PDA

View Full Version : Someone like you (Adele) cover door Bibi (studio opname)



BibixMusic
16 maart 2011, 11:06
Afgelopen week heb ik vier nummers opgenomen in een studio voor mijn vervolgopleiding.
Dit is één van de nummers die ik heb opgenomen.
Ik hoop dat jullie het mooi vinden :)


http://www.youtube.com/watch?v=b-U8-5UDD8c

TimoSomers
16 maart 2011, 11:51
Heel mooi Bibi!
Niet altijd even zuiver, maar jou stem gaat altijd dwars door me heen dus dat boeit niet.

BibixMusic
16 maart 2011, 12:01
Heel mooi Bibi!
Niet altijd even zuiver, maar jou stem gaat altijd dwars door me heen dus dat boeit niet.

Dankje :)

Ik heb ervoor gekozen om bij alle nummers zo veel mogelijk emotie erin te gooien, zelfs als dat ten koste gaat van de zuiverheid (ik hoor het zelf ook namelijk). Ik wilde gewoon laten zien waar ik nu sta zonder iets te verbergen.

Don Capo
16 maart 2011, 12:18
Ik ben er wat minder gecharmeerd van dan van je vorige bijdrages. Wat Timo ook al zegt, niet altijd even zuiver. Emotie moet er zeker zijn (en die is er ook) maar dat mag w.m.b. niet ten koste gaan van de zuiverheid in het algemeen. Een snik of overslaan op een of twee momenten is prachtig, maar ik hoor het hier teveel naar mijn smaak.

BibixMusic
16 maart 2011, 12:46
Ik ben er wat minder gecharmeerd van dan van je vorige bijdrages. Wat Timo ook al zegt, niet altijd even zuiver. Emotie moet er zeker zijn (en die is er ook) maar dat mag w.m.b. niet ten koste gaan van de zuiverheid in het algemeen. Een snik of overslaan op een of twee momenten is prachtig, maar ik hoor het hier teveel naar mijn smaak.

Ik begrijp goed wat je bedoelt. Dit nummer zelf is in twee takes opgenomen, waarvan het meeste uit de eerste take is gebruikt. Ik heb in een middag vier nummers opgenomen wat voor mij wel eventjes erg veel was. Het gaat ten koste van zuiverheid, timing etc.
De reden dat ik dit nummer kies om aan jullie te laten horen, is dat ik op mijn demo verschillende kanten van mezelf wil laten horen. Het een gaat me makkelijker af dan het andere maar ik sta open voor elke stijl.
Over die snik hoor ik vaker opmerkingen, het gebeurt me vaak als ik moe ben of het afbreek of even niet meer weet hoe ik het moet afmaken.
Het is een lange ballad en ik heb 'm door de studio ook nog wat langzamer laten maken (totaal vijf minuten) dus vooral aan het eind krijg ik het moeilijk.

Dankje voor je reactie, hier kan ik in ieder geval verder mee.

jannest
16 maart 2011, 15:28
Heel mooi Bibi!
Niet altijd even zuiver, maar jou stem gaat altijd dwars door me heen dus dat boeit niet.
+1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Duhsjaak
17 maart 2011, 05:13
Hi
Eigenlijk ken ik geen mens die alles goed kan. En al helemaal niet binnen een jaar. Een belangrijke stap in het groeien is te ontdekken waar je sterke punten liggen.

Ergens anders loopt de draad 'beste zangeres van NL' en daar zou je met recht Pia Douwes verwachten met haar super indrukwekkende oevre op het gebied van techniek en musicals. Kennelijk is ze ondanks een vreselijk grote techniek niet geloofwaardig, want tot nu toe is ze niet genoemd. En ik vind er geen reet an dus van mij moet ze het niet hebben.

