PDA

View Full Version : Input telecaster stoort.



ThaBluesBreaker
20 maart 2011, 12:16
De input in mijn telecaster heeft altijd al wat speling gehad, vond ik geen probleem. Maar nu geeft hij geen signaal meer door als de kabel in bepaalde posities zit. (kabel is wel goed)

Nu kan ik me voorstellen dat er binnenin ergens een draadje los zit. Is dat makkelijk te fixen zelf?

Hendriks
20 maart 2011, 12:44
Is gemakkelijk te fixen , de oude vervangen door een goede(bv Switchcraft) , kan hij er weer jaren tegen.
Controlplate eraf halen , schroef input losmaken , dan kun je de input aan de draad via de de cavity eruit halen , nieuwe solderen en visa-versa.

Plant
20 maart 2011, 17:14
Waarschijnlijk zit er zoiets in:

http://img.auctiva.com/imgdata/9/8/6/0/1/1/webimg/377018826_o.jpg

Iedere keer als je de plug insteekt en uithaalt, veert dan lange metalen lipje een beetje. Dat gebogen stuk aan het uiteinde valt in dat 'deukje' aan het uiteinde van de plug en houd deze vast. Na veel keren raakt dat lipje lam en veert niet meer goed / maakt niet goed kontakt meer als de plug erin zit. Ik heb het ook met mijn Epiphone Sheraton II gehad na een aantal jaren.

Het beste kun je dan maar de connector vervangen.

ThaBluesBreaker
20 maart 2011, 18:47
Yep ik heb even mijn tele open gemaakt en dit ook geconstateert. Hij maakt in bepaalde posities niet goed contact. Heb dus even het metaal lichtelijk gebogen. Maar had al meteen door dat dit over een tijdje weer terug komt.

Heb deze Fender Tele nu 2,5 jaar ofzoiets. Misschien is het dus inderdaad beter om zoŽn nieuwe input te kopen. Een GOEIE.