PDA

View Full Version : Washburn --- burnout!?



Thomk
16 maart 2011, 09:31
Beste lezers,


Heb nog een leuk washburn versterkertje staan ca 15 WATT gewoon heel leuk om thuis een beetje op te spelen.

Na de washburn te hebben aangesloten op me roland cube en daarna een hele tijd niet meer hebben gespeeld komt er geen geluid meer uit:seriousf:

De Washburn krijgt stroom het lijkt alleen dat de LED lampjes( Bijvoorbeeld bij de Aan/Uit knop) op halfstroom werken. Zou dit een indicatie kunnen dat hij ook geen geluid maakt.
De zekering heb ik bekeken maar ik zie geen geknapt(verbrand) draadje. Nu heb ik wel uit betrouwbare bronnen gehoord dat ik de zekering MOET doormeten om te kunnen constateren dat hij echt kapot is.


Als het niet te maken valt dan maak ik er een klein cabje van:P Als ik het goed heb opgezocht... gewoon de +/- solderen op een jack en klaar is kees?

Ik moet wel bekijken hoeveel ohm mijn versterker afgeeft en de speaker van de washburn kan hebben.


Bedankt!!!!

sjaak1990
16 maart 2011, 12:33
Uhm je sluit een versterker aan op een versterker??

Is de washburn een cabinet? Ik snap het iig niet.

Als het niet te maken valt dan maak ik er een klein cabje van:P Als ik het geen heb opgezocht... gewoon de +/- solderen op een jack en klaar is kees?
???
Als het een versterker is dan werkt het niet zo

Thomk
16 maart 2011, 12:44
Sjaakie,,,,, Je snapt het wel:P

Ja idd versterker op versterker ja idd ik weet ook dat dat niet werkt maar het was het proberen waard:P Kreeg voor een flinke periode geluid uit 2 speakers :P:seriousf:

Betreft het solderen; Als wij nu constateren dat de Washburn Versterker kapot is dan sloop ik de printplaat eruit. Het enigste wat ik dan overheb is de speaker en de jack van de washburn. Deze 2 componenten aan elkaar solderen. En dan heb ik een kleine cab.

sjaak1990
16 maart 2011, 13:54
Sjaakie,,,,, Je snapt het wel:P

Ja idd versterker op versterker ja idd ik weet ook dat dat niet werkt maar het was het proberen waard:P Kreeg voor een flinke periode geluid uit 2 speakers :P:seriousf:

Betreft het solderen; Als wij nu constateren dat de Washburn Versterker kapot is dan sloop ik de printplaat eruit. Het enigste wat ik dan overheb is de speaker en de jack van de washburn. Deze 2 componenten aan elkaar solderen. En dan heb ik een kleine cab.

Uhm je sluit een speaker out aan op de input van je cube? Of een fx loop out oid?
Als je hem als cab wilt gebruiken...er zit wat tussen de input en de speaker, je moet een speaker out aansluiten op de speaker anders heeft het geen zin.

Ik denk dat je het zelf niet helemaal begrijpt

cluseau
16 maart 2011, 18:33
Als wij nu constateren dat de Washburn Versterker kapot is dan sloop ik de printplaat eruit.

Vind je dat niet zonde dan of is het een goedkoop transistor prul? Alles is te maken hoor.

Frans.

Thomk
17 maart 2011, 08:45
Voor Sjaak;

Bedankt voor je reactie. Ik wil best geloven dat ik het niet helemaal begrijp maar ik doe mijn best:P Graag gebruik ik jou informatie in de praktijk.

Even helder: Ik sluit de Roland Cube ( External out 8 ohm) aan op de input jack van de Washburn Bad Dog( Nadat ik de printplaats eruit heb gehaald en een jack aan de speaker heb gesoldeerd),

Na mijn weten moet dit lukken, het enigste waar je dan op moet letten is dat de speaker van de washburn het aankan.



Voor Cluseau,

Je kan gelijk hebben ik heb weinig ervaring met dit soort spul( zoals blijkt:P)
Ik weet wel dat het een aantal jaar geleden een goedkoop oefending was en dus niet echt waarde heeft om te repareren.
Als je intresse heb in de meuk dan stuur ik het je wel op als ik zover ben.

cluseau
17 maart 2011, 08:57
Als je intresse heb in de meuk dan stuur ik het je wel op als ik zover ben.

Nou dat niet hoor, ik zei het om je te helpen indien gewenst maar bedankt voor het aanbod ;). Ik was niet op de hoogte van de restwaarde.

Frans.

Bolder
17 maart 2011, 09:10
Maar hoe heb je de Roland op de Washburn aangesloten?

External 8 ohm speakeroutput ---> Input gitaarversterker?

Ja, dan gaat het kapot. Als je ongeluk hebt de Roland ook nog.
Lees de FAQ even door bovenaan dit sub-forum.

Thomk
17 maart 2011, 10:57
Dat zal idd de reden zijn geweest. Mijn roland is overigens niet kapot gegaan:cheerup:

Dus laten we waarom kapot gegaan achterwege laten. Nu is puur de vraag kan ik van de overige spullen van de "kapotte"washburn een klein cabinetje maken?

guhlenn
17 maart 2011, 11:37
Leuke handtekening :)

Je kan het draadje dat naar de speaker gaat gebruiken. Soldeer daar een jack aan dan kan je hem op de external out van de Roland (heeft die een ET?) aansluiten als tweede cabinet. Waarom je dat zou doen is me overigens een raadsel, die speakertjes zijn meestal troep.

sjaak1990
18 maart 2011, 23:14
Precies wat ik dacht, maar dat terzijde

Denk niet dat je een beter geluid gaat krijgen zo maar je kan het natuurlijk wel proberen, wat ervaring opdoen.