PDA

View Full Version : (Dime Crybaby CFH) Wah vraagje



SloeGin
15 maart 2011, 21:14
Ik heb een Dime Crybaby CFH wah pedaal.
Deze had ik gekocht omdat die veel mogelijkheden zou hebben etc maar ik vind de sweep precies niet goed genoeg. Als ik de wah aanzet hoor je wel dat deze werkt maar ik vind de sweeprate of hoe je het ook noemt niet genoeg.
Doe ik iets niet goed of zijn er betere wah's te verkrijgen?
Btw ik speel metal en bluesrock.

Alle hulp is welkom.
Bedankt! ;)

robert-gitarist
16 maart 2011, 00:12
De wah is prima voor jouw muziekstijlen hoor ;)
Ik denk adt je iets verkeerds doet. Wat bedoel je precies met de sweep? Bedoel je daarmee het bereik van het geluid van de wah?
Je kunt aan de zijkant met 3 kleine trimpotmetertjes het geluid "tweaken", daar mee zou je in principe een heel eind mee moeten komen. En natuurlijk die grote potmeter aan de andere kant van de wah met de 6 verschillende sounds. Probeer eens vanalles uit.

SloeGin
16 maart 2011, 06:37
Met de sweep bedoel ik hoever je de pedaal kan indrukken ... als ik de pedaal helemaal indruk en op en neer beweeg met men voet is er eigelijk vrij weinig 'wah' effect ... vooral bij een cleane sound.

Metalheart
16 maart 2011, 19:36
Heb de CFH ook, het ligt idd aan de tweak knop, in eerste instantie zou ik de grote knop proberen helemaal naar voren te draaien.

Check ook de kleine knopjes ff hoe deze staan ingeregeld! begin met alles middenin en check per knoppie wat ze doen met je geluid!