PDA

View Full Version : Gebruik blueprints



Trololo
16 maart 2011, 07:55
Beste gitaarbouwers,

Voor mijn zelfbouw heb ik een blueprint via eBay gekocht. Ik vroeg mij eigenlijk af hoe ik deze het beste kan gebruiken. Zat eerst eraan te denken om hem secuur over te trekken en daar templates van te maken en de blueprint intact te houden, het overtrekwerk is echter niet zo precies als ik hoopte (na 1 keer proberen, overigens) en ik ben bang dat hierdoor toch kleine foutjes het werk in sluipen. Zal ik dan toch maar gewoon mijn blueprint verknippen en daar templates van maken? Eventueel kan ik altijd nog een extra blueprint erbij bestellen, maar dit heeft vanzelfsprekend niet mijn voorkeur. Tips graag!

Mijn dank is groot.

Thiez
16 maart 2011, 07:59
Je kunt ook naar een copypoint ofzo gaan en voor paar euro een kopie laten maken van je blueprint?

Enra
16 maart 2011, 08:01
Als je al wilt werken met een dergelijke blueprint dan kan je daar volgens mij bij een goede kopieerservice een kopie van laten maken. Die kan je dan verknippen als dat voor jou de geschikte werkwijze is.

D3nnis
16 maart 2011, 12:16
Voor omtrek body en dat soort dingen zijn bovengenoemde tips natuurlijk ok, maar voor echt belangrijke zaken (brugpositie, fretposities, weet ik veel wat allemaal) nooit afmeten van tekening!

Enra
16 maart 2011, 14:34
Voor omtrek body en dat soort dingen zijn bovengenoemde tips natuurlijk ok, maar voor echt belangrijke zaken (brugpositie, fretposities, weet ik veel wat allemaal) nooit afmeten van tekening!

+1000 en nog wat.

Trololo
16 maart 2011, 16:06
Voor omtrek body en dat soort dingen zijn bovengenoemde tips natuurlijk ok, maar voor echt belangrijke zaken (brugpositie, fretposities, weet ik veel wat allemaal) nooit afmeten van tekening!

Vanzelfsprekend, hier gebruik ik gewoon de echte maten voor. Het kopiëren is inderdaad een goed idee en daarnaast vast niet duur, bedankt! Had er zelf nog niet aan gedacht.

D3nnis
16 maart 2011, 18:06
Vanzelfsprekend, hier gebruik ik gewoon de echte maten voor.

Toppie!
Ja, op zich wel vanzelfsprekend, maar toch is het een fout die veel voorkomt (op welk gebied dan ook)!