PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuwe versterker..



RoelSmoel
20 maart 2011, 14:36
Ja jongens, voor mij is het ook zo ver, mijn Blackstar gaat het huis uit, en er komt wat nieuws.
Ik doe niet aan Ijsselrobo lijstjes, het enige dat ik wil is een acceptabel clean geluid, een oversturing, de oversturing weer niet in zo'n heftige mate dat het lijkt alsof er een zwerm bijen langs komt..
En ik moet er in een bandrepetitie (niet al te hard, de drummer is Bokito niet) mee vooruit kunnen:)
Wat ik te besteden heb? Een eurotje of 800. Minder = beter.
O ja, wat zoek ik? Het liefst een combo. De head-speakercab fase heb ik wel gehad, zo simpel mogelijk liefst.
Reverbje hoeft er niet op te zitten, dat denk ik me er wel bij:seriousf:

Brand maar los..

2 kanaals hoeft ook niet, aan 1 kanaal heb ik wel genoeg, vermoed ik zo.

Il_Falco
20 maart 2011, 14:37
Jet city 20H...

Thiez
20 maart 2011, 15:08
Laney lionheart, H&K statesman?

Wat mis je aan de blackstar? of wat wil je anders?

RoelSmoel
20 maart 2011, 15:12
Die Blackstar, ik vind het maar een duffe kutversterker geworden (niet te serieus opvatten aub), het clean kanaal is dood (zo klinkt ie dan), en de oversturing vind ik ook maar een definitieloze brij.
Ik weet eigenlijk al wat ik zoek.. Een muziekzaak met veel versterkers om te testen:seriousf:
Ach nouja, ik ben deze week toch elke dag vroeg klaar met school, dus kan gaan testen.

Goeiemorgen
20 maart 2011, 15:18
Vox ac15/30 of een fender amp?

Acceptable clean en lichte overdrive.

Fireburst
20 maart 2011, 15:25
Misschien een vreemd voorstel : de Fender Bassman. Het ultieme startpunt (zie ook Marshall enz.) en met wat pedalen er voor krijg je er zowat élke sound uit. Behalve de high-gain toestanden, maar die fase ben je ontgroeit lees ik met veel plezier.

MarkV
20 maart 2011, 15:37
Wat voor soort genre speel je nou eigenlijk? Ik dacht dat je van de metal en hardrock was, maar je lijkt me nu eerder op zoek naar een ander geluid?
Ga je voor de overdrive een pedaal gebruiken?

Clean en lichte oversturing denk ik meteen aan Fender en Vox. AC30 als het clean moet op vol band volume, AC15 als er een randje aan mag. Onder je budget (niet erg lijkt me), maar een Peavey classic 30 heeft dit ook zeker in huis met de juiste buisjes en speaker.

RoelSmoel
20 maart 2011, 15:40
Wat eigenlijk de beste optie is, een versterker waarmee ik alle kanten uit zou kunnen, ik speel eigenlijk vanalles tussen blues en metal.

MarkV
20 maart 2011, 15:48
Wat eigenlijk de beste optie is, een versterker waarmee ik alle kanten uit zou kunnen, ik speel eigenlijk vanalles tussen blues en metal.

Dat snap ik dan dus niet. Je zoekt een versterker met een goed clean en lichte oversturing waar je t/m metal mee kan spelen.... Dus neem aan dat je dan dus met pedalen gaat werken?

Thiez
20 maart 2011, 15:49
Een marshall 6100 combotje. Maar die is waarschijnlijk weer te hard.
Bogner Shiva maar die is waarschijnlijk weer te duur.
Zoals genoemd misschien een vox.

RoelSmoel
20 maart 2011, 15:50
Dat snap ik dan dus niet. Je zoekt een versterker met een goed clean en lichte oversturing waar je t/m metal mee kan spelen.... Dus neem aan dat je dan dus met pedalen gaat werken?

Zal het even aanpassen.. In ieder geval, overstuurd, zonder licht:D

Thiez
20 maart 2011, 15:54
Wat voor oversturing zoek je? Heb je daar al een idee van?
Hou je van marshall? orange? engl? Denk dat je specifieker moet zijn in je smaak aanduiding anders komen er nog 600 versterker voorstellen langs met als antwoord, nee dat vind ik niks.

crapton
20 maart 2011, 15:57
Neem een Bugera BC30 combo. Ca. 485 pleuro. Gaat je wel bevallen, voor het metal werk moet er uiteraard een pedaal voor.

RoelSmoel
20 maart 2011, 16:14
Ik ben meer iemand van de Engl. Moge dat duidelijk zijn.

Dan kom ik meteen terecht bij de Gigmaster, Thunder of een tweedehands Screamer. (Thunder ook tweedehands trouwens)

Jan Buurman
20 maart 2011, 16:32
Waarom open je dit topic dan en stel je je vraag met als laatste opmerking "brand maar los"?
Typisch RoelSmoel topicje....

LesPaul1612
20 maart 2011, 16:35
Ik weet niet precies wat jij bedoelt met oversturing, maar voor classic/hardrock zijn denk ik de vox night train en de Marshall haze wel geschikt. Wil je verder dan zijn die engls wel leuk.

Engl is wel veelzijdig, dus daar kun je wel een eindje op bouwen.
Gewoon even testen lijkt me. Ik snap trouwens wel dat je die blackstar eigenlijk niks vind:sssh:

Steven Otto
20 maart 2011, 16:42
ENGL zeg je, hè? :sssh::sssh:

Ik zou zeggen: hup, met je kont naar Duitsland en alle versterkers van Musicstore uitproberen.

muziekschuur
20 maart 2011, 16:46
Misschien je lampjes vervangen & afstellen (biassen).... Kan me voorstellen dat je ze versleten hebt.....

Wat ik zou proberen;

Egnater Tweaker
Bogner Alchemist
Marshall MA50c of 100c
Fender Blues the luxe
Engl.....

Als je die hebt geprobeerd vertel dan es wat je ervaringen zijn.

Mitch
20 maart 2011, 17:07
Ja, wat wil je nou? Een open advies of een Engl advies? Ik snap het nu al niet meer en we zitten amper op pagina 2 :???:
Ik begrijp wel dat het channelswitching moet zijn een combo? Het mag niet te klinisch en compressed maar een Engl is wel goed? Ik snap het niet meer zo goed...

RoelSmoel
20 maart 2011, 17:07
Egnater Tweaker: check! Erg leuke versterker!
Bogner Alchemist: check! Ook een erg fijne versterker, is volgens mij alleen niet meer nieuw te krijgen, maar dat maakt niet veel uit.
Marshall MA-series: check! Nee, vond ik niks..
Fender Blues Deluxe: nope, staat genoteerd..
Verschillende van Engl: check!

Tripje Musicstore staat voor zaterdag aanstaande gepland.

MarkV
20 maart 2011, 17:15
Slecht topic en onzinnige zoektocht.. En dan ook nog in je openingspost IjselRobo afkraken, terwijl je zelf eenzelfde ex-Blackstar fanboy GAS-leier bent met nauwelijks minder onzinnige topic...

Je weet allang wat je wilt, namelijk een Engl. Toch start je dit topic met een omschrijving van de versterker die totaal niet aan Engl doet denken (clean en een lichte overdrive, simpel, 1 kanaal)

Toaster
20 maart 2011, 17:21
Het is een open forum maar ik begin mee een beetje te ergeren aan al die 18 - jarige posters hier.
2300 + berichten, adviseren hier aan iedere gitarist blackstar maar als ze zelf een amp gaan kopen weten ze niet wat ze nodig hebben. Zo deskundig zijn ze dus.

Of ze weten het wel maar leggen hier op het forum hun hele hersenpan bloot zodat wij mogen meegenieten van hun al in gedachten genomen route naar een bepaalde versterker.

Ik vind het echt armoe op dit forum.

Eerst ijselrobo en nu roelsmoel. Wat ik nu ga zeggen klinkt mega arrogant
Maar ik meen het wel: leer verdomme eerst spelen en praat dan mee met de grote jongens. Jullie zijn nu op dit forum geen grote posters maar grote posers.

Sorry moest mijn gal kwijt. Als ik te ver ga hoor ik het graag.

Thiez
20 maart 2011, 17:21
Nou engl it is dan he ;) Ik zou eerder voor een screamer dan voor een gigmaster gaan denk ik. Vind ik een lekkerder geluid inzitten.

Maar goed, ga zelf testen. Vergelijken. Etc etc.

Misschien ook de kleine mesa dingetjes meenemen? De TA15 of de Express 25watter.

allochthomas
20 maart 2011, 17:38
Het is een open forum maar ik begin mee een beetje te ergeren aan al die 18 - jarige posters hier.
2300 + berichten, adviseren hier aan iedere gitarist blackstar maar als ze zelf een amp gaan kopen weten ze niet wat ze nodig hebben. Zo deskundig zijn ze dus.

Of ze weten het wel maar leggen hier op het forum hun hele hersenpan bloot zodat wij mogen meegenieten van hun al in gedachten genomen route naar een bepaalde versterker.

Ik vind het echt armoe op dit forum.

Eerst ijselrobo en nu roelsmoel. Wat ik nu ga zeggen klinkt mega arrogant
Maar ik meen het wel: leer verdomme eerst spelen en praat dan mee met de grote jongens. Jullie zijn nu op dit forum geen grote posters maar grote posers.

Sorry moest mijn gal kwijt. Als ik te ver ga hoor ik het graag.
+1 en +10 tekens

Mr. Dynamite
20 maart 2011, 17:43
Het is een open forum maar ik begin mee een beetje te ergeren aan al die 18 - jarige posters hier.
2300 + berichten, adviseren hier aan iedere gitarist blackstar maar als ze zelf een amp gaan kopen weten ze niet wat ze nodig hebben. Zo deskundig zijn ze dus.

Nou nou nou, beetje minder mag wel vind ik. Niet alles over 1 kam scheren he :soinnocent:
Maar er zijn er inderdaad een paar....


Roel mag ik u even citeren? :


Stap gewoon bij een fatsoendelijke zaak naar binnen, ook al is het Musicstore, test alles wat los en vast zit (zoals al is aangegeven), en kom dan weer verder klieren..

Nou en dan mag je zelf een voorbeeld aan deze uitspraak nemen :makeup:
Serieus, ga gewoon testen, je geeft niet eens aan wat je wilt. Ja zo simpel mogelijk maar toch alles tot metal spelen, 1 channel? Wat wil je dan, een crunch of clean?

Ik ga je aanraden om een cleane fender oid. te kopen en met od pedalen te werken, ben je het zat dan kun je weer ff een ander pedaaltje kopen. Lijkt me beter dan telkens een nieuwe amp.

Maar vooral:


Stap gewoon bij een fatsoendelijke zaak naar binnen, ook al is het Musicstore, test alles wat los en vast zit (zoals al is aangegeven), en kom dan weer verder klieren..

T E S T E N

RoelSmoel
20 maart 2011, 17:51
:D

De macht der gewoontje sloeg weer eens toe.. Schaam op mij..

