af

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/thin%20king%20geert/guttlinkisekaeplainmaplebindingblackSmall.jpg


http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/thin%20king%20geert/DSC04161Small.jpg

superfly
16 oktober 2011, 18:14
Heehee, Barno komt ook!
De 2011 meeting kan niet meer stuk!
Ik zet de plaatjes op de site
Wim

Danieldg
16 oktober 2011, 18:16
Yes!!!Ik kan komen :D Ik zie er al naar uit om de 'digitale' gitaren eens in het echt te zien!

superfly
16 oktober 2011, 19:40
Yes!!!Ik kan komen :D Ik zie er al naar uit om de 'digitale' gitaren eens in het echt te zien!

OK tof!
En er komt een flying V mee?

stijnkenens
16 oktober 2011, 20:11
Spannend alles hier, iedereen kijkt er naar uit gelijk klein mannen naar de sint !!!


Mijn instrumentjes die me vergezellen:

De f - caster, voor iedereen die er nog aan twijfelt !
http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/fanned%20caster/DSC09692.jpg


De supro kopie, omwille van tijdsdruk gewoon in de olie:

http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/Supro%20kopie/DSC00237.jpg


En het uke'ske natuurlijk

http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/ukelele/DSC00248.jpg


s.

superfly
16 oktober 2011, 21:06
Lap! die staan er ook op
De hautte cuisine van de vlaams nederlandse zelfbouw op
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Expositie.html

ewww eens even contact opnemen met Madrid, misschien komt klaas ook nog.
Een pakje uit Madrid is al binnen

Javaca
16 oktober 2011, 23:36
Ik kom ook.
Neem behalve een prijsje en spullen voor de ukechallenge niets mee.
Heb er weer zin in!

Danieldg
17 oktober 2011, 00:22
OK tof!
En er komt een flying V mee?

Ik zou wel willen.. Spijtig genoeg is ze nog niet af :(

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148126-Flying-V&p=2721787&viewfull=1#post2721787

Zonder gepolijst te zijn doet de huidige toestand de gitaar geen eer aan, zeker met de paar drop-fills die ik uitgevoerd heb (en nog een druipertje op de achterkant die weggeschuurd moet worden voor het polijsten).

Maar ik zag dat Jan van Rammeloo een gelijkaardige V heeft gebouwd! Er zal dus een V aanwezig zijn.

Zjef
17 oktober 2011, 00:30
Zou ik de backpacker die ik maakte in het eerste jaar van de gitaarbouwopleiding in Brugge meenemen?

http://i51.photobucket.com/albums/f378/pieterdescan/Gitaarbouw/DSC_0089.jpg

Het is een eerste bouwsel met de nodige fouten, maar toch...

superfly
17 oktober 2011, 07:54
Ja natuurlijk, meenemen! Het is een uiterst charmant gitaartje. Ik ben benieuwd hoe hij klinkt. (ik zet m op de site)

superfly
17 oktober 2011, 08:01
Hebben jullie deze prijs al gezien? Een complete set om een klassieke gitaar te bouwen.
Zal wel de eerste prijs worden, denk ik.
http://www.madinter.com/data/productos/akfp1-d.jpg

Ike57
17 oktober 2011, 11:09
Wim, de meeting begint om 10.30 uur. Verwacht je de mensen die gitaren etc. meenemen voor de expositie / challenge ook eerder om de spullen klaar te zetten?

superfly
17 oktober 2011, 11:35
Wim, de meeting begint om 10.30 uur. Verwacht je de mensen die gitaren etc. meenemen voor de expositie / challenge ook eerder om de spullen klaar te zetten?

