PDA

View Full Version : Zo, dit kan je dus uit Amerika meenemen!



KurtFender
21 maart 2011, 19:02
Hallo Gitaristen :).

Mijn ouwe heer vertrok laatst naar Amerika, en is toen een zogenaamde 'Pawn shop' binnengelopen. Toen vond hij dit voor 430 dollar:

http://i51.tinypic.com/29w8rp1.jpg

Hij is nu nog in Amerika, maar als hij thuiskomt neem ik wat betere foto's.

Het was inclusief standaard, koffer en een strap!

Inpakken en wegwezen toch?

Oranjeaap
21 maart 2011, 19:05
Wat voor model is het?

Ijselrobo 07
21 maart 2011, 19:06
Een Fender American Deluxe HSS??!!
Gefeliciteerd! :ok:

Kan je vader er niet ook een voor mij meenemen? :seriousf:

KurtFender
21 maart 2011, 19:09
Wat voor model is het?

In ieder geval een American, ik denk inderdaad ook een Deluxe. Als hij thuis is nemen we wat meer foto's etc :P. Ik ben overigens niet zo'n Fender man, meer van de Gibsons, maar voor 430 dollar is dit niks :P

Volgens mij had de meneer van de shop geen verstand van gitaren :).

Johannes
21 maart 2011, 19:12
Gave plank! En inderdaad geen geld. Gefeliciteerd :)

Venlonaer
21 maart 2011, 19:19
Oeh dat is wel een mooie. Zoalas ik het zie een deluxe! Netjes hoor:ok:

wireman
21 maart 2011, 19:47
Nice... idd een deluxe.. De LSR nut en de parelmoer inlays verraden het.. te gek man! En voor dat geld ook nog eens een HSS.. sweeet!

Oranjeaap
21 maart 2011, 19:48
Wat zou zoiets dan kosten in Nederland?

Jammer dat wij niet van die pawnshops hebben hier ;)
Het is trouwens sowieso aan het uitsterven want ik hoor dat de pawnshops steeds vaker op internet rondhangen en met hun prijzen meestal gelijk zitten met de 2ehands markt. Maar je kunt er dus af en toe nog best mooie dingen vandaan halen.

Tupelo
21 maart 2011, 19:51
Ze zijn er wel hoor, in NL, pawnshops (anders gewoon bij je locale visboer vragen...), maar ze stellen inderdaad niets voor, de kans dat je op marktplaats een goede deal doet is groter.

G.G.
21 maart 2011, 19:56
Klopt, je had in Rotterdam 2 zaken van Cashconverters, waar ze soms een hele foute inschatting maakten bij instrumenten. Kon soms erg leuk zijn.

Jasper.
21 maart 2011, 20:59
Leuk gitaartje, lijkt heel erg op mijn London City

http://img193.imageshack.us/img193/7813/sdc10137r.jpg

puntdroad
21 maart 2011, 21:06
pawnshops in Amerika zijn erg leuk hoor.
Ik ben deze zomer weer naar Florida geweest en probeer zo veel mogelijk pawnshops te bekijken. Vaak hebben ze ook leuke effecten, amps etc.
Ik kwam thuis dit keer met een Takamine voor weinig.
Jammer dat je het niet wat meer ziet in Nederland.

Mr. Dynamite
21 maart 2011, 21:30
Erg jammer dat we dat hier niet hebben, soms lees je echt verhalen :dontgeti:

Maar ik kan geen plaatje zien?

Buzzel
22 maart 2011, 08:53
Jammer dat het geen amarican deluxe met s1 knoppie is. die s1 functie is echt te gek:rockon:. Verder een prachtige gitaar zeker voor de prijs :ok:

budje
22 maart 2011, 08:58
en zo heeft iedereen wel een "jammer dat" opmerking ;) dus ik zal de mijne voor me houden.

