PDA

View Full Version : lp junior kopietje gescoord!



wietse
20 maart 2011, 15:14
vandaag weer eens iets voor m'n eigen collectie gevonden, waarschijnlijk koreaans, er is namelijk nergens made in japan op te vinden.
een kinor, meestal lelijke fantasiehouten dingen, dit is echter een redelijke kopie op de goedkope rollerbrug na.
3 delige body, geen idee wat voor hout, ding is wel erg licht, lekkere hals met prima fretwerk en een setje bruikbare p90's.
voor 75 euro inclusief koffer kon ik hem niet laten staan.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/kinor.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/kinormercy.jpg

jan jansen
20 maart 2011, 15:53
vandaag weer eens iets voor m'n eigen collectie gevonden, waarschijnlijk koreaans, er is namelijk nergens made in japan op te vinden.
een kinor, meestal lelijke fantasiehouten dingen, dit is echter een redelijke kopie op de goedkope rollerbrug na.
3 delige body, geen idee wat voor hout, ding is wel erg licht, lekkere hals met prima fretwerk en een setje bruikbare p90's.
voor 75 euro inclusief koffer kon ik hem niet laten staan.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/kinor.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/kinormercy.jpg

Ziet er idd niet slecht uit.Ik zou die brug gelijk vervangen...,

JJ

BamBuFan1
20 maart 2011, 16:36
vandaag weer eens iets voor m'n eigen collectie gevonden, waarschijnlijk koreaans, er is namelijk nergens made in japan op te vinden.
een kinor, meestal lelijke fantasiehouten dingen, dit is echter een redelijke kopie op de goedkope rollerbrug na.
3 delige body, geen idee wat voor hout, ding is wel erg licht, lekkere hals met prima fretwerk en een setje bruikbare p90's.

Verrek, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat Kinors uit houtfantasie danwel waaibomenhout gesneden waren.
BTW: coolste gitaarontwerp ooit.

[Note to self]
Must acquire LP junior double cut!
[/Note to self]

munkie
20 maart 2011, 16:49
Waar vind je ze altijd Wietse. Nergens online gezien deze. Leuk ding met die "dogears". De "body wings" zijn iets te breed, verder een leuke LPJ kopie. Goede kleur ook.

Ik moet me soms geweldig inhouden qua GAS, Vantage Korea 800 serie superstrat in LW, 75 euri dit weekend. Even een goede beurt geven en dan "shredden" maar :punk:
Als het Vantage Japan was geweest had ik hem al gehad natuurlijk ;)

Mitch
20 maart 2011, 17:36
Uiteraard is dit een Les Paul Special doublecut kopie :listen:

geert1976
20 maart 2011, 17:38
Gefeliciteerd Wietse, leuke gitaar.

Op een rommelmarkt gescoord?

Mr. Dynamite
20 maart 2011, 17:45
Congratz, maar vind hem zelf niet zo mooi :makeup:

zeiler
20 maart 2011, 18:19
Ik vind hem erg mooi :mmmm:!!!! gefeliciteerd Wietse ;)!

wietse
20 maart 2011, 18:52
Uiteraard is dit een Les Paul Special doublecut kopie :listen:
dank u, ik wist niet meer precies hoe dit model met 2 pu's heette, tv special dacht ik eerst maar een tv special is altijd geel.


Gefeliciteerd Wietse, leuke gitaar.

Op een rommelmarkt gescoord?

nope, die vriend van me waarvoor ik wat spul mee zal nemen naar veenendaal had hem liggen.
heb nu ook 3 vintage vioolbassen thuis staan, maar dat zie je in veenendaal wel, 1 daarvan, de klira, is al door saf geclaimd.
als mijn auto voor die tijd heel is anders valt alles in het water, datzelfde wat de granada nu laat lopen. (lekke waterpomp)

geert1976
20 maart 2011, 19:01
dank u, ik wist niet meer precies hoe dit model met 2 pu's heette, tv special dacht ik eerst maar een tv special is altijd geel.



nope, die vriend van me waarvoor ik wat spul mee zal nemen naar veenendaal had hem liggen.
heb nu ook 3 vintage vioolbassen thuis staan, maar dat zie je in veenendaal wel, 1 daarvan, de klira, is al door saf geclaimd.
als mijn auto voor die tijd heel is anders valt alles in het water, datzelfde wat de granada nu laat lopen. (lekke waterpomp)

Zijn die nog wel makkelijk verkrijgbaar?

Die vioolbassen zijn leuk, ga ik zeker op je stand bekijken:ok:

wietse
20 maart 2011, 19:12
Zijn die nog wel makkelijk verkrijgbaar?

Die vioolbassen zijn leuk, ga ik zeker op je stand bekijken:ok:

die waterpomp is geen enkel probleem, als het meezit is hij morgen al binnen, en anders wordt het dinsdag.
zijn dezelfde pompen als van de 2,9 motoren die ford nog steeds gebruikt.

Mitch
20 maart 2011, 19:12
dank u, ik wist niet meer precies hoe dit model met 2 pu's heette, tv special dacht ik eerst maar een tv special is altijd geel.
Die kleur heet TV Yellow, dat is het.

kapepper
21 maart 2011, 09:23
ziet er super uit!!!

en tja 75 euro plus originele case, daar kan je niet over sukkelen... :)

G.G.
21 maart 2011, 19:48
Heel erg mooi. Simpel maar veelzijdig. Als ie ook een beetje klinkt is het een lek ding.

Saf
21 maart 2011, 21:15
Cool plankje. Doet me denken aan een verre oosten harmony die ik ooit had. (toen ik ook nog elektrische gitaren erbij verzamelde :))

Die klira ben ik heel benieuwd naar word al bijna gek van de gedacht. Dat zou in 2 weken tijd twee bassen van mijn "must have" lijstje wegstrepen. Dan moet ik ook op zoek naar nieuwe bassen voor op dat lijstje staan er na de klira nog maar 2 op. (of ik stop met zoeken/verzamelen dat kan ook natuurlijk)

guitarkid
22 maart 2011, 12:27
Lekker gitaartje! Hebbuh....! Actie beetje hoog zetten, slide om de vinger en gaan!!!!

Gr. Coos

wietse
22 maart 2011, 16:30
Die klira ben ik heel benieuwd naar word al bijna gek van de gedacht.

zal ik je effe lekker maken? :D

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/twenstarmercy.jpg

jawel het gaat door, de auto is weer zindelijk ik zelf ben wel tot achter de oren zwart maar hij lekt niet meer.

munkie
22 maart 2011, 20:13
Ja Wietse het is wat, of 100 gitaren of een fatsoenlijke auto onder de kont :seriousf:

wietse
22 maart 2011, 20:47
Ja Wietse het is wat, of 100 gitaren of een fatsoenlijke auto onder de kont :seriousf:

ach ik heb tenminste nog een auto, en dit is gewoon slijtage, waterpompen gaan ook bij moderne auto's lekken en dan ben je aan de beurt, meestal moet dan de distributie er af.
morgen nog een andere radiateur ophalen, want die er nu op zit is ook niet 100% meer.
en dan kan hij er weer jaren tegen, wat die 2 dingen aangaat.

no 1 hops
23 maart 2011, 07:28
@wietse
mooi dat je je verzameling weer wat hebt kunnen uitbreiden en je auto weer ready to go is.
met deze hobby is een laadruimte als in je ford echt wel handig.