PDA

View Full Version : Radiosessie Chuck Paisley



Mr.Fingers
18 maart 2011, 10:05
Vanaf 42/43 minuten (http://radio.vub.ac.be/xlair/player/single/nouvellevague/do/2000/)

Gisteren een live radiosessie gedaan van de VUB-studentenradio...

Chuck: 2007 Martin DM Dreadnaught gitaar (main-gitaar)
Ik: 1961 Gibson LG-0 (picking overdub)

Er zit helaas wel een compressie op die met een heiblok gedaan is precies, dat is wel jammer...

Duhsjaak
21 maart 2011, 02:07
Hi
Ik heb met plezier geluisterd. Laat ik dat voorop stellen.
Ik hou persoonlijk erg van een beetje kale muziek met een persoonlijk geluid en daarvan heb je/jullie in overvloed voor handen.

Van het eerste nummer vond ik ik de balans niet helemaal gelukkig. En de stem eigenlijk iets aan de droge kant. Jammer, want ik vind de stem in dit soort muziek het belangrijkste instrument en in dit geval erg waard om gehoord te worden.

'There' is een tricky woord na 'Get'. Omdat 'Th' in het Engels stemhebbend is. Doe je dat niet dan klinkt het amateuristisch, terwijl je uitspraak juist een van de sterke punten is. Zeg 'Can I get there by candlelight' en je snapt wat ik bedoel. Een minieme pauze tussen get en there en het fonetisch makkelijker te behappen.

Lady Cammomile (weet niet eens of het goed schrijf). Dat vond ik een stuk mooier dan de eerste. Klonk alsof er ook met meer plezier werd gespeeld. Of misschien met minder zenuwen (???).
Maar in ieder geval heb ik het idee dat je je meer met dat nummer verbonden voelt. Of ze nou je vriendin is of niet. De lekkerste van de drie.

Ik hoop dat je/jullie doorgaan. Als je iets echt anders erbij zou willen doen (daarnaar hint je in het interview) zou ik daar een ander vehikel (andere band of andere naam) voor bedenken. Er zijn te weinig lekkere acoustische dingen op het vasteland die de moeite waard zijn. Ik heb wel eens het idee dat dat meer leeft in Engeland. Lijkt wel alsof ze daar meer het geduld hebben voor dit soort acts.

Sta er bij stil dat de meetse radiostations alleen nog maar MP3's draaien omdat dat minder geld kost dan de hele range tonen en dynamiek ten gehore te brengen. Heb je dan het geluk dat je je kunstje live mag komen vertonen, wordt dat dus heel vaak rigoreus gecomprimeerd.

Stardust radio (NL-Vanaf Zuid Holland op het net) is daar een uitzondering op.
Dit station wordt liefdevol getechniekt door een geluidsliefhebber van je welste en reken maar dat je het verschil hoort.

Ik ga zeker en vast (mijn poging om een B zinsopbouw na te bootsen - in NL vast en zeker) je posts volgen en ik hoop alvast dat het hier niet bij blijft.

Ga door door door alsjeblieft.
The beat goes on.
Vriendelijke groet, Gus

Mr.Fingers
22 maart 2011, 21:32
http://chuckpaisley.bandcamp.com/album/through-these-nights-of-cinnamon-live-march-2011

KLIKKLIKKLIK!