PDA

View Full Version : john mayall op een squier?



Pee
18 mei 2003, 14:09
http://www.knightbilham.com/YB_Chris.jpg

dit zal wel een oude squier zijn (of een sterk geupgrade)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2003-05-18 14:10 ]</font>

hoofd
18 mei 2003, 14:33
John Mayall houdt van simpel, ik heb 'm 2 keer live gezien en allebij de keren speelde hij op een squier. Overigens niet deze, maar een of ander vaag model wat echt een plank is, echt een body kan je het niet noemen, best vaag.

Negative K3 fan
18 mei 2003, 14:45
Die is John Mayall eigelijk?

wietse
18 mei 2003, 14:51
je houdt niet van blues zeker?
anders moet je weten dat mayall één van degrondleggers is van de blanke blues.
hij verzamelt altijd de beste artiesten om zich heen, en veel blues artiesten hebben ooit met hem samen gewerkt of in zijn band gezeten.
hij heeft er voor gezorgd dat walter trout van de drugs afkwam.(ben ik heel blij om)
in de blues wereld is het best wel een grootheid.

Akira
18 mei 2003, 15:17
Ik snap het hele squier gebeuren niet zo.
Als iemand squier of epiphone zegt, ligt het halve forum in een stuip.
Maar nu zie ik weer dat een beroemd muzikant hem op de foto vasthoud zo van "dit is mijn gitaar waar ik op speel".
Heb je ook hele dure squiers die wel top zijn, of kan het deze man gewoon geen ruk schelen waar die op speelt?

Neals
18 mei 2003, 15:27
Het laaste hij houd van simpel...

bert k
18 mei 2003, 15:55
Nou is epi en squier niet zo goed als Gibson en Fender, maar dat wil echt niet zeggen dat het kompleet ruk is.
Een dure Epiphone is dus gewoon best heel mooi, net als Squier, nix mis mee.

skabouter
18 mei 2003, 17:51
helemaal mee eens. je moet ook op geld letten trouwens. voor het geld is het niet slecht nee. een goed alternatief voor mensen die het geld niet hebben, of niet willen uitgeven aan een gitaar, maar weeer aan auto`s ofzo.

ik heb een epi sheraton II, en das echt een mooie, en goede gitaar. dat epi zegt in dit geval niets vind ik!

wietse
18 mei 2003, 18:29
in het geval van john mayall is het gierigheid.
hij bouwt zelf nog steeds het podium op want dat is voordeliger en dat verwacht ie ook van z'n mede bandleden.
hij geeft echt geen cent teveel uit.
zo zal ie ook wel over gitaren denken van laten we het goedkoop houden.
maar hij stelt ook niet extreme eisen aan de zaal eigenaren daar is ie ook weer heel relaxt in.
zie je wel meer bij artiesten die gierigheid zeker als ze zelf uit een arm milieu komen.
chuck berry rijdt altijd zelf naar een optreden in de usa ook omdat dat goedkoper is.

hoofd
18 mei 2003, 18:32
John Mayall zit ook zelf voor en na het optreden achter een tafeltje z'n cd's te verkopen :smile:, echt cool.

Matthijs Hajonides
18 mei 2003, 22:40
Dit vind ik nou zo cool! eindelijk gewoon een artiest die speelt op iets wat niet specialy made voor hem is. Of op onbetaalbare Gibson Les Pauls heerlijk. Soms zie je mensen op gitaren spelen die ze helemaal niet eens waard zijn of nodig hebben. (denk aan de gibson LEs Paul en Fender Telecaster van Tim van Di-Rect(nix tegen direct hoor))

Ik heb nu net 1 jaar mijn epi Les Paul en daar heb ik flink voor moeten dokken. En hij is prachtig maar toch als ik vertel dat ik een les paul heb is het altijd :"Gibson? ohw een epi hmmm jammer"
grr
Vette gast dus!

Wicked Willy
19 mei 2003, 09:27
Het zou ook kunnen dattie op een oude Squier uit begin jaren 80 speelt, dat zijn kopien die dezelfde kwaliteit hebben als een echte amerikaanse Fender. Die oude squiers zijn zelfs best wat geld waard. Heeft met gierigheid niks te maken denk ik, welke gitaarproducent wil Mayall nu niet als endorser hebben?

ekkerman
19 mei 2003, 09:57
de hele oude squiers zijn best hele goeie gitaren hoor...
ik ken iemand met zo'n ding en die neemt er in z'n studio mee op !!
overigens moet je niet zo blind staren op merken ik weet dat er tussen de "grote "merken als fender en gibson ook hele slechte tussen zitten .
ik weet van een handelaar hier in de buurt dat ie eens een gibson s g model had besteld voor een klant spiksplinternieuw en dat ie gezien de kwaliteit veel te duur was ....het gebodene was onder de maat en hij durfde het haast niet te verkopen ....maar ja er stond wel gibson op en daar schijnt het allemaal om te doen te zijn !!!

