PDA

View Full Version : Slaapkamer amp voor ac/dc, green day en foo fighters.



guitar beast
19 maart 2011, 19:03
Hey, ik ga binnenkort een gibson sg standard kopen, en ik wil graag een slaapkamer versterker erbij die je alsnog het beste geluid mogelijk voor een slaapkamer geeft. Ik speel voornamelijk green day foo fighters, en ac/dc. Ik wil trouwens ook even kwijt dat ik dit een geweldig forum vind omdat ik tot nu toe erg veel en erg snel reacties op mijn vragen heb gekregen. :crazyhappy:

Fiendish
19 maart 2011, 19:13
Tech 21 Trademark 30 ?
Een van de betere keuzes voor op een slaapkamer, en hij klinkt naar mijn idee beter als de meeste buizenversterkers in dezelfde prijsklasse.

geert1976
19 maart 2011, 19:23
Je koopt de Gibby SG, mooie gitaar.

met een dergelijke gitaar, moet je wegblijven bij crappy cheapo moddeling amps.

Koop een kleine 5 watt buizen amp, die je eventueel nog kunt terugschakelen naar 2 watt of zo en koop voorts een distorton, overdrive en tubescreamer pedaaltje en klaar ben je (of de kleine buizenamp moet al een goede gainkanaal hebben).

pedalen kun je rustig 2e hands kopen:ok:

guitar beast
19 maart 2011, 19:43
Je koopt de Gibby SG, mooie gitaar.

met een dergelijke gitaar, moet je wegblijven bij crappy cheapo moddeling amps.

Koop een kleine 5 watt buizen amp, die je eventueel nog kunt terugschakelen naar 2 watt of zo en koop voorts een distorton, overdrive en tubescreamer pedaaltje en klaar ben je (of de kleine buizenamp moet al een goede gainkanaal hebben).

pedalen kun je rustig 2e hands kopen:ok:
Ik heb nog een marshall mg 15fx staan, is dat wat?

Fiendish
19 maart 2011, 19:45
met een dergelijke gitaar, moet je wegblijven bij crappy cheapo moddeling amps.



Ik hoop echt dat je daarmee niet die Tech 21 bedoelt, anders zal ik je om je oren moeten slaan met het feit dat Les Paul tot aan zijn dood op een Tech21 Trademark heeft gespeeld ;)
Weliswaar een Trademark 60, maar in een interview merkte hij op dat de kleinere modellen even goed klonken.

Fiendish
19 maart 2011, 19:46
Ik heb nog een marshall mg 15fx staan, is dat wat?

Niet echt... En dan druk ik me zeer zacht uit :sssh:

guitar beast
19 maart 2011, 19:48
Niet echt... En dan druk ik me zeer zacht uit :sssh:
Ik heb niet zo'n verstand van versterkers, dus... waarom niet?

geert1976
19 maart 2011, 19:48
Ik hoop echt dat je daarmee niet die Tech 21 bedoelt, anders zal ik je om je oren moeten slaan met het feit dat Les Paul tot aan zijn dood op een Tech21 Trademark heeft gespeeld ;)
Weliswaar een Trademark 60, maar in een interview merkte hij op dat de kleinere modellen even goed klonken.

nee, ik gaf een algemene waarschuwing voor cheapo moddeling amps in het algemeen

allochthomas
19 maart 2011, 20:40
Ik heb niet zo'n verstand van versterkers, dus... waarom niet?
Je koopt een gibson sg standaard en je weet niet waarom een marshall mg kut klinkt?:dontgeti::nervous:

Exi
19 maart 2011, 21:00
Kijk eens naar de Hayden Mofo (http://haydenmofo.com/en/products/). 15W head + Cab of de Combo. Je kan hem terugschakelen naar 2 watt en hij klinkt dan super op slaapkamer-volume.
Ik heb op de 30W Head met een Marshall Cab eronder gespeeld en dat klonk echt heerlijk. Geluid is een beetje vergelijkbaar met een Plexi en daarnaast kun je er nog wat gain bijdraaien met de mofo-knop.

