PDA

View Full Version : Tipje voor ENGL Thunder bezitters



Stratman70
18 maart 2011, 22:11
Ik kwam er (heel lang geleden al, maar wilde het toch alsnog delen) achter dat als je een channelswitch pedaal van Marshall met twee knoppen gebruikt (zoals deze http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/794/094/41/marshall802.jpg), dan heb je opeens drie kanalen op je twee kanaals versterker: clean/oversturing (knop " channel") en overdrive/distortion (knop "reverb"). Want van Engl zat er bij mij helemaal geen footswitch bij toen ik 'm destijds (nieuw) kocht. Of had ik er die 1 standaard bij moeten krijgen eigenlijk?
Nu gebruik ik dus dat Marshall ding, van een oude Marshall Valvstate.
Ik zelf vind dit een geweldige vonst, alleen wil ik een ledje op mijn pedaaltje voor de reverb knop, of ie aan staat of niet, want bij hard volume (op podium) is het soms moeilijk te horen of ie op overdrive of distortion staat.

Thiez
18 maart 2011, 22:19
Is dit niet hetzelfde als met een engl Z4 footswitch?

Footswitch bij engl is idd niet bijgeleverd. Vind ik erg jammer als versterkerfabricanten dat niet doen. Z4 is toch weer 80 euro om erbij te kopen...

Liquid_Metal
18 maart 2011, 22:32
De Z4 wordt inderdaad niet standaard meegeleverd, maar werkt precies hetzelfde als jouw Marshall switch: met relais.

Stratman70
19 maart 2011, 00:39
Zou de Ibanez IFS2G ook werken? Is een stuk goedkoper dan de Z4 en heeft ook LED's.

SRV2000
19 maart 2011, 01:54
Zou de Ibanez IFS2G ook werken? Is een stuk goedkoper dan de Z4 en heeft ook LED's.

Ik ben zo`n bezitter zonder footswitch maar werkt het ook op deze???

http://link.marktplaats.nl/429663353

JTB
19 maart 2011, 09:41
Die ibanez werkt sowieso, ik gebruik de 4 knops versie daarvan bij mijn blackmore.

HUESSEN
19 maart 2011, 09:58
Heb een Engl Fireball, is er voor deze versterker ook een andere bediening mogelijk?

Thiez
19 maart 2011, 10:01
Op marktplaats staan momenteel twee Z4 switches voor 40 euro/st voor de liefhebber. Nee ik ken de verkoper niet dus geen spam, alleen een tip.

@ huessen: Fireball heeft alleen maar 2 kanalen en 2 masters om te switchen. Deze werkt dus alleen met een Z4 footswitch (of waarschijnlijk ook die marshall zoals hierboven).

HUESSEN
19 maart 2011, 10:06
OK Thiez,heb al een Z4 bij de versterker, alleen geen idee of er andere schakel mogelijkheden zijn.

Fiendish
19 maart 2011, 19:31
Als de leds niet uitmaken en je een beetje wil besparen op de kosten (want laten we wel wezen, 40 euro voor een footswitch is best wel veel geld) kun je natuurlijk ook bij thomann een Lead Foot FS-2 bestellen voor 12 euro ofzo.
Ik gebruik hem voor op een Marshall DSL 401 (ik gebruik de bijgeleverde marshall footswitch voor de reverb) en op een Peavey 6505+ combo, werkt prima.

JohnLord
19 maart 2011, 20:25
Die ibanez werkt sowieso, ik gebruik de 4 knops versie daarvan bij mijn blackmore.

Is misschien ook iets voor mijn Screamer. Enig idee waar hij (de vierknops) te koop is?

JTB
19 maart 2011, 21:06
Is misschien ook iets voor mijn Screamer. Enig idee waar hij (de vierknops) te koop is?

Ik heb hem bij Thomann besteld. Werkt super.