PDA

View Full Version : waarde van een Kagibson sg 61 reissue



BobvanKempen
15 maart 2011, 23:29
Ik kan voor volgens mij een leuke prijs een gibson sg 61 reissue kopen (600 euro) echter zoals wel vaker bij Gibson, natuurlijk met gratis kopknak. Nou heb ik hier laatst ergens gelezen dat een Gibson met een kopknak heel veel in waarde daalt dus is mijn vraag, is deze (overigens voor de rest nog mooie) SG dit nog wel waard?

geert1976
15 maart 2011, 23:30
Ik kan voor volgens mij een leuke prijs een gibson sg 61 reissue kopen (600 euro) echter zoals wel vaker bij Gibson, natuurlijk met gratis kopknak. Nou heb ik hier laatst ergens gelezen dat een Gibson met een kopknak heel veel in waarde daalt dus is mijn vraag, is deze (overigens voor de rest nog mooie) SG dit nog wel waard?

E 600,00 voor een 61ri?, prima prijs hoor, ondanks de kopknak.

BobvanKempen
15 maart 2011, 23:32
E 600,00 voor een 61ri?, prima prijs hoor, ondanks de kopknak.


Voor jou eigenlijk het verkeerde antwoord, ik zit nl heel erg te gassen op of deze gitaar of jouw junior. Als je deze nou helemaal afkraakt koop ik je Junior ;)

geert1976
15 maart 2011, 23:40
Voor jou eigenlijk het verkeerde antwoord, ik zit nl heel erg te gassen op of deze gitaar of jouw junior. Als je deze nou helemaal afkraakt koop ik je Junior ;)

Tja, die van mij heeft geen kopkraak gehad:) (en is door mij onder handen genomen)

Heb je ook foto's van de kopkraak, is het netjes gerepareerd?

BobvanKempen
15 maart 2011, 23:44
Tja, die van mij heeft geen kopkraak gehad:) (en is door mij onder handen genomen)

Heb je ook foto's van de kopkraak, is het netjes gerepareerd?

De gitaar staat bij een kennis van mijn schoonvader waarvan de man net overleden is en zodoende kwam mijn schoonvader bij mij uit. Ik ga niet dit weekend maar het weekend erop kijken (mensen hebben geen haast en ik moet dan in Purmerend mijn nieuwe auto ophalen en kan dan e.e.a. combineren. Overigens (ook met het oog op mijn Goldtop), daalt de waarde van een Gibson met een goed gerepareerde kopknap echt zo veel of valt het wel mee?

geert1976
15 maart 2011, 23:47
De gitaar staat bij een kennis van mijn schoonvader waarvan de man net overleden is en zodoende kwam mijn schoonvader bij mij uit. Ik ga niet dit weekend maar het weekend erop kijken (mensen hebben geen haast en ik moet dan in Purmerend mijn nieuwe auto ophalen en kan dan e.e.a. combineren. Overigens (ook met het oog op mijn Goldtop), daalt de waarde van een Gibson met een goed gerepareerde kopknap echt zo veel of valt het wel mee?

Ja, ze dalen wel in waarde, maar het is ook afhankelijk hoe de knak is gerepareerd, indien het superlelijk gedaan is dalen ze zo 50 procent in waarde, is het nauwelijks meer zichtbaar daalt de waarde ongeveer 30 procent.

Het is natuurlijk ook per persoon verschillend, de één wil absoluut geen Gibson met een kopknak en anderen leggen het makkelijk terzijde....

macwilliams
16 maart 2011, 07:14
Een kopknak doet de gitaar in handelswaarde dalen tot soms wel 50% of nog minder. Maar het speelplezier is bij een goede reparatie is altijd nog 100%. Ik heb onlangs ook een gekocht met kopknak en daar heb ik ook bijzonder weinig voor betaald. Ik zag er laatst een voorbij komen die meer dan 3maal zo duur was.

broeder6x6
16 maart 2011, 08:31
en dat terwijl een "kopknak" de gitaar eigenlijk alleen maar beter maakt (indien goed gerepareerd) want daarna is de kans op een "kopknak" nog maar iets van de helft :stop:

BobvanKempen
16 maart 2011, 13:07
Ach ik zat er aan te denken alles te verkopen en een goede gitaar voor terug te kopen (PRS 24 custom ofzo) maar ik ga echt die goldtop niet voor heel weinig wegdoen dus dan wordt het toch nog ff doorsparen.

macwilliams
16 maart 2011, 13:29
Die GT had toch ook al een kopknak opgelopen? Dan zou die andere met kopknak je setje compleet maken.

Mooi woord, kopknak :D
Wel lachen dat we er nu een Nederlands woord voor hebben. Als we het lang genoeg gebruiken duikt hij misschien op in de dikkert vandalen. :seriousf: