PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de SD Alnico pro II Slash?



Sinner1980
15 maart 2011, 21:56
Ik heb in een gekke bui een setje besteld voor niet al te veel op Ebay; ik dacht eens proberen die hap.
Ze gaan in mn les paul classic; huidige elementen zijn me wat te schel en iets teveel output.
Als deze binnen zijn nog even wachten op mn RS guitarworks modern kitje en dan de boel erin (laten) knallen,leuk hoor.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die deze pickups al gecheckt hebben en wat jullie bevindingen zijn.

PS. Gaat dus om de nieuwe Slash sig pickups en niet om de standaard alinico pro II.
Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor de Marshall AFD 100 maar om het goed te maken toch maar een setje pups gekocht; blijft toch mn vriend die Slash;)

Sinner1980
16 maart 2011, 16:55
Niemand ervaring met deze pickups blijkbaar;prima.

Ik post mn bevindingen wel tzt:supercool:

Hey modje...doe maar een slotje;)

macwilliams
16 maart 2011, 17:05
Ik heb zo'n slash ding in de brug van een van m'n studio's en het is een fijn elementje. In de nek zit een pearly gate (zz top) en dat is een fijne combi.

Geen slotje.

Sinner1980
16 maart 2011, 17:20
Ik heb zo'n slash ding in de brug van een van m'n studio's en het is een fijn elementje. In de nek zit een pearly gate (zz top) en dat is een fijne combi.

Geen slotje.

Geen slotje hoor ik.

Ok,maar heb je die nieuwe Slash versie die ook in die AFD les paul zitten of een standaard alnico pro II.
Die vind ik op zich ook wel lekker maar deze schijnen net iets meer output en treble te hebben dus lijkt mij erg fijn

macwilliams
16 maart 2011, 18:33
Ik zal de allernieuwste wel niet hebben tenslotte heb ik hem al een jaar.
Wat zou het verschil moeten zijn met de nieuwe dan?

Dimitri92
16 maart 2011, 19:21
houten spacers :cooler: Heb zelf enorm getwijfeld tussen de alnico 2 pro slash/of gewone alnico 2 pro en 57classics. Toch voor classics gegaan, allround paf.

Maar to the point, de slash versie zou volgens de eisen gemaakt zijn die er toen waren(oa houten spacers ipv veertjes). Met toen bedoel ik het jaar waaruit de pickups van de originele AFD les paul komen. In de jaren daarna is men de pickups op andere manieren gaan maken, bijvoorbeeld om sneller te kunne produceren.

Ik las op het seymourduncan forum dat de slash versie iets "hotter" is, meer output heeft dus. 1k ofso. Daarnaast, zei er een die de gewone en de slash versie beide had geprobeerd in dezelfde gitaar dat het verschil m vooral zat in de brugpickup.

(waar haal je dat dan vandaan?! hierow dus:
http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=207248

Sinner1980
16 maart 2011, 19:50
Ik zal de allernieuwste wel niet hebben tenslotte heb ik hem al een jaar.
Wat zou het verschil moeten zijn met de nieuwe dan?

Wat Dimitri net uitlegt plus...er zit zo'n Slash pupke achter op de pickup gedrukt,zou je haast vergeten; leuk hoor.

Ik hoop overigens ook dat de brugpup ff wat meer ballen heeft,de standaard alnico pro sloeg daar naar mijn mening net ff de plank mis

macwilliams
16 maart 2011, 19:56
Welk type heb je nu in je LP?

Dimitri92
16 maart 2011, 20:24
handige, lees nu net pas goed je eerste post.
Rs guitarworks; enorm benieuwd naar je bevindingen van zo'n set!
Zoals macwilliams vraagt, wat zit er nu in dan? En welke kant wil je op?

macwilliams
16 maart 2011, 20:46
handige, lees nu net pas goed je eerste post.
Rs guitarworks; enorm benieuwd naar je bevindingen van zo'n set!
Zoals macwilliams vraagt, wat zit er nu in dan? En welke kant wil je op?

Welke kant hij op wil is me duidelijk. Of hij er gaat komen is een tweede.