Nee hoor, 10:30 gaan de deuren open. We zijn tot die tijd bezig met het opbouwen van de beurs en het podium dat soort zaken.
Uitzonderingen zijn natuurlijk mogelijk maar dat moeten wel uitzonderingen blijven, anders loopt onze planning in het 100 :hide:

wietse
17 oktober 2011, 18:50
he is me dit helemaal ontgaan !!, maar gelukkig niet te laat, denk dat ik ook langs kom wippen, neem niks mee want heb geen door mezelf gebouwde gitaren in mijn collectie (wel een paar dingen gebouwd door een ander die ik bespeelbaar/bruikbaar heb gemaakt) en wat gerestaureerde dingen.
maar lijkt mij wel erg interessant en ben van plan zelf eens een gitaar te bouwen, alleen zelf een hals maken durf ik nog niet aan.
dus zie je een oude granada het terrein opdraaien dan weet je wie het is.

barno
18 oktober 2011, 15:29
he is me dit helemaal ontgaan !!, maar gelukkig niet te laat, denk dat ik ook langs kom wippen, neem niks mee want heb geen door mezelf gebouwde gitaren in mijn collectie (wel een paar dingen gebouwd door een ander die ik bespeelbaar/bruikbaar heb gemaakt) en wat gerestaureerde dingen.
maar lijkt mij wel erg interessant en ben van plan zelf eens een gitaar te bouwen, alleen zelf een hals maken durf ik nog niet aan.
dus zie je een oude granada het terrein opdraaien dan weet je wie het is.

wietse, bijna elke bouwer zal dit beamen: een hals maken is bijlange niet zo moeilijk als het lijkt.

Javaca
18 oktober 2011, 19:49
wietse, bijna elke bouwer zal dit beamen: een hals maken is bijlange niet zo moeilijk als het lijkt.
Idd, maar mensen maken er schijnbaar graag een halszaak van.

Ike57
18 oktober 2011, 19:54
Idd, maar mensen maken er schijnbaar graag een halszaak van.

:seriousf:

Tja, ze weten vaak niet wat ze zich op de nek halen....

Ukeloeder
18 oktober 2011, 19:55
Idd, maar mensen maken er schijnbaar graag een halszaak van.

http://www.appelogen.be/wp-content/images/rimshot-kaching.jpg

superfly
18 oktober 2011, 20:51
Lolbroeken;)

De laatste nieuwsbrief voor de meeting is uitgestuurd. Met o.a. praktische tips. De inhoud voor niet geabonneerden hier:
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2011/Nieuwsbrief_oktober.html

mrweird
18 oktober 2011, 22:53
Leuk! Een gitaarfestijn in Barneveld! Ik woon bijna om de hoek van de veluwehal, ik kom zeker ff kijken. Ik ben geen gitaarbouwer, het meest geavanceerde wat ik ooit geprobeerd heb is zelf een refret klus te doen en die gitaar ligt nog steeds werkeloos in een hoek ..

Jambi
19 oktober 2011, 10:10
Is er iemand die uit omgeving Den Haag naar de meeting gaat?

thijser
19 oktober 2011, 12:31
sta samen met adamovic op de beurs. Ik zal ook 2 zelfbouw gitaartjes meenemen. Zinin!

superfly
19 oktober 2011, 19:48
Is er iemand die uit omgeving Den Haag naar de meeting gaat?
Post even in het draadje hieronder:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148383-gitaarbouwersmeeting-CARPOOL-(editie-2011)

G.G.
21 oktober 2011, 18:59
De groene relic gaat nu definitief mee. Hals en body zitten aan elkaar vast, dus het begint op een gitaar te lijken. Hopelijk dit weekend nog ff gauw een paar "bouwkilomers" maken....

st.robot
21 oktober 2011, 19:04
@GG: allright, die zou ik graag zien!

ik heb er toch wel officieel zin in :blast:

grtz

G.G.
21 oktober 2011, 19:12
@GG: allright, die zou ik graag zien!

ik heb er toch wel officieel zin in :blast:

grtz

Vind het toch wel spannend om hem al te laten zien, aangezien hij nog niet helemaal klaar is en relics zijn altijd een erg gevoelig onderwerp.

