PDA

View Full Version : Pickup Booster -> Big Muff



MJR
16 maart 2011, 08:38
Hallo,

sinds enige tijd heb ik een Big Muff in mijn bezit en deze gebruik ik graag. Met dit pedaal komen de solo's echter niet lekker door de mix heen, dus daarom heb ik laatst een Seymour Duncan Pickup Booster aangeschaft. Goed pedaaltje, alleen constateerde ik afgelopen repetitie iets vreemds. De Pickup Booster boost het clean signaal zo hard dat m'n oren er pijn van doen, maar als ik de booster door de Big Muff heen speel, gebeurt er niets. Het karakter van het geluid veranderd wel 'n beetje (meer punch door toegevoegde midfrequenties), maar er is gewoon géén volumeverschil.

Weet iemand wat het probleem is?

Dirk_Hendrik
16 maart 2011, 11:11
Dat je muff je dynamiek helemaal plat drukt. Harder aan de ingang wordt dus even hard mee plat gedrukt.

Dit gedrag is normaal.

MJR
16 maart 2011, 11:43
Ok. Er is dus niets aan de hand met mijn Big Muff? Als ik het signaal wil boosten, moet ik de booster dan NA de Muff plaatsen in de ketting?

TimS
16 maart 2011, 11:45
Ok. Er is dus niets aan de hand met mijn Big Muff? Als ik het signaal wil boosten, moet ik de booster dan NA de Muff plaatsen in de ketting?
Ja .

tomdiedom
16 maart 2011, 12:07
Ja erna en dan niet zo oorverdovend hard.

Hallie
16 maart 2011, 15:59
oordopjes kopen voor in de oefenruimte!!

MJR
17 maart 2011, 11:16
Ja erna en dan niet zo oorverdovend hard.

Dat snap ik dan nog wel...;) Dom dat ik daar tijdens de repetitie niet op ben gekomen. Ik had hem aan het begin van de ketting zitten, zoals Seymour Duncan dat aanbeveelt. Maar het is prima zo! Thanks.