PDA

View Full Version : Know who you are. (Soms ben je trots op een liedje)



Nellyrocks
18 maart 2011, 13:54
Soms schrijf je een liedje waar je echt trots op bent. Deze dus. Het is voor het goeie iets te lang maar ik vind het zonde om er iets uit te knippen.

Hulde aan miss Abmer Gomaa die het liedje nog nooit had gehoord en in een half uur en twee takes er een majesteuze zanglijn op knalt.

Dat wil ik dus even met jullie delen. Ik ben benieuw wat jullie ervan vinden.

klikkuhh. (http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10410420&q=hi&newref=1)

Duhsjaak
18 maart 2011, 15:05
Hi N.
Let op! Alle dingen die ik zelf niet goed doe, ga ik zodadelijk opnoemen als punten van kritiek. Heerlijk!

Als ik op je link klik, krijg ik de boodschap 'too many notes', dat staat er boven. Daarop viel mijn oog pas toen het intro al liep. Het is zeker een tic van mij om alles tot de essentie terug te willen brengen. Anderen vinden mijn muziek wat simplistisch of wat kaal. dus ik ben vreselijk benieuwd wat andere GN'ers daarvan vinden.

Ik kan mij super goed voorstellen dat je er trots op bent. En met alle reden. Het heeft een kop een een staart. Een soort refrein dat zich gelijk in je kop vast haakt. En precies het goede tempo waarbij mensen op festivals op en neer gaan springen.

Een teken van succes vindt de publieke omroep dat altijd bij Pinkpop en ja, wie ben ik dan om daarop wat te zeiken te hebben.

Als je er echt supertrots op bent, mag ik je daan vragen er nog eens een andere mix van te maken. De stem van Amber (volgens mij wel Amber hoor, zo een ken ik er ook) komt pas aan het eind van het lied duidelijk 'uit' de mix en dat is een beetje jammer. Alle respect voor Amber!!! En voor jou. Alle instrumenten zelf gedaan? Waar luister ik naar? Kun je een lijstje doen met gitaren/bas/toets/drums etc.?

En is dit een speciale mix voor het drummers forum? Zo niet, is het dan een goede geachte die (als je toch denkt over een remix) iets verder naar achteren te zetten/iets minder hard?

Is het misschien een idee om dat afmixen samen met Amber te doen?
Vrouwen hebben daar een bijzonder goed oog/oor voor doorgaans. Mijn ervaringen met zo'n samenwerking zijn dat het resultaat daar vaak lekker van opknapt.

Als je dat al hebt gedaan, dan een boodschap aan Amber: Mooi geluid, mag je trots op zijn. Waarom laat je je ondersneeuwen? Kom op iets meer voor jezelf/je partij opkomen s.v.p.

Meer in het algemeen: Amber's stem schreeuwt om een microfoon met een minder dof geluid. Kijk eens of je een microfoon voor een weekendje kunt lenen die wat helderder klinkt en experimenteer daar eens mee. Zul je zien dat het allemaal nog mooier gaat klinken.
Ik heb genoten.

The beat goes on!!!

Met vriendelijke groet,
Gus

TimoSomers
18 maart 2011, 16:11
Mooi liedje hoor!!
Zit erg goed in elkaar.
Proberen te verkopen aan een of andere bekende popzangeres wellicht?:D

The Lo Lands
18 maart 2011, 16:29
Ik vind het een mooi liedje maar wel één met een hoog songfestivalgehalte. Dit komt in mijn beleving door het reperterende refrein en terugkerende thema. Het nummer blijft redelijk op de vlakte en zou na de helft van het nummer imho wel een variatie of knallende solo mogen krijgen. Maar overall klinkt het erg goed. Mijn complimenten!

pasqual
18 maart 2011, 22:45
misschien wel een hoog songfestivalgehalte ( hoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben... ) maar dan zou je voor de afwisseling wél kans maken! ik vind het een erg lekker nummer. mag inderdaad wel een lekkere solo in. ook het commentaar van Duhsjaak klopt: de T-tjes en S-jes komen niet lekker eruit in de uitspraak. ook een tweede stem tijdens het refrein zou wat mij betreft een aanvulling kunnen zijn. maar nogmaals: een goed nummer.

benwave
20 maart 2011, 18:57
Mooi nummer, zeer goed gezongen, met recht kun je hier trots op zijn.
Ik zou het zeker ook zijn

Gert-Jan
21 maart 2011, 13:42
Ik vind het refrein sterk, past ook beter bij haar stem. De coupletjes klinken wat onsamenhangend en fragiel. Ik zou daar nog eens een andere melodielijn op proberen waardoor het wat 'zekerder' klinkt. Verder lekker liedje hoor!

beruk
21 maart 2011, 14:17
Prima pop-rock liedje. Juist de solo mis ik niet. Hoor ik te veel in dit soort muziek. couplet refrein couplet refrein brug moduleren nog refrein en dan zo'n high gain solo.... :stop: Laat maar.
Technisch geen opmerkingen, daar heb ik geen verstand van.
Terecht trots!