PDA

View Full Version : Nitro lak ruft behoorlijk als de koffer voor het 1st open gaat



HalfBlindLefty
15 maart 2011, 20:32
Ze is binnen.... Eerst mezelf beheerst en braaf foto's genomen en toen....
Nie lul'n moar speul'n


Zonder verder geklets, de Fender vintage .62 reissue Stratocaster LH

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1689.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1690.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1694.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1695.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1696.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1699.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/DSCF1700.jpg

TimS
15 maart 2011, 20:35
Volgens mij accepteert de img tag geen attributen, het forum verkleint de plaatjes zelf.

HalfBlindLefty
15 maart 2011, 20:38
Volgens mij accepteert de img tag geen attributen, het forum verkleint de plaatjes zelf.

Ook al ja, maar meer dan 8 foto's gaat ook niet..... mompel :)

Oranjeaap
15 maart 2011, 20:39
Ook al ja, maar meer dan 8 foto's gaat ook niet..... mompel :)

Je hebt de fotos ook verkeerd om :seriousf:

HalfBlindLefty
15 maart 2011, 20:41
Je hebt de fotos ook verkeerd om :seriousf:

Heb je enig idee hoeveel werk het was om op al die foto's de tekst dan weer goed te spiegelen en terug te plakken..... ZUCHT ;P

jutter
15 maart 2011, 21:00
Hele mooie strat! Gefeliciteerd!

De V
15 maart 2011, 21:03
Geinig ding hoor.

Veel plezier ermee!:ok:

RoelSmoel
15 maart 2011, 21:08
Mooie strat, zo'n mintgroene slagplaat met de goede kleur, toets en hardware:)

Ijselrobo 07
15 maart 2011, 21:31
mooi :ok:

alleen de titel is me niet duidelijk(?)

Sinner1980
15 maart 2011, 21:44
mooi :ok:

alleen de titel is me niet duidelijk(?)

Dan heb je zeker nog nooit een nieuwe nitro gelakte gitaar gekocht?
Mijn eerste les paul bleef meuren; een jaar lang het gevoel gehad dat mn oefenkamertje een pak vanille vla geworden was (over de datum dan he)

Leuk ding trouwens,hopen dat je er langer lol van hebt als ik destijds; toets en fretten waren mn ding niet,verders beeldschone plankjes

TimS
15 maart 2011, 21:45
Oeeeh, mooi! Zo een wil ook nog een keer, maar dan waarschijnlijk de hotrod. Hoe bevalt de nek?

Ik blijf het er trouwens raar uit zien zo'n linkshandige gitaar, net alsof er iets niet klopt.

Oranjeaap
15 maart 2011, 21:46
Het is meestal de koffer die stinkt. Soms kan ie zelfs naar vis ruiken :seriousf:

Sinner1980
15 maart 2011, 21:49
Het is meestal de koffer die stinkt. Soms kan ie zelfs naar vis ruiken :seriousf:

Idd,maar dat ben ik wel gewend in ijmuiden.
Vanille-vis daarentegen...bah:(

wireman
15 maart 2011, 21:49
of de vingers van degene die het instrument bespeelt..:dontgeti:
Ik vind het wel een soort lekker.. nitro lak.. Maar eh.. Nice guitar!! Gaaf om te lezen dat veel mensen nieuwe spullen scoren.. Het lijkt wel alsof iedereen een nieuwe gitaar koopt... GASSEN BABY!!

macwilliams
15 maart 2011, 21:55
Moar die ploaties stink'n niet moat.
Mooi stukkien 'olt :ok:

Kingfisher
15 maart 2011, 22:18
zo mooi. Je zou bijna oververwegen linkshandig te worden.

HalfBlindLefty
15 maart 2011, 23:25
Thanks :)

Tja gelukkig staan het spelen en het ruiken lijnrecht tegenover elkaar. Hals, toets en frets in een woord, heerlijk. Precies wat die maffe handen van mij nodig hebben.
Kortom heerlijke gitaar.

Linkshandig er raar uitzien ? tja kan ik me voorstellen, ik ken dat gevoel van als ik een muziekzaak binnenwandel, heel veel het gevoel van... mhh iets is er mis :)

Nitro lak stinkt idd nogal, maar dat verdwijnt wel

Riky
16 maart 2011, 00:42
Phoe! Dat is er wel een zeg! Uiterst gave strat:D!

Eko
16 maart 2011, 08:55
Ja , je gitaar blijft nog wel een tijdje ruiken. Was bij mij ook. Zelfs nu , na een paar jaar , hangt die lucht nog lichtjes in de koffer. Wel mooi , dat heb je als eerste eigenaar!!
Veel plezier er mee!!

Orpheo
16 maart 2011, 09:57
nitrolak, stinken? neuh hoor. ik heb 2 gitaren die vlak na hun lakbeurt in huis kwamen, eentje heb ik er zelfs zelf gedaan, maar ruiken naar vanille? nee.

on topic: mooie gitaar! totaal mijn ding niet, maar kan 'm zeker wel waarderen.

universe777
16 maart 2011, 10:10
Mijn explorer ruikt ook nog steeds naar vanille. Iedere keer als hij uit de koffer komt valt het weer op. Wel eens een toets geroken die met lijnzaad olie is behandeld? Da's helemaal niet fris..

humbucker
16 maart 2011, 10:15
Gefeliciteerd!

