PDA

View Full Version : Ervaren slaggitarist zoekt band omg. Meppel-Zwolle



Kim Wilson
17 maart 2011, 08:43
Slaggitarist (32 jr) met de nodige band-, podium- en studioervaring en enige zangcapaciteiten zoekt een band in de omgeving Meppel-Zwolle.

Stijlen: van Johnny Cash tot AC/DC. Het maakt me niet zoveel uit. Nederpop, classic rock, rock&roll, Nederlandstalige feestband, van clean tot medium gain.

Ik zoek een (cover)band die optreden boven oefenen plaatst. Het liefst zou ik per maand (als het repertoire er eenmaal inzit) één keer oefenen en één keer optreden. Ik ben iemand van het huiswerk. Geef me maar een cd zodat ik het thuis kan uitzoeken, dan kun je in de oefenruimte heel effectief werken.

Reacties kunnen per PM of naar hans-janet<at>live<punt>nl. Ik zal de mailboxen even opschonen om de enorme stroom reacties te kunnen ontvangen.

kassie
17 maart 2011, 14:07
We zijn een bluesrock band met eigen repetitie in Coevorden. Setlistje van 30 nummers, natuurlijk inbreng van nieuwe leden erg belangrijk. De setlist heeft vooral dynamica tussen ballads, blues, rock en hard rock. Nummers van o.a. Joe Bonamassa, Jay hooks, golden oldies in een nieuw jasje en natuurlijk met passie gespeeld. Bezetting, Drummer (ergens in de 50), bassist 23, zangeres 22, en ik de gitarist 24. Waar wij ons een beetje in onderscheiden is dat het er van 'af spetterd' en dat we wat steviger spelen dan de meeste blues muziek. We spelen dus geen 'oude-lullen' blues. Band staat als een huis maar een slag gitarist zou de zaak erg goed complimenteren. We studeren nummers gewoon thuis in en vanaf de volgende repetitie staat het meestal dan al goed. Werkt erg prettig.

Kim Wilson
17 maart 2011, 14:15
Hoe vaak repeteren jullie doorgaans?

kassie
17 maart 2011, 14:18
Hoe vaak repeteren jullie doorgaans?

1x in 2 week om setlist op orde te krijgen, daarna gewoon voor optredens een generale. Doorgaans op een zondag vanwege reisafstand voor studenten naar groningen en dergelijke. Bassist is woonachtig in Hoogeveen.

Kim Wilson
17 maart 2011, 14:26
Klinkt interessant. Kan ik al wat van jullie beluisteren?

kassie
17 maart 2011, 15:48
We hebben wat dvd's van optredens, we kunnen eventueel aankomende zondag tijdens de repetitie wat opnames maken. Maar je kunt ook langskomen aankomende zondag om 2 uur.

Opzich zou dat leuk zijn want we beginnen net weer na stilgelegen te hebben ivm buitenlandstages van mij en de zangeres. Bedoeling is uiteraard om de setlist weer door te werken, te bespreken voor de verdere richting qua nummers, gezelligheid en kippenvel kweken door de muziek.

Als je houdt van AC/DC maar ook van blues dan denk ik dat het zeker wat voor je zou kunnen zijn, indien de reisafstand geen probleem is.

Kim Wilson
17 maart 2011, 16:14
Nee, reisafstand is op zich geen probleem. Ik zit alleen vanaf zaterdag volop in de verbouwing van mijn badkamer. Ik zal kijken of ik zondag even kan komen, maar ik kan nog niks beloven. Het klinkt echter wel erg interessant, en kom graag een keer auditie doen. :ok:

FNaRK
17 maart 2011, 16:37
je kunt ook gewoon gaan drummen :hippie:

kassie
17 maart 2011, 17:17
Oké, prima succes met de verbouwing trouwens en als je zondag niet kan dan stuur ik je wat luistermateriaal van de repetitie en wat nadere nummers van de setlist.

Kim Wilson
20 maart 2011, 21:56
Ik ben inmiddels voorzien, dit topic mag wat mij betreft op slot.

Nielsje
20 maart 2011, 22:07
Zit je vanaf nu bij Kassie in de band?
Gefeliciteerd!

Kim Wilson
20 maart 2011, 22:21
Ja, klopt. Vanmiddag ben ik naar Coevorden geweest om te kijken of het wat zou zijn, en ondanks de uiterst beperkte voorbereiding ging het toch wel aardig. Ik mag blijven. :)

Nielsje
20 maart 2011, 22:27
Gefeliciteerd!
Wel een eindje weg, maar dat mag de pret niet drukken.

Succes!

Kim Wilson
20 maart 2011, 22:32
Thanks man. Het zijn allemaal echte muzikanten, heerlijk om mee te spelen. Strakke band, dus wel een uitdaging, vooral omdat het behoorlijk nieuw voor me is. Maar dat is alleen maar goed.

En het is 3 kwartier rijden, dus dat valt op zich nog wel mee.

kassie
21 maart 2011, 11:54
Thanks man. Het zijn allemaal echte muzikanten, heerlijk om mee te spelen. Strakke band, dus wel een uitdaging, vooral omdat het behoorlijk nieuw voor me is. Maar dat is alleen maar goed.

En het is 3 kwartier rijden, dus dat valt op zich nog wel mee.

Ja het ging prima!, ondanks de vele riffjes die je om de oren kwamen en bij enkele nummers toch veel overgangen pikte je ze snel op dus dat zit wel snor. Je sound complimenteert de rest van de band ook goed. Volgende keer even wat tijd besteden op elkaar afstemmen qua volume en frequenties in samenhang met de zang en dergelijke. Dat wordt nu met 2 gitaristen ook een uitdaging. Ohh en die OCD wil ik ook wel even testen :crazyhappy: