PDA

View Full Version : welke Fuzz voor whammy?



Tommeke90
17 maart 2011, 18:23
Ik heb pas een whammy gekocht.

Nu ben ik op zoek naar een Fuzz. De man in de winkel zei dat ik het 'moest' hebben.

We hebben de whammy getest met een 'Z.VEX Fuzz Factory Vexter'

Het klonk echt goed. maar €185 is wat veel als je pas een whammy hebt gekocht :p

Iemand een 'goedkoper' voorstel?

Big muff,
...

Tankman
17 maart 2011, 23:24
Hofner Fuzz voor 59 euro of idd een Big Muff of een variant ervan. Je kan ook hier en daar nog een Boss FZ-3 in de opruiming krijgen voor vrij weinig, die is ook wel geinig.

TimS
17 maart 2011, 23:29
Die man zij dat je het moest hebben? De man die bij de winkel werkt die geld aan je verdient?

Ik zou eerst even kijken of je zelf ook een Fuzz wilt, misschien is met je setup een andere aanschaf wel veel handiger.

ChazyChaz
18 maart 2011, 02:22
Die man zij dat je het moest hebben? De man die bij de winkel werkt die geld aan je verdient?

Ik zou eerst even kijken of je zelf ook een Fuzz wilt, misschien is met je setup een andere aanschaf wel veel handiger.


Het klonk echt goed.

Lijkt me verder wel duidelijk toch?
(Snap natuurlijk echt wel wat je bedoelt hoor, Timo! Maar hij heeft er zelf volgens mij ook wel zin in!)

TimS
18 maart 2011, 02:36
Ach, als ik in een muziekzaak werkte zou ik tig dingen kunnen laten horen die goed klinken. Ik neem aan dat het geld hem niet op z'n rug groeit, ik zou dus eerst kijken of een fuzz wel de beste keus is.

onrust nv
18 maart 2011, 12:34
Als fuzzfactory teduur is zou ik voor een Zvex mastotron gaan, die heb ik 4 weken geleden voor 129 gekocht. Echt een dijk van een fuzz, die ook je bas bereik niet sloopt. Er zit nl een 3 standen schakelaar op voor sub bass. Als je deze op zijn zwaarst zet kun je de treble volledig opendraaien en toch bass in je geluid hebben. De Big Muff heeft een wat zingende fuzz effect. Maar probeer die wel tweede hands od model te krijgen, voor de mooiste fuzz. Way huge swollen pickle is ook een mooie fuzz, met bandpass filter erin.

Tommeke90
18 maart 2011, 19:45
Ik wil dus wel degelijk een Fuzz.
Niet omdat de man in de winkel het zei, maar omdat het geweldig klonk ;)
(ik dacht dat iedereen het door zou hebben)


& is er zoveel verschil tussen een nieuwe & een oude Big Muff?

onrust nv
19 maart 2011, 21:51
& is er zoveel verschil tussen een nieuwe & een oude Big Muff?

Ik vind persoonlijk de zwarte russiese al mooier klinken dan de amerikaanse grote muff uit dezelfde tijdperk. En een uit de vroege jaren 70 of een groene sovtek zijn mijn favoriete big muffs.

Ik heb zelf 3 zwarte big muffs, en er is al verschil tussen de muff in het kistje en die ik in doos heb. Echt maf. Ik heb er 2 doos versies om het in de studio stereo te gebruiken. En die 2 klinken enigzins gelijk. Alleen die in het kistje heeft een warmer geluid en iets meer bas. De groene sovtek is wat ruiger en smeriger in geluid, maar let wel dit zijn mijn persoonlijke meningen. Er zullen ook gitaristen zijn die het daar absoluut niet mee eens zijn. Geluid is een subjectieve waarneming.

Tommeke90
23 maart 2011, 18:36
Nog iets anders wat goed zou klinken met (en zonder) mijn whammy?
iets vuiler dan een gewone distortion ;)