Hedge
22 oktober 2011, 08:29
Nog maar 7 nachtjes slapen......

Ik heb er zin in.:cheerup:

G.G.
22 oktober 2011, 09:33
Nog maar 7 nachtjes slapen......

Ik heb er zin in.:cheerup:

kan ook niet wachten. Nog ff gauw een paar maten meten, paar gaten boren en een paar schroeven schroeven, dan hangt alles in ieder geval als 1 geheel aan elkaar:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/312564_2491174246298_1461004873_2683562_199000559_ n.jpg

Ike57
22 oktober 2011, 10:49
Nog maar 7 nachtjes slapen......

Ik heb er zin in.:cheerup:

Stel je voor: Al die mensen die je alleen maar via het forum kent lopen daar gewoon in het wild rond :seriousf:

pueblo
22 oktober 2011, 12:03
Stel je voor: Al die mensen die je alleen maar via het forum kent lopen daar gewoon in het wild rond :seriousf:
misschien moet iedereen een naamkaartje voor zichzelf voorzien inclusief forumnaam :)

superfly
22 oktober 2011, 14:03
We leggen een rol breed afplakband en een viltstift bij de kassa. Kan iedereen zn nickname zichtbaar dragen. (Zelfbouwnaamkaartje :seriousf: )

jan jansen
22 oktober 2011, 14:28
We leggen een rol breed afplakband en een viltstift bij de kassa. Kan iedereen zn nickname zichtbaar dragen. (Zelfbouwnaamkaartje :seriousf: )



was de laatste meting ook aan de orde.....volgens mij geen succes....daarom heb ik altijd een spiegelreflex camera bij van pentax....

superfly
22 oktober 2011, 14:32
was de laatste meting ook aan de orde.....volgens mij geen succes....daarom heb ik altijd een spiegelreflex camera bij van pentax....

Aha, Ik ben herkenbaar aan een Canon EOS 550 ;-)

Mensen vinden het vaak genant om met hun naam op de borst rond te lopen, maar we gaan het dit jaar gewoon weer proberen, toch? Kom je veel makkelijker met elkaar in gesprek.

Woml
22 oktober 2011, 14:33
was de laatste meting ook aan de orde.....volgens mij geen succes....daarom heb ik altijd een spiegelreflex camera bij van pentax....

Mooi, dan weten we tenminste waar we jou aan kunnen herkennen ;)
Zelf dacht ik aan een bloem in mijn knoopsgat en een opgerolde krant onder mijn arm... :cool:

jan jansen
22 oktober 2011, 15:44
Aha, Ik ben herkenbaar aan een Canon EOS 550 ;-)

Mensen vinden het vaak genant om met hun naam op de borst rond te lopen, .

op mijn werk is het verplicht...al bijna 30 jaar doe ik dat!:seriousf::seriousf:

jan jansen
22 oktober 2011, 15:45
Mooi, dan weten we tenminste waar we jou aan kunnen herkennen ;)
Zelf dacht ik aan een bloem in mijn knoopsgat en een opgerolde krant onder mijn arm... :cool:

doe dan wel een witte bloem.....en een pijp erbij.........;);)

G.G.
22 oktober 2011, 16:33
op mijn werk is het verplicht...al bijna 30 jaar doe ik dat!:seriousf::seriousf:

hey, werk jij ookal bij de Mac Donalds?

Ukeloeder
22 oktober 2011, 16:48
Screenname of zoals bekend bij BS? (en Justitie...)
Of beide natuurlijk.

spirit
22 oktober 2011, 16:48
Nog maar 7 nachtjes slapen......

