PDA

View Full Version : Nobels ODR-1 Overdrive



Steelduines
21 maart 2011, 00:18
Zat wat op proguitarstore te kijken en toen vond ik deze:


http://www.youtube.com/watch?v=Ep001Ok8b1I

Klinkt echt lekker. Wat ik wel vreemd vind is dat hij op de Nobels site er anders uit ziet. Bij tonefactory.nl kun je hem kopen voor 55 euro, echt een koopje als je het mij vraagt. Helaas hebben ze hem dit moment niet op voorraad. Vreemd genoeg zijn ze ook nergens anders te krijgen hier in nederland. Weet iemand misschien nog een dealer o.i.d. te zitten?

Pepe
21 maart 2011, 01:14
De "hype" betreft de oude versie. Misschien is de nieuwe precies hetzelfde maar zo gaat dat met hypes.
De hype komt overigens van de Nashville studio gitaristen. Of het klopt weet ik niet maar Albert Lee gebruikte hem in ieder geval, zo kon ik zelf zien.
Ik heb er ook eentje. Sja. Een Ts. Met meer bass. Het heeft de gebruikelijke midhump maar hoger in de frequenties, zoals een Fender amp, zodat je strat, of je wil of niet, instant SRV klinkt zonder de noodzakelijke Fender amp erachter.

The catch is precies dat. Voor een Fender amp is het een beetje dubbel op en kan het nogal eens schel gaan klinken.
Die van mij ligt al tijden op een plankje, tis mij net even teveel blues met hoed geluid.

Het oude circuit is weer nieuw leven ingeblazen in de Rockett's Chickensoup. Ze komen daar rond voor uit. Wel 3 keer zo duur. Maar Rockett maakt wel goed spul, dat zeker.

zoon van Piet
21 maart 2011, 12:55
tis mij net even teveel blues met hoed geluid.


Mooi gezegd. :)
The cats with the strats and the hats...

Midwolda
1 april 2011, 19:46
Ik las dit topic gisteren pas, en bedacht me toen dat er hier ook nog een Nobels Overdrive in de kast ligt.
Het is echter geen ODR-1 maar een ODR-5... met Drive, Level, Lo, Mid, Hi.
Net weer op het bord gezet en hij klinkt toch wel erg lekker, ze maken daar eigenlijk best wel goed spul hoor.
Gaat hier over een Tweed kloon, inderdaad instant fat blues, en dat schelle valt wel mee.
Heb Lo-Mid-Hi op 12 uur staan, maar speel wel over een P90, dat scheelt.
Bedankt voor de tip, ik laat 'm maar even op het bord, was die 808-kloon al een beetje zat! ;)