PDA

View Full Version : Kool & Elfring amp



Buzzel
19 maart 2011, 16:03
Hey,

Ik las gisteren in de gitarist dat kool & elfring nu ook een versterker op de markt gaat brengen! Klik (http://www.kool-elfring.com/Pages/English/kool-elfring-amplifier-eng.html). Ik ben benieuwt, aangezien ze top speakerkasten leveren. Wat denken jullie zou het een goeie amp worden?

Mr. Dynamite
19 maart 2011, 17:13
Zal denk ik ongetwijfeld een rete vette bak worden :crazyhappy:

http://www.kool-elfring.com/Images/amps/K&E-Black-Rose_HighRes2.jpg

ff specs lijstje:

2 channels ch1: clean / crunch, ch2: crunch / overdrive
True bypass effect loop
Send-level-knob to attenuate or boost effectloop
Solo boost (on channel 2)
Manual Switch (ch1/ch2, effectloop on/ true bypass, footswitch on/off)
Footswitch (ch1/ch2, effectloop-on/true_bypass, SoloBoost on/off)
Outputs 4, 8, 16 Ohm or 2x16, 2x8 Ohm

Output: 50 Watts class A/B power
2xEL34 output tubes
5x12AX7 pre-amp tubes
1x12AU7 effectloop tube
Outputs 4, 8, 16 Ohm or 2x16, 2x8 Ohm
Weight: approx. 24 kg
Handsoldered PTP in the Netherlands by Kool & Elfring

Dat klinkt niet slecht :satisfie:

Mitch
19 maart 2011, 17:26
Als je van channelswitchers houdt, ja.

Mr. Dynamite
19 maart 2011, 17:40
Als je van channelswitchers houdt, ja.

True.
Maar volgens mij zijn er genoeg gegadigden voor channel switchers ;)

speedmusic
19 maart 2011, 20:25
Ik heb hem even kort gehoord, :lovelove:

Mr. Dynamite
19 maart 2011, 21:11
Ik heb hem even kort gehoord, :lovelove:

EN?!
Kleine review kan er wel vanaf lijkt me toch?

Meneer I.
20 maart 2011, 15:16
Ik heb een tijd geleden al op het prototype mogen spelen....very cool amp, zeer solide opgebouwd en alleen de beste componenten erin. Fraai stukje werk waar ze jaren over gedaan hebben om te perfectioneren. 't is dat ik het geld "even" niet heb, maar zeer indrukwekkend geluid.:ok:

Fireburst
20 maart 2011, 15:21
Over welke prijsklasse spreken we hier, is daar al iets van bekend ?

Motiefje van de tolex vind ik maar niks, ben eigenlijk benieuwd hoe die er in snakeskin zou uitzien.:crazyhappy:

Mr. Dynamite
20 maart 2011, 17:46
Ik gok zo dat hij wel richting de 1500-2000 gaat :dontgeti:

De tolex ben ik ook geen fan van, Maar je kunt gratis een andere kiezen. Dat is dan wel weer nice :)

Meneer I.
20 maart 2011, 18:06
Ik dacht tussen de 2000-2500 of zoiets.

Mr. Dynamite
20 maart 2011, 20:56
Ik dacht tussen de 2000-2500 of zoiets.

Kun je hem een beetje plaatsen? Beetje clean of echt fenderish clean? Britse of echt amerikaanse rock sound?

sjaak1990
20 maart 2011, 22:09
Ben benieuwd na de verhalen die ik gehoord heb over de afwerking van de cabs, hoop dat ze niks besparen op de heads, lijkt me wel interessant, benieuwd naar de voicing.

Meneer I.
21 maart 2011, 11:13
Het geluid is vol, vet en strak te noemen met prachtige harmonischen op beide kanalen. Heeft zeer strakke bassen de gain gaat behoorlijk richting high-gain, maar met mijn muziekstijl kom ik nooit in dat gebied.

Het cleankanaal lijkt wat op een afgeleide van de Bassman, maar iets andere eq en gaat qua gain door tot een stevige crunch. Kanaal 2 begint waar kanaal 1 stopt qua gain en gaat verder tot very higain. De twee kanalen complementeren elkaar dus en er zit eigenlijk geen overlap. De gain van de amp reageert ook erg goed op je gitaarvolumeknop.

