PDA

View Full Version : oppimpen van mijn Squier stratocaster



Johan de Gier
17 maart 2011, 15:36
Hallo allemaal,

Ik ben net lid geworden van gitaarnet.nl. Leuk.

Ik speel nu 2 jaar gitaar en speel al geruime tijd op een tokai les paul en dat bevalt me erg goed.
Maar ik ben veel bij mijn vriendin, dus heb voor 100 euro een squier strat gekocht om daar ook een beetje te kunnen spelen. Helaas is de prijs ook duidelijk te horen in het geluid wat eruit komt, logisch natuurlijk! In eerste instantie vondt ik dit niet erg, maar nu begin ik me er aan te irriteren

Mijn vraag is hoe kan ik het beste mijn strat oppimpen, door nieuwe single coils erin te doen uiteraard. Maar heeft iemand tips wat voor single coils een beetje gangbaar zijn, waar kan ik die bestellen/kopen heb al gekeken bij vox humana. Moet er nog meer vervangen worden om de klank te verbeteren?
Heb al een nieuwe hals besteld de richie sambora strat hals met stars inlay, heb ik voor een leuke prijs op marktplaats op de kop getikt.
(wilde een foto toevoegen, maar heb geen idee hoe dat moet)

Ik hou van het geluid van john mayers slow dancing in a burning room, (ben me er van bewust dat ik dit niet ga krijgen met een body van 100 euro)

Hou ook erg van het scheurgeluid van Richie Sambora

Het mag wel echt een strat geluid worden aangezien ik al een gitaar met humbuckers heb!

Alvast bedankt voor jullie reacties

gr. Johan

lollol
17 maart 2011, 16:24
Wat voor versterker gebruik je daar?
En verder lijkt een nieuwe gitaar me een makkelijkere oplossing;)

En anders zijn dit goed(kop)e spullen:
http://www.guitarfetish.com/

Babelouba
17 maart 2011, 17:09
Ik heb pas bijna alles vervangen aan mijn Yamaha Pacifica, ook een instapmodel gitaar.

Heb er Fender Custom Shop '69 elementen in laten zetten, en ze klinken clean, maar ook met een lekkere overdrive, zeer goed!

Seymour Duncan Single coils was ik ook wel in geinteresseerd. Misschien dat je daar ook naar kan kijken.

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb anders nog wel een adresje net in Belgie, waar je iig de Fender elementen goedkoop(er) aan kan komen.

Johan de Gier
17 maart 2011, 18:41
Oke cool!
Tja dat is misschien wel een goede optie. Ga ik gelijk ff googelen
Ik heb een Line 6 spider versterker!
En ja misschien is een nieuwe gitaar wel beter, maar als ik een volgende gitaar ga aanschaffen wil ik echt meer weten van alles wat bij gitaren hoort zodat ik echt een goede kan kopen. Tot die tijd vindt ik het ook gewoon een leuk en leerzaam project om te doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, misschien komen er nog meer handige tips

Thanks


Ik heb pas bijna alles vervangen aan mijn Yamaha Pacifica, ook een instapmodel gitaar.

Heb er Fender Custom Shop '69 elementen in laten zetten, en ze klinken clean, maar ook met een lekkere overdrive, zeer goed!

Seymour Duncan Single coils was ik ook wel in geinteresseerd. Misschien dat je daar ook naar kan kijken.

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb anders nog wel een adresje net in Belgie, waar je iig de Fender elementen goedkoop(er) aan kan komen.

Babelouba
17 maart 2011, 19:43
Oke cool!
Ik heb een Line 6 spider versterker!

Spider 4!? Ik heb een Spider IV 30 :) Ben er zeer tevreden mee, maar ik ga nu toch langzamerhand mijn zoektocht naar een buizenversterker starten :)

Mocht ik die buizenversterker hebben, dan een keertje op zoek gaan naar een echte strat ;)

Het heeft me wat gekost, die elementen etc. maar de eerste keer dat ik hem aansloot en een akkoord aansloeg, was het het meteen waard!