Ik ben nog steeds fan van je en een beetje fan laat zich niet door de eerste de beste tegenslag uit het veld slaan. Ik denk alleen dat je hiermee niet je beste werk hebt afgeleverd. Naar mijn smaak sta je jezelf een beetje te overschreeuwen. Of deze benadering het idee is van een coach of van je zelf, ik vind het ill advised. Ik hoor je trouwens wel zingen, maar ik hoor niet direct dat je er ook lol in hebt.

Ga op zoek naar wat je goed kunt en van daaruit probeert telkens kleinere deelgebieden te verbeteren. En qua techniek en zeggingskracht te groeien. Je bent nog steeds een mooie belofte en nog lang niet toe aan de uiterste houdbaarheidsdatum. Veelbelovend heeft dat, een uiterste houdbaarheidsdatum. Jij nog lang niet.

Je sterke punten waren tot dusver zeggingskracht, beheersing, dus het wat kleiner houden van een liedje. Die twee punten heb je met je plotselinge koerswijziging verlaten en ik vraag mij af of dat wijs is.

Als je ervan overtuigd bent, dat dat de koers is die je wilt uitdiepen (is dat nog wel NL, maar je snapt wat ik bedoel), dan moet je dat zeker proberen. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan in plaats van spijt van alle dingen die je niet hebt gedaan. En wat dat betreft zit er een tegenstrijdigheid in, als je niet teveel de veilige weg wilt kiezen. Dan neem je risico's.

Wij hebben al teveel Pia Douwes in NL met hun Van der Ende galm (tijd voor: Japan, de musical - met smeltende kernreactoren op het podium - wie durft?) en uitzinnig beltende zangers en zangeressen. Een volledig plastic manier van zingen.

Ik geloof nog steeds dat jij vreselijk veel zult kunnen met je stem. Ik hoop dat je de controle over je stem en je ontwikkeling terug neemt!

En ik hoop ook dat je weer gaat genieten!
Veel succes en plezier.
Gus

guhlenn
17 maart 2011, 12:47
Je hebt een mooie stem maar mij doet het ook een beetje aan een schreeuwerige idols auditie denken... Beheersing vs emotie is altijd lastig.

pupanus1
17 maart 2011, 14:17
Ja ook ik ben van dit nummer niet erg gecharmeerd. Je kan wel verschillende stijlen tonen en laten zien dat je nergens voor terug deinst maar iets moet je wel gewoon liggen. Op sommige punten in het nummer krimpte ik echt een beetje in één omdat het gewoon niet echt goed klonk.

Maar zoals ze zeggen just keep on keeping on :ok:

Han S
17 maart 2011, 14:38
Het mooie van Bibi is dat ze ook wat doet met al die positieve en negatieve, maar opbouwend bedoelde kritiek. Ik merk dat ze groeit en ze is nog maar net 17 dus er is tijd zat.

Dat draadje over de beste zangeres kun je vast wel vinden ergens in bands en artiesten en ik zou zeggen: word asjeblief geen Pia Douwes, want dat vind ik ongeveer het ergste wat er is. Als je dan toch aan de musical gaat toetsen luister dan eens naar de uitvoering van 'Don't cry for me Argentina' door July Covington, die heb ik op een oude LP en dat is ook niet overal zuiver, maar buitengewoon mooi.

Ik heb de hele demo kunnen luisteren van Bibi en dit is niet haar beste nummer, het is ook een haastklus geweest en als zij er meer tijd in steekt wordt het ongetwijfeld beter. Wat anderen ook al hebben gezegd: houd het wat kleiner en intiemer, zing niet altijd met 'stemverheffing' dan wordt het echt prettiger om naar te luisteren.

Ik ben zeer benieuwd hoe Bibi zich verder ontwikkelt en ik moet zeggen dat de jongens die haar hebben begeleid en ik denk dat haar broer daar ook bij was, uitstekend werk hebben gedaan evenals onze collega moderator Frits.

BibixMusic
17 maart 2011, 15:43
Het mooie van Bibi is dat ze ook wat doet met al die positieve en negatieve, maar opbouwend bedoelde kritiek. Ik merk dat ze groeit en ze is nog maar net 17 dus er is tijd zat.

