PDA

View Full Version : midi patches aansturen van Roland GP100 en Marshall JMP-1 dmv Boss FC50 floorboard?



retteketet
15 maart 2011, 20:39
Hallo,

Ik kom er niet uit en vraag me tevens ook af of het mogelijk is? Ik zou graag verschillende patches van mijn Roland GP100 en Marshall JMP-1 willen aansturen door Midi floorboard Boss FC50? gewenste situatie: patch gewenste reverb en flanger afkomstig van Roland GP100 en deze te combineren met een goede overdrive patch afkomstig van Marshal JMP-1. Deze combinatie aansturen dmv BOss FC50...Is dit mogelijk? Heb naar mijn idee alles geprobeerd maar het lukt me F**** niet !!!??

edje kadetje
15 maart 2011, 22:29
is die jmp1 midi aanstuurbaar?
zo ja, dan kan het. Oh, ja één van de twee moet een midi thru hebben
zo nee, dan zou het nog kunnen via kanaalschakeling vanuit de gp100.

retteketet
16 maart 2011, 19:25
He Edje,

bedankt voor de reactie. Beide modules hebben een midi thru en zijn midi aanstuurbaar. Ga het vanavond nogmaals proberen. Ik laat het je weten !

edje kadetje
16 maart 2011, 21:00
succes,
en als je nog meer wilt weten over de roland gp100 ...
die heb ik al een hele tijd en ik weet er wel iets van.

retteketet
16 maart 2011, 22:14
Met midi moet je toch heel simpel een bypass kunnen aansturen...??

is het ?? (aansluiten midi thru Marschall jmp-1??)

Boss FC50 -> roland GP100 -> Marschall JMP-1 -> versterker <- gitaar

(bypass..aan-uit schakelen..Marschall jmp-1)

of

Boss FC50 -> Marschall JMP-1 -> roland GP100 -> versterker <- gitaar

edje kadetje
16 maart 2011, 23:10
ff kijken of ik je vraag snap?

Ik neem aan dat je snapt dat er twee ketens komen:
1 voor het audiosignaal
1 voor het midisignaal

het eerste gaat waarschijnlijk zoiets:
gtr input gp100->send->input jmp1 output->return gp100 output -> naar amp en speakers of direct to PA
op deze manier kun je sommige effecten van de gp100 voor je jmp1 zetten (bijv compressor, wah, phaser en andere erna (chorus, flanger, delay, reverb). De positie van de send-return van de gp100 is namelijk per patch programmeerbaar.

het tweede heeft niets met het geluid te maken maar alleen met de aansturing van de apparaten.
fc50-midi out->midi in van de gp100 en midi thru gp100 -> jmp1


om je vraag te beantwoorden:
als je in de gp100 een patch maakt waarbij de send-return uitstaat, dan heb je de jmp1 omzeild. met de fc50 stuur je een pc naar de gp100 om die specifieke patch te kiezen.

retteketet
17 maart 2011, 09:57
ga het vanavond nog maar weer eens proberen... Hou je op de hoogte.:strat: