PDA

View Full Version : Wampler Faux tape echo



Aca Ilic
19 maart 2011, 00:19
Heey guys,

ben van plan eentje aan te schaffen, maar zag dat er weinig topics over deze op forum te vinden zijn. Wat zijn jullie ervaringen met deze pedaal ( mocht er iemand natuurlijk in zijn bezit hebben/gehad ).
alvast bedankt voor input

cheers
Alex

Aca Ilic
20 maart 2011, 11:37
Niemand..............:-(?

Mitch
20 maart 2011, 12:21
Zul je toch echt voor naar www.thegearpage.net moeten, daar zijn ze dol op wannabe-analoog of tape :listen: Ik heb even gekeken, er zijn een paar topics, maar niet superveel. Maar meer info dan je hier gaat krijgen!

DemolitionColorScheme
20 maart 2011, 13:32
Daar is ook een reden voor ... wat een saai ding. Ik vind het geluid uit dat ding echt onboeiend. Als je dan toch voor tape echo wilt gaan in een compact formaat, dan zou ik gaan voor de Strymon El Capistan, Skreddy Echo of zelfs mijn persoonlijke favoriet, de Deluxe Memory Man.

Aca Ilic
20 maart 2011, 14:15
Heey guys,

Mitch, thanks voor verwijzing naar website ik zal het eens nachecken.
Demolition, thanks voor reactie, ik neem aan dat je het uitgeprobeerd hebt aangezien je het saai vindt ( anders denk ik dat je het niet zo maar geschreven had, toch;-).
Skreedy en Strymon vind ik behoorlijk geprijsd, en eerlijk gezegd voor iemand die nooit met echo/delays gewerkt heeft en hiermee pas begint te experimenteren, heb ik geen zin om meteen veel geld aan uit te geven ( omdat ik sowieso voorstander van ben dat je met duurste spullen niet per se beste geluid uit kunt halen , althans niet beste geluid die in jouw setup precies past, en matcht met rest van de gear). Strymon heb ik beluisterd , en vond hem zeker goed klinken met veel instel mogelijkheden, bij Skreedy vind ik minder dat je modulatie niet kunt uitzetten d.m.v. switch.
Toch maar een gok vagen , een eentje bestellen volgende week, en mocht 'ie niet bevallen, dan gaan we verder kijken.
Oh ja Demolition, Deluxe MM is een dubbele baksteen op het board, niet echt compact te noemen....;-)

onrust nv
20 maart 2011, 14:29
Oh ja Demolition, Deluxe MM is een dubbele baksteen op het board, niet echt compact te noemen....;-)

Nou dan moet je de roland space echo er eens naast zien. Dat scheeld echt wel wat cubieke decimeters. Ik heb zelf ook een danelectro reelecho, maar de MMD klinkt toch wel een stuk mooier.

Mitch
20 maart 2011, 17:17
Je had 'compact' dan ook niet als eis omschreven ;)
Als het compact moet en redelijk klinken qua modulatie dan is de nieuwe TC Flashback een optie, maar met aan hardwire of DD7 is ook weinig mis. Tenminste, het hangt er vanaf in hoeverre je fijnproever bent, maar als ik je vorige post lees denk ik dat dat wel meevalt.

Aca Ilic
20 maart 2011, 18:19
Je had 'compact' dan ook niet als eis omschreven ;)
Als het compact moet en redelijk klinken qua modulatie dan is de nieuwe TC Flashback een optie, maar met aan hardwire of DD7 is ook weinig mis. Tenminste, het hangt er vanaf in hoeverre je fijnproever bent, maar als ik je vorige post lees denk ik dat dat wel meevalt.

klopt Mitch,
maar we gaan tegenwoordig allemaal voor compact toch of nie...?

zoals al aangegeven, ik ga Wampler uittesten en dan gaan we verder kijken....
cheers
Alex

onrust nv
20 maart 2011, 19:08
klopt Mitch,
maar we gaan tegenwoordig allemaal voor compact toch of nie...?


Nee, ik ga voor geluid of het groot of klein is boeit me niet, het moet gewoon mooi klinken. Bv Boss RDD-20 dat is niet een een trapkast, maar een 1/2 19"rackje. Echt een tof ding(geen tape simulatie, maar toch). MMdlx, worm, el.misstressdlx,polychorus allemaal groot en tof.

Mitch
20 maart 2011, 19:21
Ik ben uiteindelijk ook voor die dubbele baksteen gegaan hoor. Ik baal wel omdat ik eigenlijk nóg wel een pedaal kwijt zou willen op mijn board, maar jammer dan.

DemolitionColorScheme
21 maart 2011, 09:34
Heey guys,

Mitch, thanks voor verwijzing naar website ik zal het eens nachecken.
Demolition, thanks voor reactie, ik neem aan dat je het uitgeprobeerd hebt aangezien je het saai vindt ( anders denk ik dat je het niet zo maar geschreven had, toch;-).
Skreedy en Strymon vind ik behoorlijk geprijsd, en eerlijk gezegd voor iemand die nooit met echo/delays gewerkt heeft en hiermee pas begint te experimenteren, heb ik geen zin om meteen veel geld aan uit te geven ( omdat ik sowieso voorstander van ben dat je met duurste spullen niet per se beste geluid uit kunt halen , althans niet beste geluid die in jouw setup precies past, en matcht met rest van de gear). Strymon heb ik beluisterd , en vond hem zeker goed klinken met veel instel mogelijkheden, bij Skreedy vind ik minder dat je modulatie niet kunt uitzetten d.m.v. switch.
Toch maar een gok vagen , een eentje bestellen volgende week, en mocht 'ie niet bevallen, dan gaan we verder kijken.
Oh ja Demolition, Deluxe MM is een dubbele baksteen op het board, niet echt compact te noemen....;-)
Ja, ik heb hem uitgeprobeerd, maar ik vond het niet veel ...
En de Skreddy's modulatie kun je uitzetten doodr de knoppen helemaal dicht te draaien.

Als de prijs en de omvang een probleem is, dan raad ik de Line 6 Echo Park aan. Ik ben zelf erg van de high end delays omdat ik een delay nerd ben, maar de Echo Park is nogsteeds een delay die ik ontzettend veel gebruik. De tape mode is overigens ook mooier dan die van de Wampler. Interne tap-tempo, analog/tape/digital modes, verschillende subdivisions, verschillende delays ... noem het maar op. Probeer die eens uit. Je kunt wellicht verrast worden.

onrust nv
21 maart 2011, 10:56
Ik ben uiteindelijk ook voor die dubbele baksteen gegaan hoor. Ik baal wel omdat ik eigenlijk nóg wel een pedaal kwijt zou willen op mijn board, maar jammer dan.

Gewoon je board groter maken(zelf bouwen is goedkoper en op maat+jij bepaald welke materialen je gebruikt).

Mitch
21 maart 2011, 22:40
Dat heb ik al gedaan, maar bedankt voor de tip :D
Als ik de voeding handiger zou wegwerken zou 't nét kunnen. Voor de rest staat alles er al vrij strak op. Maar goed... als ik iets erbij zou willen hebben is 't de Flashback en drie delays is misschien een beetje overdreven. Het lukt nu ook prima zonder :listen:

Aca Ilic
31 maart 2011, 19:49
Vandaag eentje gekocht, in setup geplaatst en klinkt helemaal niet verkeerd ;-)......

Mitch
31 maart 2011, 19:54
Weten we dat ook weer.
Oftewel: kan het iets uitgebreider?:listen:

Aca Ilic
31 maart 2011, 20:47
Weten we dat ook weer.
Oftewel: kan het iets uitgebreider?:listen:

wordt vervolgd Mitch, het wordt stoeien eerste tijd, maar heb heel weinig tijd...:-(