PDA

View Full Version : duncan distortion of jeff beck?



jorrit
18 mei 2003, 17:24
jah ik weet het, alweer een elementen keuze...

maar goed....

ik ga na de vakantie een zelfbouw gitaar kopen. en ik twijfel tussen een jeff beck element of een duncan distortion....

ik wil een element met een mooi clean maar ook een strakke distortion.....

in de neck positie komt denk ik een '59.

kan iemand me ervaringen vertellen met een van beide elementen....

Negative K3 fan
18 mei 2003, 21:25
De Seymour duncan custom, custom custom of custom 5 scheurt ook leuk in de brug positie, ik weet alleen het verschil tussen die drie niet precies.

JV
18 mei 2003, 21:30
het verschil tussen die is de magneet als het goed is.

duncan distortion is keramisch
custom custom alnico 2
custom 5 zal wel alnico 5 zijn.

moet je even op de website van seymour kijken, daar staat het precies op.

in de gitarist van deze maand (of vorige, weet niet precies meer) staat trouwens een artikel over welke magneetsoort het beste bij welke houtsoort hoort.

Anders Destium
18 mei 2003, 22:57
Tja, wat voor hout wordt je gitaar? Het is bij een gitaar met een redelijke kwaliteit mahonie bij mijn weten vrijwel onmogelijk om GEEN mooie clean te krijgen :wink: Een Jeff Beck is lekker veelzijdig en dat lijkt me hoe dan ook een goede keuze, je moet alleen even de output vergelijken van de verschillende elementen. Het kan namelijk zo zijn dat de Distortion meer in de buurt van de 59 komt...

jorrit
19 mei 2003, 16:16
die combinatie is goed te doen. ook qua output. k denk namelijk dat ik bij een duncan distortion, door de keramische magneet, een slechter clean krijg. en volgens de seymour duncan site werken die elementen allebij het best (of heel goed) bij een mahony body en een ebony fretboard...

jorrit
19 mei 2003, 16:17
ow vergeten te vermelden....body dus mahony, fretboard ebony en de hals maple (tenzij iemand me dat afraad....)