PDA

View Full Version : Ukulele winkel in België



BeAStar
17 maart 2011, 18:19
Ik vroeg me af of ik ergens in de buurt van Hasselt een Uke kan kopen.
Ik ken 2 muziekwinkels in Hasselt, maar kan iemand mij vertellen of je er een Ukulele kan kopen, zodat ik morgen even kan langsgaan.

Ron Houben
17 maart 2011, 19:26
Wat dacht je van de winkels even bellen? Milestones Music in Borgerhout/Antwerpen heeft trouwens een ZEER mooie selectie aan Ukuleles.

BeAStar
17 maart 2011, 19:44
Daar had ik al aan gedacht hoor, maar de winkels zijn nu dicht en ik zou het morgenvroeg al moeten weten, aangezien ik dan moet regelen wanneer ik kan langsgaan.

ernieman
17 maart 2011, 20:29
Ga maar bij Jacky Claes.
Maar ik kan je verzekeren dat je bij allebei enkel "prul" gaat vinden, ofwel ga je veels te veel betalen. Wat zoek je precies? Want een uke kun je gerust online kopen.

kamiel
17 maart 2011, 20:44
ik ken iemand in de provincie antwerpen die uke's verkocht, van de normale goedkopere tot de semi akoestisch, alle soorten en maten..

helaas is die nu gestopt, hij speelt alleen nog, :)

BeAStar
17 maart 2011, 23:31
Ga maar bij Jacky Claes.
Maar ik kan je verzekeren dat je bij allebei enkel "prul" gaat vinden, ofwel ga je veels te veel betalen. Wat zoek je precies? Want een uke kun je gerust online kopen.

Ik zou eigenlijk graag een Malaho of een Makala Dolphine reeks willen. Ik weet dat mss niet de beste Uke's zijn, maar het is mijn eerste en ik wil dan liever niet veel geld moeten uitgeven. Zou ik die ook kunnen vinden bij Jacky Claes? Ik heb idd ook al op verschillende webshops deze Uke's gevonden, maar dan zit je weer met hoge verzendkosten en eerlijk gezegd zou het wel leuk zijn moest ik morgen al een Uke in mijn handen hebben.

barno
18 maart 2011, 01:33
ik heb onlangs voor cd opnames een Tennessee uke gekocht bij Jacky Claes. Is best doenbaar, blijft ook tamelijk in tune. maar koop niet de goedkopere dingen, dat is meer speelgoed.

BeAStar
18 maart 2011, 20:11
Het is een Mahalo Uke geworden van bij Jacky Claes!

Ik denk toch dat ik een deze dagen deze snaren ga bestellen:
Link (http://www.ukulele-winkel.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=yagendoo_VaMazing_2.tpl&product_id=213&category_id=8&option=com_virtuemart&Itemid=26)

Ik vind de snaren die er standaard bijzitten toch niet zo geweldig spelen.

ernieman
18 maart 2011, 22:31
Welk type is het?

Die Nylgut strings zijn erg goed, maar ik denk niet dat je er veel aan gaat hebben op een gewone simpele uke. Ga dan beter voor Martin snaren (http://www.thomann.de/be/martin_guitars_m600_new_ukulele_saiten_set.htm) die zijn een pak goedkoper en ook erg goed.
Nylgut wordt gebruikt om de 'oude' sound te verkrijgen (vroeger werd er echte darm gebruikt) maar dat gaat niet lukken op een triplex/plastic instrumentje.