Ik zal in de komende tijd veel zaken gaan bezoeken, met een breed scala aan versterkers, ik post mijn bevindingen daarna wel weer hier.

Mr. Dynamite
20 maart 2011, 17:54
:D

De macht der gewoontje sloeg weer eens toe.. Schaam op mij..

Ik zal in de komende tijd veel zaken gaan bezoeken, met een breed scala aan versterkers, ik post mijn bevindingen daarna wel weer hier.

Now we're talkin'

LesPaul1612
20 maart 2011, 18:11
Eerst ijselrobo en nu roelsmoel. Wat ik nu ga zeggen klinkt mega arrogant
Maar ik meen het wel: leer verdomme eerst spelen en praat dan mee met de grote jongens. Jullie zijn nu op dit forum geen grote posters maar grote posers.



Je hoeft niet goed te kunnen spelen om verstand te hebben van wat echt goed klinkt en wat niet.;)

maar verder even op Roel, volgens mij kun jij nou geen versterkers meer mislopen dus test ze allemaal uit en koop degene die je het beste vind klinken.

Trouwens, kan je pa nou al een beetje spelen:rockon:

geert1976
20 maart 2011, 18:12
Ik gebruik in de oefenruimte onder andere zelf graag de Peavey classic 30, heeft een voor mij fijne clean, goede reverb, maar gain kanaal gebruik ik nauwelijks.

Omdat ik verschillende stijlen speel, haal ik de verschillende crunches en randjes uit diverse pedaaltjes.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

Qua clean geluid zijn er legio goede versterkers op de markt.

@TS, maak wel kenbaar wat je precies wilt/zoekt, want ik kan er tot nu toe weinig chocola van maken en het wekt zo te lezen ook hier en daar enige irritaties op.

Zoals er zoveel versterkers te koop zijn, zoveel karakterverschillen en mogelijkheden zijn er ook.
Ga testen zou ik zeggen:)

RoelSmoel
20 maart 2011, 18:13
Je hoeft niet goed te kunnen spelen om verstand te hebben van wat echt goed klinkt en wat niet.;)

maar verder even op Roel, volgens mij kun jij nou geen versterkers meer mislopen dus test ze allemaal uit en koop degene die je het beste vind klinken.

Trouwens, kan je pa nou al een beetje spelen:rockon:

Mijn pa kan inmiddels al wat akkoorden zonder problemen spelen, dat gaat wel goed komen met hem:)

geert1976
20 maart 2011, 18:15
Het is een open forum maar ik begin mee een beetje te ergeren aan al die 18 - jarige posters hier.
2300 + berichten, adviseren hier aan iedere gitarist blackstar maar als ze zelf een amp gaan kopen weten ze niet wat ze nodig hebben. Zo deskundig zijn ze dus.

Of ze weten het wel maar leggen hier op het forum hun hele hersenpan bloot zodat wij mogen meegenieten van hun al in gedachten genomen route naar een bepaalde versterker.

Ik vind het echt armoe op dit forum.

Eerst ijselrobo en nu roelsmoel. Wat ik nu ga zeggen klinkt mega arrogant
Maar ik meen het wel: leer verdomme eerst spelen en praat dan mee met de grote jongens. Jullie zijn nu op dit forum geen grote posters maar grote posers.

Sorry moest mijn gal kwijt. Als ik te ver ga hoor ik het graag.

We zijn allemaal 18 geweest;) .

Ik begrijp je post wel een beetje, maar je kunt het ook anders zien.
Kunnen wij oudjes wat ervaring doorgeven toch?:ok:

Thiez
20 maart 2011, 18:23
Ik moet wel zeggen dat je soms gewoon een oneindig gas hebt hoor. Je hebt in principe een prima versterker, maar dan hoor je weer iets anders en dan denk je whooaahh ik wou dat ik die versterker had. Ga je jezelf weer daarin verdiepen en dan lijkt het een geweldig dingetje. Koop je dat, kom je over paar jaar weer iets anders tegen.
Op een gegeven moment moet je een beetje tevreden zijn met de spullen die je hebt vind ik. Die engl blackmore die ik nu heb ook. Er zijn waarschijnlijk honderden versterkers veel beter, die beter bij mij en mijn muziek passen. Maar er komt zeker geen slecht geluid uit en ik heb er tot dusver vrede mee.
Er komt vast nog welleens wat anders. Maar dat zien we tzt wel. Ik zit momenteel al een redelijke tijd te gassen op een splawn quickrod eigenlijk. Maar goed, eerst maar eens een A-merk gitaar en dan zien we weer verder.

LesPaul1612
20 maart 2011, 18:29
Ik gebruik in de oefenruimte onder andere zelf graag de Peavey classic 30, heeft een voor mij fijne clean, goede reverb, maar gain kanaal gebruik ik nauwelijks.

Omdat ik verschillende stijlen speel, haal ik de verschillende crunches en randjes uit diverse pedaaltjes.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

Qua clean geluid zijn er legio goede versterkers op de markt.

@TS, maak wel kenbaar wat je precies wilt/zoekt, want ik kan er tot nu toe weinig chocola van maken en het wekt zo te lezen ook hier en daar enige irritaties op.

Zoals er zoveel versterkers te koop zijn, zoveel karakterverschillen en mogelijkheden zijn er ook.
Ga testen zou ik zeggen:)

Je vat het helemaal samen. +1

Brum
20 maart 2011, 21:16
Voor een goed clean denk ik echt niet aan die Gigmaster, die gaat op bijna fluisterstand al oversturen op het 'cleane' kanaal. Die is echt niet te gebruiken in bandverband, al heb je puddingtarzan als drummer.

pjotr
20 maart 2011, 21:20
Het is een open forum maar ik begin mee een beetje te ergeren aan al die 18 - jarige posters hier.
2300 + berichten, adviseren hier aan iedere gitarist blackstar maar als ze zelf een amp gaan kopen weten ze niet wat ze nodig hebben. Zo deskundig zijn ze dus.

Of ze weten het wel maar leggen hier op het forum hun hele hersenpan bloot zodat wij mogen meegenieten van hun al in gedachten genomen route naar een bepaalde versterker.

Ik vind het echt armoe op dit forum.

Eerst ijselrobo en nu roelsmoel. Wat ik nu ga zeggen klinkt mega arrogant
Maar ik meen het wel: leer verdomme eerst spelen en praat dan mee met de grote jongens. Jullie zijn nu op dit forum geen grote posters maar grote posers.

Sorry moest mijn gal kwijt. Als ik te ver ga hoor ik het graag.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik zit zelf nu ook in een fase dat ik denk "de een of de andere versterker", maar ik ga eerst de ene testen en dan mijn conclusie trekken of het de ander moet worden. Gewoon luisteren/ proberen dus en niet afgaan op niet te vergelijken met de "real thing" YouTube-filmpjes. En adviezen neem ik persoonlijk graag aan van mensen die inderdaad echt met een versterker gewerkt hebben. Niet iemand wie met het volume op 1,5 op de slaapkamer speelt en vervolgens keihard zegt dat de versterker verschrikkelijk/geweldig is.
Verder ben ik zeer tevreden over dit forum.

Mitch
20 maart 2011, 21:36
Ik begrijp die rant wel een beetje over 18-jarige gitaristen, maar goed... de ervaren 30+ club was destijds net zo eigenwijs, maar toen waren er nog geen forums om dat op te laten zien :listen:

Ik kan me nog goed herinneren dat ik als totale n00b een keer bij een vriend was met een Tele en die had weer een vriend met een strat. Die gast kon vrij serieus spelen. En liet me horen dat je meer kon met een strat dan met een tele. En daarna hoorde ik dat je dan met een humbucker weer makkelijker rock kon spelen. Dus ging ik uiteindelijk voor de goedkoopste H-S-H Ibanez. Want dat was ook een goed merk. Een paarse was het, met photoflame.
Het verhaal is natuurlijk al dramatisch genoeg nu, maar laat ik er tot overmaat van ramp aan toevoegen dat ik die gitaar toen ook nog eens kocht bij een winkel in Den Haag, want die was goedkoper. Maar toen na een half uur spelen, vers uit de doos, meteen een snaar sprong moest ik toch naar de winkel verderop bij mij in het centrum. Dus ik daar nieuwe snaren halen, zet ik 'm erop en na een uurtje knapt -ie weer. Ik snapte er geen bal van. Weer nieuwe snaar gekocht en toen daar maar gevraagd wat dat kon zijn. O, zadeltje :???: Maar ik mocht er ook wel mee langskomen.
Later heb ik dus die budget crap gitaar ingeruild op een Epiphone Les Paul Custom. Die gitaar had ik uitgezocht omdat ik inmiddels een héél klein beetje kon spelen en in de winkel verschil hoorde tussen dat model en andere. En mijn hart lag bij de Les Paul en die winkelier had me aardig geholpen.
Tot zover mijn eerste lesjaar, zonder internet :D

Babelouba
20 maart 2011, 21:36
Ik moet zeggen, zelf ben ik ook op zoek naar een leuke buizenversterker.

Geluk bij een ongeluk, de 75watt Spider IV van de andere gitarist gisteren weggebracht ivm kuren. Nu moeten we 30 maart optreden, dus mogen we nu even een Spider Valve 112 lenen.

Mijn eerste reactie: NONDEJU!? Klinken 40watt versterkers altijd zo hard!? Ongelofelijk!

Nu ben ik misschien wel op zoek naar een versterker, maar we zette hem op misschien maximaal 5%, en hij stond al veel te hard! Ik denk dat ik dus op zoek ga naar een maximaal 20watt buizenversterker. Ook om op te treden? Ja, ook om op te treden. Ik wil met mijn volume op ongeveer 50%-75% gaan spelen, om de buizen wel lekker te laten werken, maar ik hou graag nog wat over natuurlijk.

Ben zelf op zoek naar een echte blues en oude rock sound. Denk aan Hendrix, SRV, Black Crowes. Speel zelf op een Yamaha Pacifica, met Fender Custom Shop '69 elementen. We spelen met de band trouwens ook wat cleane nummers, dus die mag ook wel lekker klinken. Ik gebruik op mijn huidige versterker 4 kanalen, dus er moeten minstens 2 kanalen op zitten, maar meer zou zeker geen probleem zijn! Enige suggesties?

Ik speel momenteel op een Spider IV 30watt (http://line6.com/spideriv15-30/)

Misery Signals
20 maart 2011, 21:53
Al die mensen die amps als een Jet City 20w, Vox AC15 of Nighttrain en Engl Gigmaster aanraden, hebben jullie amp al echt geprobeerd in een hard repeterende rockband?

20 Watt, je kan roepen wat je wil, in een bandmix komt ie NIET mee. tenzij de drummer met wattenstaven speelt.
Op zijn minst 50 watt moet je hebben, en nog liever 100 als je lekker wil zitten. Voor 800 Euro is er heel wat te koop.

Bugera laat je best zitten als je toch zoveel te besteden hebt, voor 800 kan je echt heel wat krijgen als combo. H&K Duotone combo, Peavey 6505 112 combo...

MS

RoelSmoel
20 maart 2011, 21:54
@ Babelouba:
Zie sig:soinnocent:

Mitch
20 maart 2011, 21:57
@Babelouba:
De buizen moeten wel lekker werken maar je moet wel wat over hebben? Dat vind je zelf of denk je dat dat zo hoort omdat zoveel mensen het schrijven? ;) Een paar jaar geleden werd hier ook te pas en te onpas gezegd dat eindbuizen oversturing het soort oversturing was die je wilde hebben. Die buizen moesten op hun flikker krijgen. Terwijl er massa's gitaristen zijn die meer gebaat zijn bij pre amp oversturing...
Het is wel zo dat sommige amps pas tot hun recht komen als de mastervolume wat verder open staat. Maar laag vermogen is dan geen garantie. Ik heb een 100W versterker gehad die al prima kon klinken op repetitie volume, maar ook een 12W versterker die eigenlijk pas écht lekker was als -ie voor repetities te hard stond.
En om er dan nog maar wat aan toe te voegen: sommige amps hebben een snel verloop op hun volumepot. Waardoor ze heel erg hard gaan bij een lage stand van de volumepot. Komt heel overdonderend over (HotRod Deluxe anyone?), maar het zegt niets over de amp zelf.
Kortom, om nou meteen te denken dat je die 20W amp helemaal te gek gaat vinden? Hmmmm...

Babelouba
20 maart 2011, 22:10
@Babelouba:
De buizen moeten wel lekker werken maar je moet wel wat over hebben? Dat vind je zelf of denk je dat dat zo hoort omdat zoveel mensen het schrijven? ;)

Speel met deze versterker minstens op 75%, en kan nog steeds niet meekomen met de rest van de band. Als ik hem harder zet, ben ik bang dat hij uit elkaar klapt :P

Die Spider Valve 112 hebben we gisteren ff getest, maar die ging echt gewoon 10x te hard... Ik wil gewoon niet op 5% volume gaan spelen. Mocht hij dan iets zachter moeten, en draai je wat aan de volumeknop, dat hij dan meteen uit staat...

Mocht ik trouwens iets kopen, dan ruil ik mn Spider IV + FBV MKII pedaal in, iemand interesse? xD (half jaar oud)


20 Watt, je kan roepen wat je wil, in een bandmix komt ie NIET mee. tenzij de drummer met wattenstaven speelt.
Op zijn minst 50 watt moet je hebben, en nog liever 100 als je lekker wil zitten. Voor 800 Euro is er heel wat te koop.

Deze 40 watt gaat dus al echt te hard.. Ik mag dan gisteren wel oordoppen aan hebben laten meten, maar dat wil niet zeggen dat het dan 10x zo hard hoeft ;) Of heerst er bij Line 6 zo'n volumepot waar Mitch het over had?

Ik zal binnenkort eens bij de GuitarKing in Boekel binnenlopen, als we die versterker terugbrengen, dan kan ik meteen ff rondvragen en luisteren.

Lexvandoef
20 maart 2011, 22:17
Al die mensen die amps als een Jet City 20w, Vox AC15 of Nighttrain en Engl Gigmaster aanraden, hebben jullie amp al echt geprobeerd in een hard repeterende rockband?

20 Watt, je kan roepen wat je wil, in een bandmix komt ie NIET mee. tenzij de drummer met wattenstaven speelt.
Op zijn minst 50 watt moet je hebben, en nog liever 100 als je lekker wil zitten. Voor 800 Euro is er heel wat te koop.

Bugera laat je best zitten als je toch zoveel te besteden hebt, voor 800 kan je echt heel wat krijgen als combo. H&K Duotone combo, Peavey 6505 112 combo...

MS



Tsja, ik repeteren wekelijks en speel live op kleine podia met mijn 20w combo in een funk/soul/rock band (goeie stevige drummer en blazers) en ik kom echt helemaal prima weg. hangt echt maar net van het soort muziek/band/omstandigheden en de voicing van de amp af...

Babelouba
20 maart 2011, 22:41
Tsja, ik repeteren wekelijks en speel live op kleine podia met mijn 20w combo in een funk/soul/rock band (goeie stevige drummer en blazers) en ik kom echt helemaal prima weg. hangt echt maar net van het soort muziek/band/omstandigheden en de voicing van de amp af...

Wij spelen in ieder geval op een goed volume, lekker stevig, maar we staan niet als metalheads te raggen. Zonder oordoppen is het niet megahard, maar als je thuiskomt heb je toch een lichte piep in je oren. Zo hard, of zacht, spelen we dus :P

Mitch
20 maart 2011, 22:44
Een lineaire volumepot dus inderdaad :D Feest hè? Denk je meteen een conclusie te kunnen trekken over vermogen en hoe hard een versterker is, blijkt dat weer niet zo te zijn.
Verder wat Lex zegt.

Babelouba
20 maart 2011, 23:04
Een lineaire volumepot dus inderdaad :D Feest hè? Denk je meteen een conclusie te kunnen trekken over vermogen en hoe hard een versterker is, blijkt dat weer niet zo te zijn.
Verder wat Lex zegt.


Mijn eerste reactie: NONDEJU!? Klinken 40watt versterkers altijd zo hard!? Ongelofelijk!


Vroeg het me alleen af, aangezien dit de eerste buizenversterker is waar ik zelf ooit op gespeeld heb. Heb er trouwens ook niet lang op gespeeld, puur en alleen om de berg geluid die er uit kwam. Onaangenaam zonder gehoorbescherming.

Lexvandoef
20 maart 2011, 23:10
Wij spelen in ieder geval op een goed volume, lekker stevig, maar we staan niet als metalheads te raggen. Zonder oordoppen is het niet megahard, maar als je thuiskomt heb je toch een lichte piep in je oren. Zo hard, of zacht, spelen we dus :P

Wat voor soort muziek spelen jullie?

Als ik een avondje gerepeteerd heb zonder doppen in loop ik ook weg met een piep in mijn oren, niet relaxed...

Dus qua volume... Eigenlijk zou je je toekomstige amp uit moeten kunnen proberen in bandverband, maar daar zijn de meeste winkels het niet mee eens....

geert1976
20 maart 2011, 23:27
Al die mensen die amps als een Jet City 20w, Vox AC15 of Nighttrain en Engl Gigmaster aanraden, hebben jullie amp al echt geprobeerd in een hard repeterende rockband?

20 Watt, je kan roepen wat je wil, in een bandmix komt ie NIET mee. tenzij de drummer met wattenstaven speelt.
Op zijn minst 50 watt moet je hebben, en nog liever 100 als je lekker wil zitten. Voor 800 Euro is er heel wat te koop.

Bugera laat je best zitten als je toch zoveel te besteden hebt, voor 800 kan je echt heel wat krijgen als combo. H&K Duotone combo, Peavey 6505 112 combo...

MS

Hoe hard spelen jullie wel niet, of zijn jullie allemaal knetterdoof?

Ik kom met 30 watt buizen ruimschoots weg hoor in de oefenruimte:)

macwilliams
20 maart 2011, 23:30
Ik denk dat Roel een triple rectumfrier & 4.12 cabinet moet hebben. En niet een of andere net niet combo.

En nu gauw die blackstar over het balkon.

Oh en nog wat, nu trap je (eindelijk verlost van je oogkleppen) blackstar in de grond in dit topic en vervolgens probeer je hem in hetzelfde topic te verkopen. Dat lijkt me niet zo handig of ligt dat aan mij.

Kun je dat wrak niet aan je pa geven, dat ding is toch afgeschreven?

macwilliams
20 maart 2011, 23:32
Hoe hard spelen jullie wel niet, of zijn jullie allemaal knetterdoof?

Ik kom met 30 watt buizen ruimschoots weg hoor in de oefenruimte:)

Ik kan thuis echt niet met minder dan 100w buizen.

HaroldA
21 maart 2011, 00:23
Ik kan thuis echt niet met minder dan 100w buizen.

Nou, 50 watt wil ook nog wel...

Misery Signals
21 maart 2011, 00:38
Nou ik repeteer altijd met oordopjes in. In het verleden heb ik geluk gehad. Nooit last gehad, zonder dopjes gespeeld, gerepeteerd,... Bleek dat ik al 10 jaar met "proppen" in mijn oren rondliep, laten uitspuiten. Eerste repetitie zonder die proppen, ik had na 5 minuten oordopjes in en heb sindsdien nooit meer zonder gerepeteerd.

En ja we repeteren hard. Drummer moet zich niet inhouden. Onze bassist speelt met een Mesa Boogie 400 met een 70's Ampeg fridge onder dus dat gaat ook wel lekker mee. En dan nog eens twee Nord synths versterkt met een Roland 180 watt amp dus er valt geluidgewijs genoeg te doorstaan :)

Ik zet mijn 100 watters met master op 10-11u. Kanaalmasters ook op hetzelfde, om je een idee te geven.

Die 5 watters zijn wel leuk voor thuis. 20-30 valt er wat tussenin uit ervaring. Onze andere gitarist had eens een AC30 bij om te testen. Haalde het niet.

Ik heb thuis maar één amp waarvan ik mag zeggen dat ie echt te hard gaat. Mijn 5150 mat op de bank 160 watt RMS. dat hoor je ook als je die op zijn donder geeft. Die moet je echt dimmen. De rest mag lekker op volume op repetitie.

MS

Mitch
21 maart 2011, 10:09
Dat is zelfs mét doppen niet gezond :dontgeti:

Nielsje
21 maart 2011, 11:05
Pff..inderdaad, gekke Belg!
Wij proberen juist altijd op een laag mogelijk te repeteren. Daar wordt je niet alleen beter van (beter te beluisteren, beter communiceren, drummer die ook met láág volume lekker kan drummen), het vermoeit ook veel minder. En dan heb ik het nog niet eens over gehoorbeschadiging..

rudolf
21 maart 2011, 11:28
RoelSmoel GAS-topics :lovelove:

:D

Tankman
21 maart 2011, 11:40
@Roel: Is er ee versterker ter beschikking waar jullie oefenen? Zo ja, kun je doen wat ik nu doe. Nou heb ik wel een versterker die het in een band prima redt, want dat heb ik bij mijn vorige band genoeg gedaa ermee, maar hij staat nu thuis en ik heb gee auto meer. Om dat ding nou elke week in de bus mee te zeule gaat niet werken. Hij zou in de oeferuimte kunnen blijven, maar dan moeten er eerst kluizen vrij komen. Nu kan hij dus gewoon niet mee.

In de oeferuimte staan altijd 2 gitaarversterkers waar ik een prima clean uit kan halen. Ik stond vooral te kijken van de Marshall Valvestate head op een Kustom cabinet. Het klonk gewoon goed. Ik neem verder mijn gitaar (of 2) en mijn pedalenkoffer mee. In mijn koffer heb ik een Crybaby, een Polytune, een NS-2, een Nova Repeater en een Blackstar HT-Dist die ik geleend heb van mn werk. Dit klinkt over de Marshall, met de juiste instelligen, bijna exact als de drive van mijn amp. Ik blij, band blij, mijn rug blij!

