PDA

View Full Version : De perfecte poetsdoek voor nitro lak..



wireman
16 maart 2011, 16:07
Sinds vorige week heb ik een strat met Nitro lak. Ik ben er acher gekomen dat deze lak vreselijk zacht is en met het minste geringste al krast. Echter ben ik ook een figuur die zn gitaar graag spic and span heeft. Hij moet dus school zijn en glimmen.. Wat is de perfecte poetsdoek?

Oranjeaap
16 maart 2011, 16:51
Ik heb zo'n microvezel doek. Van de blokker, kost iets van 3 euro. Je kunt ook gewoon een stofdoek kopen. Die zijn nog veel zachter.
Daarnaast gebruik ik van die Fender guitar polish in een klein spuitbusje. Gaat ie mooi van glimmen.

barno
16 maart 2011, 17:16
afleren, niks zo saai als winkelglans :)

Lexvandoef
16 maart 2011, 17:23
afleren, niks zo saai als winkelglans :)

couldn't agree more!

jutter
16 maart 2011, 17:45
Microvezeldoekje, bij de Action iets van 0,50. Ik heb er een stuk of 20. Na een klein stukje poetsen weer een schone pakken. Blijf je doorpoetsen met dezelfde doek dan krijg je krasjes door het vuil wat in de doek zit. Uitwassen op 60 graden. Autopoetsers gebruiken ze ook.

jerome
16 maart 2011, 18:23
Met ouwe T shirts van katoen kan je ook prima schoonmaken/poetsen zonder dat krassen krijgt... Mits je de juiste poets-/polijst/reinigingingsmiddelen gebruikt natuurlijk ;)

wireman
17 maart 2011, 00:04
Precies.. Die kleine krasjes.. erg irritant.. Ik ga ze van de week ff halen. Enne.. winkelglans is niet zozeer saai, maar wel fokking besmettelijk. Dan is ze nog maagdelijk wit ook.. weet je.. stiekem.. Ik hoop dat ik snel een grote kras heb.. Doet onwijs zeer, maar dan ben ik er wel gelijk vanaf..


Microvezeldoekje, bij de Action iets van 0,50. Ik heb er een stuk of 20. Na een klein stukje poetsen weer een schone pakken. Blijf je doorpoetsen met dezelfde doek dan krijg je krasjes door het vuil wat in de doek zit. Uitwassen op 60 graden. Autopoetsers gebruiken ze ook.

jutter
17 maart 2011, 00:07
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130404-Het-wondermiddel-gevonden!&highlight=wondermiddel

wireman
17 maart 2011, 10:18
Klinkt goed.. Alleen jammer dat het topic 'doodbloedt' Ik had graag meer reacties gelezen van mensen die het gebruikt hebben.. Misschien eens een bump plaatsen?
thanks voor de tip man!!

Orpheo
29 maart 2011, 12:24
man man man, wat een gezeur om krasjes. weet je wat de ergste krassen maakt? gitaarspelen!


AWIEH! NEE!!! en oh ja, stof van je gitaar afpoetsen/wrijven met een doek, nog zoiets dat krassen veroorzaakt. stof krast als een bezetene, of wist je dat niet?

Little Jay
29 maart 2011, 12:57
Niks lelijker dan zo'n glanzende krasloze gitaar....... alsof ze niet bespeeld is, veel te maagdelijk.

Een gitaar is maar een gebruiksvoorwerp hoor, ik ga er zo zorgvuldig mogelijk mee om maar wat krasjes en vetvlekken.... die laten 'r juist leven!

Beste poetsdoek voor nitro: mouw van m'n trui met wat ademcondens.