Dat draadje over de beste zangeres kun je vast wel vinden ergens in bands en artiesten en ik zou zeggen: word asjeblief geen Pia Douwes, want dat vind ik ongeveer het ergste wat er is. Als je dan toch aan de musical gaat toetsen luister dan eens naar de uitvoering van 'Don't cry for me Argentina' door July Covington, die heb ik op een oude LP en dat is ook niet overal zuiver, maar buitengewoon mooi.

Ik heb de hele demo kunnen luisteren van Bibi en dit is niet haar beste nummer, het is ook een haastklus geweest en als zij er meer tijd in steekt wordt het ongetwijfeld beter. Wat anderen ook al hebben gezegd: houd het wat kleiner en intiemer, zing niet altijd met 'stemverheffing' dan wordt het echt prettiger om naar te luisteren.

Ik ben zeer benieuwd hoe Bibi zich verder ontwikkelt en ik moet zeggen dat de jongens die haar hebben begeleid en ik denk dat haar broer daar ook bij was, uitstekend werk hebben gedaan evenals onze collega moderator Frits.

Oh, ik zie je post net nadat ik je een PM had gestuurd!

allonso1990
17 maart 2011, 16:36
Zoals eerder gezegd niet altijd even zuiver, maar ik vind het wel mooi!:)

Arvoitus
17 maart 2011, 17:06
In sommige gevallen komt het voor mij goed uit dat ik hartstikke toon doof ben want ik hoor hier gewoon een goede opname :)

Ik vind echt dat je een enorm mooie stem hebt. Zuiverheid/controle kan je oefenen, maar er zijn weinig mensen die een stemgeluid hebben waarmee ze me echt raken.

BibixMusic
17 maart 2011, 18:30
Iedereen superbedankt voor de reacties.

Ik ga hard werken aan de punten die jullie hebben genoemd (vooral zuiverheid dus!).

:)

beruk
17 maart 2011, 23:30
Klinkt goed! :ok::ok:
Mijn indruk is dat de onzuiverheden wellicht komen door dat dat nu net de momenten zijn dat je je ademsteun nét niet goed eronder hebt? Het al eerder genoemde controle ding, ja.
Heb het er eens over met je zangleraar.
Verder helemaal eens met Duhsjaak!

Duhsjaak
18 maart 2011, 07:32
Hi Bibi,
Ik ben het erg eens met Han S en Arvoitus' opmerking dat stem/klank boven alles gaat en de rest (meestal) te leren zit een hoop in.

Mensen die nooit naar kritiek luisteren: Geen goed nieuws. Toch moet je ook uitkijken dat je niet veel luistert naar anderen. Ik heb al in een veel eerder (PMmetje, meen ik) de suggestie gedaan vooral een speelse houding aan te nemen ten opzichte van kritiek. Anders is de kans aanwezig dat je je eiogen roer uit handen geeft.

Zelfstandig, vriendelijk en geduldig zijn de steekwoorden waar je qua ontwikkeling op dit moment (naar mijn mening hè!) op dit moment het verst mee komet.

Dit had ik in de draad 'beste zangeres van NL' gepost:

Super topic!!!
Hi
Kwam gisteravond door een misverstand op NL3. Doorgaans ben ik van mening dat het leven te leuk is om TV te kijken, maar Burroughs was de dag ervoor al geweest en ik was dus maar 23 uur te laat of zo.

En ik viel midden in een nummer van Lenny Kuhr. Met 1 acoustisch gitaartje en een tweede die een bescheiden extra rol speelde, zong de dame mij compleet onderste boven. Daar gaan mijn theorietjes dat je stem terugloopt met de leeftijd.

De reden waarom ik het een goede topic vind is, dat hij je nog eens laat nadenken. Ook nadat je al hebt gereageerd. Dit is er zo een.

Dus toen vroeg ik mij af hoe het mogelijk is dat ik, ondanks de lente alleen terug kijk. Da's niet logisch.