Wat jij dus kan gan doen, is een mooie, veelzijdige pedalboard in elkaar flansen. Misschien met een HT-Dual erop, daar kom je al een heel end mee in veelzijdigheid. Wat je verder erop zet moet je zelf uitzoeken.

Thuis oefee zeg je toch via je pc te doen. Misschien kun je dan zelfs via je pedalen door je pc. Wat je zo creeert is een veelzijdige set voor je band en de tijd om je rustig te orienteren op versterkers. Het is maar een idee.

Mij is deze setup eigenlijk zo erg bevallen dat ik erover twijfel om mijn Peavey 6505+ combo weg te doen en misschien voor thuis een Fender Mustang 2 te halen ofzo. Anders wel een versterker met een mooi clean zoals een Blues Jr of een Classic 30.

geert1976
21 maart 2011, 12:49
Ik kan thuis echt niet met minder dan 100w buizen.

Dat doe jij alleen maar om irritatie op te wekken bij mevrouw macwilliams, zodat jij weer een portie "happy spanking" krijgt:D

geert1976
21 maart 2011, 12:52
Nou ik repeteer altijd met oordopjes in. In het verleden heb ik geluk gehad. Nooit last gehad, zonder dopjes gespeeld, gerepeteerd,... Bleek dat ik al 10 jaar met "proppen" in mijn oren rondliep, laten uitspuiten. Eerste repetitie zonder die proppen, ik had na 5 minuten oordopjes in en heb sindsdien nooit meer zonder gerepeteerd.

En ja we repeteren hard. Drummer moet zich niet inhouden. Onze bassist speelt met een Mesa Boogie 400 met een 70's Ampeg fridge onder dus dat gaat ook wel lekker mee. En dan nog eens twee Nord synths versterkt met een Roland 180 watt amp dus er valt geluidgewijs genoeg te doorstaan :)

Ik zet mijn 100 watters met master op 10-11u. Kanaalmasters ook op hetzelfde, om je een idee te geven.

Die 5 watters zijn wel leuk voor thuis. 20-30 valt er wat tussenin uit ervaring. Onze andere gitarist had eens een AC30 bij om te testen. Haalde het niet.

Ik heb thuis maar één amp waarvan ik mag zeggen dat ie echt te hard gaat. Mijn 5150 mat op de bank 160 watt RMS. dat hoor je ook als je die op zijn donder geeft. Die moet je echt dimmen. De rest mag lekker op volume op repetitie.

MS

Ik wil niet vervelend doen, maar jongen, echt waar, je helpt op deze manier je oren compleet in de vernieling, zonde joh, hou daar mee op.
Nu merk je nog niet zoveel, maar als je op deze manier doorgaat ben ik bang dat je over een paar jaar onherstelbare schade oploopt.

Het erge is dat je je in eerste instantie niet in de gaten hebt dat je gehoorbeschadigingen oploopt, tot het te laat is.

RoelSmoel
21 maart 2011, 12:55
@ Tankman, zijn er ja. 2 Line 6 bakken, daar zit eigenlijk alles in en op.. Maar voor de optredens gebruik ik altijd mijn eigen versterker, wat ik weer fijner vind. Die pedalboard optie heb ik al eens aan gedacht, maar dan wil ik wel een versterker die het clean erg goed doet, en dat doet mijn Blackstar niet.

Tankman
21 maart 2011, 13:05
@ Tankman, zijn er ja. 2 Line 6 bakken, daar zit eigenlijk alles in en op.. Maar voor de optredens gebruik ik altijd mijn eigen versterker, wat ik weer fijner vind. Die pedalboard optie heb ik al eens aan gedacht, maar dan wil ik wel een versterker die het clean erg goed doet, en dat doet mijn Blackstar niet.

Line6? Daar zei ik toch niks over?

Maar dat is dus wel wat ik bedoel. Regel een pedalboard met wat losse pedaaltjes die je zelf bij elkaar gaat zoeken die op bijna iedere setup wel goed klinkt. Dan kun je rustig aan op zoek gaan naar die cleane versterker.

Ik zou je aanrader een Peavey Classic 30 uit te testen. Daarnaast zou ik ook de nieuwe Fender Hot Rod serie uitproberen.

Babelouba
21 maart 2011, 15:00
Wat voor soort muziek spelen jullie?

Als ik een avondje gerepeteerd heb zonder doppen in loop ik ook weg met een piep in mijn oren, niet relaxed...

Dus qua volume... Eigenlijk zou je je toekomstige amp uit moeten kunnen proberen in bandverband, maar daar zijn de meeste winkels het niet mee eens....

We spelen van Black Crowes tot AC/DC, maar ook Melissa Etheridge en Blues Brothers. Dus redelijk divers qua hardheid.

We hebben nu een paar weken die Line6 mogen lenen, dus een middagje een nieuwe testen in ons hok zou hopelijk geen probleem zijn. Desnoods vraag ik wel of er een medewerker meegaat om het in de gaten te houden.

marc_o
21 maart 2011, 15:08
Ja jongens, voor mij is het ook zo ver, mijn Blackstar gaat het huis uit, en er komt wat nieuws.
Ik doe niet aan Ijsselrobo lijstjes, het enige dat ik wil is een acceptabel clean geluid, een oversturing, de oversturing weer niet in zo'n heftige mate dat het lijkt alsof er een zwerm bijen langs komt..
En ik moet er in een bandrepetitie (niet al te hard, de drummer is Bokito niet) mee vooruit kunnen:)
Wat ik te besteden heb? Een eurotje of 800. Minder = beter.
O ja, wat zoek ik? Het liefst een combo. De head-speakercab fase heb ik wel gehad, zo simpel mogelijk liefst.
Reverbje hoeft er niet op te zitten, dat denk ik me er wel bij:seriousf:

Brand maar los..

2 kanaals hoeft ook niet, aan 1 kanaal heb ik wel genoeg, vermoed ik zo.

Zeg, kleine forumvrind...
Ongeacht wat je koopt en ongeacht of je de Blackstar nu wel of niet leuk vindt...

Ik vind het van geen stijl getuigen dat uitgerekend JIJ of all people IJselrobo van lijstjesgedrag gaat betichten.
Een paar maanden geleden deed jij exact hetzelfde en nu er iemand op het forum is bijgekomen waarvan je het vermoeden hebt dat je op z'n kop kunt pissen, moet je niet ineens de stoere boy gaan uithangen.

Verder veel succes en vooral plezier bij het uitzoeken van een nieuwe amp.

Henri H
21 maart 2011, 16:09
Ik adviseer alleen nog maar JCM 800! :rockon:

Mr. Dynamite
21 maart 2011, 16:20
Ik adviseer alleen nog maar JCM 800! :rockon:

Ik ben met u! :rockon:
Mijn volgende amp, 2204, met een clean switch mod :lovelove::lovelove:

Misery Signals
21 maart 2011, 17:16
Lukt dat ook niet als je er een (zelfgebouwde) a/b switch op aansluit met een volumeknop per uitgang? Blijft je lekkere Marshall wel origineel...

Ik heb gewone Alpine-oordopjes. Niets vermoeiend, of last na de repetitie. Of het gevoel dat je gehoord op de proef is gesteld...?

http://www.amsterdambeijing.com/UserFiles/alpine-gehoorbescherming(3).jpg

MS

Mr. Dynamite
21 maart 2011, 17:43
Lukt dat ook niet als je er een (zelfgebouwde) a/b switch op aansluit met een volumeknop per uitgang? Blijft je lekkere Marshall wel origineel...

Ik heb gewone Alpine-oordopjes. Niets vermoeiend, of last na de repetitie. Of het gevoel dat je gehoord op de proef is gesteld...?


Misschien zou dat ook wel kunnen ja, ik las ergens wel iets over ground loops ofzo.
Maar waarschijnlijk ga ik voor een Ceriatone dus dan maakt het niets uit ;)

Die Alpine dopjes vind ik wel een aanrader, gebruik ik zelf ook altijd. Wel is je sound dan niet zo lekker, maar liever goede oren dan een goede sound. :)

Misery Signals
21 maart 2011, 18:13
Zelfs met oordoppen klinkt die SLO nog steeds lekkerder dan een Marshall hihi :lovelove: J/K...

Roelsmoel, dagje Keulen met geld op zak en testen maar. Al draaien de meeste van zo'n topics als deze uit op een: "Ik heb toch geen geld nu want ik moet dit of dat nog eerst kwijt"-sisser.

MS

RoelSmoel
21 maart 2011, 18:37
@ Tankman, zei je niks over nee. Maar ik gaf aan dat die er staan.

@ MS, heb al geld achter de hand, als mijn huidige versterker de deur uit is, zit ik om en nabij het bedrag dat ik aangaf in de startpost.

Rinze
21 maart 2011, 18:47
Ik vermoed dat je ook op die nieuwe versterker binnen no time uitgekeken bent :chicken:

Tankman
21 maart 2011, 19:08
@Roel: Aangezien je het software gebruik al gewend bent en je ook een macbook hebt...is Native Instruments Guitarrig niks voor jou? Christian Olde Wolbers en Stephen Carpenter gebruiken deze zelfs live. Schijnt goed spul te zijn. Ben er zelf ook benieuwd naar.

RoelSmoel
21 maart 2011, 19:10
Ik heb een iMac, en Guitar Rig:)

Tankman
21 maart 2011, 19:14
Met footcontroller? Ik weet het niet, maar op die manier heb je wel tig versterkers in een keer. Dus als je uitgekeken bent op de een, kun je zo naar de volgende klikken. Lijkt me voor jou ideaal.

RoelSmoel
21 maart 2011, 19:28
Ook geen footcontroller, maar ik amuseer me ermee:)

Thiez
21 maart 2011, 19:28
Is een module amp niks voor je? Egnater of Randall ofzo?
Zo een losse module kost minder dan andere versterker. Dus wanneer je de ene beu bent, plug je een andere in en gaan.
Gaan van fender clone, tot marshall tot mesa etc etc.

Mr. Dynamite
21 maart 2011, 20:41
Of dus gewoon een cleane bak + pedalen :)

Fireburst
21 maart 2011, 21:08
En dan zijn we terug bij de Bassman... ;)

Mr. Dynamite
21 maart 2011, 21:33
En dan zijn we terug bij de Bassman... ;)

Niet persee, er is wel meer dat een mooie clean produceert hè ;)

Tankman
21 maart 2011, 22:37
Is een module amp niks voor je? Egnater of Randall ofzo?
Zo een losse module kost minder dan andere versterker. Dus wanneer je de ene beu bent, plug je een andere in en gaan.
Gaan van fender clone, tot marshall tot mesa etc etc.

Dit vind ik een erg goede! Die Randall versterkers schijnen nog erg goed te zijn ook. Er is een kleinere variant waar 2 modules in kunnen die ik zelf ook interessant vind. Ik hoop die binnenkort ergens uit te kunnen testen.

En anders inderdaad, ga gewoon aan de pedalen en zoek daarna een mooie cleane amp die erbij past.

RoelSmoel
21 maart 2011, 22:42
Zaterdag eerst eens naar Keulen..
Heb nu al vanalles dat ik wil testen, Egnater (met name Tweaker, Rebel 20 en evt Rebel 30), verschillende Fender amps, wat van Engl (Screamer, Thunder) en verder zie ik wel wat ik zie staan, kan ook een of andere geniale versterker tussen staan waar ik nog nooit naar omgekeken heb..