Ik heb onlangs de 15 watt combo besteld, omdat daar een 1x12 greenback speaker in zit voor het Hard Rock geluid ala AC/DC.
Ik heb hem helaas nog niet kunnen ontvangen ivm onkunde van Thomann, dus over de combo kan ik nog niets kwijt.

Fiendish
19 maart 2011, 21:19
Je koopt een gibson sg standaard en je weet niet waarom een marshall mg kut klinkt?:dontgeti::nervous:

Daar sluit ik me helemaal bij aan :ok:

@ guitar beast :
Ga eerst maar eens wat fatsoenlijke versterkers vergelijken met die MG, dan snap je het vanzelf...
Mits je niet toondoof bent ten minste :seriousf:

@ geert1976 : Ah mooi, dat scheelt weer werk ;)

@ Exi : Die Hayden amps zien er best geinig uit... Ga denk ik eens kijken naar een MoFo55, dank voor de tip ;-)

Exi
19 maart 2011, 21:50
Zien er geinig uit? Ze zijn rete-lelijk, maar klinken wel rete-vet:rockon:

Fiendish
20 maart 2011, 05:59
Zien er geinig uit? Ze zijn rete-lelijk, maar klinken wel rete-vet:rockon:

Ik vind die opengewerkte broodrooster-look eigenlijk wel wat hebben hoor :sssh: :seriousf:
Maar ff serieus, die classic 30 head ziet er lang niet zo slecht uit, beetje vergelijkbaar qua uiterlijk met sommige Splawn modellen.

macwilliams
20 maart 2011, 08:07
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/19277-new-marshall.html


Dit is 'n mg15fx, ik heb em ook. Tis men favo slaapkameramp XD (A)
Ik speel der ook met men gibson op. En ook met men teles. Maar het goedst klinktie met men lp met blackouts. \m/

Jasper.
20 maart 2011, 11:16
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/19277-new-marshall.html


Dit is 'n mg15fx, ik heb em ook. Tis men favo slaapkameramp XD (A)
Ik speel der ook met men gibson op. En ook met men teles. Maar het goedst klinktie met men lp met blackouts. \m/

En het is een hele vreemde amp, hoe zachter hoe goedster hij klinkt. Hij klinkt zelfs het goedst met de volumeknop op 0. :p


Nee hoor, als slaapkamer ampje kán het leuk zijn. Maar ik vond mijn Vox AD30 een stuk beter toen ik die kocht.

Edit: is een blackstar HT-1 of HT-5 niks voor op je slaapkamer? Ze lijken me wel aardig veelzijdig voor een klein slaapkamerampje. Maar heb er nog nooit op gespeeld.

geert1976
20 maart 2011, 12:15
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/19277-new-marshall.html


Dit is 'n mg15fx, ik heb em ook. Tis men favo slaapkameramp XD (A)
Ik speel der ook met men gibson op. En ook met men teles. Maar het goedst klinktie met men lp met blackouts. \m/

En hoeveel drank had je gisteren weer opgezopen Willem?:seriousf::seriousf:


En het is een hele vreemde amp, hoe zachter hoe goedster hij klinkt. Hij klinkt zelfs het goedst met de volumeknop op 0. :p


Nee hoor, als slaapkamer ampje kán het leuk zijn. Maar ik vond mijn Vox AD30 een stuk beter toen ik die kocht.

Edit: is een blackstar HT-1 of HT-5 niks voor op je slaapkamer? Ze lijken me wel aardig veelzijdig voor een klein slaapkamerampje. Maar heb er nog nooit op gespeeld.