Ik heb er zin in.:cheerup:

Damn, nog maar 7 nachtjes....., Ik heb afgelopen week een van de gitaren die ik mee zou nemen opnieuw gespoten, en vandaag was de lak nog steeds zacht. Damn, damn damn:mad:

Maar iets totaal anders, zojuist viel het maandblad de gitarist weer op de deurmat. Gaan dit soort bladen ook nog aandacht aan de beurs geven?

jan jansen
22 oktober 2011, 18:13
hey, werk jij ookal bij de Mac Donalds?

ik wist niet dat die al 30 jaar nederland vergiftigen met hun junckfood!

rinaldo
22 oktober 2011, 19:24
hey janssen ga jij ook heen? misschien kunnen we carpoolen? ik neem twee gitaren mee en m,n broer :seriousf:

Woml
22 oktober 2011, 19:43
Ik kan ook haast niet meer wachten :nervous:

Maar ik heb dus gelukkig nog wel een week om mijn boodschappenlijstje samen te stellen. Heb de vorige keren niet echt groots ingeslagen, maar ik ben bang dat ik dit jaar toch een goedgevulde portemonnee mag meenemen :soinnocent:

grizzly
22 oktober 2011, 23:18
Ik hoop dat Baptist een paar van die bijtel slijphulpstukken meeneemt.
Dan kan ik zien welke ik minstens moet hebben om mijn beitels perfect te krijgen.

Cocobolo
23 oktober 2011, 00:15
Ik hoop dat Baptist een paar van die bijtel slijphulpstukken meeneemt.
Dan kan ik zien welke ik minstens moet hebben om mijn beitels perfect te krijgen.

uhm, ik ben bang dat we je op dit gebied moeten teleurstellen : Baptist is wel sponsor van de meeting maar heeft geen stand gehuurd :(

grizzly
23 oktober 2011, 00:24
Dan is het verlies voor Baptist, voor mij is het lastig maar dan zoek ik wel ergens anders.:soinnocent:

charlotte
23 oktober 2011, 12:23
Praktisch vraagje:
Hoe komen wij met de spullen binnen,door welke ingang ?.

groetjes Charlotte :lp:

gertgert
23 oktober 2011, 13:27
Gewoon de hoofdingang nemen, aan de kant van het parkeerterrein.
De Veluwehal heeft twee ingangen, de hoofdingang en aan de andere kant die van het zwembad.
Daar moet je dus niet zijn, tenzij je tussendoor nog een duik wilt nemen ;)

Bij de ingang wordt je gitaar geregistreerd etc.
De expositie van zelfbouw instrumenten is in de toneelzaal, op het podiumgedeelte.
Daar zijn tafels beschikbaar (en stoelen wanneer je bij je gita(a)r(en) wil blijven zitten).

Het wijst zich allemaal vanzelf denk ik.

Robrock
23 oktober 2011, 19:29
Ik neem deze gitaren mee.

De "steenbok"die was vorige keer ook al mee maar toen nog niet bespeelbaar omdat hij toen eigenlijk nog niet helemaal klaar was.

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Steenbok.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Steenbokheadstock.jpg

en verder de "silver bullet" de nieuwste die deze week nog gesoldeerd en afgesteld moet worden

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/PauFerroBack.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/silverbulletalmostready.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/headstock.jpg

en een preview van een van de volgende projecten

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Fanned8preview.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Pickupwinder.jpg

Ik heb er zin in.

Groet Rob

Pakie
23 oktober 2011, 20:31
Tjemig Robrock,

Wat een ongelofelijk sexy achterkant heeft die Silverbullet, zeg !:lovelove:
Prachtig, die striping, die nerf, die welvingen, hmmm.
Inmiddels ben ik zo gefocussed geraakt op zaterdag de 29e, dat ik mij af begin te vragen wat ik nou op zondag de 30e moet ? :)
Tot zaterdag dan maar !

Hedge
23 oktober 2011, 21:48
De hele dag staren naar de nieuwe aanwinsten van de 29ste.


