PDA

View Full Version : Blackstar Artisan 15. Iemand ervaring mee?



frander
15 maart 2011, 19:22
Heeft iemand ervaring met deze amp? Zag en hoorde laatst de gitarist van Sinnerboy (A tribute to Rory Gallagher) hierop spelen. Vette sound. Zonder pedalen en regelrecht uit zijn Fender cs. Strat. Het ging de barman op een gegeven moment te hard en hij schakelde de amp over van 15 naar 5 watt en nog steeds klonk het super. Slechts 2 kanalen en alleen volume en een tone regelaar...meer niet. Benieuwd!

Pepe
15 maart 2011, 19:37
Ik heb er even over gespeeld. Wat de Vox handwired is voor CC serie is de Artisan voor de Marshall, dat kwam bij me boven. Een soort van JMP geluid maar handzamer. Dat harde schakelen tussen clean en lead is niks voor mij maar ik kon er wel mee door een deur als het moest.

muziekschuur
15 maart 2011, 20:21
Je kan er ook mee doorverbinden (de twee ingangen). Het is het meest geweldige combootje dat ik me voor kan stellen (naast een Fender & een Hiwatt). Het clean is daarnaast beter dan ik van Marshall gewend ben.

Thiez
15 maart 2011, 21:11
Ik heb er welleens even mee zitten spelen in muziekzaak. Erg leuk dingetje. Ik miste op sommige gebieden wat gain maar zit een erg lekkere sound in. Volgens mij gaat het ook prima met een boost ervoor als je meer nodig hebt.

qwertyuiop
16 maart 2011, 16:10
heb er ook een half uurtje op gespeeld bij maxguitar; echt een geweldige sound! licht-crunchy is onovertroffen wat mij betreft. als er weer ergens wat geld is, ga ik er naar een op zoek, zo goed beviel-ie mij toen. maar goed, je zult zelf ff moeten checken in een zaak waar ze 'm hebben. ik denk dat je op slag verliefd wordt...

Lexvandoef
16 maart 2011, 17:19
Ik heb er even over gespeeld. Wat de Vox handwired is voor CC serie is de Artisan voor de Marshall, dat kwam bij me boven.

huh? Die artisan is van Blackstar en niet van Marshall...

Ribo89
16 maart 2011, 18:25
huh? Die artisan is van Blackstar en niet van Marshall...

Maar de mensen van blackstar zijn wel ex-werknemers van marshall :)

Lexvandoef
16 maart 2011, 19:11
Het is gewoon een apart bedrijf dat niks met marshall van doen heeft verder hoor...

Heb er eentje gehad en meerdere bespeeld en ik vond ze niet bepaald marshallig...

Pepe
16 maart 2011, 19:18
Zo bedoelde ik het ook niet he.
Ik had ook kunnen zeggen, wat Suárez voor Ajax was..

Marshallig is een lastige. Als je uitgaat van Engels of USA dan is dit Engels. Dan kan je nog naar Vox, Hi Watt , Orange en Marshall, grosso modo.
En als je gaat naar Marshall, dan is er Plexi, JMP, JCM, Jubilee...

Afijn, het is zeer arbitrair wil ik maar zeggen maar zo werkt een mening nou eenmaal.

Lexvandoef
16 maart 2011, 22:06
Dat voetbaldingetje begreep ik nog minder....

Maar goed, het heeft wel een ietwat britse voicing.