Het zou een prima Blues tot (stevige) Hardrock versterker zijn, maar ik vond het ook heerlijk om soul en funk op het cleane kanaal te spelen, zeer veel harmonischen.
De boost op kanaal 2 is instelbaar en erg fijn bij een solo, zonder je basisgeluid te kleuren, maar het is ook weer niet een cleanboost, lastig te beschrijven maar wel lekker.
Er zit trouwens een degelijke footswitch bij die groter is qua afmetingen dan standaard. Dus je kunt er op raggen zonder dat het verplaatst of dat je meerdere knoppen in trapt.

Ik had zelf wel een reverb erop willen hebben, maar dat is ook weer erg persoons- en smaakafhankelijk. Bij K&E zat er een Delay in de loop dat je solo's wel goed opleukt.

Ik ga binnenkort op uitnodiging nog een keer langs maar dan met mijn eigen gitaren (strat/tele - singlecoils), omdat ik daar alleen met hun humbuckergitaren heb gespeeld en ik dat bij voorkeur zelf niet doe (te somber en mist wat sparkle voor mijn smaak) :strat:

Rick trodat
21 maart 2011, 12:41
Zeer interessant. Ik had namelijk het idee, dat K&E voornamelijk wood mensen waren met een goed oor. Maar kennelijk zit ik er helemaal naast.

Ik ben benieuwd hoe dat eerste kanaal is tov de tweede. Meer jtm45 achtig ? Of echt bassman clean ? Vaak is het toch een compromis.

Buzzel
21 maart 2011, 14:46
ik denk toch niet bassman clean als je crunch kan krijgen moet je iets geks doen bij een echte bassman (naar mijn ervaring), maar dit klinkt allemaal veelbelovend. Laat voor de mensen van K&E hopen dat het een groot succes word en ze hier mee doorgaan :ok:

Rick trodat
26 april 2011, 11:33
Even een bump:

Hij is nu verkrijgbaar.

Main Features:

•Outputs 4, 8, 16 Ohm or 2x16, 2x8 Ohm

Lijkt mij iig een van de meest veelzijdige amp tot nu toe wat betreft de aansluitingen van de uitgangstrafo. Je kan er werkelijk alles aan hangen.


http://www.kool-elfring.com/Images/amps/BLACK-ROSE-bowels.jpg

sjaak1990
26 april 2011, 12:26
Even een bump:

Hij is nu verkrijgbaar.

Main Features:

•Outputs 4, 8, 16 Ohm or 2x16, 2x8 Ohm

Lijkt mij iig een van de meest veelzijdige amp tot nu toe wat betreft de aansluitingen van de uitgangstrafo. Je kan er werkelijk alles aan hangen.


Dit kunnen toch bijna alle amps wel? Mijn amps wel tenminste

Orpheo
27 april 2011, 10:09
Dit kunnen toch bijna alle amps wel? Mijn amps wel tenminste

niet 2x 16. dat heb je vaak niet. maar dan nog, waarom zou je, je hebt aan 1 8ohm genoeg.

Rick trodat
27 april 2011, 10:50
Niet om een discussie op te starten over ptp vs pcp ( alsjebliefd niet ) Maar ptp handsoldered is het niet, zo te zien, wat wel wordt gesuggereerd.

nico verduin
27 april 2011, 11:54
Bijna geen enkele versterker is echt PtP gesoldeerd. De meeste hebben nog steeds draden aan de onderkant. Hier hebben ze printbanen gebruikt. Komt op hetzelfde neer. Maakt alleen de productie kosten lager. Verder wel turrets gebruikt (kennelijk gaat men er vanuit dat er veel gemod moet worden). Hoewel het er tegenwoordig wel eens op lijkt dat dat het ultieme doel is geworden.
Dus echt PtP nee.
Er zijn nog wel enkelen die nog echt PtP bouwen. Maar dat komt bijna niet meer voor. We gebruiken al gauw een bordje voor het overzicht cq. het gemak.

muziekschuur
13 oktober 2011, 18:12
Mooie versterker..... En Nederlands..... Vind ik ook Ubercool.... Wat weegt ie?

Ik zou nog wel es een soort flightcase top willen. Zo van, klepje er vanvoor en spelen maar.