Tjemig Robrock,

Wat een ongelofelijk sexy achterkant heeft die Silverbullet, zeg !:lovelove:
Prachtig, die striping, die nerf, die welvingen, hmmm.
Inmiddels ben ik zo gefocussed geraakt op zaterdag de 29e, dat ik mij af begin te vragen wat ik nou op zondag de 30e moet ? :)
Tot zaterdag dan maar !

BamBuFan1
23 oktober 2011, 23:04
Tijd voor een twittertag: #occupybarneveld

Rob Groen
24 oktober 2011, 14:51
Mag ik als amateurbouwer ook wat hout ( fineer eigenlijk alleen maar, klein pakketje en lekker licht) meenemen om te verkopen, of is dat alleen voor de commerciele standhouders.

gertgert
24 oktober 2011, 15:17
@rob: verkoop van materialen is voorbehouden aan de commerciele partijen. Zij hebben immers ook geinvesteerd in standhuur. Uiteraard kan je volgend jaar wel een stand huren (dit jaar zijn de stands uitverkocht).

Rob Groen
25 oktober 2011, 10:12
@rob: verkoop van materialen is voorbehouden aan de commerciele partijen. Zij hebben immers ook geinvesteerd in standhuur. Uiteraard kan je volgend jaar wel een stand huren (dit jaar zijn de stands uitverkocht).

Ok, dank je wel.
Had dat al wel verwacht, is ook logisch.
Dacht op een mooie manier van die berg plataan en noten fineer af te komen die ik heb liggen, in de weg meeste van de tijd.
;)

superfly
26 oktober 2011, 18:08
Speciale aanbieding op de Gitaarbouwersmeeting.

Iedereen die bij de kassa zich herkenbaar maakt met zijn of haar GN nickname (tape en viltstift beschikbaar) ontvangt de GITAARNET PLECTRUM geheel gratis en voor niets!!!!!
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/pickgitaarnet.png
Met dank aan gitaarnet!

pueblo
26 oktober 2011, 19:10
Speciale aanbieding op de Gitaarbouwersmeeting.

Iedereen die bij de kassa zich herkenbaar maakt met zijn of haar GN nickname (tape en viltstift beschikbaar) ontvangt de GITAARNET PLECTRUM geheel gratis en voor niets!!!!!
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/pickgitaarnet.png
Met dank aan gitaarnet!

leuke actie :)

st.robot
26 oktober 2011, 20:15
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/pickgitaarnet.png
Met dank aan gitaarnet!

VET ! (alleen jammer dat picks meestal maar even meegaan voor ik ze kwijt ben)

coole actie idd

gaarenstroom
26 oktober 2011, 20:54
ik zit op een opleiding voor gitaarbouw in belgie, wij zijn met school aanwezig zaterdag, neem aan dat er wel geinteresseerden zijn op dit forum.
het is een aanrader!

Cocobolo
26 oktober 2011, 23:30
ik zit op een opleiding voor gitaarbouw in belgie, wij zijn met school aanwezig zaterdag, neem aan dat er wel geinteresseerden zijn op dit forum.
het is een aanrader!

Hier kan ik het mee eens zijn :seriousf:
Je bent dus van Ilsa, we verwachten jullie zaterdag met mooie spullen :ok:

Cocobolo
26 oktober 2011, 23:40
Voor de personen die een zelfbouwgitaar meenemen, misschien is het leuk als je wat foto's van het bouwproces uitprint en meeneemt :) Uiteraard hebben velen het bouwproces hier gevolgd, maar wellicht niet iedereen.

BLUEWEY
27 oktober 2011, 01:27
Hebben jullie deze prijs al gezien? Een complete set om een klassieke gitaar te bouwen.
Zal wel de eerste prijs worden, denk ik.
http://www.madinter.com/data/productos/akfp1-d.jpg

Wil hier toch nog wel graag m'n waardering voor uiten !
Weet niet wie dit ter beschikking stelt, maar is iig een verdomd toffe prijs. Natuurlijk alleen jammer dat ik daar niet voor in aanmerking kom... :soinnocent:
Ach ja.., life sucks sometimes.