Tankman
21 maart 2011, 22:49
Mooi. Vergeet vooral je eigen gitaar niet mee te nemen. Maar is het handig om naar die kleine versterkertjes te blijven kijken als je ze in je band wil gebruiken? Zou je dan niet beter iets met meer vermogen moeten proberen? Met de Engl Screamer zit je goed, hoewel zelfs ik het lead kanaal veels te modern metal vond. Subtiel is hij in ieder geval niet. Ik zou boven de 30-40 watt zoeken. Misschien is het ook een idee om te wachten tot bijvoorbeeld die nieuwe EVH 5150 micro uitkomt?

FF wat anders, heb je die orange speakerkast nu al verkocht of gewoon uit je advertentie gehaald? Ga je die toch houden?

Mitch
21 maart 2011, 22:59
En probeer meteen een beetje harder aan te slaan als je toch versterkers gaat kijken :D De tip dat je naar een clean/crunch éénkanaals bak moet kijken met aanvulling van pedalen ga ik je niet geven.


Anders heb ik volgend jaar niks nieuws te melden.

RoelSmoel
21 maart 2011, 23:00
Orange heb ik voor de zekerheid uit de advertentie gehaald.
Kleine versterkertjes.. Ik heb regelmatig met mijn HT20 gerepeteerd, ging super, optreden in kleine cafés, ook geen probleem, alleen de grotere dingen, maar dat werd uitversterkt. Die Tweaker van Egnater trekt momenteel de meeste aandacht van me.. Maar dat kan morgen weer anders zijn:seriousf:
Iemand trouwens enig idee hoe moeilijk ze doen bij Musicstore als ik mijn eigen gitaar meeneem? Gezien de beveiliging daar redelijk streng is.

En Mitch, misschien is het toch praktisch dat ik daar bij nadenk, bespaart me voor volgend jaar weer een topic, en een uitgave :D

Mitch
21 maart 2011, 23:10
Ik weet niet hoe het bij Musicstore werkt, maar bij FB check je je eigen gear die je meeneemt gewoon in en wordt dat ook weer uitgecheckt. Werkt prima.

Tankman
21 maart 2011, 23:11
Zou niet weten waarom ze moeilijk zouden doen, maar inderdaad wel handig om even te melden dat je je eigen gitaar mee hebt om problemen te voorkomen. Je zal vast niet de eerste zijn die dit doet.

Misery Signals
21 maart 2011, 23:19
Ik heb ooit mijn hele 14u rack mee naar binnen gezeuld om speakerkasten uit te proberen.
Die securitygorilla aan de ingang schreef alles netjes op. Bij het buitengaan controleerde die alles opnieuw.

En doe jezelf een plezier en kijk idd naar amps met meer vermogen voor dat geld. Al die 20 watters klinken toch maar als een broodtrommel :grouphug:
Tweedehands moet je voor 800 toch een echt leuke amp kunnen scoren? H&K, Marshall, Mesa,...

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/h-k-duotone-combo-89159758.html

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-6101-blauwe-anniversary-flightcase-78145817.html?qq=marshall+combo&pcpl=&list_cat=gitaarversterker&pc_id=&afd=muziek%2Fmuziek-accessoires%2Fgitaarversterker

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-6101-blauwe-anniversary-flightcase-78145817.html?qq=marshall+combo&pcpl=&list_cat=gitaarversterker&pc_id=&afd=muziek%2Fmuziek-accessoires%2Fgitaarversterker


MS

RoelSmoel
22 maart 2011, 17:01
In juli komt Egnater met een Tweaker head, van 40 watt, 2 kanalen, alles erop en eraan, gaat zo'n 699 euro kosten, zou super zijn..
Afwachten dus maar. (zeker tot na de Musik Messe, dan komt er veel nieuw spul, heb ik zo het idee)

HaroldA
22 maart 2011, 17:02
In juli komt Egnater met een Tweaker head, van 40 watt, 2 kanalen, alles erop en eraan, gaat zo'n 699 euro kosten, zou super zijn..
Afwachten dus maar. (zeker tot na de Musik Messe, dan komt er veel nieuw spul, heb ik zo het idee)

Volgend jaar komt er ongetwijfeld weer een nieuwe versterker op de markt ik zou daarop wachten!

RoelSmoel
22 maart 2011, 17:06
Volgend jaar komt er ongetwijfeld weer een nieuwe versterker op de markt ik zou daarop wachten!

Als je het zo bekijkt..

Mr. Dynamite
22 maart 2011, 17:22
Ja dat is natuurlijk altijd zo, over 10 jaar word misschien ook wel een mooie amp gereleased :crazyhappy:

Ik zou trouwens, zeker als je jezelf in de toekomst meer in bands ziet spelen een wat grotere amp pakken, denk 30 - 50 watt. Dan heb je net even wat meer over :)

refused199
22 maart 2011, 17:35
Als ik jou was zou ik eens achtger een V-Empire aan gaan. Vrij kostbare dingen maar wanneer je ze hoort ben je verkocht;)
Ik zou de Greenpoint aanraden. Een geweldig ding met geweldige equalizer. Heeft dan wel 2 kanalen waar je naar eigen zeggen eigenlijk niet per se op zit te wachten, maar ik denk dat je daar wel van gecharmeerd zult zijn.;)

marc_o
22 maart 2011, 19:40
Als ik jou was zou ik eens achtger een V-ampire aan gaan. Vrij kostbare dingen maar wanneer je ze hoort ben je verkocht;)
Ik zou de Greenpoint aanraden. Een geweldig ding met geweldige equalizer. Heeft dan wel 2 kanalen waar je naar eigen zeggen eigenlijk niet per se op zit te wachten, maar ik denk dat je daar wel van gecharmeerd zult zijn.;)


Ik weet niet of dat Roel z'n ding is....
En het is V-Empire :-)

Tankman
22 maart 2011, 19:48
En is de Blackstar nu verkocht, of heb je hem toch maar helemaal eraf gehaald?

RoelSmoel
22 maart 2011, 20:15
Heb 'm weer eraf gehaald, laat 'm nog even staan, zie over een tijdje wel weer. Topic blijft gewoon lopen.

Tankman
22 maart 2011, 21:43
Wat zijn je plannen nu dan...Je Roelsmoelt er nu echt weer op los...

allochthomas
22 maart 2011, 22:31
10 pagina's verder en we zijn weer terug bij af, wat wil je nou knul?

Fireburst
22 maart 2011, 22:38
+1

beetje kansloos topic, ga nu maar gauw testen en post je bevindingen dàn ?

macwilliams
23 maart 2011, 06:15
Hij krijgt die blackstar niet verkocht.

Thiez
23 maart 2011, 09:47
Ik ben al een jaar aan het rondkijken naar andere amps. Maar tot dusver ben ik zeer tevreden over de blackmore dus heeft het geen haast een andere te nemen. Het is wel lekker om ruim te orienteren op amps en gewoon alles wat je tegen komt en niet kent te testen. Zo krijg je een goed beeld van wat er mogelijk is en wat je wel en niet bevalt.

macwilliams
23 maart 2011, 10:01
Ik heb nog helemaal niet de behoefte gehad om naar een andere amp te kijken. Ondertussen heb ik er al veel geprobeerd maar ik merk dat mijn ENGL Steve Morse de juiste keuze is geweest. Het enige dat tussentijds veranderd is zijn de cabinetten. En ik weet dat ik nu voor mij de juiste in bezit heb. De 1960BX cabinetten zijn voor mij de fijnste qua sound "ondanks" dat er Chinese greenback speakers in zitten.

Thiez
23 maart 2011, 10:08
Ik heb ook de chinese greenbacks onder mijn blackmore in combi met G12-65. Is een prima keuze idd onder een engl vind ik.
Heb ook al veel geprobeerd maar de engl blijft goed meegaan. Af en toe vind ik hem wat te modern gevoiced, dat is het enige.
Ik heb welleens zitten kijken naar een splawn quickrod maar die schijnt aardig overeen te komen met de blackmore. Hoewel die gas nog steeds wel aanwezig is voor zo een splawn. Net wat meer jaren 80 sound erin.
Marshall vind ik redelijk ongedefinieerd overkomen wanneer ik ze probeer, maar dat is natuurlijk ok het nadeel van een muziekzaak waar hij niet helemaal open mag.

Mr. Dynamite
23 maart 2011, 10:50
@ Thiez: Kun je die combi van Greenback & G12-65 beschrijven? Mij lijken de speakers elkaar erg lekker aan te vullen maar heb het nog nooit gehoord.

De Blackmore is inderdaad ook een goede amp. Ik vond hem ook lekker veelzijdig maar kon mijn sound er net niet uit halen, miste net iets. Maar voor iemand anders kan het natuurlijk helemaal het einde zijn ;)

HaroldA
23 maart 2011, 10:54
@ Thiez: Kun je die combi van Greenback & G12-65 beschrijven? Mij lijken de speakers elkaar erg lekker aan te vullen maar heb het nog nooit gehoord.

Dat heeft hij al vaak gedaan. Check het speakers/cabs topic maar eens.

Mr. Dynamite
23 maart 2011, 11:48
My bad, klinkt niet slecht als ik dat zo lees :satisfie:

macwilliams
23 maart 2011, 12:44
Ik heb ook de chinese greenbacks onder mijn blackmore in combi met G12-65. Is een prima keuze idd onder een engl vind ik.
Heb ook al veel geprobeerd maar de engl blijft goed meegaan. Af en toe vind ik hem wat te modern gevoiced, dat is het enige.
Ik heb welleens zitten kijken naar een splawn quickrod maar die schijnt aardig overeen te komen met de blackmore. Hoewel die gas nog steeds wel aanwezig is voor zo een splawn. Net wat meer jaren 80 sound erin.
Marshall vind ik redelijk ongedefinieerd overkomen wanneer ik ze probeer, maar dat is natuurlijk ok het nadeel van een muziekzaak waar hij niet helemaal open mag.
Daar had ik dus helemaal geen last van, ik mocht tot maximaal volume testen, cabinetten mocht ik zelf kiezen, amps om mee te vergelijken kon ik zo laten pakken terwijl ik lekker van de koffie zat te genieten. En t.o.v andere amps kwam de ENGL er met kop en schouders boven uit.

Ik heb met de high gain shootout ook die 200watt blackstar geprobeerd maar dat ding vond ik echt 3x niks.

RoelSmoel
24 maart 2011, 23:40
Vandaag weer wat versterkers uitgeprobeerd, met name cleane versterkers dit keer.
Vox AC15, kon mij niet bekoren, nee, dit is 'm niet.
Fender Hotrod Deluxe, wat een bak, te gek gewoon, echt te gek..
Verder heb ik een Fulltone OCD voor de oversturing gebruikt, evenals een te gek pedaal.
Zaterdag dan maar even bij Musicstore langs..

Iemand trouwens wat tips voor versterkers die clean ontzettend goed zijn? Dan kan ik die eens gaan testen.