Dimitri92
16 maart 2011, 21:08
als het de slash sound is die de TS zoekt dan heb ik niks gezegd

macwilliams
16 maart 2011, 21:14
Het zal in die richting zijn als ik me zijn Posts goed herinner. Niet precies dat geluid maar iets in die richting.

Sinner1980
16 maart 2011, 21:19
Het zal in die richting zijn als ik me zijn Posts goed herinner. Niet precies dat geluid maar iets in die richting.

Iets in die richting ja.
Wat er momenteel in de les paul zit? De standaard elementen voor een les paul classic (geen idee hoe die dingen heten) maar met naar mijn mening teveel output dus dat mag allemaal wat milder/
Ook klinken ze wat iel naar mijn mening dus ik hoop dat dit wat is;zal hoe dan ook een verbetering zijn.

Is het niks dan verpats ik ze weer;kocht ze voor een erg leuke prijs dus vond het het proberen wel waard.

nickofzo
16 maart 2011, 22:29
wat voor classic heb je? gewone classic? of classic antique (binding rond de kop) die heeft namelijk classic 57 elementen (althans die van mij, nieuw gekocht) zit er ook over te denken misschien andere elementen erin te doen..bijvoorbeeld SD .. maar kijkt eerst naar een goede versterker:cooler:
dus ik ben ook geinteresseerd in je ervaringen!

Sinner1980
17 maart 2011, 16:44
wat voor classic heb je? gewone classic? of classic antique (binding rond de kop) die heeft namelijk classic 57 elementen (althans die van mij, nieuw gekocht) zit er ook over te denken misschien andere elementen erin te doen..bijvoorbeeld SD .. maar kijkt eerst naar een goede versterker:cooler:
dus ik ben ook geinteresseerd in je ervaringen!

Gewone classic; de juiste versterker heb ik inmiddels dus nu is het fine tunen geblazen.
Ik laat wel even weten of het wat is tegen de tijd dat ik ze heb en ze ook daadwerkelijk in de gitaar zitten;kan nog wel even duren gezien ze uit de VS komen. Ook op het RS guitarworks setje moet ik nog wel even wachten maar geduld is een schone zaak:ok:

Michael AE
17 maart 2011, 16:53
Mijn classic klonk met SD pickups meteen als Slash. En ik weet niet eens welke SD pickups ik er in heb. (Kwamen uit een andere gitaar, met alleen SD er op en verder geen info...)

Orpheo
17 maart 2011, 20:02
ik las ergens dat iemand zei dat er nu houten spacers in zitten in plaats van veren. dat het hout is, klopt. maar veren? nee. er zitten nu plastic spacers in. de veren zijn er slechts voor dat de pickup op zijn plek blijft in de ring.

verder is het koperdraad iets anders, dus wel evenveel windingen, maar meer impedantie, vanwege die andere draad. de magneet is ook ietsjes anders, maar niet heel erg.

de verschillen zijn subtiel, maar wel leuk om te ab-en.



over die rs-electronics kits. ik vind dat zulke opgeklopte kolder. gewoon overpriced cts pots! poeh, ik koop 12 CTS pots voor 50 piek, de betere variant, met volledig metalen achterkant, en niet half open, zoals de goedkopere variant, met een tolerantie van 10%. net RS Electronics. en je moet nog steeds (veel) solderen.

Dimitri92
17 maart 2011, 20:08
Ik heb ook gewoon 4 "normale" CTS pots gekocht en degene die het dichtste bij de 500k zat als volume gebruikt(498 in mijn geval). Ik heb het nu zo voorelkaar dat ik lekkere scheur heb op bridge pickup en ik kan de hals helemaal(!) clean draaien. Gain niveau moet je toch wel onder slash nog denken hoor: Old skool zal ik maar zeggen, je moet goed spelen wil t lekker scheuren.