Ohhhh, niet weer Blackstar:(

Ik ga is even zoeken, want Blackstar wordt weer genoemd en straks zit ik weer de hele dag van ergenis op de plee.

geert1976
20 maart 2011, 12:26
Ja, je krijgt hier rustig AC/DC geluid mee, een ultieme klassieker

http://link.marktplaats.nl/433614971

Leuk om de buren te terroriseren, maar voor thuisgebruik een beetje erg veel vermogen, naar mijn smaak

http://link.marktplaats.nl/433025678

Goede versterker, ik heb zelf de 60watt uitvoering

http://link.marktplaats.nl/433004086

Gewoon een paar leuke amps die ik zo op MP zie staan:)

Mitch
20 maart 2011, 12:29
Blackstar 1 of 5 W. Saaier dan een goeie transistor amp op laag volume hoor.
Het hele probleem in dit soort situaties is: definieer slaapkamervolume. Houten vloeren? Vrijstaand huis?
Kijk, voor laag volume en toch goed klinken zijn namelijk de 15 W transistor ampjes met een beetje speaker aan boord uitstekend. Heb je meer aan dan een 5W buizenbak, ongeacht of dat nou een platte pannenkoek is als de Blackstar of een dynamische bak als de Marshall Class5.

BobvanKempen
20 maart 2011, 13:09
Voor slaapkamer / woonkamer lekkere rocksound zou ik persoonlijk gaan voor een Orange Tiny Terror met een 1x12 cab erbij .... super sound (hoewel misschien iets te Brits voor sommigen) en redelijk betaalbaar. Just my 2 cents!

guitar beast
20 maart 2011, 13:37
Ja, je krijgt hier rustig AC/DC geluid mee, een ultieme klassieker

http://link.marktplaats.nl/433614971

Leuk om de buren te terroriseren, maar voor thuisgebruik een beetje erg veel vermogen, naar mijn smaak

http://link.marktplaats.nl/433025678
Goede versterker, ik heb zelf de 60watt uitvoering
.
http://link.marktplaats.nl/433004086

Gewoon een paar leuke amps die ik zo op MP zie staan:)Een marshall jcm 800 combo met wee celestion speakers voor op je slaapkamer? :seriousf: Zonder attuenator erbij is die versterker een tikkeltje te hard volgens mij. Ik vind het zelf een erg mooie versterker, alleen hij is te luid voor mijn slaapkamer. Ik heb gewoon een houten vloer en hij is tamelijk klein

Mufftin
20 maart 2011, 14:01
Ik wil trouwens ook even kwijt dat ik dit een geweldig forum vind omdat ik tot nu toe erg veel en erg snel reacties op mijn vragen heb gekregen. :crazyhappy:

slijmerd + 10 tekens

johanh
20 maart 2011, 14:40
Kijk ook even naar de ENGL Gigmaster!!

Gr
johan

Mitch
20 maart 2011, 17:09
Kijk, nou kome we ergens. Een houteon vloer en tamelijk klein. Dan heb je aan een transistorcombo met een 10 inch speaker écht genoeg. De grotere Roland Cubes en Vox Valvetronix zijn erg lekker klinkend voor dit soort situaties.

Jasper.
20 maart 2011, 17:23
Ohhhh, niet weer Blackstar:(

Ik ga is even zoeken, want Blackstar wordt weer genoemd en straks zit ik weer de hele dag van ergenis op de plee.

Waarom niet blackstar? Ik heb er nog nooit op gespeeld, maar uit youtube filmpjes lijkt het me een leuk ampje voor thuis.

Mr. Dynamite
20 maart 2011, 17:30
Ik zou gaan voor iets van een Blackstar HT1, Blackheart Killer Ant,of little devil (?) Ook heb je nu de Vox Lil' Nightrain, nog niet zelf gehoord maar zn broertje was wel overtuigend.

Daar kun je wel een lekkere sound mee krijgen. :)

Exi
20 maart 2011, 17:34
Waarom niet blackstar? Ik heb er nog nooit op gespeeld, maar uit youtube filmpjes lijkt het me een leuk ampje voor thuis.
Ik heb er wel op gespeeld (HT-5 combo), maar ik kon er geen lekker geluid uit krijgen.
Erg compressed, dozig en absoluut geen open AC/DC geluid. Met wat extreem gedraai aan de knoppen kwam hij wat in de buurt, maar het gecompresseerde geluid kun je niet wegdraaien. Ik vond zelfs mijn Vox VT30 beter klinken en ik heb echt een bloedhekel aan dat ding.:chicken:

Vox Lil' Night Train is inderdaad ook een heerlijk dingetje. Hele goede crunch, maar wat meer belletjes geluid.

Jan Buurman
20 maart 2011, 17:38
Blackstar HT5 Half stack is erg lekker voor thuis. Neem de head mee naar de oefenruimte en hang hem aan een 4x12 en je komt ook bij repetities een heel eind....




(Zie sig:sssh: )

EDIT: @EXI: met welke gitaar/PU's lukte dat niet? Mij lukt het namelijk prima met mijn SG Std met Seymour Duncans

Mitch
20 maart 2011, 17:43
Ik denk dat veel afhangt van wat iemand een 'open' geluid vindt.

TimS
20 maart 2011, 17:45
Kijk, nou kome we ergens. Een houteon vloer en tamelijk klein. Dan heb je aan een transistorcombo met een 10 inch speaker écht genoeg. De grotere Roland Cubes en Vox Valvetronix zijn erg lekker klinkend voor dit soort situaties.

Ik zou inderdaad de buizencombo's vergeten. Ik vind op laag volume een buizenversterker totaal geen voordeel tov een transistor versterktje, zelf een Micro Cube klinkt voor zoiets prima.

Als je voornamelijk thuis speelt is het misschien wel wat leuker om een net iets grotere versterker te kopen ;)

Exi
20 maart 2011, 17:48
Het was een Epiphone Les Paul van de gitaarwinkel. Ik moet wel toegeven dat de brug erg hoog stond waardoor de snaren ver van de pickups af zaten.
Hoe stel jij je HT5 in voor dat geluid?

geert1976
20 maart 2011, 17:51
Als die inderdaad op een bescheiden kamertje komt te staan, dan is een buizenamp wellicht een beetje overbodig

Misschien is die Roland Bolt 30 die op MP staat toch nog een goeie optie, die is op laag volume nog prima in de hand te houden en geeft dan ook nog een goede sound, heeft een transistor pre-amp en buizen eind.
Echt een fijn bakkie:)

guitar beast
20 maart 2011, 18:23
Dit klinkt misschien een beetje stom, maar kun je niet gewoon een marshall jcm 800 2204 of 2205 zonder cabinet? Of met een attuenator ofzo?:???:

Jasper.
20 maart 2011, 18:27
Dit klinkt misschien een beetje stom, maar kun je niet gewoon een marshall jcm 800 2204 of 2205 zonder cabinet? Of met een attuenator ofzo?:???:

zonder cabinet niet, wel met een attenuator ertussen. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

driesp
20 maart 2011, 18:33
't is erg simpel, een acdc geluid krijgje gewoonweg niet uit een "slaapkamer" amp. Da's onmogelijk. Die bands spelen met een enorme geluidsdruk wat het ook alweer onmogelijk maakt.

De beste oplossing is ofwel een modelling processor voor de pc ( eleven rack of guitar rig ) of een mooie modelling transistor versterker, een vox VT ofzo. Dat klinkt in zijn prijsklasse goed, en is meer dan genoeg voor oefenen.

Wilje een muur van geluid, moet je een goeie stack hebben.

guitar beast
20 maart 2011, 20:06
Dit klinkt misschien stom, maar kun je geen marshall jcm 800 2204 of 2205 ofzo zonder cabinet kopen? Of met een attenuator?:???:

Jasper.
20 maart 2011, 20:08
Dit klinkt misschien stom, maar kun je geen marshall jcm 800 2204 of 2205 ofzo zonder cabinet kopen? Of met een attenuator?:???:

Moet ik mijn post nu ook nog een tweede keer posten?

Ook als je een attenuator gebruikt moet je trouwens een cab hebben. Zonder cab geen geluid. in de top zitten geen speakers.

guitar beast
20 maart 2011, 20:31
Moet ik mijn post nu ook nog een tweede keer posten?

Ook als je een attenuator gebruikt moet je trouwens een cab hebben. Zonder cab geen geluid. in de top zitten geen speakers.

