PDA

View Full Version : verstand van midi?



qwertyuiop
18 maart 2011, 13:36
zou iemand met verstand van midi antwoord kunnen geven op mijn volgende vraag;
kan de xtm-pro adaptor van prostage (http://www.prostage.eu/en/products/adaptors/xtm_pro.html) een inkomende program change (zeg 23) omzetten in een andere (zeg 75) en die dan op een bepaald midikanaal uitzenden (via midi b bijvoorbeeld van de xtm)

want;
tot nog toe staat alles in mijn rack op midikanaal 1, en gaat alles naar dezelfde programchange
(bijvoorbeeld;
H&K acces preamp naar prgram 4, dan gaan mijn rocktron loop8, g-major en prostage rackwah ook naar program 4)
maar nu heb ik er een adrenalinn bij (rack wordt steeds groter en uitgebreider) en straks een podxtpro, en dan lijkt het mij toch handiger dat ik op bijvoorbeeld de adrenalinn naar 45 kan schakelen terwijl de rest op 23 staat (bijvoorbeeld). dan hoef ik namelijk niet alle programs die ik gebruik precies op de juiste program te zetten.
sni-sna-snappie?

hole
18 maart 2011, 14:29
Mij lijkt het makkelijker om de individuele apparaten in te stellen op een ander midi kanaal dan allemaal moeilijk te gaan doen met omzetten van inkomende midi-signalen.

Wat voor controller gebruik je?

Overigens is het antwoord op je vraag "volgens mij wel, kijk maar op p16 van de manual"

qwertyuiop
18 maart 2011, 17:44
maar... dan moet ik mń footcontroller dus voor alle kanalen iedere keer opgeven welke program daar per apparaat bij 1 patch hoort, toch? het makkelijke is nu juist dat ik op de footcontroller verder niks hoef in te stellen. maar misschien heb je wel gelijk, en werkt dat handiger. dan moet je footcontroller dus meerdere programchanges op verschillende kanalen kunnen zenden toch?
ik heb de t-rex bigfoot.

maar ik ben niet handig bezig, want ik schrijf dit nu terwijl ik twee weken geleden aan het stoeien was met met de midi in mń rack, en het lag allemaal nog wat gecompliceerder...maar kan het al niet meer precies reproduceren.
ik zal van het weekend het rack weer ff tevoorschijn halen en ff checken wat nou ook alweer precies de problemen waren en dat ff duidelijk posten, want nu is het eigenlijk maar een half verhaal.
dus; ik kom er nog even op terug.

srv-man
18 maart 2011, 19:15
Wat jij wilt heet midi-mapping. Kan inderdaad met de Prostage, maar vaak zit deze functionaliteit ook al in midi-apparatuur. Volgens mij zit het in ieder geval in de G-Major. Dan ben je dus wel wat voordeliger uit.

De oplossing van Hole kan natuurlijk ook (als je midicontroller op meerdere midikanalen tegelijk pc's / cc's kan versturen)

Liquid_Metal
18 maart 2011, 20:21
De G-Major doet inderdaad aan MIDI-mapping. Ik zou toch alles lekker op aparte kanalen zetten. Daarmee ben je, met een goede footcontroller, véél flexibeler en als je rack blijft groeien ga je op de huidige manier echt in de knoop raken.

qwertyuiop
19 maart 2011, 20:12
nou, opgelost...

de g-major kan volgens mij niet midi-mappen, tenminste ik zie het niet staan in de handleiding.
de access kan het echter wel; dus alles staat op midikanaal 1 (access, g-major en rocktron looper) want die moeten allemaal gewoon naar dezelfde patch.
alleen de adrenalinn moest dus naar een andere patch, en de access blijkt op 4 verschillende midikanalen te kunnen "uitzenden", dus adrenalinn staat nu op ook gewoon op midikanaal 1, en op dat kanaal laat ik de access midi mappen, als laatste in de midi-keten voor de arenalinn. helemaal goed!

maar, ik zou dus ook al m'n apparaten door de access kunnen laten aansturen, op verschillende midikanalen....volgens mij?
dat ga ik 'ns even checken!

anyway; thanx guys!