Maar ik ben toch wel benieuwd hoe andere die setjes ervaren, eerlijk gezegd vind ik ze ook wat overdreven.... ^^

Orpheo
21 maart 2011, 22:44
zo, die slash pickups zitten erin. Ik ga niet voor sinner1980 spreken, maar ik geef wel mijn ervaring.

low output pickup? m'n neus. dit setje is bijna even hot als de originele 500/496 gibson set die eruit kwam!

de tone? ranzigheid ten top. man, man, wat een brulboei is die brugpup. brult en jankt en scheurt als een malle, alsof ie een enorme dosis meer ballen en punch krijgt, zonder dik te worden of dicht te slibben.

de halspup... tja. tis de alnico2pro ala slash he. ik blijf het te warm vinden, te smooth, te vet, te dichtgesmeerd. maar de slash-versie is wat helderer dan de standard-versie. hij is wat viezer maar ook helderder.

vergeleken met de air norton, welke imho het meest in de buurt komt van de a2pslash, is wat vlakker, doodser, nuffiger. de a2pslash leeft wat meer.

ik kan ze echt wel aanraden voor les paul, zeker. ik denk dat dit setje net zo legendarisch kan worden als de jb/jazz set. ik vind 'm zelfs nog wel beter dan de jb/jazz set als eerste pickup-wissel.

Sinner1980
22 maart 2011, 18:30
Allereerst;props voor Orpheo voor het solderen van de pickups:ok:

Qua tekst en uitleg ga ik niet met hem in discussie; het is nl een keurig omschrijvingen van wat wij gister gehoord hebben met een klein beetje subjectiviteit van zijn kant en das cool natuurlijk.

Ik ga mezelf nog niet helemaal uitlaten over de pickupwissel gezien ik nog wat weinig speeltijd heb gehad.

Eén ding staat als een huis;ik vind ze beter klinken als de originele pu's die in de gitaar zaten.

Na een beetje tweaken met mn Marshall VM had ik binnen no time een geluid wat erg,tja,Slash is zeg maar: missie voltooid dus.

Wat uitgebreidere tekst en uitleg volgt nog.

Verder was het een leerzame avond; wat weet die gast een hoop te vertellen over pickups,houtsoorten etc. Machtig interessant allemaal en ook leuk om eens de beroemde én beruchte Warmoths te checken(mooi spul overigens).

Kortom geslaagde kennismaking en behoorlijk geslaagde pickupwissel in ons heerlijk mooi Amsterdam (en weer gillend naar huis;))

Hiro
23 maart 2011, 10:08
inderdaad orpheo somt t mooi op, zo zijn mijn bevindingen ook ongeveer.

Ik heb dezelfde instelling als macwilliams met een pearly gates in de nek, vooral samen klinken ze heel lekker en zijn ze heel divers te gebruiken :)

Maar veel plezier ermee dat heb ik ook ;)

Orpheo
23 maart 2011, 12:09
ghehe, ja ik kan soms nogal veel info geven :D

maar ik kan die slash-set echt aanraden voor mensen die niet tevreden zijn met hun gibson LP en 'm wat meer body en power willen geven (hier is power dus niet output!).

in een PRS zal ie 't denk ik ook heel tof doen! de dunnere body van de PRS zal 'm wat meer bite en treble geven. of, andersom, de slashpups in een PRS geven de PRS wat meer body en oompf in t laag en midlaag.

Dimitri92
23 maart 2011, 12:17
Aargh, waardeloos he die fora! Nu ga ik weer twijfelen, had ik die alnico 2 pro slash moeten nemen ipv classic 57 xD
Naaah soy contento :cooler:

Mooi dat jullie er blij mee zijn!

Orpheo
23 maart 2011, 16:25
Aargh, waardeloos he die fora! Nu ga ik weer twijfelen, had ik die alnico 2 pro slash moeten nemen ipv classic 57 xD
Naaah soy contento :cooler:

Mooi dat jullie er blij mee zijn!
oh, maar dat vind ik absoluut :D de slash set is ECHT te gek. ik zal t zo zeggen. hij schopt kont! echt, die set is enorm gaaf. Duncan heeft een pareltje afgeleverd. Ik zou wel de halspup anders doen (alnico2 ipv 2, maar duh, dan heet het geen alnico2pro meer, haha), de A3 magneet zou 'm iets minder mushy moeten maken.

anders gezegd. het moment dat je eigenlijk totaaaal geen zin hebt om andermans gitaar weg te leggen, omdat ie zo lekker klinkt en speelt, met achter je een stuk of 15 customshop gitaren, lijkt 't me wel wat zeggen?