Mooi ding, een van de mooiste kleuren voor een strat in mijn ogen!

guitarkid
22 maart 2011, 09:30
OT misschien, maar ik ben blij dat er hier weinig "pawn-shops" zijn: dat zegt m.i. namelijk wel wat over hoe het met de economie gaat in een land......
Wel een mooie gitaar voor weinig ! ;)

Gr. Coos

Hendriks
22 maart 2011, 09:40
Hoe is het ook alweer: De 1 zijn dood is de ander zijn brood.



Mooi stratje overigens .

munkie
22 maart 2011, 09:58
Invoerrechten? BTW?

HaroldA
22 maart 2011, 10:06
Invoerrechten? BTW?

Met volledige belasting (25%) is het volgen mij nog steeds een koopje...

Ik moet overigens wel bekennen dat ik dacht dat "KutFender" dit gepost had :sssh:

Kingfisher
22 maart 2011, 10:23
Met volledige belasting (25%) is het volgen mij nog steeds een koopje...

Ik moet overigens wel bekennen dat ik dacht dat "KutFender" dit gepost had :sssh:

't Is 40% van de FOb waarde aan invoerrechten en dan nog eens 21% BTW er bovenop.

Country : United States of America
Date : 12-01-2011

Provider : mendel verlag 2011

Update Comments: click here


Code Product description MFN
GEN


92 CHAPTER 92 MUSICAL INSTRUMENTS; PARTS AND ACCESSORIES OF SUCH ARTICLES
9202 Other string musical instruments (for example, guitars, violins, harps):
9202.10 - Played with a bow
9202.90 - Other:
- - Guitars:
9202.90.20 - - - Valued not over $100 each, excluding the value of the case
9202.90.40 - - - Other
9202.90.60 - - Other

40%

Source: http://madb.europa.eu

HaroldA
22 maart 2011, 10:28
't Is 40% van de FOb waarde aan invoerrechten en dan nog eens 21% BTW er bovenop.

WTF?

Ik heb nog geen 25% betaald bij het importeren van mijn Gibson RD. Zijn Fenders dan duurder om in te voeren?

kapepper
22 maart 2011, 10:38
ach waarschijnlijk gaan ze je niets aanrekenen....
leuke gitaar trouwens!

Orpheo
22 maart 2011, 11:14
inderdaad, 40%?? ik haal al jaren gitaren en gitaaronderdelen uit de USA, en tis altijd 23% (20 btw, 3% import).

707dude707
22 maart 2011, 11:19
Wauw! wat een schoonheid, ik denk dat ik met de zomer maar naar america op vakantie ga. Gefelicteerd :ok:

rijsberman
22 maart 2011, 12:53
't Is 40% van de FOb waarde aan invoerrechten en dan nog eens 21% BTW er bovenop.

Country : United States of America
Source: http://madb.europa.eu

Is dat niet een importheffing voor import naar de VS ofzo? Volgens mij reken je de verkeerde kant op. Blijft het nog idioot veel, 40%

Rooker
22 maart 2011, 12:54
Mooi man!! Zeker als het je lukt door de duane te komen. Hij is toch twede hands, kan je vader toch zeggen dat hij hem al had???

Is denk ik echt een koopje hoor. Nieuw kosten ze in Nederland minimaal tegen de 1000euro nieuw. Heb ze zelfs voor 1200 gezien. Dit is ook een hele mooie kleur! Ook het parelmoer achtige Fenderlogo op de kop is mooi. Zelf heb ik een reisseu en daar zit een ordinaire sticker op;).

Veel plezier ermee!

(Laatstst een advertentie gezien van een pandjeshuis uit Enschedee. Zij boden vrij goedkoop een Fender Blues Junior aan. Het bestaat dus wel:ok:)

Kingfisher
22 maart 2011, 14:17
My mistake, sorry :makeup:, de 40% is in de andere richting, voor wie gitaren uitvoert naar de VS. Heeft absoluuuut niets te maken met de bescherming van hun eigen markt.

Orpheo
22 maart 2011, 14:31
haal de hals eraf, en neem 'm mee in de handbagage. geen haan die er naar kraait.

Rinke
22 maart 2011, 15:23
Je mag tot 430 euro kosteloos meenemen uit Amerika, dus moet überhaupt geen problemen opleveren bij de douane.;)

HaroldA
22 maart 2011, 15:24
Je mag tot 430 euro kosteloos meenemen uit Amerika, dus moet überhaupt geen problemen opleveren bij de douane.;)

Naar waarde van het product, niet naar wat je ervoor betaald hebt.

rijsberman
22 maart 2011, 15:41
Naar waarde van het product, niet naar wat je ervoor betaald hebt.

Maar met een aankoopfactuur kom je een heel eind hoor. Zeker voor iets waarvan de waarde zo discutabel is als een tweede hands gitaar.

Sinner1980
22 maart 2011, 18:20
Toch wel grappig dat zo'n topic als dit altijd eindigt met moeilijke discussies over invoerrechten enz.

Die man (vader van TS) loopt zo met die plank langs de douane

Mag dat niet? Ah....FOEI Sinner Foei!!;)

terrasbeest
22 maart 2011, 19:01
Wat een onzin wordt hier weer verkondigd over Douane. :stop:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren
;)

guitarkid
22 maart 2011, 19:26
Toch wel grappig dat zo'n topic als dit altijd eindigt met moeilijke discussies over invoerrechten enz.

Die man (vader van TS) loopt zo met die plank langs de douane

Mag dat niet? Ah....FOEI Sinner Foei!!;)

Dames, heren ook......

Ik heb zojuist de autoriteiten op de hoogte gesteld van dit snode voornemen. Want waar gaan we naar toe met de normen en waarden in ons mooie kikkerlandje als we de regels zo aan onze (regen)laars lappen.
Geen wonder dat het crisis is. Dat doet maar.... En die arme jongens van de douane en belastingdienst, heb je daar wel eens aan gedacht?
Maar ja, wat wil je ook als je jezelf "Sinner" noemt. :)

Met de fiscale groeten, Coos (die de snaren die hij voor zijn zoon heeft gekocht toch niet "op de zaak" zal zetten. Kijk, zo kan het ook!!! Eerlijkheid kent geen tijd!)

....Yeah right.... ;)

Hendriks
22 maart 2011, 20:46
Dames, heren ook......

Ik heb zojuist de autoriteiten op de hoogte gesteld van dit snode voornemen. Want waar gaan we naar toe met de normen en waarden in ons mooie kikkerlandje als we de regels zo aan onze (regen)laars lappen.
Geen wonder dat het crisis is. Dat doet maar.... En die arme jongens van de douane en belastingdienst, heb je daar wel eens aan gedacht?
Maar ja, wat wil je ook als je jezelf "Sinner" noemt. :)

Met de fiscale groeten, Coos (die de snaren die hij voor zijn zoon heeft gekocht toch niet "op de zaak" zal zetten. Kijk, zo kan het ook!!! Eerlijkheid kent geen tijd!)

....Yeah right.... ;)

Je weet dat koffie ook een aftrekpost is .:hide:

Sinner1980
22 maart 2011, 21:14
Dames, heren ook......

Ik heb zojuist de autoriteiten op de hoogte gesteld van dit snode voornemen. Want waar gaan we naar toe met de normen en waarden in ons mooie kikkerlandje als we de regels zo aan onze (regen)laars lappen.
Geen wonder dat het crisis is. Dat doet maar.... En die arme jongens van de douane en belastingdienst, heb je daar wel eens aan gedacht?
Maar ja, wat wil je ook als je jezelf "Sinner" noemt. :)

Met de fiscale groeten, Coos (die de snaren die hij voor zijn zoon heeft gekocht toch niet "op de zaak" zal zetten. Kijk, zo kan het ook!!! Eerlijkheid kent geen tijd!)

....Yeah right.... ;)

:seriousf: Stoppen nou man:seriousf: