PDA

View Full Version : Eerste demo Led Zeppelin tribute band Kashmir online



Heusinkveld
14 maart 2011, 16:16
Wij hebben onze eerste demo op de website staan. Is opgenomen tijdens optreden in een radiouitzending. Het mindere eraan was dat we het in 1 keer goed moesten spelen, dus er zitten een paar kleine schoonheidsfoutjes in. Ben benieuwd na jullie mening/tips/op of aanmerkingen

Hier de link http://www.ledzeppelintribute.nl/media/audio/

Mitch
18 maart 2011, 20:35
Is dit niet meer iets voor Sounds? Qua mix valt in ieder geval op dat de zang te ver achter de rhythm guitar ligt bij de rustige coupletjes en ik mis de bas nogal. Vanuit muzikaal oogpunt zijn alle gitaarpartijen erg stijfjes gespeeld. En die intro riff klopt gewoon van geen kant, sorry. De delay is ook met teveel mix, klinkt veel te hard door en de delaytijd is te lang.
De zang is niet slecht, want Plant uit die periode is niet makkelijk, maar het is soms wel een beetje te grunge. Hoe dan ook hulde dat je hieraan begint, want het is prachtige muziek.

Liquid_Metal
18 maart 2011, 21:40
Heb ik een verkeerde band voor me of zo? Ik hoor hier echt totáál geen Kashmir in...
We hebben het toch hier (http://www.youtube.com/watch?v=sfR_HWMzgyc) over?

MarkV
18 maart 2011, 22:06
Nee dit is het origineel: http://www.youtube.com/watch?v=a3HemKGDavw
Niet de song Kashmir zelf.

Wel aardig, zang best goed, maar intro klopt maar weinig van...

Mitch
18 maart 2011, 22:22
Het is wel gebruikelijk om als tributeband een nummer van de band die je eer bewijst als eigen bandnaam te kiezen, maar het is ook vrij gebruikelijk om in een topic te vermelden hoe het nummer heet dat je doet ;) Ramble on dus.
Maar goed, het is nog veel gebruikelijker om als tributeband écht dichtbij het origineel te willen komen en die intro riff... die klinkt teveel als 'ik weet niet precies hoe het wel moet maar dit komt wel dichtbij'. Da's prima voor een allround coverband maar van een tributeband verwacht ik meer.

Squier4ever
22 maart 2011, 00:52
De gitaarpartij klopt inderdaad van geen kanten, klonk niet eens als Ramble On voor mij. Ook de sound vind ik niet goed, speel je met een strat ofzo?
Het klinkt voor mij ook niet als een geheel, maar meer als 4 losse sporen.

Squier4ever
22 maart 2011, 00:54
Even voor het vergelijk dan maar:


http://www.youtube.com/watch?v=a3HemKGDavw

Zo moet het dus wel....

Net als zo:


http://www.youtube.com/watch?v=jpt7W56KBIw

Hoe lang zijn jullie al bezig?

Nog eentje dan, probeer aan jullie dynamiek te werken als band zijnde, wanneer zang speelt gitaar iets omlaag, bij solo's proberen het gat van de melodie die wegvalt op te vangen enz. enz. Zeppelin was daar heer en meester in als je mij vraagt.

Heusinkveld
22 maart 2011, 11:08
We spelen nu nog net geen jaar. Gemiddelde leeftijd van 20 jaar, waarbij we met 2 gitaristen spelen.
De andere gitarist (15jr) speelt inderdaad met een strat-lookalike en speelt de intro. Dat is ook wel een heel aparte intro zoals Zep het speelt. Zal ook wel even aankaarten of dat misschien anders kan.

Het was zoals er in de OP al staat lastig om een goede demo op te nemen terwijl je alles in 1x goed moet spelen. Het einde is ook wat rommelig vanwege die 2 gitaren..
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een 2e demo (immigrant song).

Duhsjaak
22 maart 2011, 12:23
Hi Heussinkie
Op het moment dat de 'Goden' van Zep dit opnamen waren ze al tien jaar of langer in de muziek bezig.

Bonzo, de drummer, is in mijn ogen een van de besten die we ooit hebben gehad, Zeker op het gebied van hoe zijn drums klonken. En die klonken altijd fabelachtig. John Paul Jones is (niet alleen naar mijn mening) zeker niet een top bassist. Dus ook op Zep is kritiek te leveren.

Het is niet dat ik geen kritiek op jouw post zou hebben, maar we hebben ook niet in twee dagen leren lopen.
Dus, mijn voorstel, luister goed naar kritiek en ga daar speels mee om.
Soms zou (gerechtvaardigde) kritiek je bijna de moed ontnemen en dat kan helemaal nooit de bedoeling zijn.

Mijn advies: Doorgaan met rammen en genieten van de muziek! Muziek die met plezier wordt gemaakt klinkt gewoon lekkerder.
Groet, Gus

Jedeel
22 maart 2011, 17:59
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een 2e demo (immigrant song).

Is een heel mooie song. Ik ben benieuwd!

Squier4ever
23 maart 2011, 14:46
We spelen nu nog net geen jaar. Gemiddelde leeftijd van 20 jaar, waarbij we met 2 gitaristen spelen.
De andere gitarist (15jr) speelt inderdaad met een strat-lookalike en speelt de intro. Dat is ook wel een heel aparte intro zoals Zep het speelt. Zal ook wel even aankaarten of dat misschien anders kan.

Het was zoals er in de OP al staat lastig om een goede demo op te nemen terwijl je alles in 1x goed moet spelen. Het einde is ook wat rommelig vanwege die 2 gitaren..
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een 2e demo (immigrant song).

De intro is helemaal niet zo moeilijk hoor. Zoek even wat tablatuur op en dan klinkt het al meteen een stuk beter. Je mist gewoon de dynamiek en diversiteit, dit is een beetje saai. Ook de delay moet naar mijn mening wat minder nadrukkelijk aanwezig zijn, is hooguit een tape echo op het origineel.