PDA

View Full Version : hallo iedereen



michke
20 maart 2011, 13:01
Mezelf even voorstellen. Ik ben dus Michael, woon in Belgie. Ben ondertussen al een prille dertiger en zeg tegen mezelf al een tiental jaar dat ik mij ooit eens een gitaar ga kopen, ongeveer een jaar geleden dan toch de stap gezet en een Hudson beginnersgitaar gekocht. (acoustisch)
Na een jaartje spelen begint het me aardig te lukken, weliswaar binnen mijn beperkingen. Tot een jaar geleden had ik nog nooit een gitaar in men handen gehad. Ik heb ook geen ambities om in een band te gaan spelen ofzo, doe dit gewoon om mij te amuseren en speel het liefst in men ééntje thuis. Ik zal nooit een groot talent worden maar dat maakt mij ook niets uit, buiten een paar basisakkoorden en powerchords kan ik niets, maar dit is voor mij reeds genoeg om er plezier aan te beleven en heb ook geen behoefte om honderd akkoorden te leren die ik amper of nooit zal gebruiken. Ik speel vooral nummers die niet moeilijk zijn en waar veel powerchords worden gebruikt, mijn favoriete band ga ik hier niet noemen want blijkbaar word die door veel gitaristen afgekraakt :-)
Zelf noem ik mij geen gitarist, maar een hobby-amateur-muziekantje ;)
Na een jaartje spelen op mijn beginnersgitaartje wil ik de stap wagen naar een duurdere en beter klinkende gitaar voor powerchords . Budget zal rond de 350 euro liggen.
Erg leuke site hier, en heb hier al heel wat nuttige info gevonden.

Duhsjaak
21 maart 2011, 00:19
Hi Michael
Waarop speel je geen gitaar? Want als we je favoriete band niet mogen afkraken, dan word ik een beetje narrig. Dan wil ik tenminste toch je gitaar afkraken.

En voor dat je denkt dat ik je helemaal in de maling neem, ik kan ook helemaal geen gitaar spelen. Maar ik heb er veel veel plezier in. Ik speel alleen wat anders gestemde gitaren. Drums (die zijn wel normaal gestemd) ook, maar daar heb je op een gitaristen forum niet altijd wat aan.

Hartelijk welkom. En misschien krijg je alsnog de smaak te pakken!
Vriendelijke groet, Gus

Martinklomp
21 maart 2011, 01:34
Welkom! En met de billen bloot:), Welke band en welke axe?, do tell!

michke
21 maart 2011, 20:47
Dank voor de ontvangst !
Vooruit dan maar, shoot me maar ik ben in tegenstelling tot vele anderen niet zo nodig een "Cobain" fan maar wel een Nrvana fan ;) Na een jaartje prutsen op mijn beginnersgitaartje weet ik ondertussen ook wel dat Nirvana simpele eenvoudige muziek maakt, zelf ik die nog nooit een gitaar had aangeraakt kon al snel "polly" spelen.
Mijn amateurgitaartje is deze ==> http://www.keymusic.com/product/Hudson-HC1N-Graduate-Classical-Guitar-Pack-Natural-Satin
Ik heb zelf helemeel geen verstand van gitaren, dus weet niet wat dit gitaartje waard is, maar ik amuseer me erop. Voor mij is het puur plezier, fun en ontspanning zonder ambities. En zolang ik het graag doe, blijf ik ermee doorgaan ;) Tot grote ergernis van mijn vriendin die s avonds televisie probeert te kijken terwijl ik weer wat zit te spelen op men speelgoedje ;)