Sinner1980
23 maart 2011, 17:10
[QUOTE=Orpheo;2602305]oh, maar dat vind ik absoluut :D de slash set is ECHT te gek. ik zal t zo zeggen. hij schopt kont! echt, die set is enorm gaaf. Duncan heeft een pareltje afgeleverd. Ik zou wel de halspup anders doen (alnico2 ipv 2, maar duh, dan heet het geen alnico2pro meer, haha), de A3 magneet zou 'm iets minder mushy moeten maken.

Die halspup is erg persoonlijk;ik begin m wel erg te waarderen naarmate de speeluren vorderen

[QUOTE=Orpheo;2602305]anders gezegd. het moment dat je eigenlijk totaaaal geen zin hebt om andermans gitaar weg te leggen, omdat ie zo lekker klinkt en speelt, met achter je een stuk of 15 customshop gitaren, lijkt 't me wel wat zeggen?

En nog op een Gibson ook:seriousf:

Venlonaer
23 maart 2011, 18:12
Ik kan er naast gelezen hebben, maar gaat het hier nu om de oude of de niewue slashset?:dontgeti:

macwilliams
23 maart 2011, 18:41
Het gaat over de nieuwe set maar wat nou het verschil is tussen mijn alnico pro2 custom en de nieuwe weet ik niet.

Orpheo
23 maart 2011, 19:34
er is maar 1 echte slash-set geweest. de alnico2pro was niet de slash-pickup. ja, hij prakte 'm overal in, maar het was niet 'zijn' element. de nieuwe slashpickup, echt ZIJN element dus, is gebaseerd op de allerallereerste, customshop, alnico2pro. dus houten spacers ipv kunststof, iets andere magneet (iets langer) iets andere draad.

dat resulteert dus in een andere tone. de brugpup is iets pittiger dan de non-slash versie. de halspup is iets opener en helderder dan de non-slash versie.

@macwilliams: hoezo heb je een alnico2pro custom? leg eens uit?

nickofzo
23 maart 2011, 20:53
klinkt alsof ik die ipv mijn classic 57 zou willen..:sssh::sssh:

macwilliams
23 maart 2011, 21:04
Ik heb toen een alnico ll pro custom custom (stond op het doosje) gekocht (online) en deze zou door slash ook gebruikt worden. Maar ik kocht hem omdat deze werd door seymour duncan aangeraden bij de pearly gate. En ik vind dit een prettige combinatie.

Ik kan er verder weinig aan toevoegen dan dat dit lekker rockt en meer hoeft hij niet te kunnen.
Toch ben ik nu wel benieuwd wat het verschil is tussen de niet officiële slash die ik heb en de new & improved slash spoel.

Dimitri92
24 maart 2011, 16:24
nickofzo
klinkt alsof ik die ipv mijn classic 57 zou willen..


Haha, gaat er nog 1 ^^.

Sinner1980
24 maart 2011, 17:46
Voor degene die ook zo'n machtig setje wil scoren; ff op Ebay checken,scheelde mij €70,- en nee,je betaalt geen invoerrechten als je ze voor weinig scoort zoals ik deed.
Ik had ze binnen een week binnen.

Ben nu nog aan het wachten op mn hoge hoed en mn permanentvloeistof;)

Orpheo
14 januari 2012, 15:01
BUMP

ik heb 'm nu ook!! een mooi zebra-setje slash a2pro. ik had de gewone a2pro in m'n tobaccoburst full korina LP met braz.RW hals en toets zitten, maar ik wilde wat wisselen.

holy smoke, dit setje blijft top. hij heeft iets meer power, iets meer dirt dan de gewone a2pro. het toffe vind ik dat als je het element lager schroeft, je juist meer helderheid ipv warmte krijgt. hij krijgt meer warmte en 'dikheid' hoe hoger ie gaat. Ik ben echt van de lower output pickups de laatste tijd, hoewel ik superhot nog steeds kan waarderen.

gek hoe erg je smaak kan veranderen in een krap jaar.