Verder neemt de spanning met de dag toe en evenzo de zin.
suc6 met de organisatie

Javaca
27 oktober 2011, 06:57
ik zit op een opleiding voor gitaarbouw in belgie, wij zijn met school aanwezig zaterdag, neem aan dat er wel geinteresseerden zijn op dit forum.
het is een aanrader!
Zeker.
Welk jaar zit je?

Er zullen ook een aantal oud-leerlingen van de school naar de meeting komen. Ondermeer Hilko, Jan Rammeloo, Francesco Leicher en ondergetekende.

Welke leraar(s) komen er allemaal? Ik hoorde iig Gust?

Pakie
27 oktober 2011, 09:39
Leuk bedacht dat van dat plectrum !

Hiermee ben ik wel over de streep der schroom getrokken.
Voor zo'n mooi plectrum wil ik wel een dagje voor lul lopen met een plakker op mijn shirt.
En dan maar hopen dat ik de afgelopen tijd niemand heb beledigd op Gitaarnet :-)):hide:

Woml
27 oktober 2011, 10:39
Ik gebruik eigenlijk nooit een plectrum...

Maar ik ga ook wel meedoen hoor! Vorige keer riep ik nog dat het me wel handig had geleken als je kon zien wie wie was, dus dan kan ik nu niet achterblijven :chicken:

Rizz
27 oktober 2011, 10:55
Ik gebruik eigenlijk nooit een plectrum...

Hier nog zo 1 :) Maar sws geen schroom, iedereen mag zien wie ik ben!

En het plectrum gaat mijn bakje in, bij alle andere gekregen plectra, kan ik 'm van tijd tot tijd bewonderen..

Misschien de volgende keer een bedrukte duimplectrum? Die komt dan zeker goed terecht! :cooler:

superfly
27 oktober 2011, 11:50
Zeker.
Welk jaar zit je?

Er zullen ook een aantal oud-leerlingen van de school naar de meeting komen. Ondermeer Hilko, Jan Rammeloo, Francesco Leicher en ondergetekende.

Welke leraar(s) komen er allemaal? Ik hoorde iig Gust?

Gust en Ken van Hoeylandt

Marcel61
27 oktober 2011, 16:50
Ik neem deze gitaren mee.

De "steenbok"die was vorige keer ook al mee maar toen nog niet bespeelbaar omdat hij toen eigenlijk nog niet helemaal klaar was.

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Steenbok.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Steenbokheadstock.jpg

en verder de "silver bullet" de nieuwste die deze week nog gesoldeerd en afgesteld moet worden

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/PauFerroBack.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/silverbulletalmostready.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/headstock.jpg

en een preview van een van de volgende projecten

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Fanned8preview.jpg

http://i276.photobucket.com/albums/kk17/Robrock_photos/Small%20serie%20of%20SC/Pickupwinder.jpg

Ik heb er zin in.

Groet Rob


Zóóóóó...prachtig!

G.G.
27 oktober 2011, 18:06
En dan maar hopen dat ik de afgelopen tijd niemand heb beledigd op Gitaarnet :-)):hide:
Boeit niet op zo´n dag. Ik heb al mod al vaak zat bij mensen ernstig tegen de haren in moeten strijken, met soms verhitte PM berichten heen en weer. Lekker belangrijk op zo´n dag.

Iedereen komt voor hetzelfde. Noem mij vandaag een lul en zaterdag drinken we een biertje samen. Zondag noem ik jou en lul.

hassent
27 oktober 2011, 18:32
Het belooft weer een leuke dag te worden. Het programma ziet er goed uit! Ik (we) heb(ben) er in elk geval weer zin in. Zal ik ook een plakkertje op doen?? :seriousf:

Tot zaterdag allemaal!

