PDA

View Full Version : De juiste versterker



Greasemouth
18 maart 2011, 16:57
Ik heb me natuurlijk niet voor niets aangemeld op dit forum. Ik heb namelijk een luxe probleem aangezien ik van mezelf een nieuwe versterker moet kopen. Ik weet alleen nog niet welke. Drie jaar ben ik er al over na aan het denken welke het moet worden, maar ik kom er niet uit. De versterker is op dit moment alleen nog voor thuis gebruik.

De specificaties die erop moeten zitten: ongeveer 50 watt(iets meer of iets minder max ook), meerdere kanalen, buizen heeft de voorkeur(mijn budget is ongeveer 500 eurotjes dus dat zal wel moeilijk worden), moet clean goed klinken en er moet een goede punk rock sound uitkomen zoals Rise Against, Bad Religion, maar ook alternatievere geluiden. Zat zelf te denken aan een Marshall DSL401 maar daar zijn zo te horen vaak problemen mee.

Wie o wie helpt mij verder?

arjanb01
18 maart 2011, 17:06
Marshal JVM combo versie, moet je maar ff checken, 50 watt en iets boven je budget, maar leuke amp voor je stijl
Peavey 5150 1x12 versie, ook leuke amp voor je stijl.
En anders een Engl Thunder of Screamer. Klinkt iets strakker maar prachtige high gain en rocksoundjes uit te halen. Goeie cleans ook.

Greasemouth
18 maart 2011, 17:40
Marshal JVM combo versie, moet je maar ff checken, 50 watt en iets boven je budget, maar leuke amp voor je stijl

Die JVM serie is wel erg prijzig. Ik kom niet onder de 1190,- uit. Zelfs niet bij Musicstore. Zo rond de 600,- zou nog kunnen maar veel meer moet het ook niet worden.

Sinner1980
18 maart 2011, 17:58
Peavey 6505 combo dan maar,leuk ding.
Of een Orange thunder 30 (en dan hopen dat je goede hebt)

Fiendish
18 maart 2011, 17:59
Die JVM serie is wel erg prijzig. Ik kom niet onder de 1190,- uit. Zelfs niet bij Musicstore. Zo rond de 600,- zou nog kunnen maar veel meer moet het ook niet worden.

Tweedehands kosten de JVM's vaak een stuk minder.
Overigens zou ik voor Bad Religion eerder gaan zoeken naar een JCM 800, ook tweedehands uiteraard.
Anders zou je kunnen kijken naar een Peavey 6505+ 1x12 combo, ik kom met die van mij wel aardig in de buurt van de Bad Religion sound.

ik zie dat sinner me al voor was met de peavey :-)

arjanb01
18 maart 2011, 18:30
inderdaad die 6505 combo, is niet al te duur en prima ding. Tweedehands jvm's testen inderdaad en iets van orange checken is zeker de moeite waard.

Greasemouth
18 maart 2011, 18:37
Wat is het grote verschil tussen de JCM en JVM waardoor ik voor de JCM zou moeten gaan ipv de JVM?

Epii
19 maart 2011, 23:16
Een tijdje geleden heb ik voor een kleine 300 eurootjes een prachtige Laney VC50 uit de jaren 90 op de kop getikt. Als je de standaard speakers vervangt door een goede speaker haal je er prachtige klanken uit. Hij is 2 kanaals, met gainboost per kanaal. Eentje is het over the top JCM800 geluid en de ander een soort fenderachtig clean.

Wat ik daarmee wil zeggen: kijk niet alleen maar naar Marshall en de populairste merken, kijk ook naar de verborgen pareltjes op marktplaats.

Greasemouth
20 maart 2011, 15:02
Daar heb je zeker gelijk in Epii, maar voor mij is het moeilijk te beoordelen of er door het veranderen van de speaker een goed geluid uit komt of niet. En als je nu proef kan spelen in een winkel weet je zeker of het je sound is of niet.

Fireburst
20 maart 2011, 15:17
Enkel voor thuis zou ik eens kijken naar een Marshall Valvestate, de 8080 of zo.
Wil je toch min of meer goedkoop aan de buizen, misschien een Blackheart BH15 combo ?

PS RESPECT :rockon: als je al 3 jaar tegen GAS vecht...

Greasemouth
20 maart 2011, 15:41
PS RESPECT :rockon: als je al 3 jaar tegen GAS vecht...

Uuuuhhh?

Weet iemand hoe die oude London City tops zijn? Qua prijs zijn ze namelijk niet slecht.

Fireburst
20 maart 2011, 21:14
Ik heb namelijk een luxe probleem aangezien ik van mezelf een nieuwe versterker moet kopen. Ik weet alleen nog niet welke. Drie jaar ben ik er al over na aan het denken welke het moet worden, maar ik kom er niet uit.

Dat mijn vriend, noemen we hier GAS. En daar ben jij dus al 3 jaar door besmet, vandaar RESPECT. Vraag maar eens aan Ijssel of Roel... :seriousf:

Il_Falco
20 maart 2011, 21:31
Ik weet dat ik het overal aanbeveel, en ja ik heb een; maar hij past gewoon in elke discussie :cooler:

Jet City Amplification 20H. Kwaliteitsvolle marshall. 1-kanaal die met je volumeknop een meerkanaler wordt. Gain genoeg en toch een clean kanaal op repetitieniveau. lichte crunch? geen probleem...

Greasemouth
21 maart 2011, 14:43
Er is gewoon teveel keuze en jullie maken het er niet makkelijker op ;-) . Over die Jetcity amps, hoe zijn de combo's daarvan? Ook goed geluid daar uit te krijgen?

Il_Falco
21 maart 2011, 20:53
Het minste onderdeel van de combo's zijn de speakers. Het klinkt goed, maar de heads zijn beter. In mijn zoektocht heb ik gekozen voor cab+head omdat het beter klonk.

Greasemouth
22 maart 2011, 15:11
Daar heb je opzich wel gelijk in. Over die JCA, die tops zijn niet zo heel duur, maar hoe zit het met kwaliteit? Qua geluid klinkt hij wel goed, als ik zo op youtube kijk.

Il_Falco
22 maart 2011, 19:59
Op de kwaliteit heb ik niets op aan te merken. alles ziet er vanbinnen en vanbuiten heel netjes uit. nog geen enkel klacht gehad in de 5 maanden die ik hem heb. Kan nog veranderen natuurlijk, maar ik vermoed het niet.