Ik heb de mijne, wel RH uiteraard, binnenkort 3 jaar. Hele fijne strats zijn het!

wireman
16 maart 2011, 10:50
ff off topic... Ik zie op de foto dat je ook van dat vreselijke blauwe plastic op de sluitingen van je koffer heb zitten.. Ik ben al een paar dagen aan het pielen om het eraf te krijgen.. (met daarbij de beschadigingen aan het messing) hoort dat? Spul lijkt wel vastgelijmd joh..:mad:

HalfBlindLefty
16 maart 2011, 22:57
ff off topic... Ik zie op de foto dat je ook van dat vreselijke blauwe plastic op de sluitingen van je koffer heb zitten.. Ik ben al een paar dagen aan het pielen om het eraf te krijgen.. (met daarbij de beschadigingen aan het messing) hoort dat? Spul lijkt wel vastgelijmd joh..:mad:

Het is dat je het zegt, was mij nog niet eens opgevallen... had enkel oog voor de gitaar.

Even een slotje mishandeld, geen probleem. Het zijn af en toe wat kleine prutstukjes die afscheuren en dan met een nagel even geholpen moeten worden die wat tijd kosten. 2 minuten 1 slotje.

Die troep is overigens zo statisch als de ziekte, niet echt lijm oid ontdekt.

HalfBlindLefty
16 maart 2011, 23:03
Thanks all, Vandaag een groot deel van de dag gespeeld en ik moet zeggen het blijft een heerlijk ding.
Aan het "luchtje"begin ik kennelijk gewend te raken

Nog even een laatste plaatje van mijn 2 strats
De Tokai zal toch wel even iets minder aandacht krijgen vrees ik (Maar niet voor lang)

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/Tokai-Fender.jpg

wireman
17 maart 2011, 08:48
Dat vlaggetje op de slagplaat.... dat gaat er hopelijk nog wel vanaf toch?... ;)

kinder surprise
17 maart 2011, 15:28
Thanks :)

Nitro lak stinkt idd nogal, maar dat verdwijnt wel

...ik vind het altijd heerlijk ruiken:mmmm:

Danieldg
17 maart 2011, 19:11
Mijn explorer ruikt ook nog steeds naar vanille. Iedere keer als hij uit de koffer komt valt het weer op. Wel eens een toets geroken die met lijnzaad olie is behandeld? Da's helemaal niet fris..

Jullie hebben het allemaal over de geur van de koffers.

Al de koffers van Gibson ruiken inderdaad naar een soort van artificieel vanille. Hoe de koffers van Fender ruiken weet ik niet, maar het is wel dat wat je ruikt.

Nitro stinkt niet, maar ruikt anders per fabrikant. Ik vind de geur van droge nitro lak redelijk neutraal. Pas gespoten nitrolak is niet zo leuk.. De dampen van de solventen die vrijkomen zijn voldoende om een plantje op slag te laten verdorren en je haar uit te laten vallen, lol.

Als de gitaar een zeer lange tijd in een gesloten koffer heeft gelegen, hardt de nitro verder uit. Wanneer je dan de koffer opent ruik je opnieuw de solventen.


Mooie gitaar trouwens!

HalfBlindLefty
17 maart 2011, 21:54
Dat vlaggetje op de slagplaat.... dat gaat er hopelijk nog wel vanaf toch?... ;)


Zeker wel, als ik uitgespeeld ben :D en het geduld kan opbrengen om e.e.a losser te draaien om zo de hele beschermfolie weg te halen.

Over een weekje of zo

HalfBlindLefty
17 maart 2011, 21:55
Jullie hebben het allemaal over de geur van de koffers.

Al de koffers van Gibson ruiken inderdaad naar een soort van artificieel vanille. Hoe de koffers van Fender ruiken weet ik niet, maar het is wel dat wat je ruikt.

Nitro stinkt niet, maar ruikt anders per fabrikant. Ik vind de geur van droge nitro lak redelijk neutraal. Pas gespoten nitrolak is niet zo leuk.. De dampen van de solventen die vrijkomen zijn voldoende om een plantje op slag te laten verdorren en je haar uit te laten vallen, lol.

Als de gitaar een zeer lange tijd in een gesloten koffer heeft gelegen, hardt de nitro verder uit. Wanneer je dan de koffer opent ruik je opnieuw de solventen.


Mooie gitaar trouwens!


Thanks :)

zou inderdaad best de koffer kunnen zijn, dat wil ik best aannemen.
Had al als een dwaas aan de gitaar staan te snuffelen en vond het best meevallen toen.. mhh

Brewskie
17 maart 2011, 22:13
Ik heb een tijdje geleden een gitaar gekocht uit een winkeltje, waarvan de eigenaar flink shag rookt. Raden waar mijn gitaar nu nog naar ruikt ?

universe777
17 maart 2011, 22:50
Ik heb die gitaar minstens een half jaar in de woonkamer gehad. Je ruikt het als je er op speelt.
Bovendien zit hij niet in een gibson koffer....


Jullie hebben het allemaal over de geur van de koffers.

Al de koffers van Gibson ruiken inderdaad naar een soort van artificieel vanille. Hoe de koffers van Fender ruiken weet ik niet, maar het is wel dat wat je ruikt.

Nitro stinkt niet, maar ruikt anders per fabrikant. Ik vind de geur van droge nitro lak redelijk neutraal. Pas gespoten nitrolak is niet zo leuk.. De dampen van de solventen die vrijkomen zijn voldoende om een plantje op slag te laten verdorren en je haar uit te laten vallen, lol.

Als de gitaar een zeer lange tijd in een gesloten koffer heeft gelegen, hardt de nitro verder uit. Wanneer je dan de koffer opent ruik je opnieuw de solventen.


Mooie gitaar trouwens!