Javaca
27 oktober 2011, 20:54
Het belooft weer een leuke dag te worden. Het programma ziet er goed uit! Ik (we) heb(ben) er in elk geval weer zin in. Zal ik ook een plakkertje op doen?? :seriousf:

Tot zaterdag allemaal!
Natuurlijk, anders zouden we je nog met Akkerman verwarren...:stop:

Gitaarbouwer
27 oktober 2011, 21:15
Natuurlijk, anders zouden we je nog met Akkerman verwarren...:stop:


Moet jij zeggen. Ik ga ervan uit dat Akkerman "Jan" op zijn sticker schrijft, dus... :-)

Ukeloeder
27 oktober 2011, 21:26
Waar* past eigenlijk de uitslag van de verkiezing van 's-Werelds Mooiste Uke in het programma van De Beurs?

*met 'waar' bedoel ik eigenlijk 'wanneer'.

superfly
27 oktober 2011, 23:16
De prijs uitreikingen voor gitaren en ukke's staan gepland vanaf 16:30
\/\/

Ike57
28 oktober 2011, 17:50
Iedereen sterkte en succes met de laatste loodjes en tot morgen !!

grizzly
28 oktober 2011, 18:36
Nog 1 nachtje slapen :rockon:

Cocobolo
28 oktober 2011, 18:55
Nog 1 nachtje slapen :rockon:

en een kort nachtje ook, wij zijn er al om 7.00 uur :crazyhappy:

Rob Groen
28 oktober 2011, 18:59
Iedereen sterkte en succes met de laatste loodjes en tot morgen !!
Ik ga zo nog de stemknoppen eropzetten, nog een paar kleine gaatjes boren en dan kunnen ze erop, helaas nog zonder snaren.
Er zit nog geen brug op.
Zag gisteren dat hij een beetje een kromme bodemplaat heeft, staat aan 1 kant een stukje omhoog.:mad:
Tweede hands gekocht op marktplaats, beter opletten volgende keer.
Dan maar weer een string trough body design, dacht, zal er is 1 met een gewone brug maken, maar helaas.

G.G.
28 oktober 2011, 19:01
Ik ga zo nog de stemknoppen eropzetten, nog een paar kleine gaatjes boren en dan kunnen ze erop, helaas nog zonder snaren.
Er zit nog geen brug op.
Zag gisteren dat hij een beetje een kromme bodemplaat heeft, staat aan 1 kant een stukje omhoog.:mad:
Dan maar weer een string trough body design, dacht, zal er is 1 met een gewone brug maken, maar helaas.

Niet stiekum nog even wat lakwerk doen Rob, anders komen we samen knetter high aan in B'veld.

Rob Groen
28 oktober 2011, 19:05
Niet stiekum nog even wat lakwerk doen Rob, anders komen we samen knetter high aan in B'veld.

Haha, nee hoor, moet nog wel wat meer gebeuren, voor hij in de lak gaat.
De nek moet ook nog een beetje beter gedaan worden.
Maar hij is bijna af inderdaad.
Die fineer die ik op de achterkant van de headstock had gelijmd, waardoor de headstock te dik was voor de stemknoppen, heb ik er weer afgevijlt.
Maar het heeft me wel een paar dagen opgehouden, anders had hij bijna af geweest, jammer, maar helaas.

Javaca
28 oktober 2011, 21:16
Net thuis, druk dagje vandaag.
Heel veel zin in morgen.

Zometeen de spullen bijeen rapen en in een tas doen, dan is het klaar voor morgen.

Nog een goed glas bier en dan onder de wol, want Superfly blijkt een ochtendmens te zijn... ;)

Tot morgen!!!

Zjef
28 oktober 2011, 21:49
Net mijn vinger verbrand aan de soldeerbout. Maar nu kan deze ook mee:
http://i51.photobucket.com/albums/f378/pieterdescan/Mezzaluna/DSC_0983.jpg
Ik heb er zin in!