PDA

View Full Version : Line6 G50 kabel kraakt...........



Analie-G
17 maart 2011, 15:54
:mad::mad::mad::mad:

Zo, ff afgereageerd....................;)

Ik heb de relay G50 wireless nu enkele maanden en dat klinkt echt super lekker zeg..merk echt geen / weinig verschil met een kabel ertussen....

Maar al vanaf het begin merkte ik soms een kraakje.....dat komt vlakbij van de kleine 3 puntige plug wat in de ontvanger gaat..........afeglopen week kraakte dat ding alleen maar.......dus weer terug naar de gewone jack kabel.......

Heb dit probleem al door gegeven bij The American Guitarstore waar ik em kocht ...tuurlijk gaat er een mail richting Line6 maar na maanden nog steeds niks gehoord................:mad::mad:

Iemand anders al problemen gehad met die rare plug of heb ik gewoon een slecht exemplaar ?
Mischien iemand met een andere oplossing............tja : ik kan die plug wel gaan ontrafelen en dan opnieuw solderen.....maar koop liever ergens 2 van die kabels extra erbij...............maar waar ??????????

Thanks,
A+

Chiel
17 maart 2011, 16:20
Even mailen met Erik Kempka (info@inear.nl). Heeft zeer goede contacten met Line6 en het zou mij niets verbazen als hij een kabeltje heeft liggen.

kokeleko
17 maart 2011, 16:43
Dat is het mooie van de G30 die heeft gewoon jack/jack.

Analie-G
17 maart 2011, 18:34
hmmmm, kijk das wel gewoon handig : jack - jack..........helaas vond ik persoonlijk de g30 wat aan de `goedkope` kant aanvoelen , beetje plastic gevoel etc.....maar zal niettemin net zo goed werken als de duurdere g50....ik zal kijken wat die Erik weet omtrent de G50 kabel , thanks !
A+

kokeleko
17 maart 2011, 18:46
Klinkt inderdaad prima, als je het vast in een rackie of pedalenbak hebt wat maakt het uit of ie van plastic is, hihihi.

Dude
17 maart 2011, 19:06
even je vraag stellen op het line6 forum, daar zitten lui die ook over garantie gaan, reageren vrij snel ook !

ciao

Mr.Bluesbreaker
18 maart 2011, 10:06
Ik had precies hetzelfde, wat een rotkabeltje in verder een top systeem. Heb toen meteen een iets langer kabeltje gekocht, die 50 centimeter zijn net te kort als je de zender in je broekzak hebt zitten en eens gek wil doen met je gitaar op je kop leggen en spelen. Shure maakt die dingen, WA series 3 polig. Twee tientjes zijn ze.

De 9 volts aansluiting op de ontvanger is verder ook vrij instabiel gebleken, ik moest die van mij na 20 gigs opnieuw vastzetten. Als ie nog 1 keer kuren heeft duw ik het de sloot in, maar verder mooi systeem hoor. :D

Analie-G
19 maart 2011, 11:30
Zo, heb gisteren nog ff verder gekeken : rare plug is een gewone TA4F mini XLR...........ff de locale muziekzaak Decilux opgebeld...en ja hoor , ze hadden em ......direct 2x laten maken met een haakse jack eraan....kostte nog geen 37 euries..............

Line6 heeft ze ook los : 36 euries per stuk.................je kunt ze ook zelf solderen en kost zo`n plug slecht 7-8 euros....wel pielwerk....:)

Ook Shure heeft ze inderdaad voor 17 euro........maar een haakse plug was weer direct richting 26 euro....

Anyhow : voor andere liefhebbers dus genoeg keuze......

kokeleko
19 maart 2011, 12:06
Dat is dan weer opgelost, mooi zo.

vinni
19 maart 2011, 21:22
wellicht nabrander....

http://cgi.ebay.com/Line6-Relay-G50-G90-Wireless-Cable-Lead-Silent-Jack-RA-/300537976346?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item45f975961a#ht_1542wt_103

Heb zelf ook de G50.....gelukkig heb ik een modelletje zonder kraak
gekocht.:)

Perfect systeem overigens.

Vinni

Mr.Bluesbreaker
28 maart 2011, 01:36
En bij deze duw ik hem echt in de sloot, systeem weer defect. Heb het met beide kabels. Hele handel mag weer worden teruggestuurd: wat een ellende voor zo'n duur systeem zeg.....ben ik het weer weken kwijt.

vinni
28 maart 2011, 02:18
Hmm....niet de verkeerde diagnose?
Ik bedoel....is het dan niet de connector op de zender zelf?
(Dus niet het kabeltje....)

Vinni

Mr.Bluesbreaker
28 maart 2011, 10:57
Dat denk ik ook, bij mij was de oude kabel niet per se niet meer goed zij het iets aan de korte kant.