ekkerman
19 mei 2003, 09:59
wat leren wij hieruit ???
kijk eens wat meer hoe ie eruit ziet en niet naar het naampie.
luister naar de klank zonder te zijn aangesloten en laat je eens door zijn cleane geluid verrassen voordat je op de scheurknop trapt!!!!
en wordt gewoon weer es ouderwets verlieft op je/zo'n plankie !!!

sleep_to_saturate
19 mei 2003, 10:10
Je moet er ook rekening mee houden dat de gasten die dat het hardst roepen zelf een smak geld neer hebben gelegd om een gibson of fender aan te schaffen. En dat ze geneigd zijn de goedkopere merken af te zeiken om hun koop voor zichzelf goed te praten.

michielv
19 mei 2003, 10:33
Op 2003-05-18 14:33, schreef mtlhead:
John Mayall houdt van simpel, ik heb 'm 2 keer live gezien en allebij de keren speelde hij op een squier. Overigens niet deze, maar een of ander vaag model wat echt een plank is, echt een body kan je het niet noemen, best vaag.

Hummm, waar ik wel nieuwsgierig naar ben is deze gitaar... Hoe was die vorm ongeveer? Kzit eraan te denken voor mezelf binnenkort een "slab" strat te bouwen. Misschien was het zoiets?

rsvarthur
19 mei 2003, 10:48
Heb onlangs in Rijssen concert van John Mayall gezien. Is idd wel relaxte kerel voor zo'n blueslegende. Hij speelde voornamelijk keyboard, en 1 of twee nummers op een Squier. De body was verzaagd tot een minimaal plankje net genoeg voor de PU's, brug, een volumeknop en een jack. Zag er niet uit. Vond hem overigens geen briljant gitarist. De gitarist uit zijn band(die zo dik was dat hij nog maar net met zijn vingers bij de onder zijn tiet geklemde Strat kon komen) speelde een heel stuk beter!

Zo'n minimaal plankje is natuurlijk wel gunstig in de transportkosten. Je doet hem gewoon in een papierkoker of zoiets. Zou het dan toch gierigheid zijn.....?

Foto's van dit concert met miniplank staan op http://www.lucky.nl onder podium/fotoarchief o.i.d.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rsvarthur op 2003-05-19 11:04 ]</font>

hoofd
19 mei 2003, 11:44
http://www.lucky.nl/gfx/upload/fotoarchief/4848.jpg

Idd, een brilliante gitarist is 'ie niet echt, maar die Buddy Whittington (die dikke) wel :grin:. Maar die speelt gewoon (afgezaagd) op een Fender strat.

Quink
19 mei 2003, 15:13
In het geval van John Mayall zal het (deels) gierigheid zijn. Een mooi(??) verhaal over hem vind ik over de gebraden kippetjes. Mayall en band kregen voor een van hun optredens bergen gebraden kip voorgeschoteld. Naar verluid heeft Mr. Mayall alle kippen die over waren meegenomen. Een paar dagen zag een van zijn toenmalige bandleden hem nog steeds kip eten, en zei Maar John, zijn die nog wel goed? Ach, zei John, als je de schimmel er af schraapt zijn ze best nog wel te eten.
:eek:

michielv
19 mei 2003, 15:40
Zo'n minimaal plankje is natuurlijk wel gunstig in de transportkosten. Je doet hem gewoon in een papierkoker of zoiets. Zou het dan toch gierigheid zijn.....?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rsvarthur op 2003-05-19 11:04 ]</font>


Nou, in ieder geval is het handig om mee te nemen in het vliegtuig: je hoeft niets extra te betalen. Volgens mij heb ik Mayall wel eens op een oude platenhoes met een vergelijkbaar ding zien staan, maar dan van Vox ofzo...

bert k
19 mei 2003, 15:51
Over ouwe bluesknakkers gesproken: kennen jullie Bo Diddley nog? En kennen jullie zijn gitaar? http://www.elderly.com/vintage/items/30U-10654.htm
Plankje!!!!

hoofd
19 mei 2003, 16:10
Hehehe, idd ja, Bo Diddley. Maar die maakte z'n gitaren ook zelf, en bekleedde ze toch ook met bont?

bert k
19 mei 2003, 16:36
Ja, die heeft flink lopen hobbyen. Maar die vierkante plank is van Gretsch. Zou ik best willen hebben...

ekkerman
19 mei 2003, 19:26
afschuwelijke 4 kanten plank zeg ,nee ik zie er nix moois aan...

bert k
19 mei 2003, 19:29
nee, hij is spoeglelijk, ben ik met je eens. Maar dus wel de kwaliteit van een Gretsch Nashville, da's toch bizar?

