PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar :) Ibanez Apex2



Johannes
19 maart 2011, 23:15
2 weken geleden in Gent opgehaald: een in perfecte staat verkerende Ibanez Apex2
http://img696.imageshack.us/img696/9058/jogear.jpg (http://img696.imageshack.us/i/jogear.jpg/)

Veel nieuwe songs van de band waar ik in speel, vragen om een lagere sound dan het oudere materiaal. Na allerlei droptunings, dikkere snaren enz enz was het wel duidelijk: tijd voor een 7string
Ik had een paar wensen/eisen: vaste brug, mahonie body, fatsoenlijke hardware, lo budget, geen schecter :P
Deze kwam voor een aangename prijs voorbij op een 2dehands site van onze zuiderburen. En voldeed aan al mn wensen.
De gitaar heeft een vrij donkere klank met een vet laag en luid midden, iets minder tophoog/definitie dan ik had gehoopt (ligt misschien aan de Dimarzio PAF's die erin zitten, ik speel normaal met een SD SH4 en SH2) maar niks wat ik met mn amp niet kan corrigeren. Super bespeelbaarheid en gave looks (vind ik), de gitaar is heel erg netjes afgewerkt en zit rock solid in elkaar. I'm a happy camper!

Liquid_Metal
19 maart 2011, 23:21
Ziet er goed uit man!

Maar wat closeup foto's zouden goed doen :).

Tankman
20 maart 2011, 10:54
Nice! Ik vind de nieuwe Apex ook erg vet uitzien. Maar...wat is er mis met Schecter...

munkie
20 maart 2011, 16:59
Vette setup :ok:
Mag ik vragen wat je er allemaal achter hebt staan?

Johannes
21 maart 2011, 01:19
Nice! Ik vind de nieuwe Apex ook erg vet uitzien. Maar...wat is er mis met Schecter...

Niks mis met schecter, behalve dat die gitaren met niet lekker liggen. Met name het halsprofiel en de vaak actieve elementen vind ik wat minder. :) Ik ben bekend met de Hellraiser c7 en de Jeff Loomis sig. Zou ik er misschien meer moeten testen?


Vette setup :ok:
Mag ik vragen wat je er allemaal achter hebt staan?

Thnx!

- Engl powerball
- Engl v30 kast

Rack:
- 2he lade
- thomann huismerk in ear monitor
- AxeFx
- Rocktron Rackinterface (voor monitormix, DI, mastervolume)
- Sense Electronics custom rack interface (voor voeding van pedalboard, rocktron, in ear. Fungeert verder ook als patchbay en switcht de kanalen van de Engl) er zit ook een monitormixertje in en een midi volume functie :D
- T.racks Dinopower (altijd strak 240 volt)

muziekschuur
21 maart 2011, 10:44
Waar haalt een eigenaar van een 7 snaar zijn snaren? Zijn daar setjes voor?

Johannes
21 maart 2011, 10:53
Waar haalt een eigenaar van een 7 snaar zijn snaren? Zijn daar setjes voor?

Ja daar zijn setjes voor. Er is wel wat minder keuze dan voor 6 snarige gitaren.