PDA

View Full Version : Epiphone, Gibson, Tokai, EB (SG) Bassen.



TDZH
16 maart 2011, 18:31
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af er in de buurt van Rotterdam, of in Rotterdam zelf natuurlijk, muziekwinkels zijn die SG bassen in voorraad hebben, omdat ik er graag eens een uit wil proberen, en later nog misschien een wil kopen.
Merk maakt opzich niet uit, alhoewel de Gibsons, afgezien van de Faded misschien, wel veel te duur zijn. Laten we mijn budget zetten op zo'n 500 euro.

Iemand ervaring met deze bassen, van welk merk dan ook?

Ik geef de voorkeur aan een shortscale, omdat ik ook gitaar speel en het zo makkelijker is om over te schakelen tussen de twee.
(Heb hier trouwens ook een longscale bas, Vantage Avenger, de HNGB-day staat hier een paar topics onder, en ik kan er in principe wel op spelen met mijn lange vingers.)

Mocht je zelf een SG bas hebben, ik ben bereid mijn eigen Vantage Avenger te ruilen, als de SG mij beter bevalt.


Beetje drukke post, hoop dat het nog te volgen is!

Basvarken
17 maart 2011, 15:03
Ik weet niet je er van bewust bent, maar de standaard Epiphone EB3 is longscale. Als je shortscale wilt hebben dan moet je óf voor de standaard Epiphone EB0 gaan (met alleen de humbucker bij de hals). Of je moet de duurdere Epiphone Elitist en Limited Edition EB3 zien te vinden. Maar nieuw in de winkel vind je die niet, want ze zijn niet meer in productie.

De Gibson Faded EB3 (of SG RI) is gewoon erg goed. Veel bang for the buck.
De mudbucker bij de hals is eigenijk een TB+ element in disguise. Meer definitie dus. Maar ja die Gibson is net iets boven je budget zeg je.

Tokai is best aardig. Maar of die in Rotterdam te vinden is weet ik niet.

Burny (Fernandez) maakt ook EB3 kopie.
En Stagg heeft ook een EB3 achtige. Maar die zijn niet erg bijzonder.

TDZH
17 maart 2011, 17:22
Jep, ik wist dat de Epi Eb3 longscale is. Best wel balen. Ook jammer dat die speciale uitgave van Epiphone niet meer gemaakt worden.

Het liefst zou ik natuurlijk zo'n Gibson hebben, maar die zijn natuurlijk het duurst. Misschien dat als ik er een via Marktplaats vind dat het wat beter te betalen is.
Jammer dat geen enkele winkel in de buurt ook maar enig model van een SG bas schijnt te hebben.