PDA

View Full Version : EMG



slayurrr
18 mei 2003, 18:24
Ik lees veel over de EMG element maar ik weet er nog weinig van.
het is een actief element ofzo (met een batterij in het element zelf) wat is de werking daar dan precies van, krijg je dan dikkere sound ofzo?
EMG zie je heel vaak bij de metal muziek ofzo dus ze zullen vast ontsettend goed klinken met distortion, ken je deze elementen in alle soorten gitaren doen als er plek voor is?
misschien btje rare vragen maar ik weet er gewoon weinig van af.

srv-man
18 mei 2003, 21:05
Gemak dient de mens!

http://www.emginc.com

The Black
18 mei 2003, 22:45
eeeeej, jij weer :smile:
Nog een gitaartje gevonden?

Maar even weer op topic.
Ik heb 2 dezelfde ESP gitaren en ze kwamen met stock pick-ups van EMG (EMG-HZ H4).
Ik heb bij de ene gitaar dus de elementen met een EMG 81 en 85 veranderd.
Geloof me, actieve EMG's (dus NIET de HZ's) klinken zo veel beter, en hebben een veel hoger sustain.
MAAR EMG's houden je beperkt, ze zijn niet echt bruikbaar voor andere muzieksoorten dan metal, tenzij je een EMG 89 hebt (die klinkt clean wel heel goed).

Dit is mijn mening, maar wil je nog meer over EMG's enzo weten, ik zou zeggen, doe een search op dit forum. Er zijn al veel topics over geweest, en daar staan meerdere meningen en info in.

slayurrr
19 mei 2003, 00:33
hehe ik heb (helaas) nog geen gitaar gevonden :smile: eigenlijk ook wel goed want ik sprak iemand en die raade aan een goede tweedehans gitaar te zoeken met EMG elementen omdat ik toch bijna alleen maar metal speel. ik heb op wat sites gekeken maar elk info is handig om te weten toch :smile: , maar ik heb nu nog een ibanez rg270 ik d8, als ik daar nou EMG elementen in zou doen zou dat uberhoud mogelijk zijn of is dat ook weer verschillend per gitaar?

slayurrr
19 mei 2003, 00:57
ik wil een toch een btje de slayer sound krijgen, voor de gene die de gitaristen van slayer kent: gebruikt jeff hanneman andere elementen dan kerry king? ik weet wel van kerry dat ie EMG 81 heeft maar das meer voor de lead sound, misschien heeft jeff andere? ik ken het nog niet ergens vinden en kvind het wel leuk om te weten dus als iemand het weet hoork het graag.

Ibanez RuleZ
19 mei 2003, 10:08
Ik heb bij de ene gitaar dus de elementen met een EMG 81 en 85 veranderd.
Geloof me, actieve EMG's (dus NIET de HZ's) klinken zo veel beter, en hebben een veel hoger sustain.
MAAR EMG's houden je beperkt, ze zijn niet echt bruikbaar voor andere muzieksoorten dan metal, tenzij je een EMG 89 hebt (die klinkt clean wel heel goed).


eh, ik dacht dat de 85 clean ook goed klonk??? dat de 81 nergens naar klinkt clean is duidelijk, maar dat van die 85 verbaasd me enigszins

hoofd
19 mei 2003, 11:49
Emmm...tis toch zo dat de 89 zeg maar een splitbare 85 is? Of althans, gesplit is het een SA, niet gesplit een 85.

AoDf
19 mei 2003, 12:56
Ja die gasten van Slayer gebruiken allebei EMG's. Een 81 in de brugpositie en 85 in de halspositie. Clean klinkt de 81 wat dun, maar in combinatie met de 85 klinkt het clean wel goed. De 85 alleen klinkt clean naar mijn mening erg bassig. Aan te raden is ook om de volumeknop wat terug te draaien als je clean speelt, klinkt het wat beter gezien de hoge output. Ik zou persoonlijk geen EMG's in de RG270 stoppen, heb zelf ook een RG270 staan. De elementen zijn dan nog duurder dan de gitaar. Ik heb ze zelf in een Warlock met doorlopende hals zitten. Ik gebruik die gitaar alleen voor metal en dan zijn deze elementen perfect, luid en met veel sustain. Voor het cleane of crunchy blueswerk hebben ze mijns inziens te weinig "karakter" in het geluid. Dan pak ik mijn LP Custom. Die Ibanez gebruik ik eigenlijk nooit meer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AoDf op 2003-05-19 12:59 ]</font>

slayurrr
19 mei 2003, 14:15
bedankt voor de tips, ik speel (bijna) alleen maar metal dingen daarom had ik der wel intresse in.
de ibanez van mij heeft wel wat problemen met de tremelo enzo, misschien ken ik de gitaar inruilen en met dat geld erbij een nieuwe gitaar kopen met EMG pickups misschien.
ik heb ook nog niet zo'n goeie versterker (zon 25 watt ding d8 ik met een metal zone pedaal), kunnen elementen daar al heel wat verandering in brengen misschie? (dat er wat mooier geluid ect. uit komt)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: slayurrr op 2003-05-19 14:16 ]</font>

Aspa123
19 mei 2003, 15:40
Een vriend van mij had ook een EMG81 in zijn RG270...zit nu een Dimarzio X2N in..klinkt een stuk bruter! Overigens klinkt die EMG juist weer geweldig in mijn BCRich NJ (Jap)...volgens mij klinkt die EMG zowiezo beter in een gitaar met een warm vol doch droog geluid (o.a. BCRich, Jckson). In een helder klinkende IBanez klinkt ie steriel.