Thiez
25 maart 2011, 10:51
Daar had ik dus helemaal geen last van, ik mocht tot maximaal volume testen, cabinetten mocht ik zelf kiezen, amps om mee te vergelijken kon ik zo laten pakken terwijl ik lekker van de koffie zat te genieten. En t.o.v andere amps kwam de ENGL er met kop en schouders boven uit.

Ik heb met de high gain shootout ook die 200watt blackstar geprobeerd maar dat ding vond ik echt 3x niks.

Blackstar vind ik inderdaad ook matig. Voor thuis zijn het leuke ampjes maar op de een of andere manier niet ze gedefinieerd. Met mijn HT-5 heb ik ook altijd de treble en mids bijna voluit om er beetje bite uit te halen.

Jij hebt bij the guitarking getest zeker? Daar ben ik vorige keer ook aan het testen geweest. De Soldano was de enige die eigenlijk over de blackmore heen ging naar mijn smaak.
Alleen splawn heb ik helaas nog nooit kunnen proberen. Zou graag een keer die quickrod uittesten en 1:1 naast mijn blackmore zetten. Volgens mij heeft die splawn net wat meer de marshall mid bite/growl erin zitten waar engl wat ronder is.

Toaster
25 maart 2011, 13:09
Ik heb nog helemaal niet de behoefte gehad om naar een andere amp te kijken. Ondertussen heb ik er al veel geprobeerd maar ik merk dat mijn ENGL Steve Morse de juiste keuze is geweest. Het enige dat tussentijds veranderd is zijn de cabinetten. En ik weet dat ik nu voor mij de juiste in bezit heb. De 1960BX cabinetten zijn voor mij de fijnste qua sound "ondanks" dat er Chinese greenback speakers in zitten.

+1 !

Die amp klonk erg lekker over dat cabinet. Ik denk dat dat sowieso wel erg goede cabinetten zijn eerlijk gezegd.

macwilliams
25 maart 2011, 20:38
Blackstar vind ik inderdaad ook matig. Voor thuis zijn het leuke ampjes maar op de een of andere manier niet ze gedefinieerd. Met mijn HT-5 heb ik ook altijd de treble en mids bijna voluit om er beetje bite uit te halen.

Jij hebt bij the guitarking getest zeker? Daar ben ik vorige keer ook aan het testen geweest. De Soldano was de enige die eigenlijk over de blackmore heen ging naar mijn smaak.
Alleen splawn heb ik helaas nog nooit kunnen proberen. Zou graag een keer die quickrod uittesten en 1:1 naast mijn blackmore zetten. Volgens mij heeft die splawn net wat meer de marshall mid bite/growl erin zitten waar engl wat ronder is.De BS stond idd bij guitar king. Mijn Engl heb ik getest en gekocht bij Big One te Zwolle.


+1 !

Die amp klonk erg lekker over dat cabinet. Ik denk dat dat sowieso wel erg goede cabinetten zijn eerlijk gezegd.
Dit durf ik wel te onderschrijven.

Thiez
25 maart 2011, 21:13
1960X cabs zijn inderdaad gewoon goede cabs. Heel veel mensen zeuren dat de greenbacks te scherp zijn maar ik vind dat wel lekker. Het scheurt wel lekker. Gewoon beetje uitkijken met de presence en treble op je versterker dan gaat dat prima.

macwilliams
25 maart 2011, 22:14
1960X cabs zijn inderdaad gewoon goede cabs. Heel veel mensen zeuren dat de greenbacks te scherp zijn maar ik vind dat wel lekker. Het scheurt wel lekker. Gewoon beetje uitkijken met de presence en treble op je versterker dan gaat dat prima.

Clean met een tikje reverb op het eerste kanaal over de X is ook erg fijn :ok:

Thiez
25 maart 2011, 23:01
Zeker, mooi helder open geluid vind ik het. maarjah, alles is smaakgebonden natuurlijk. Snap het alleen soms niet, dat gezeik op engl. Vraag me soms af of mensen uberhaupt en engl gespeeld hebben of alleen mensen napraten. En of mensen ook meer engl's geprobeerd hebben dan de fireball en powerball. Maar goed, dat zullen we nooit weten en het zal me ergens ook een zorg zijn haha.

Maar goed, back on topic maar weer.

macwilliams
25 maart 2011, 23:18
Ik heb de mijne ook voor mij gekocht en dat om wat het allemaal kan. Niet om wat anderen er van vinden.

On topic,

ehhh dit hele topic ging over BS... Bull Shit??? :seriousf:

TimS
25 maart 2011, 23:28
Vandaag weer wat versterkers uitgeprobeerd, met name cleane versterkers dit keer.
Vox AC15, kon mij niet bekoren, nee, dit is 'm niet.
Fender Hotrod Deluxe, wat een bak, te gek gewoon, echt te gek..
Verder heb ik een Fulltone OCD voor de oversturing gebruikt, evenals een te gek pedaal.
Zaterdag dan maar even bij Musicstore langs..

Iemand trouwens wat tips voor versterkers die clean ontzettend goed zijn? Dan kan ik die eens gaan testen.
Hotrod Deluxe? Bleh..

Wat voor AC15 heb je geprobeerd? Er zit nogal een verschil tussen verschillende versies.

RoelSmoel
26 maart 2011, 00:22
De laatste nieuwe, de AC15C1. Of in ieder geval, het laatste model.

Robdop
26 maart 2011, 01:43
het is tegenwoordig hip om de hotrod series van fender te bashen, maar er zijn genoeg mensen die ze geweldig vinden, en ik hoor er ook bij!
toch zou ik als je er een neemt voor de deville gaan. net wat meer headroom en die extra speaker is ook geen luxe :) succes

TimS
26 maart 2011, 02:38
het is tegenwoordig hip om de hotrod series van fender te bashen, maar er zijn genoeg mensen die ze geweldig vinden, en ik hoor er ook bij!
Wat? Je vind de versterker die je zelf hebt goed? Asjemenou!

Mitch
26 maart 2011, 11:12
Da's helemaal niet nu hip, ik doe dat al jaren.

macwilliams
26 maart 2011, 16:20
Dan ben je een trendsetter mitch.

Ik ken die hot rods niet maar zoveel mensen zoveel smaken.
Strepen we de mee praters weg dan kon het nog wel meevallen hoe "slecht" een versterker is.

TimS
26 maart 2011, 16:27
Hij is ook niet echt slecht hoor, je hebt alleen een heleboel betere versterkers voor dat geld.

tomdiedom
26 maart 2011, 16:30
Welke dan? Puur uit nieuwsgierigheid.

RoelSmoel
27 maart 2011, 16:55
Gisteren weer wat gaan testen, de Engl Thunder Reverb was er bij de gitaarzaak, topversterkertje, fijne clean, dan nog de oversturing met boost, en die gedeelde EQ/gain zat me helemaal niet in de weg. Staat hoog genoteerd.
Engl Screamer net zo goed, maar dan 4 kanalen, ook clean erg fijn, en ik kan er ook elke kant mee op, de oversturing dan (alleen boven mijn budget, dus dat wordt tweedehands, dat overigens momenteel mijn voorkeur heeft omdat ik dan meer uit mijn centen kan krijgen..).
Verder, deze week nog de Hot Rod Deluxe van Fender, ook een erg fijne versterker.
Nu, gisteren was de leerling voor mij op gitaarles, die zocht een andere versterker, nou goed, leraar raadt mijn Blackstar aan, nu blijkt het dat hij een Marshall JCM 800 4210 (2 kanalen, reverb, 1x12) thuis heeft staan, en daar wil hij vanaf, hij zal me nog bellen, dus maar even afwachten en uitproberen, misschien valt er een leuk dealtje te maken met die Blackstar van mij en zijn Marshall.
Verder, ik hou de boel op de hoogte..

Mitch
27 maart 2011, 17:32
JCM800 en tweekanaals.....oei....dan liever een Hot Rod Deluxe :D

RoelSmoel
27 maart 2011, 17:38
JCM800 en tweekanaals.....oei....dan liever een Hot Rod Deluxe :D

Verklaar u nader..:D

lollol
27 maart 2011, 18:11
Er wordt vaak over 2-kanaals JCM800's gezegd dat ze veel slechter zijn als 1-kanaals

Ijselrobo 07
27 maart 2011, 18:26
waar ken ik deze (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/435810654-blackstar-ht-studio-20-orange-ppc112-1x12-v30.html?return=eJwVzd0OgjAMBeB3MZE7GAMRM0IMvsmEKg v7y1qM0fjudjftd04vqpVUX6PqAVVTd%2BqAoNO8DitRVEJsIY KvnE4bRas1YeWtcPvHwFaCL41HSrsDT%2BDFCxISpI1XedeY70 9DWicx96euWsnZ69uOslhwpHBsJ3lsb5bH1DeXzCbz1GUS82Mi Ex8LcmDFXNYMx%2F3k%2BW0yM8eAhnNTxLiPdRED0hwWGM%2By l4fh9wcVw0hL&df=1&fta=eNotkV1u5CAQhO%2FCwzzT%2FBhoNFfYK4ww3SSWPLEVPF lro9x9Aefto2iqoEjo8LuiR%2FH6XB9faa0itiWgONc73Kjejw 0hroBO%2BbgqdMbG9cB%2Fyx5roYpxP1DG544fryd%2FLjludU F12%2FfXXd72rR55I75P4KAbGxR7emMRl2ZaUaNYaCRq1RicBV ZgTrAh%2BCwbeMfOSuhANE3zqedAUid3QuBMypYGJRSwPICLnh sksgXkUGaeaUAqFjo4Z8bM7DlP14wrOVwwm2t4Yj0MpQ1S9yxZ 0nxlGWYzQBNdoGzw3VBlBtXAm2J035rZJTVCffGqG1J2waVLcX Yc91x87u8qji1diqNygTbjhj5Pvj%2BZglfGDiVlGHf23pseKs mXknqX0Ko8tj1Rfaz88Xa897qnthFQPNP56D%2FQSqdWehMViv RXxD%2B%2F%2BCViQonfPz%2F%2FAUpdoLk%3D&fta_ind=7&fs=1) versterker nou van? :seriousf:

maar even sirieus: roel, welke van die 2 engl's die je getest hebt, vond je het beste?

Thiez
27 maart 2011, 18:29
Dat valt best wel mee hoor. Het is geen slechte versterker, maar hij is wel anders dan een 1 kanaals jcm maar goed, die is ook weer anders dan de 2203 JMP.
Het is maar net wat je zoekt. Zelfde als de JCM900, is voor veel mensen een prima amp, andere gaan bijna over hun nek bij het uitspreken ervan.

