PDA

View Full Version : Zit er bij een Jackson Customshop RR een COA?



BobvanKempen
18 maart 2011, 15:22
Hallo Allemaal, ik wil al jaren een echte RR hebben en kan nu een Custom kopen. Specs vond ik wat vreemd alleen (bolt on neck, reversed headstock), en ook de kleur zie ik nergens als zijnde een Custom shop kleur (white with black brevels). Op de neckplate staat als serienummer 8471 terwijl op de RR Custom van een vriend van mij het serienummer begint met RR. Ook zit er geen COA bij en is de koffer een gewone stock koffer. Volgens de verkoper is dit normaal omdat er bij Jackson Customs geen COA wordt gegeven en voor alle RR modellen er maar een koffer beschikbaar is.

Gezien de vraagprijs (800 euro) en het feit dat ik een absolute noob op Jackson gebied ben graag imput (fotos heb ik niet).

Waar moet ik nog meer op letten bij Jackson om te zien of tie eventueel echt is?

Overige hardware zijn overigens: Floyd Rose, een volume knop, geen pickup selector en 2 seymour duncans.

Arvoitus
18 maart 2011, 16:24
Heeft ie toevallig dots?

Je kunt vragen om een foto van de tremolo cavity, daar staan vaak wat gegevens in die een hoop duidelijk maken.

Kan je misschien wat foto's of een link sturen? (desnoods via PM).

BobvanKempen
18 maart 2011, 16:30
Heeft ie toevallig dots?

Je kunt vragen om een foto van de tremolo cavity, daar staan vaak wat gegevens in die een hoop duidelijk maken.

Kan je misschien wat foto's of een link sturen? (desnoods via PM).

Ik ga woensdag naar die man toe en zal dan zeker ook fotos maken. Hij heeft overigens sharkfin inlays op de hals en geen dots. Hij is overigens erg makkelijk, mag de hele gitaar uit elkaar schroeven als ik dat wil dus het lijkt alsof hij niet veel te verbergen heeft. Wat zou er overigens in die tremelo cavity moeten staan?

Arvoitus
18 maart 2011, 16:43
Ik ga woensdag naar die man toe en zal dan zeker ook fotos maken. Hij heeft overigens sharkfin inlays op de hals en geen dots. Hij is overigens erg makkelijk, mag de hele gitaar uit elkaar schroeven als ik dat wil dus het lijkt alsof hij niet veel te verbergen heeft. Wat zou er overigens in die tremelo cavity moeten staan?
In de tremolo cavity staat vaak een een W/O nummer of workbook/worklog nummer.

Op de jackson site staat een overzicht van de serial nummers:
http://jacksonguitars.com/support/serialnumbers_productdating.php

Nu ik eraan denk, het kan ook goed zijn dat er informatie in de neckpocket staat.

Sinner1980
18 maart 2011, 17:51
Een custom shop Jackson voor €800,-?
Da's te mooi om waar te zijn...en dat zegt genoeg lijkt me.

Mocht het wel zo zijn heb je mazzel en spoort die vent niet;)

BobvanKempen
18 maart 2011, 18:18
Een custom shop Jackson voor €800,-?
Da's te mooi om waar te zijn...en dat zegt genoeg lijkt me.

Mocht het wel zo zijn heb je mazzel en spoort die vent niet;)

Ja maar is ook raar allemaal, een customshop die geen COA geeft, de gitaar in de normale gitaar koffer levert en ... dit is nog echt waar ook schijnbaar. Navraag op het serienummer heeft overigens geen enkel zin want ik krijg alleen te horen dat op dat serienummer er een gitaar maakt is in de Customshop, dat het een RR model was maar daar houd de administratie van Jackson op ook jaartal kunnen ze niet echt met zekerheid zeggen alleen een vanaf datum (schijnbaar worden daar random wat serienummers gebruikt). Al met al lijkt het erop dat ze zelf fakes ook wel erg in de hand werken.

Op diverse fora lees ik ook dat er meer mensen zijn die dit erg vreemd vinden maar nu nog een keer het vreemde, fake jacksons schijnen weer bijna niet voor te komen. Ook de Seymour Duncan elementen schijnen aan alleen in de high-end modellen voor te komen en alleen een volume knop en een 3 way switch schijnt ook veel voor te komen bij de custom shop modellen.

Maar vooralsnog lijkt alles wat die man me verteld te kloppen dus het zou zo maar the real deal kunnen zijn alleen zit ik nog te wachten op het addertje. Keep you all posted en als jullie nog tips hebben waar ik op moet letten dan hoor ik dat graag.

DaChosen1
18 maart 2011, 18:24
wat is in hemelsnaam een COA?

EDIT, na even mijn hersens gepijnigd te hebben vermoed ik een certificate of authenticity....

BobvanKempen
18 maart 2011, 18:25
wat is in hemelsnaam een COA?

Een echtheids certificaat.

universe777
18 maart 2011, 18:35
Ik heb een custom jackson direct van de fabriek gehad. Zat ook geen COA bij. En een custom bolt-on komt ook gewoon voor hoor. Ze zijn alleen niet zo gewild 2e hands. Er heeft maandenlang een US bolt-on op marktplaats gestaan die ze aan de straatstenen niet kwijt konden.

Er was hier iemand op het forum die ook een bolt-on US RR had. Was dat niet Dark Tranqullity?

Registreer jezelf op het jcf daar weten ze wel of het legitiem is of niet.

BobvanKempen
18 maart 2011, 18:52
Ik heb een custom jackson direct van de fabriek gehad. Zat ook geen COA bij. En een custom bolt-on komt ook gewoon voor hoor. Ze zijn alleen niet zo gewild 2e hands. Er heeft maandenlang een US bolt-on op marktplaats gestaan die ze aan de straatstenen niet kwijt konden.

Er was hier iemand op het forum die ook een bolt-on US RR had. Was dat niet Dark Tranqullity?

Registreer jezelf op het jcf daar weten ze wel of het legitiem is of niet.

Het gaat mij er alleen om of 800 euro niet te veel is voor een RR (ik heb 0,0 verstand van Jacksons) maar schijnbaar is het een prikkie dus ik ga denk ik maar woensdag dat ding ophalen. Prijsvergelijk wordt wat lastig want zelfs op Ebay staan ze niet.

Arvoitus
19 maart 2011, 00:50
Een custom shop Jackson voor €800,-?
Da's te mooi om waar te zijn...en dat zegt genoeg lijkt me.

Mocht het wel zo zijn heb je mazzel en spoort die vent niet;)
Niet per se hoor. Ik zie regelmatig 80's customs voorbij komen voor 1100 euro ofzo. Dan vindt ik 800 euro voor een bolt-on model nog niet eens zo maf.

BobvanKempen
19 maart 2011, 08:25
Niet per se hoor. Ik zie regelmatig 80's customs voorbij komen voor 1100 euro ofzo. Dan vindt ik 800 euro voor een bolt-on model nog niet eens zo maf.


Laatste vraag: klopt het dat op de Neckplate alleen een serienummer staat? Dus voor de rest niets?

fred dons
19 maart 2011, 10:00
er staat minimaal ook "Jackson" op en afhankelijk van het bouwjaar ook het san dimas post adres