Daarom niet alleen mijn meest favoriete zangdame uit het verleden, maar ook een van de toekomst.

Die uit het verleden is Bojoura (dank aan diegene voor de extra info) maar ook aandacht voor dat wat net de grond uitkomt.

Hilda2 (kan zo maar lied nummer twee van Hilda zijn). Iemand die door Megadeth22 naar voren is geschoven en die in een klap de zangeres van The Trees (UK, ik schat 1970) naar de prullenbak verwijst.

http://soundclick.com/share.cfm?id=9896642

Ik hoop dat Mega dat niet mega irritant vindt dat ik zijn link heb gehijacked.
Ik hoop nog meer dat BibiX haar belofte waarmaakt en zich prachtig blijft ontwikkelen. Dan kan ze volgend jaar Hilda van de troon stoten.

Met een deels Russische schoonvader weet ik als geen ander dat het ergens op de wereld wèl tijd is om iets te drinken. Dus in gedachten hef ik het glas op de waardige zangeressen uit het verleden. En nog een keer extra op de mooie beloftes van de toekomst in de hoop dat ze ons op een dag met een klap van onze stoel zullen laten donderen.

Na zdorovje!!!
Gus


Keep on keepin' on komt van Curtis Mayfield. Misschien leuk om eens naar te luisteren. Het klein houden van liedjes heeft hij tot in de perfectie beheerst. Kleiner is niet mogelijk. Maar hij heeft tussen 1962 en (???) 1982 een hele generatie enorm beinvloed. Moeders hielden hun baby omhoog naar hem en riepen: 'Look what you've made me do!!!'
En Keep on keepin on dus, omdat dat een aanmoedig inhoudt om geduld te hebben, vast te houden aan wat je mooi vindt en door te gaan.

Tegenslag? Maakt geen barst uit. Gewoon doorgaan.
Vriendelijke groet, Gus

jannest
18 maart 2011, 12:13
Mensen die nooit naar kritiek luisteren: Geen goed nieuws. Toch moet je ook uitkijken dat je niet veel luistert naar anderen. Ik heb al in een veel eerder (PMmetje, meen ik) de suggestie gedaan vooral een speelse houding aan te nemen ten opzichte van kritiek. Anders is de kans aanwezig dat je je eiogen roer uit handen geeft.
QFT
(quoted 4 truth)

Han S
18 maart 2011, 12:27
Mooi en goed verhaal Gus, volgens mij ben jij ouder dan 18. :D Wat Bibi betreft, die gaat wel door en ik volg haar op de voet, als muziekliefhebber en als producer. Ik hoop dat zij zich blijft ontwikkelen en eigenlijk heb ik daar het volste vertrouwen in.

Ik moet met haar denken aan Melanie, kijk eens hoe zij dat doseert, als het klein moet is het klein en als het moet knallen dan knalt het ook buitengewoon:


http://www.youtube.com/watch?v=q-sk9abOYQ4&playnext=1&list=PL8ECF8DCA2DE5CDFC

The Lo Lands
18 maart 2011, 12:51
Me even niet teveel laten beinvloeden door wat de medeforumleden hebben geschreven vind ik dit een zeer fraaie interpretatie van het nummer van Adele welke ik ook zo prachtig vind! John Frusciante zei eens dat je je 'fouten' moet omarmen en dat imperfecties ons menselijk maken. Ik kan mij hier volledig in vinden en deze opname is daar een voorbeeld van. Naast een goede opname vind ik je stem erg prettig om naar te luisteren. Ga zo door zou ik zeggen en verbaas ons van tijd tot tijd :-)

piezo
18 maart 2011, 12:53
Dat beetje onzuiverheid valt voor mij weg tegen een mooi gebracht liedje ..... met voldoende eigenheid.

EDIT: deel van tekst naar eigen onderwerp verplaatst.

BibixMusic
19 maart 2011, 15:51
dank voor alle reacties, ben er echt stil van :D

en nu ga ik leren voor mijn examens..









de kroeg in dus.