RoelSmoel
27 maart 2011, 18:36
waar ken ik deze (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/435810654-blackstar-ht-studio-20-orange-ppc112-1x12-v30.html?return=eJwVzd0OgjAMBeB3MZE7GAMRM0IMvsmEKg v7y1qM0fjudjftd04vqpVUX6PqAVVTd%2BqAoNO8DitRVEJsIY KvnE4bRas1YeWtcPvHwFaCL41HSrsDT%2BDFCxISpI1XedeY70 9DWicx96euWsnZ69uOslhwpHBsJ3lsb5bH1DeXzCbz1GUS82Mi Ex8LcmDFXNYMx%2F3k%2BW0yM8eAhnNTxLiPdRED0hwWGM%2By l4fh9wcVw0hL&df=1&fta=eNotkV1u5CAQhO%2FCwzzT%2FBhoNFfYK4ww3SSWPLEVPF lro9x9Aefto2iqoEjo8LuiR%2FH6XB9faa0itiWgONc73Kjejw 0hroBO%2BbgqdMbG9cB%2Fyx5roYpxP1DG544fryd%2FLjludU F12%2FfXXd72rR55I75P4KAbGxR7emMRl2ZaUaNYaCRq1RicBV ZgTrAh%2BCwbeMfOSuhANE3zqedAUid3QuBMypYGJRSwPICLnh sksgXkUGaeaUAqFjo4Z8bM7DlP14wrOVwwm2t4Yj0MpQ1S9yxZ 0nxlGWYzQBNdoGzw3VBlBtXAm2J035rZJTVCffGqG1J2waVLcX Yc91x87u8qji1diqNygTbjhj5Pvj%2BZglfGDiVlGHf23pseKs mXknqX0Ko8tj1Rfaz88Xa897qnthFQPNP56D%2FQSqdWehMViv RXxD%2B%2F%2BCViQonfPz%2F%2FAUpdoLk%3D&fta_ind=7&fs=1) versterker nou van? :seriousf:

maar even sirieus: roel, welke van die 2 engl's die je getest hebt, vond je het beste?

Even ram serieus, ik vond ze vergelijkbaar, alleen had de Screamer wat meer mogelijkheden. Ik zou voor mezelf voor de Thunder gaan, iets aan die versterker trekt me wel aan..:)

Jan Buurman
27 maart 2011, 18:50
JCM800 en tweekanaals.....oei....dan liever een Hot Rod Deluxe :D

Gelul!!!
Ik heb ook een 4210. Even een andere speaker er in en wat experimenteren met diverse buisjes en je hebt een dijk van een versterker!!!! Zeker als je de latere versie hebt. Ik heb hem verder nog op een mooie 4x12 staan. Echt een vette sound.
Ik heb ook een 4010 en die klinkt inderdaad anders maar zeker niet beter. Tot nu toe speel ik toch altijd over mijn 4210...

Mr. Dynamite
27 maart 2011, 19:22
En mocht je die marshall niets vinden, dan kun je misschien hier wel even langs crossen: ENGL uitverkoop (http://link.marktplaats.nl/435039569)

EDIT: Ai das wel een eindje weg zie ik net.

Mitch
27 maart 2011, 19:30
Als iemand iets minder positief is over een product dat je zelf met veel plezier gebruikt hoef je dat niet meteen op te vatten alsof je persoonlijk wordt aangevallen.
De 4010 is ook niet echt een prachtige vergelijking, is toch al een mindere variant, al is -ie nog steeds éénkanaals. Maar goed, zo gaat het wel ver off topic.
Experimenteren met speakers, buisjes, een modje hier of daar, het juiste cab eronder... tuurlijk, dan kun je een hoop bereiken. Ik ben zelf ook groot fan van Vox maar vind ze ook pas écht lekker na verwijderen van de bright cap bijvoorbeeld en ook hun standaard meegeleverde buizen zijn niet altijd even denderend. Ik weet dus heus wel wat nuance is.
Het enige dat ik zei is dat ik nog liever een HotRod zou gebruiken dan een tweekanaals 800.

RoelSmoel
27 maart 2011, 19:33
Mitch, het kwam zo over alsof je probeerde te zeggen, terugkijkende op een paar reacties terug, waar de Hotrod compleet werd afgeschoten, dat je nog liever op een Hotrod speelt dan een JCM 800 (in de zin van, wat een kutversterker, dan heb ik liever die andere kutversterker).
Mij heb je er in ieder geval niet mee:seriousf:

Jan Buurman
27 maart 2011, 20:28
Als iemand iets minder positief is over een product dat je zelf met veel plezier gebruikt hoef je dat niet meteen op te vatten alsof je persoonlijk wordt aangevallen.
De 4010 is ook niet echt een prachtige vergelijking, is toch al een mindere variant, al is -ie nog steeds éénkanaals. Maar goed, zo gaat het wel ver off topic.
Experimenteren met speakers, buisjes, een modje hier of daar, het juiste cab eronder... tuurlijk, dan kun je een hoop bereiken. Ik ben zelf ook groot fan van Vox maar vind ze ook pas écht lekker na verwijderen van de bright cap bijvoorbeeld en ook hun standaard meegeleverde buizen zijn niet altijd even denderend. Ik weet dus heus wel wat nuance is.
Het enige dat ik zei is dat ik nog liever een HotRod zou gebruiken dan een tweekanaals 800.

Ik voel mijn niet aangevallen hoor Mitch.:makeup: Het is alleen zo dat de 4210 altijd afgekraakt wordt, vaak door mensen die het niet uit eerste hand hebben. Het is imo een zeer ondergewaardeerde versterker, zeker in relatie met de prijs. En verder war Roelsmoel zei,,,

Verder is de 4010 exact dezelfde versterker als de in het algemeen hoog gewaardeerde 2204. Dus waarom het geen "prachtige vergelijking" is weet ik niet.

Dus mijn bescheiden mening is dat het een erg mooie ruildeal zou kunnen zijn....

Henri H
27 maart 2011, 21:10
JCM800 en tweekanaals.....oei....dan liever een Hot Rod Deluxe :D


....
Het enige dat ik zei is dat ik nog liever een HotRod zou gebruiken dan een tweekanaals 800.Zoals Roel al zei, suggereer jij dat je de 4210 geen goeie versterker vindt, dus ff dimmen ja?! :D

Ik heb/had zelf de 4212, 4210 en 2205, alle drie dezelfde type versterkers, 2 kanaals, maar de 4210 die ik heb gehad was ronduit slecht.
Waar dat aan lag, ik weet het niet.
De 2205 en 4212 zijn beide prima bakken, vooral met een Strat/singlecoils.
Clean is dan erg leuk vind ik, en het scheurkanaal redelijk high gain, maar wel een beetje "dicht gesmeerd".
Een 2204/4010 klinkt opener, maar het schijnt dat er wel veel verschil in kan zitten. Kwestie van testen dus.

Robdop
27 maart 2011, 21:50
Wat? Je vind de versterker die je zelf hebt goed? Asjemenou!

vriend dat is inderdaad niet zo gek, want als ik hem niet goed vond had ik hem niet gekocht. ik heb hem vergeleken met meerdere marshalls, peaveys voxes en een koch. dus anders stopt iedereen met die hear-say troep en zijn we het er gewoon samen over eens dat smaken verschillen en dat het zeker een goede versterker is!

arcane
27 maart 2011, 21:56
vriend dat is inderdaad niet zo gek, want als ik hem niet goed vond had ik hem niet gekocht. ik heb hem vergeleken met meerdere marshalls, peaveys voxes en een koch. dus anders stopt iedereen met die hear-say troep en zijn we het er gewoon samen over eens dat smaken verschillen en dat het zeker een goede versterker is!

Dat is precies waarom hij het post.

macwilliams
27 maart 2011, 22:19
En mocht je die marshall niets vinden, dan kun je misschien hier wel even langs crossen: ENGL uitverkoop (http://link.marktplaats.nl/435039569)

EDIT: Ai das wel een eindje weg zie ik net.

Ze hebben daar een ENGL Steve Morse voor €1550,- en dat is wel de meest schop-kont versterker ooit gebouwd.

TimS
27 maart 2011, 23:25
vriend dat is inderdaad niet zo gek, want als ik hem niet goed vond had ik hem niet gekocht. ik heb hem vergeleken met meerdere marshalls, peaveys voxes en een koch. dus anders stopt iedereen met die hear-say troep en zijn we het er gewoon samen over eens dat smaken verschillen en dat het zeker een goede versterker is!
Sorry hoor, je hoeft niet boos te worden. Volgens mij snap je niet dat iemand die de versterker wel zelf heeft gehoord het ook niks kan vinden. Als jij er blij mee bent, mooi :ok:

Smaken veranderen ook he, mijn eerste buizentopje had ook het mooiste cleane geluid dat ik ooit had gehoord en dat was een Orange.

Robdop
28 maart 2011, 00:11
dat begrijp ik volkomen hoor!
smaken verschillen, t is nou eenmaal zo.

nou mijn eerste buizen topje had niet echt het mooiste clean, maar wel lekkere distortion....

tja with a fender you will never be a bender :seriousf:

Lexvandoef
28 maart 2011, 11:56
Ik denk trouwens wel dat het een goeie zet zou zijn om hem om te ruilen met die andere gitaarleerling, als hij dat zelf ook wil.
Zo kan jij weer iets nieuws proberen en mochtie niet bevallen dan raak je die Marshall 2dehands een stuk sneller kwijt dan je huidige blackstar set, denk ik.

Mitch
28 maart 2011, 22:57
Om je post te beginnen met "Gelul!!!" en dan te zeggen dat je je niet aangevallen voelt, sja, eeeh.... blijkbaar mis ik iets.
En ja lieve mensen, ik gaf eerder aan dat ik de HotRod niks vindt en als ik daarna post "dan nog liever een HotRod" met een dikke smilie erachter: dan dikke vette pech als je dat letterlijk opvat.
Overigens: ik vind het allebei niks bijzonders.
Boeiend. Een mening. O ja, het is een forum. :dontgeti:

Dat makkelijker doorverkopen van een 4210 ipv de Blackster weet ik nog niet zo net hoor.

RoelSmoel
29 maart 2011, 18:53
Er komt zo iemand kijken voor mijnen amplifeur! (toevallig die leerling.. hulde aan T-Mobile dat het weer doet:) (zelf niet getroffen..))
En dan zie ik wel verder, hij gaf aan dat hij bereid is om de versterker te kopen, bevalt mij die Marshall niet.. Tja:D

Jasper.
29 maart 2011, 20:11
Maar dan moet de blackstar hem ook nog maar bevallen. Lijkt mij eigenlijk een stapje terug. Maar misschien is het zijn sound wel helemaal. Succes met de verkoop.

RoelSmoel
29 maart 2011, 20:40
Maar dan moet de blackstar hem ook nog maar bevallen. Lijkt mij eigenlijk een stapje terug. Maar misschien is het zijn sound wel helemaal. Succes met de verkoop.

En hij is hier geweest, ik vond persoonlijk niet veel aan de Marshall, en andersom hetzelfde:seriousf:
En ik zoek weer verder..:)

macwilliams
29 maart 2011, 21:06
Is die hook van H.Huisjes niks voor je?

RoelSmoel
29 maart 2011, 21:09
Is die hook van H.Huisjes niks voor je?

Helaas boven mijn budget.

Lexvandoef
29 maart 2011, 21:13
Ach joh, Huisjes lief aankijken en 1 Ipad minder en je bent er al!