Sorry, ik had hem per ongeluk dubbel geplaatst.:sssh:

Jasper.
20 maart 2011, 20:41
Sorry, ik had hem per ongeluk dubbel geplaatst.:sssh:

Dan heb ik die eerste regel niet gezegd :p

guitar beast
21 maart 2011, 07:34
Maarehh... Hoe zit het met die jcm 800? Kun je niet een combo met een attuenator kopen?

Fiendish
21 maart 2011, 08:23
Gast, met alle respect hoor, maar...
Er word door meerdere mensen duidelijk uitgelegd waarom die buizenbak voor je slaapkamer geen goed idee is, en dat doen ze niet zonder reden.
Ook met een Attenuator zal 'ie vaak nog veel te hard moeten om een degelijk geluid te krijgen, en daarnaast kleurd een attenuator je geluid ook op een manier die een hoop mensen verschrikkelijk vinden.

Ik zou zeggen, doe jezelf een plezier en ga op zoek naar een fatsoenlijke modelling of gewone solidstate bak voor thuis, en vergeet die buizenversterkers.

Als antwoord op je laatste vraag : ja, dat kan, daarnaast hebben de JCM's een een externe plug voor de speakers dus is het nog simpel ook.
Maar of het wenselijk is ?
Niet echt.
Daarnaast zul je je buizen vrij vaak moeten vervangen als je constant je volume terugbrengt naar slaapkamer niveau via de attenuator, en je loopt kans dat je je versterker sloopt als een van je powertubes op spectaculaire wijze kapot gaat.

Fiendish
21 maart 2011, 08:25
Moet ik mijn post nu ook nog een tweede keer posten?

Ook als je een attenuator gebruikt moet je trouwens een cab hebben. Zonder cab geen geluid. in de top zitten geen speakers.

Zou overigens wel kunnen met een Weber Mass met headphone tap.
Maar da's nou niet bepaald ideaal, zeker qua geluid.

guitar beast
21 maart 2011, 22:05
Gast, met alle respect hoor, maar...
Er word door meerdere mensen duidelijk uitgelegd waarom die buizenbak voor je slaapkamer geen goed idee is, en dat doen ze niet zonder reden.
Ook met een Attenuator zal 'ie vaak nog veel te hard moeten om een degelijk geluid te krijgen, en daarnaast kleurd een attenuator je geluid ook op een manier die een hoop mensen verschrikkelijk vinden.

Ik zou zeggen, doe jezelf een plezier en ga op zoek naar een fatsoenlijke modelling of gewone solidstate bak voor thuis, en vergeet die buizenversterkers.

Als antwoord op je laatste vraag : ja, dat kan, daarnaast hebben de JCM's een een externe plug voor de speakers dus is het nog simpel ook.
Maar of het wenselijk is ?
Niet echt.
Daarnaast zul je je buizen vrij vaak moeten vervangen als je constant je volume terugbrengt naar slaapkamer niveau via de attenuator, en je loopt kans dat je je versterker sloopt als een van je powertubes op spectaculaire wijze kapot gaat.Ok, ik bleef inderdaad een beetje lang doorgaan over die buizenamps.:chicken: Heeft iemand nog advies voor versterkers om uit te proberen? Ik heb trouwens wel een kleine kamer, maar het is niet zo dat mijn buren verschrikkelijk geirriteerd raken als ik ga gitaar spelen, en ik heb zelf ook erg lang een hoger wattage voor mijn kamer gespeeld, dus ik vind die 5 watt versterkers ook een beetje overdreven. (en daarmee wil ik niet zeggen dat ik vin dat je gewoon makkelijk een 100 watt versterker op je kamer kunt zetten.:soul:)

kobus
21 maart 2011, 22:27
hey, ik speel ook op een gibson sg, over een roland bc 60, een geweldige solidstate amp, er zit een tube retifex knop op (geen idee wat dat betekent) maar dan klinkt hij zeker een stuk beter, en zo zacht als je zelf wilt,

m,n duckwalk maakt soms meer herrie :seriousf:

guitar beast
22 maart 2011, 20:19
hey, ik speel ook op een gibson sg, over een roland bc 60, een geweldige solidstate amp, er zit een tube retifex knop op (geen idee wat dat betekent) maar dan klinkt hij zeker een stuk beter, en zo zacht als je zelf wilt,

m,n duckwalk maakt soms meer herrie :seriousf:

