PDA

View Full Version : welke pick up voor mijn fender????? help wanted!!!



joke
20 maart 2011, 14:28
hai , ik heb een standard usa olympic white strat uit ongeveer 2006 en op zich ben ik tevreden met mijn geluid , alleen wordt ik een beetje gestoord door de brom af en toe bij een geluid met wat meer gain dan gemiddeld.
ik speel over een boss gt5 die direct de tafel ingaat .( monitoring = in-ear)
als ik naar het "tweede standje ' ga is het uiteraard stukken minder daar het dan een soort van humbucker wordt maar dat is niet de sound die ik op dat moment wil natuurlijk.
ik wil in de buurt blijven van de passieve single coil die er nu standaard inzit qua output en volume en zoek dus eigenlijk een replacement humbucker in single coil formaat die een beetje qua output in de buurt zit van de te vervangen single coil , any suggestions welke ik zou moeten nemen dan?
er zijn vast gitaarforum lezers die hetzelfde hebben gedaan.
laat even weten en je zou me er giganties mee helpen , mocht je filmpjes op you tube hebben of weten zet er a.u.b. een link bij in je reply.
badankt allemaal

Meneer I.
20 maart 2011, 15:04
De cavities volledig inpakken in koperfolie en Hot Noiseless Pickups erin. Dit heb ik gedaan en nu is het 99% stil.

Ik zou eerst trouwens alleen het koperfolie proberen en kijken hoe dat werkt. Er zijn wel tutorials op internet over hoe je de kopertape moet aanbrengen. Mocht dit niet afdoende zijn kun je nog overwegen andere pups erin te doen.

Orpheo
20 maart 2011, 15:50
folie zorgt alleen ervoor dat je minder brom van TL-buizen hebt enzo! dat helpt niet tegen de 50hz brom in je amp! daartegen helpt een humbucker alweer een stuk beter.

je zou eens moeten kijken naar de hotstack van duncan, of die nieuwe van dimarzio, de isolator (geloof ik), of de fury van duncan (iets pittiger, stil, maar enorm 'tonefull', enorm fijne sound, vind ik zelf).

die noiseless van fender vind ik doods, kil, saaaaaaai. net lace, maar dan nog net wat erger.

Matthijs24
20 maart 2011, 16:02
Bedoel je de injector van Dimarzio?

joke
20 maart 2011, 16:33
ik heb ook goeie dingen gehoord bij mijn surfen vandaag op you tube .
vaak gebruiken ze voor wat ik wil de seymour duncan lil 59 wat vinden jullie ervan ?
omdat ik meerdere stijlen speel moet de pick up niet al te metal of over de top klinken maar een beetje classic rock met een dire straits mogelijke feel in combinatie met de miden pick up .
wat is jullie intake hierop ?
badankt. eric

Eko
20 maart 2011, 16:46
Ik heb een setje Kinman Avn in een Fender Strat zitten vanwege dezelfde reden. Zuiver singlecoil geluid maar dan helemaal stil.

joke
20 maart 2011, 16:58
en de area 61 van dimarzio is dat wat ?, als je vintage en niet al te schel en niet all te metal wilt?
zeg maar ik speel zeg maar,van queen en rory galagher tot mark knopfler.

geert1976
20 maart 2011, 17:11
Indien je tevreden bent met je geluid en de singlecoil sound wilt behouden, zou ik eerst beginnen met de boel te shielden, dit scheelt echt een hoop.

De markt voor mini-humbuckers is erg groot en het aanbod is reuze, maar mijn ervaring is toch dat indien je een mini-humbucker plaatst, je toch de singlecoil -ook al staat die b.v. gesplit- gaat verliezen.

Hendriks
20 maart 2011, 17:14
Ik zou ook in de Kinman hoek zoeken , vintage tone zonder brom.

jutter
20 maart 2011, 17:36
Als je alleen de brugpickup gebruikt met meer gain, dan zou ik je de Dimarzio ToneZone S aanraden.