PDA

View Full Version : Whammy pedal



MatthewB
19 maart 2011, 18:24
Het is misschien een domme vraag.
Maar wat houdt een Whammy pedal precies in?

Cageman
19 maart 2011, 19:40
Misschien eventueel een heel klein beetje research zou geen kwaad kunnen. Maar:http://www.fabrizioleo.com/usr/Image/whammy.jpg

De hoofdfunctie ervan is dat als je met je voet het expressiepedaal beweegt, de toon die je speelt tot 1 of 2 octaven wordt verhoogd. Daarbij zitten er nog een paar harmonizerfuncties op en vergelijkbare gimmicks.

MatthewB
19 maart 2011, 19:59
haha ja dathad ik ook gedaan maar mijn engels is niet zo goed:P
Kan je daar dan ook een octaaf lager mee?

Chroxy
19 maart 2011, 21:09
zelfs 2 octaven omlaag ;)

apekop
19 maart 2011, 21:34
:???: kijk even youtube zou ik zeggen

MatthewB
19 maart 2011, 23:08
hoezo ik kan het toch netzo goed hier vragen;P
Daar is dit forum toch voor? :P

Liquid_Metal
19 maart 2011, 23:20
hoezo ik kan het toch netzo goed hier vragen;P
Daar is dit forum toch voor? :P

Ja maar hier doen mensen moeite om je van goeie info te voorzien. En als je bekend bent met fora weet je dat dit soort vragen ontzettend vaak langskomen, en men niet elke keer weet hetzelfde antwoord wil geven. Zeker niet als dat via google gewoon te vinden is.

MatthewB
20 maart 2011, 00:29
Daarom juist hier krijg je van veel mensen de zelfde info waardoor je weer dat het wel waar moet zijn. Op een website moet je maar zien of het waar is wat er gezegt word. Ik zoek graag zo veel mogelijk informatie. Nu was dat met deze vraag anders omdat het een makkelijk vraag was maar anders had ik het ook zo gedaan.

Maar goed ik weet nu wat ik wou weten. Dus ik wou jullie daar voor bedanken.
En ik weet ni of ik dit topic kan sluiten? zodat ik niemand meer lastig val met iets wat ik nu al weet :P