PDA

View Full Version : Elektronica vervangen Blade Texas Classic



VanDiekum
17 maart 2011, 19:18
Ik denk er erover om de hele bestaande elektronica uit me gitaar te slopen de slagplaat van de blade met al zijn potmeters, schakelaars en pickups zijn in korea samen gesteld en bestaat uit echt de goedkope potmeters en schakelaars van alpha en on afgeschermde doorverbindingen.
Zou ik een verbetering in geluid krijgen als ik alle elektronica en draden vervang door hogere kwaliteits potmeters can CTS,CLR en cloth wire ?

In principe klinkt en speelt de gitaar zeer goed en alleen om die reden zou ik het al niet doen maar zit te denken om er een blender setup van te maken.
Dat je met die blender setup nog 2 extra geluid opties kan krijgen uit je gitaar spreekt me wel aan.
Kan al voor ongeveer 40 euro zon setje kopen met CTS pots en CLR 5 wayswitch plus een switchcraft output, volume kit en betere condensator, zou die 40 euro goed besteed wezen ?

Groeten Erwin

VanDiekum
18 maart 2011, 18:13
lekker veel reacties waarschijnlijk verkeerd geplaatst of niet interresant genoeg ...

Bert Gitaar
18 maart 2011, 18:25
Ik zou het niet voor mogelijk houden dat ze een blade vol stoppen met alpha onderdelen. Het schijnt dus zo. Zijn toch niet de goedkoopste gitaren dacht ik.
Op zich niet verkeerd. Het kan altijd erger.
Zo'n revisie setje zal zeker iets uitmaken. Maar niet gek veel denk ik.
En de hele body met koper tape afschermen, daar zal je gitaar wat rustiger van worden w.b. ruisjes en brom/storing opvang.