Henri H
29 maart 2011, 21:28
En hij is hier geweest, ik vond persoonlijk niet veel aan de Marshall, en andersom hetzelfde:seriousf:
En ik zoek weer verder..:)Hoe stond de 4210 ingesteld?
Je moet nl. wel even je sound zien te vinden met die amp.
Vooral het boost kanaal vergt wat aandacht, maar ik had de sweet spot snel te pakken: MV liefst op 1,5 of hoger, gain redelijk voluit, kanaalvolume rond 7,5.
Vooral die laatste doet wonderen! Treble en presence naar wens maar ik had alles rond de 5, behalve de bas, die stond op 8 o.i.d.

Probeer 's een éénkanaals JCM 800, liefst 50 W, is toch iets beter hanteerbaar heb ik het idee.
Er staat een leuke combo op MP, en ook nog een top dacht ik.

RoelSmoel
29 maart 2011, 21:31
Ben eerst eens begonnen met alles op 12 uur, en daarna hier en daar wat bij en af gaan draaien, vond er helaas niet veel aan, plus dat bepaalde potmeters kraakten en een of andere crackle in de toon zat, dus die heb ik laten lopen.

Mitch
29 maart 2011, 21:39
Het is dus een beetje de Mesa Mark onder de Marshalls begrijp ik nu?
Nee, ik houd er over op...
Ben wel benieuwd naar iets meer info over de bevindingen van de jongelingen.
EDIT: iets te laat. Maar wat vond die knakker niet tof aan de Blackstar?

RoelSmoel
29 maart 2011, 21:42
Hij moest wat meer bass hebben, wat voller klinken.. Was ik niet met hem eens, bass genoeg, en volle klank? Dat zeker.

Mitch
29 maart 2011, 21:45
Ja, klinkt eerder een tikkie dichtgesmeerd, dus hoe vol wil je het hebben? Nou ja joh, je bent weer een ervaring rijker.

RoelSmoel
29 maart 2011, 21:46
Ja, klinkt eerder een tikkie dichtgesmeerd, dus hoe vol wil je het hebben? Nou ja joh, je bent weer een ervaring rijker.

Dat zeker.
Heb momenteel mailcontact met een geïnteresseerde, en er staat nog steeds een Engl Thunder niet zo heel ver van mijn huis vandaan te koop..
Afwachten, afwachten.

Henri H
29 maart 2011, 21:59
Het is dus een beetje de Mesa Mark onder de Marshalls begrijp ik nu?.....Hey! Mag ik ook een mening hebben hier?! ;)

Ik begrijp wat je wilt zeggen, ik ga ervan uit dat je bedoelt dat de 2205/4210/4212 wat aandacht nodig hebben qua afstelling, vergelijkbaar met de Mark Series van Mesa, maar daar houdt de vergelijking op. Trouwens, met een TSL/DSL/JVM ben je ook wel even zoet mee.
Het is echt andersom: De Mesa lijkt op een Marshall.... istnetnie. :) 8)

macwilliams
29 maart 2011, 22:04
Helaas boven mijn budget.


Ach joh, Huisjes lief aankijken en 1 Ipad minder en je bent er al!

Het heeft geen zin om Henri lief aan te kijken, of je moet wakker willen worden met je eigen voet in je hol. Maar wtf moet je met een Ipat als je nog geen fatsoenlijke amp hebt?

Wat trouwens ENGL en Hook erg last van hebben is dat ze onverbiddelijk zijn. Wat je met die Blerkstar van je kon maken ga je niet mee wegkomen met een echte amp.




Ghehehe, sorry maar die moest ik even maken.

Lexvandoef
29 maart 2011, 22:09
Haha, ach je kan het altijd proberen!

Vind trouwens zo'n Engl bak een stuk minder onverbiddelijk dan een HOOK hoor, alles wat ik speel klinkt meteen super metal en gecamoufleerd door zo'n Engl, hoef ik niet eens mijn best voor te doen... :seriousf:

allochthomas
29 maart 2011, 22:12
Hey! Mag ik ook een mening hebben hier?! ;)

Ik begrijp wat je wilt zeggen, ik ga ervan uit dat je bedoelt dat de 2205/4210/4212 wat aandacht nodig hebben qua afstelling, vergelijkbaar met de Mark Series van Mesa, maar daar houdt de vergelijking op. Trouwens, met een TSL/DSL/JVM ben je ook wel even zoet mee.
Het is echt andersom: De Mesa lijkt op een Marshall.... istnetnie. :) 8)
Ik heb nog geen marhsall gehad waar het verschil tussen een geweldige en een ronduit kut sound zat in het 3 mm naar rechts draaien van de treble pot:). Iets triviaals als preamp buizen vervangen en je kan weer bijna van voor af aan beginnen.

Lexvandoef
29 maart 2011, 22:14
das toch helemaal niet handig...

Henri H
29 maart 2011, 22:25
Ik heb nog geen marhsall gehad waar het verschil tussen een geweldige en een ronduit kut sound zat in het 3 mm naar rechts draaien van de treble pot:). Iets triviaals als preamp buizen vervangen en je kan weer bijna van voor af aan beginnen.

Vreemd... :dontgeti:

@ macwilliams: ik zou nooit iemand dusdanig in de kreukels schoppen hoor. :)

macwilliams
29 maart 2011, 22:30
Haha, ach je kan het altijd proberen!

Vind trouwens zo'n Engl bak een stuk minder onverbiddelijk dan een HOOK hoor, alles wat ik speel klinkt meteen super metal en gecamoufleerd door zo'n Engl, hoef ik niet eens mijn best voor te doen... :seriousf:

Je hoeft de gain ook niet op tien te zetten alleen omdat het kan hè :D
:D

Ik heb de gain meestal niet verder open dan op 5/6 met passieve elementen en met de aktieve blackouts tussen 2,5 / 3

welk type heb je gehad/getest en/of gehoord?

allochthomas
29 maart 2011, 22:32
Is wel een beetje overdreven maar een beetje aan de pots draaien kan het verschil betekenen tussen een geweldige sound en 1tje die gewoon net niet lekker klinkt. Wat ik het moeilijkste aan de mark vind is het achterhalen aan welke knop ik nou moet draaien als hij net niet lekker klinkt.

macwilliams
29 maart 2011, 22:32
Vreemd... :dontgeti:

@ macwilliams: ik zou nooit iemand dusdanig in de kreukels schoppen hoor. :)

Dan zal ik je bij de komende Delta meeting wel zo zwoel aankijken dat ik met een gratis hook vertrek ;)

Mitch
29 maart 2011, 23:02
Het is echt andersom: De Mesa lijkt op een Marshall.... istnetnie. :) 8)

That's the spirit my boy :ok:

Henri H
29 maart 2011, 23:38
Dan zal ik je bij de komende Delta meeting wel zo zwoel aankijken dat ik met een gratis hook vertrek ;)Haha, zo lief ben ik nou ook weer niet hoor.
Ik besef me ook dat het een slechte tijd is om dure spullen te verkopen, maar ik doe hem echt niet voor weinig weg. Hij eet nog geen brood.


That's the spirit my boy :ok:OK dâân. :ok:

Lexvandoef
29 maart 2011, 23:55
Je hoeft de gain ook niet op tien te zetten alleen omdat het kan hè :D
:D

Ik heb de gain meestal niet verder open dan op 5/6 met passieve elementen en met de aktieve blackouts tussen 2,5 / 3

welk type heb je gehad/getest en/of gehoord?

Haha, nee zelfs met de gain rond 5 klonk ik niet als mezelf. Dat was trouwens op een SE, een thunder en een screamer.
Ik weet het niet, zal wel gewoon niet mijn ding zijn, Engl...

macwilliams
30 maart 2011, 07:12
Haha, nee zelfs met de gain rond 5 klonk ik niet als mezelf. Dat was trouwens op een SE, een thunder en een screamer.
Ik weet het niet, zal wel gewoon niet mijn ding zijn, Engl...

Daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Ik weet alleen dat ik meer heb met de ENGL's dan met blackstar amps.

RoelSmoel
1 april 2011, 18:11
Joepie, er is een nieuwe versterker.
Ja.. Maar wat voor een.. En hij is niet eens van mij..
Mijn vader is er vandaag op uit gegaan, zonder mij, en heeft een nieuwe versterker voor zichzelf gekocht, een Egnater Tweaker 15, blijkbaar heeft hij dus met mijn gitaarleraar in de stad afgesproken, en is hij versterkers gaan uitproberen:seriousf:
In ieder geval, er staat nu een Egnater Tweaker 15 thuis, met een of andere Ashdown 4x12 cabinet, die niet slecht klinkt, dat nog niet eens, ontzettend goed zelfs! Ik heb mijn Blackstar er op aangesloten gehad, en wat voor verschil maakt dat.. Veel ruimtelijker (logisch, 4 vs. 1 speaker), en ik wil mijn versterker toch niet weg doen.. De Orange kast vliegt er misschien wel nog uit.
Achja, zo zie je maar hoe dat kan gaan..
Maar die Egnater, wat een fijne versterker is dat, hmmm...

Iedereen bedankt voor de tips in dit topic, en dan mag dit topic.. Tja.. op slot..:chicken:

Maar toch een verassing als je opeens thuis komt, en dat staat boven:seriousf:

Mr. Dynamite
1 april 2011, 18:39
Hahha nu dat weer :D

Vette bakjes zijn dat die egnaters. Ik heb eens een rebel 30 getest, puike sounds all over :satisfie:

Tankman
1 april 2011, 19:18
Niet dat ik nu meteen het geld ervoor heb, maar als je die orange weg doet moet je me wel even een PM sturen.

Exi
1 april 2011, 19:32
Egnater versterkers zijn heerlijk. Goede keuze van jouw vader.
Misschien kun je een nieuwe speaker overwegen voor de Orange cab.
Eentje met een wat opener karakter dan een V30.

RoelSmoel
1 april 2011, 19:50
Pa is inmiddels zo ver dat hij de Orange heeft, en ik de 4x12 op mijn kamer, niet uit eigen initiatief, maar hij kwam ermee...
Ach, mij is blij:D
Eigenlijk heb ik een nieuwe speakercab, en hij een nieuwe versterker:seriousf:

Exi
1 april 2011, 19:58
:???:

Tja, dat kan ook...

Midwolda
1 april 2011, 20:19
Niks "topic mag op slot", bejje betoetert?
Dit is stukken beter verteerbaar dan GTST hoor!

Fireburst
2 april 2011, 15:51
Van :

Die Blackstar, ik vind het maar een duffe kutversterker geworden (niet te serieus opvatten aub), het clean kanaal is dood (zo klinkt ie dan), en de oversturing vind ik ook maar een definitieloze brij.

Over:
ENGL ENGL ENGL ENGL ENGL ENGL ENGL !!!

Tot:

Ik heb mijn Blackstar er op aangesloten gehad, en wat voor verschil maakt dat.. Veel ruimtelijker (logisch, 4 vs. 1 speaker), en ik wil mijn versterker toch niet weg doen..

Misschien inderdaad niet te serieus opvatten...:???:

Wordt ongetwijfeld vervolgd.