Brat
20 mei 2003, 20:14
Sorry dat ik even ga zeiken, maar wat barst het hier toch van de ziele merken kindjes, of worden er alleen maar topics opgestart door vertegenwoordigers van Fender en Gibson. Weet je waarom deze merken zo duur zijn, omdat zielepieten zoals jullie ze toch wel kopen. Als fender morgen een plank brandhout op de markt brengt en ze vragen er €6000,- voor zijn ze niet aan te voeren. Kort samengevat. Bij deze twee merken betaal je twee keer zoveel voor de naam. Als je nou echt geld wil uitgeven neem dan gewoon een prs of een Music Man. Dan krijg je tenminste echt waar voor je geld. Jesus, hoe naief kun je zijn!

hoofd
20 mei 2003, 20:42
Brat, muil houden. PRS vind ik dan weer verspild geld, je krijgt wel waar voor je geld, maar in mening wel voor teveel geld. Je bent overigens niet de eerste die met zo'n stelling komt, gebruik de zoekfunctie en je komt genoeg discussies tegen over merken.

Brat
20 mei 2003, 20:45
Ja dat weet ik ook wel, alleen blijft het me verbazen dat mensen nog zo'n topic kunnen starten.

wietse
20 mei 2003, 21:00
volgens mij begrijp je het niet helemaal brat, de topic starter verbaast zich er over dat een beroemde artiest als john mayall op een squier speelt .
deze gitaren worden toch algemeen als goede beginners gitaren beschouwd ,en je zie er echt niet top acts met optreden.
omdat squier hier nogal wordt afgekraakt vind ie dat heel erg vreemd.
en laten we eerlijk zijn als jij het geld hebt dan kies je ook voor een fender of prs of gibson e.d en blijf je niet spelen op je hondo of squier of een ander b merk.
je zegt nu wel van niet maar als zich ooit de kans voordoet dan ga je ook voor het beste.
geld heeft mayall wel het probleem is dat ie het niet uit wil geven.
dus squier voldoet hem goed en het kost hem geen geld als hij niet zo gierig was dan speelde hij allang op iets anders.

Brat
20 mei 2003, 21:10
Volgens mij begrijp je mij juist niet. Ik zeg juist dat de duurste gitaar niet per definitie de beste is. kijk maar naar Fender. Die hebben een erg schommelende kwaliteit. Da's op zich ook niet zo gek, want het blijft hout en hout wil werken.

wietse
20 mei 2003, 21:27
ik zeg ook niet dat de duurste de beste is maar dat als je het geld hebt toch naar iets dergelijks gaat zoeken en dan vind je vanzelf een goede.
alle merken hebben een enigzins schommelende kwaliteit je kan een squier kopen die beter is dan de meeste fenders .
maar over het algemeen is de kwaliteit van de dure merken constanter dan die van de goedkope (als dat niet zo was zouden ze geen bestaans recht hebben).
je zal mij nooit betrappen op het afkraken van een (gitaar) merk.(auto's wel)
dit gebeurt al te veel, je moet het ook in prijs/kwaliteit verhouding zien.
en wat dat betreft ben ik het met je eens al die grote merken zijn ernstig overpriced.
maar het punt is een squier hoe goed ook is en blijft een vreemd gezicht bij een beroemde artiest.
en dat is het punt van dit topic.
discussies over beste/duurste gitaar hebben we al genoeg gehad.

guvnor
21 mei 2003, 08:51
Volgens mij leveren veel goedkopere merken gitaren van een hele constante kwaliteit. Met name bodies die gemaakt zijn van goedkoop plywood zijn heel constant van kwaliteit omdat je met veel verschillende lagen hout te maken hebt. Zit daar een slechte laag tussen, dan merk je dat niet meteen.

Koop je een gitaar met een body uit 1 stuk dan moet je maar hopen dat het een goed stuk hout is. Uiteraard is er iets zoals kwaliteitscontrole, maar wanneer keuren die een body af? Hoe snel is duidelijk dat het hout niet geweldig goed is?

Maar om effe terug te komen op John Mayall. Ik ken hem dan niet bijzonder goed, maar misschien heeft ie dezelfde instelling als iemand die ik laatst ontmoette. Die heeft een flinke afkeer gekregen van de grote merken. Een berg geld vragen voor een klein beetje meer kwaliteit. Uit puur protest gebruikt hij goedkoper spul en wil vooral laten horen dat goed geluid voor het grootste deel door je vingers gemaakt wordt.