Is het ook een goeie amp voor distortion? Zoals green day enz.

kobus
22 maart 2011, 21:18
ja hoor dat gaat prima, er zit een boost knop op voor echt stevige rock,
het is eigenlijk een 3 kanalen amp, clean, overdrive en de boost/lead kanaal,
en er zit reverb op,

guitar beast
24 maart 2011, 13:27
En wat denken jullie van guitar rig 4? Ik heb er over gehoord alleen weet niet precies of het wat is. :???:

Exi
24 maart 2011, 14:19
Best aardig spul. Bedenk wel dat je voor het beste resultaat een goede interface en goede monitoren moet hebben. Dan klinkt het beter dan al die transistor slaapkamerversterkertjes bij elkaar.
Je hebt ook Amplitube 3 en vele amp models die gratis en vaak ook nog veel beter zijn: http://www.guitarampmodeling.com/

guitar beast
24 maart 2011, 15:00
Best aardig spul. Bedenk wel dat je voor het beste resultaat een goede interface en goede monitoren moet hebben. Dan klinkt het beter dan al die transistor slaapkamerversterkertjes bij elkaar.
Je hebt ook Amplitube 3 en vele amp models die gratis en vaak ook nog veel beter zijn: http://www.guitarampmodeling.com/
Wat heeft je monitor voor de pc te maken met het geluid?

Exi
24 maart 2011, 15:05
:???:

Audio/Studio Monitoren!:seriousf:

guitar beast
24 maart 2011, 15:13
:???:

Audio/Studio Monitoren!:seriousf:
Dus met monitoren bedoel je 'waar het geluid uitkomt'? (sorry, ik ben een beetje een 'noob' als het om dit soort dingen gaat. ;) Ik heb een philips htr 5204 600 watt surround system op mijn kamer staan, is dat wat?

Exi
24 maart 2011, 15:21
Tja, een gitaar aansluiten op een surround system...
Geen idee, nooit van gehoord of geprobeerd. Je zou het kunnen proberen.;)
Ik weet ook niet in hoeverre je geluid gekleurd wordt. Neutraal klinkende monitoren heeft wel mijn voorkeur.

HaroldA
24 maart 2011, 19:23
Ik speel thuis op een jcm 800 2204 combo met een attenuator. Werkt perfect!

Modelling kon mij niet overtuigen.

Mr. Dynamite
24 maart 2011, 20:26
http://members.cox.net/eddyrox/marshall1.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/7171/dsc02323b.jpg
Kan zát :D

guitar beast
24 maart 2011, 20:58
Om nog even terug te komen op guitar rig 4: zou je een goed geluid krijgen als je hem op een surround system aansluit? Heeft iemand ervaringen?

RoelSmoel
24 maart 2011, 22:21
Heb hier een setje goede boxen staan (Edirol MA-7A), gebruik ik icm met Guitar Rig 3, mijn versterker heb ik sindsdien hier thuis niet meer aan gehad. Geen geklaag van buren, en ook geen ander gezeik met "het is te laat" etc, werkt super.. Mij heeft het in ieder geval kunnen overtuigen.

HaroldA
25 maart 2011, 15:49
Om nog even terug te komen op guitar rig 4: zou je een goed geluid krijgen als je hem op een surround system aansluit? Heeft iemand ervaringen?

Bedoel je met "Surround set" zo'n subwoofer met een X aantal sattelite speakertjes? Die setjes zonder mid maar alleen bakken wollig laag en pisserig hoog?

Ik denk niet dat een gitaar daar lekker op klinkt.

Henri H
25 maart 2011, 16:43
Ik heb mijn GT-8 destijds wel 's op mi'n surround set aangesloten, is wel een goede set (Pioneer AV receiver + Infinity speakers, van die melkpakken), en dat klonk prima.

Maar uh, als je die Marshall MGnogwat thuis hebt staan, waarom vraag je dan of dat wat is?
Dat kun je toch het beste zelf beoordelen, of zie ik dat niet goed? :dontgeti: