PDA

View Full Version : Marshall head met goed clean?



MJR
21 maart 2011, 11:20
Ik ben nu enige tijd op zoek naar een nieuwe amp. Heb ook al een topic gestart over de H&K Statesman, maar ik weet niet of dat het wel is.
Wat ik zoek is eigenlijk een Marshall met een goed 'clean' (voor zover je daar bij Marshall van kan spreken), voor de rest gebruik ik toch pedalen. Ik zoek een beetje dat geluid van Frusciante (helder met een rauw randje) en hij gebruikt hiervoor een JTM volgens mij. Nu ligt een plexi buiten mijn budget en de Vintage Modern moet een beetje van die karakteristieken hebben. Heeft iemand ervaring met de Vintage Modern en kan iemand mij vertellen of ik uit deze amp dat heldere, sprankelende geluid kan halen? Ik heb niet zo heel veel ervaring met verschillende versterkers en m'n vaste gitaarboer heeft niet alle types die ik wil proberen...

Daarnaast heb ik ook gehoord dat de DSL een goed cleankanaal moet hebben, maar komt dit niet overeen met de TSL? Ik heb zelf een TSL en ik ben daar niet echt tevreden over, dat geluid is me veel te gekleurd.

TimS
21 maart 2011, 13:40
Frusciante gebruikt volgens mij een Major 200 watt top voor z'n cleane geluid. Die ga je waarschijnlijk niet vinden (en wil je ook niet hebben).

Ik heb een JTM gehad (eigenlijk een JCM600, zelfde idee) en daarmee kwam ik aardig in de buurt. Die VM heb ik alleen in de winkel geprobeerd, maar ik zou zeggen dat die goed ingesteld beter kan klinken, de JCM600 miste toch wat.

Rick trodat
21 maart 2011, 13:59
Ik vind de jtm45 de cleanste marshall.

Orpheo
21 maart 2011, 14:10
de jtm45 is de cleanste marshall vind ik ;)

edit: de dsl is niks als de tsl. de tsl en dsl verschillen van elkaar als dag en nacht. waar de tsl een schelle, gritty bak is, is de dsl te gek als je 'm open trekt.


maar waarom wil je een marshall voor CLEAN!? neem dan een fender twin, blues deluxe, of weet ik 't (ben niet zo superthuis in fender amps).